[AEB 1.8 150 KM] Ciężki rozruch na zimnym silniku
[AEB 1.8 150 KM] Ciężki rozruch na zimnym silniku
Witam wszystkich, problem tyczy się audi z gazem firmy BRC. Od pewnego czasu mam problem z rozruchem na zimnym silniku, kręci zawsze minimum 3sek. wzwyż. Problem zaczął się po tym, jak był spawany tłumik i na czas tego zabiegu akumulator odłączyłem. Jeżeli chodzi o samą jazdę na benzynie/gazie wszystko jest w porządku. Myślałem, że to może być wina benzyny lecz zatankowałem do pełna na Lotosie i problem nie uległ. Ktoś borykał się z tym problemem i wie jak go rozwiązać?
- Mazdomania
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3333
- Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
- Imię: Gosia
- Rocznik: 2001
- Moje auto: S6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Łęczna/Puławy
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 280
- Rejestracja: 19 cze 2011, 10:06
- Lokalizacja: łódzkie/świętokrzyskie/śląskie
Mnie tam zawsze dłuzej kręci na zimnym. Nawet zauwazyłem prawidłowosć w wysterowaniu przekaźnika wtryskiwaczy i pompki paliwa - na zimnym załacza się po dłuższej chwili. Jednak nie po 3 sekundach. max to po 2 ale to max. Sprawdź cisnienie na listwie - może zbieg okolicznosci i pomalusiu schodzi do zbiornika?
Ewentualnie jak był spawany wydech i odłaczony aku to zresetowały sie korekty długoterminowe i auto teraz "zbiera dane" i po pewnym czasie wróci do poprzedniego stanu.
W AEB przepustnica sie sama zaadaptuje zaraz po podłaczeniu aku i przekręceniu zapłonu. wystarczy jakies 30 sekund odczekac na zapłonie. Ona sobie popśtyka i bedzie ok. Takze tego bym sie nie czepiał.
Ewentualnie jak był spawany wydech i odłaczony aku to zresetowały sie korekty długoterminowe i auto teraz "zbiera dane" i po pewnym czasie wróci do poprzedniego stanu.
W AEB przepustnica sie sama zaadaptuje zaraz po podłaczeniu aku i przekręceniu zapłonu. wystarczy jakies 30 sekund odczekac na zapłonie. Ona sobie popśtyka i bedzie ok. Takze tego bym sie nie czepiał.
1.8 Turbo znam jak własną kieszeń. Obecnie Garret GT28RS, wtryski 350ccm, Remap VTG, DP, IC N. W planach Zakucie Wossnerr i GT56RS. Służę VAS`em.
BLACK EDITION Mod poczatek ----->
Regulamin Punkt 27
BLACK EDITION Mod poczatek ----->
Regulamin Punkt 27
Witam
Miałem autko z silnikiem AEB i LPG BRC.
Kolega ma racje,choć nie do końca .
ECU silnika powróciło do ustawień fabrycznych po odłączeniu aku..
BRC ma tę zaletę że (potrafi się uczyć) tzn zapamiętuje i wprowadza korekty bez regulacji.
Ma także i wady. Jednę z nich jest to że po rozłączeniu z akumulatorem traci także swe ustawienia.
Problem jest dość skomplikowany gdyz silnik pracując na gazie (który nie jest własciwie dostrojony) podaje złe dane do ECU benzyny i koło sie zamyka.
Moja rada by nie męczyć silnika to pojeżdzić na benzynie tak około 100km. i podjechać na regulacje .
Miałem autko z silnikiem AEB i LPG BRC.
Kolega ma racje,choć nie do końca .
ECU silnika powróciło do ustawień fabrycznych po odłączeniu aku..
BRC ma tę zaletę że (potrafi się uczyć) tzn zapamiętuje i wprowadza korekty bez regulacji.
Ma także i wady. Jednę z nich jest to że po rozłączeniu z akumulatorem traci także swe ustawienia.
Problem jest dość skomplikowany gdyz silnik pracując na gazie (który nie jest własciwie dostrojony) podaje złe dane do ECU benzyny i koło sie zamyka.
Moja rada by nie męczyć silnika to pojeżdzić na benzynie tak około 100km. i podjechać na regulacje .
Ostatnio zmieniony 18 sty 2014, 19:39 przez mstan, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdrawiam Stanisław
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 427
- Rejestracja: 04 sie 2008, 14:09
- Imię: MARIUSZ
- Rocznik: 2010
- Moje auto: Allroad C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: SIEDLCE
No niezła bzdura.R.K.O. pisze:W AEB przepustnica sie sama zaadaptuje zaraz po podłaczeniu aku i przekręceniu zapłonu. wystarczy jakies 30 sekund odczekac na zapłonie. Ona sobie popśtyka i bedzie ok. Takze tego bym sie nie czepiał.
Przepustnica uchyla się do zapłonu.
No comment.mstan pisze:BRC ma tę zaletę że (potrafi się uczyć) tzn zapamiętuje i wprowadza korekty bez regulacji.
Kolego grubyc podepnij VAGa.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 280
- Rejestracja: 19 cze 2011, 10:06
- Lokalizacja: łódzkie/świętokrzyskie/śląskie
mario1278, żadna bzdura
odepnij przepustnice Mistrzu i po chwili podepnij. Przekręć zapłon i sam usłyszysz jak przez 30 sekund cyka świszcze i ustawia się (widac po cięgle) po tym czasie tylko chwilke piszczy tak jak prawidłowo zaadaptowana. I nie mów mi że to bzdura
Może z innymi Semi DbW jest inaczej. Ale u mnie dokładnie tak jest.
Z reszta nie bede się kłócił , bo przepustnic do AEB były chyba 3 rodzaje. Z zewnatrz identycznie a różniły sie jedynie silniczkiem wykonawczym w środku.
Zawsze jak przekręcasz zapłon ECU sprawdza sobie własnie "piszcząc" przepustnicą i zgadza sie - ustawia do rozruchu. Ale adaptacja swoją drogą takze odbywa sie własnie jw opisałem.


Z reszta nie bede się kłócił , bo przepustnic do AEB były chyba 3 rodzaje. Z zewnatrz identycznie a różniły sie jedynie silniczkiem wykonawczym w środku.
Zawsze jak przekręcasz zapłon ECU sprawdza sobie własnie "piszcząc" przepustnicą i zgadza sie - ustawia do rozruchu. Ale adaptacja swoją drogą takze odbywa sie własnie jw opisałem.
1.8 Turbo znam jak własną kieszeń. Obecnie Garret GT28RS, wtryski 350ccm, Remap VTG, DP, IC N. W planach Zakucie Wossnerr i GT56RS. Służę VAS`em.
BLACK EDITION Mod poczatek ----->
Regulamin Punkt 27
BLACK EDITION Mod poczatek ----->
Regulamin Punkt 27
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 768
- Rejestracja: 19 wrz 2010, 20:36
- Imię: Krzysztof
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 280
- Rejestracja: 19 cze 2011, 10:06
- Lokalizacja: łódzkie/świętokrzyskie/śląskie
Będe miał chwile to jak najbardziej nagram filmik i wejde w grupe 98
Specjalnie dla Ciebie.
Ale rozróżnijmy to "Tykanie" jeśli jest zaadaptowana to ona tyknie i "piszczy" a jeśli ja zaadaptujemy tak jak wyzej opisane to przez 30 sekund bedzie tykac a po tym po piszczy około 2 sekund i ucichnie
Ok nie bede rozumu zjadał być moze jeden z Nas ma uwalona przepustnice i mu tyka
XD to taki OT

Ale rozróżnijmy to "Tykanie" jeśli jest zaadaptowana to ona tyknie i "piszczy" a jeśli ja zaadaptujemy tak jak wyzej opisane to przez 30 sekund bedzie tykac a po tym po piszczy około 2 sekund i ucichnie

Ok nie bede rozumu zjadał być moze jeden z Nas ma uwalona przepustnice i mu tyka

1.8 Turbo znam jak własną kieszeń. Obecnie Garret GT28RS, wtryski 350ccm, Remap VTG, DP, IC N. W planach Zakucie Wossnerr i GT56RS. Służę VAS`em.
BLACK EDITION Mod poczatek ----->
Regulamin Punkt 27
BLACK EDITION Mod poczatek ----->
Regulamin Punkt 27