[ A6 C5] Upgrade hampli w C5
- mwx
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1486
- Rejestracja: 29 paź 2010, 13:27
- Imię: Forum Audi A6
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2001
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 TFSI 300KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Poznań West
Na PUSTEJ drodze rozpędź się do bezpiecznej prędkości, wrzuć N i próbuj. ECU nie pozwoli Ci jednocześnie podkręcać obrotów i hamować, ale możesz np. rozkręcić silnik i szybko przenieść nogę na hamulec.
Jeśli na wyższych obrotach hamowanie się poprawi, przejrzyj cały układ podciśnieniowy, łącznie z miejscem w którym pobierane jest z kolektora - czasem nagar w kolektorze potrafi narobić bałaganu.
Jeśli na wyższych obrotach hamowanie się poprawi, przejrzyj cały układ podciśnieniowy, łącznie z miejscem w którym pobierane jest z kolektora - czasem nagar w kolektorze potrafi narobić bałaganu.
zbig_wwl pisze:Nieco na temat upgrade'u jest na http://www.audiworld.com/tech/wheel1.shtml - ale to na 269mm z jarzmem z A8 i zaciskami z S4. Tarcza z A8 i S8 różni się tylko średnicą, więc pewnie jarzmo z S8 będzie pasowało dokładnie tak samo, jak to z A8 z linku powyżej - trzeba będzie dać 2mm podkładek.
Co do zacisków - wygląda, że mają inne mocowanie ręcznego, więc pewnie będzie problem z jego podłączeniem.
Te zaciski z linka os kolegi zumak nie wyglądają na nr 4D0 615 423 E, więc lepiej poczekać na jakąś odpowiedź od niego.
ps. zmierzyłem szczelinę na tarczę w oryginalnych zaciskach 43 z allroad'a i ma 12.8mm, więc tarcza 12mm może się tam zmieści, ale pasowanie musi być bardzo dokładne. No i może przycierać czasami, bo pewnie trochę to "pracuje" przy naprężeniach. Ciekawe, czy w zaciskach 38 szczelina jest podobna??
U mnie ten zestaw z S8 wygląda tak.
Bez podkładek pod jarzmo się nie obyło jak napisałeś.
Myślę ,że można by zastosować inne jarzmo o mniejszej wysokości ,tylko od jakiego modelu? bo przerwa między tarczą a jarzmem wynosi jakieś 7-8 mm i felgi ori 16" nie mieszczą się.
Szukałem w sieci wymiarów jarzm i nic nie znalazłem
Może to 4D0615425B podejdzie? http://webshop-cdn.tecdoc.net/trw/home.jsp
Przód mam serię 321x30mm i jak to się ma z równowagą hamowania?
- zbig_wwl
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 408
- Rejestracja: 28 sie 2009, 09:34
- Lokalizacja: Wołomin
- Kontakt:
Bezpiecznie można wkładać 269mm i zacisk z tłoczkiem 43mm (da to balans 2.43) - skąd wziąć zaciski i tarcze jest opisane w wątku.snoopi21 pisze:Mam pytanie do zbig_wwl. Mianowicie mam już zrobiony upgrade przednich hamulców na 2 tłoczkowe zaciski z 2.7BT i tarcze 321. Co mam założyć na tyła aby siła hamowania była poprawnie rozłożona. Wyraźnie czuć , że przód dużo wcześniej blokuje
Ale ponieważ masz quattro i jeszcze tył dociążony LPG, więc nawet pokusiłbym się o tarczę 280mm (przy zacisku 43mm da to balans 2.32) - wtedy byś miał balans bardzo zbliżony do tego, co teraz jest w moim allroad'e.
Z tym zaciskiem co masz, to sensowny upgrade to dopiero tarcza 300mm ( http://www.hamulcesklep.pl/o/DF4848 ) - ale jeszcze nikt nie sprawdził czy tarcza 12mm zmieści się w zacisk . Oczywiście potrzebny adapter, ale prosty, bo tarcza płytsza i felga minimum 17''. Balans dla tego przypadku to 2.74.
Irekk - masz oryginalne linki ręcznego? Nie obcierają o półoś?
Tarcza też jest z s8? - bo faktycznie jakby tarcza była za mała w to jarzmo. Balans mogę Ci policzyć, jak podasz wymiary tyłu, chociaż w Twoim przypadku wyniki mogą być błędne ze względu na tę dużą szczelinę.
Pozdrawiam
zbig_wwl
3.0TFSI by GREGOR10 ~450ps
ps. nie pomagam na PW
zbig_wwl
3.0TFSI by GREGOR10 ~450ps
ps. nie pomagam na PW
Irekk - masz oryginalne linki ręcznego? Nie obcierają o półoś?
Tarcza też jest z s8? - bo faktycznie jakby tarcza była za mała w to jarzmo. Balans mogę Ci policzyć, jak podasz wymiary tyłu, chociaż w Twoim przypadku wyniki mogą być błędne ze względu na tę dużą szczelinę.[/quote]
Linki mam ori swoje , nie było potrzeby zmiany , bo pasują i nic nie obciera.
Tarcza z S8 nr. 8E0615301B http://www.hamulcesklep.pl/o/600.3207.20
Wygląda na to że jest inny układ zwrotnicy skoro jest taka szczelina, bo cały zestaw jest z S8
Może jarzmo z S6 lub z A8 przed liftem podejdzie ze względu na tą szczelinę?
Zacisk z S6 niby ten sam jest?
Nie mam jak tego porównać
Tarcza też jest z s8? - bo faktycznie jakby tarcza była za mała w to jarzmo. Balans mogę Ci policzyć, jak podasz wymiary tyłu, chociaż w Twoim przypadku wyniki mogą być błędne ze względu na tę dużą szczelinę.[/quote]
Linki mam ori swoje , nie było potrzeby zmiany , bo pasują i nic nie obciera.
Tarcza z S8 nr. 8E0615301B http://www.hamulcesklep.pl/o/600.3207.20
Wygląda na to że jest inny układ zwrotnicy skoro jest taka szczelina, bo cały zestaw jest z S8
Może jarzmo z S6 lub z A8 przed liftem podejdzie ze względu na tą szczelinę?
Zacisk z S6 niby ten sam jest?
Nie mam jak tego porównać
- zbig_wwl
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 408
- Rejestracja: 28 sie 2009, 09:34
- Lokalizacja: Wołomin
- Kontakt:
To najwidoczniej zwrotnica ma inne mocowania.
Zaciski są inne - ten który masz wygląda tak http://www.niparts.com/Graphics/full/DA ... 688315.jpg , a ten z s6c5 tak http://www.niparts.com/Graphics/full/DA ... 189712.jpg . Mocowanie linki ręcznego i przewodu hamulcowego ten z s6c5 ma takie samo jak w fabrycznych zaciskach http://www.niparts.com/Graphics/full/DA ... C50242.jpg .
Aż się dziwię, że dałeś radę założyć te zaciski z s8
Co do balansu, to już wyżej napisałem - dla przodu 321 i tyłu 280 wynosi 2.32. Też masz quattro i lpg, więc myślę, że OK. Zmieniałeś najpierw przód a potem tył? Jeżeli tak, to możesz opisać, jakie wrażenia po zmianie z 245/38 na 280/43
Zaciski są inne - ten który masz wygląda tak http://www.niparts.com/Graphics/full/DA ... 688315.jpg , a ten z s6c5 tak http://www.niparts.com/Graphics/full/DA ... 189712.jpg . Mocowanie linki ręcznego i przewodu hamulcowego ten z s6c5 ma takie samo jak w fabrycznych zaciskach http://www.niparts.com/Graphics/full/DA ... C50242.jpg .
Aż się dziwię, że dałeś radę założyć te zaciski z s8
Co do balansu, to już wyżej napisałem - dla przodu 321 i tyłu 280 wynosi 2.32. Też masz quattro i lpg, więc myślę, że OK. Zmieniałeś najpierw przód a potem tył? Jeżeli tak, to możesz opisać, jakie wrażenia po zmianie z 245/38 na 280/43
Pozdrawiam
zbig_wwl
3.0TFSI by GREGOR10 ~450ps
ps. nie pomagam na PW
zbig_wwl
3.0TFSI by GREGOR10 ~450ps
ps. nie pomagam na PW
Zgadza się
Tylko jarzmo pod tarcze 269 jest takie samo w S6 jak i w A8. czy ono by pasowało aby zniwelować tą szczelinę między tarczą?
Różnica jest w hamowaniu zwłaszcza z dużej prędkości około 200km/h i już tak nie puchną czyli przód nie buksuje po kilku takich hamowaniach.
ps. przód jest taki seryjny i nic nie robiłem a tył był 255
Tylko jarzmo pod tarcze 269 jest takie samo w S6 jak i w A8. czy ono by pasowało aby zniwelować tą szczelinę między tarczą?
Różnica jest w hamowaniu zwłaszcza z dużej prędkości około 200km/h i już tak nie puchną czyli przód nie buksuje po kilku takich hamowaniach.
ps. przód jest taki seryjny i nic nie robiłem a tył był 255
- zbig_wwl
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 408
- Rejestracja: 28 sie 2009, 09:34
- Lokalizacja: Wołomin
- Kontakt:
No fakt - już mi się pie..oli, kto jaki ma silnikIrekk pisze:ps. przód jest taki seryjny i nic nie robiłem a tył był 255
Wtedy by się tarcza 280mm pewnie nie zmieściła, bo tam 269mm chodzi. Z tego co pamiętam szczeliny trochę było, ale czy aż 5.5mm?Irekk pisze:Tylko jarzmo pod tarcze 269 jest takie samo w S6 jak i w A8. czy ono by pasowało aby zniwelować tą szczelinę między tarczą?
Z zaciskami (i jarzmami) od s4b5 powinno być łatwo - popatrz na mój upgrade ( http://www.audiklub.org/forum/viewtopic ... 8&t=126431 ). Taki set wejdzie w felgę 17".snoopi21 pisze:A będzie możliwość wrzucenia zacisków z s4 b5 i tak to poskładać żeby weszła tarcza 300x22 wentylowana. I oczywiście czy to będzie dobry pomysł obecnie na zimę mam 17" a latem latam na 18-stkach
Tylko pytanie - co masz na przodzie, bo taki zestaw na tył jest za mocny do każdego fabrycznego przodu w a6c5.
http://www.audizine.com/forum/showthrea ... -c5-a6-2-7 - drugi link z poglądowymi zdjęciami.
Pozdrawiam
zbig_wwl
3.0TFSI by GREGOR10 ~450ps
ps. nie pomagam na PW
zbig_wwl
3.0TFSI by GREGOR10 ~450ps
ps. nie pomagam na PW
Wtedy by się tarcza 280mm pewnie nie zmieściła, bo tam 269mm chodzi. Z tego co pamiętam szczeliny trochę było, ale czy aż 5.5mm?Irekk pisze:Tylko jarzmo pod tarcze 269 jest takie samo w S6 jak i w A8. czy ono by pasowało aby zniwelować tą szczelinę między tarczą?
Dokładnie nie mierzyłem ale imbus 7mm się tam mieści bez problemu, więc tu powinno być dobrze
Tylko nie wiem czy na grubość tarcza wejdzie ?
- zbig_wwl
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 408
- Rejestracja: 28 sie 2009, 09:34
- Lokalizacja: Wołomin
- Kontakt:
Albo czegoś nie rozumiem w tym co piszesz, albo...
Miałem założone jarzma z zaciskami z s6c5 + tarcze 269mm z a8d2 w swojej poprzedniej a6 2.7BiT - na pewno nie było żadnej dużej szczeliny, więc wątpię, że 280mm tarcza wejdzie. Jak pisałem - szczelina musiałaby mieć >5.5mm (o tyle jest większy promień tarczy 280mm w porównaniu z 269mm), a tyle tam nie było. Na grubość tarcza wejdzie, bo zarówno jarzmo, jak i zacisk z s6c5 są właśnie pod tarczę 22mm.
Miałem założone jarzma z zaciskami z s6c5 + tarcze 269mm z a8d2 w swojej poprzedniej a6 2.7BiT - na pewno nie było żadnej dużej szczeliny, więc wątpię, że 280mm tarcza wejdzie. Jak pisałem - szczelina musiałaby mieć >5.5mm (o tyle jest większy promień tarczy 280mm w porównaniu z 269mm), a tyle tam nie było. Na grubość tarcza wejdzie, bo zarówno jarzmo, jak i zacisk z s6c5 są właśnie pod tarczę 22mm.
Pozdrawiam
zbig_wwl
3.0TFSI by GREGOR10 ~450ps
ps. nie pomagam na PW
zbig_wwl
3.0TFSI by GREGOR10 ~450ps
ps. nie pomagam na PW
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga