A6 c7 3.0 TDI Quattro - uszczelnienie silnika
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 14
- Rejestracja: 16 sty 2014, 22:22
- Lokalizacja: Wielkopolska
A6 c7 3.0 TDI Quattro - uszczelnienie silnika
Witam wszystkich. Jestem szczęśliwym bądÂź nieszczęśliwym posiadaczem audi a6 c7 3.0 TDI quattro. Nie wiem czy ja mam takiego pecha, chociaz poprzedni model c6 byl wysmienity, tak ten od jakiegos czasu borykam sie z wieloma problemami. AUto zakupiłem w niemieckim salonie z przebiegiem 5 tys km, 100 % bezwypadkowe. Wszystkim którzy maja jeszcze gwarancje, radze udanie sie do serwisu i powiedzenie zeby sprawdzili w waszych samochodach wycieki z górnej miski olejowej, Samochód ma przebieg 60 tyś, niestety skonczyla sie gwarancja, serwisuje regularnie w aso porsche intercars poznan krancowa. po ostatnim serwisie zostałem poinformowany ze 3.0 tdi posiada wade, silnik sie poci i ma wycieki z gornej miski olejowej. Wiąże sie to z wyciagnieciem silnika, rozkreceniem go do czesci pierwszych, uszczelnieniem i skreceniem spowrotem. Koszt naprawy astronomiczny. Jestem w trakcie zalatwiania od producenta naprawy tego na koszt audi. Poinformuję czy się udało. Pytanie czy ktos tez juz mial taka usterke. W poznaniu dowiedziałem sie ze jestem 6ty w kolejce. Kolejny temat to migajaca dioda od swiec zarowych, tez serwis twierdzil ze jest ok, mimo ze zglaszalem falowanie obrotow. no i teraz pewnie posypalo sie cos. Generalnie model c6 byl o wiele bardziej odporny na takie awarie.
Pozdrawiam wszystkich!
Pozdrawiam wszystkich!
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 14
- Rejestracja: 16 sty 2014, 22:22
- Lokalizacja: Wielkopolska
Radzę przy kolejnej wizycie zlecic poszukiwanie usterek i wycieków, u mnie wyszlo to w zartach. Gdy podnosilismy auto w celu kontroli stanu podwozia, zachwycalismy sie ze jest wszytsko ladnie sucho. A po 3 godzinach telefon z serwisu ze jest wyciek z gornej miski i że ten motor jest obarczony wada.
[ Dodano: 2014-01-17, 10:38 ]
Zamierzam walczyc z producentem i serwisem, że usterke powinni usuwac na wlasny koszt. Bo sami przyznali ze jest to wada. Dlaczego mamy placic za błedy inzynierow. Jeśli sprawa sie nie zakończy po mojej myśli napewno napisze do tvn turbo i paru znanych gazet motoryzacyjnych:)
[ Dodano: 2014-01-17, 10:38 ]
Zamierzam walczyc z producentem i serwisem, że usterke powinni usuwac na wlasny koszt. Bo sami przyznali ze jest to wada. Dlaczego mamy placic za błedy inzynierow. Jeśli sprawa sie nie zakończy po mojej myśli napewno napisze do tvn turbo i paru znanych gazet motoryzacyjnych:)
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 14
- Rejestracja: 16 sty 2014, 22:22
- Lokalizacja: Wielkopolska
Możesz napisać więcej szczegolow? Co konkretnie jest nie tak i co ASO chce z tym zrobić oprócz naciagniecia Cię na kasę?
Za 11 kawałków to rozłożę i złoże twoj silnik dwa razy
Co do kontroli od swiec....przyczyn może być co najmniej kilka.... jakieś błędy? diagnoza? bo jak dotąd to same ogólniki....
Falowanie obrotow kojarzy mi się z klapami gaszacymi w kolektorach odlotowych. Podjedź do dobrego i niezależnego/zaufanego mechanika lub tunera to zdiagnozuje problem.
Za 11 kawałków to rozłożę i złoże twoj silnik dwa razy

Co do kontroli od swiec....przyczyn może być co najmniej kilka.... jakieś błędy? diagnoza? bo jak dotąd to same ogólniki....
Falowanie obrotow kojarzy mi się z klapami gaszacymi w kolektorach odlotowych. Podjedź do dobrego i niezależnego/zaufanego mechanika lub tunera to zdiagnozuje problem.
Tomek
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 14
- Rejestracja: 16 sty 2014, 22:22
- Lokalizacja: Wielkopolska
Na komputerze zero jakichkolwiek błedów. Falowanie odbywa sie np, stoje 10 min czekajac za kims, skrzynia na P, i nagle widze i czuje jak auto jakby przygasalo i dodaje obrotów, tak jakby cos przepalalo, albo paliwo nie dochodzilo, i po 3 sekundach ustaje i jest ok. A czasem prawie auto zgasnie i po chwili zapala sie kontrolka od swiec i miga, auto nie traci mocy nic. Gasze je i odpalam i jest juz ok.
Co do uszczelnienia. Stwierdzono na serwisie wyciek z gornej miski olejowej, silnik się poci. Powiedziano mi ze silnik musi byc wyciagniety, rozebrany, wyczyszczony i uszczelniony i zamontowany. i to zajmuje 35 godzin w serwisie czli koszt 11 tys zl brutto. Bylem mocno zdziwiony, w modelu c6 w 3.0 tdi ktory mialem, wszystko bylo bezproblemowo, a tutaj, serwis przyznal sie ze juz 6 jednostek c7 3.0 tdi musieli uszczelniac.
Co do uszczelnienia. Stwierdzono na serwisie wyciek z gornej miski olejowej, silnik się poci. Powiedziano mi ze silnik musi byc wyciagniety, rozebrany, wyczyszczony i uszczelniony i zamontowany. i to zajmuje 35 godzin w serwisie czli koszt 11 tys zl brutto. Bylem mocno zdziwiony, w modelu c6 w 3.0 tdi ktory mialem, wszystko bylo bezproblemowo, a tutaj, serwis przyznal sie ze juz 6 jednostek c7 3.0 tdi musieli uszczelniac.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 14
- Rejestracja: 16 sty 2014, 22:22
- Lokalizacja: Wielkopolska
wiesz, dla mnie jest dziwne najbardziej to, ze w pazdzierniku skonczyla mi sie gwaracnja, i bylem chwile przed nia na malym przegladzie, i nic nie stwierdzono, a w grudniu nagle na przegladzie 60 tys wyskakuja mi z informacja ze silnik trzeba uszczelnic. Dlatego mam podejrzenia ze wiedza o tej usterce w tych silnikach, tym bardziej ze powiedzial mi serwisant ze jestto wada tej jednostki..
naciąganie w ASO to rutynowa praktyka....ile razy chcieli mi wymieniać dobre tarcze hamulcowe...kolega kiedys odbiera auto i patrzy ze na fakturze ma wpisaną kalibrację czujników ciśnienia w oponach. Pyta sewisanta czy napewno dobrze to zrobili?...Pan mówi "ze tak, jak najbardziej" na co kolega prosi zeby upewnił się u szefa mechaników czy aby napewno dobrze to zrobili...miły Pan dzwoni i szef mechaników zapewnia "że tak, oczywiście"...na co kolega "ale w moim samochodzie nie ma czujników w oponach".....kwota 200zł
[ Dodano: 2014-01-26, 17:14 ]
Najbardziej zastanawia mnie pojęcie górnej miski olejowej.....co to takiego?I gdzie ona jest?Wg mnie 3.0 TDI ma tylko jedną miskę olejową.....w 3.0 TSI jest pojęcie części górnej i dolnej ale w TDI...?
[ Dodano: 2014-01-26, 17:14 ]
Najbardziej zastanawia mnie pojęcie górnej miski olejowej.....co to takiego?I gdzie ona jest?Wg mnie 3.0 TDI ma tylko jedną miskę olejową.....w 3.0 TSI jest pojęcie części górnej i dolnej ale w TDI...?
Tomek
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 14
- Rejestracja: 16 sty 2014, 22:22
- Lokalizacja: Wielkopolska
- jacob
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 437
- Rejestracja: 08 wrz 2012, 16:30
- Imię: Kuba
- Rocznik: 2009
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0 170KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: MIELEC
Niestety muszę potwierdzić Wam koledzy kolejny przypadek, jakiś czas temu byłem w ASO AUTO-SPECJAÂŁ W KRAKOWIE, zakładać dodatkowe zabezpieczenia antykradzieżowe. Jak wyszedłem na hale z Panem serwisantem obok mojej C6 stała na podnosniku C7 3.0 TDI cały rozbebeszony- silnik, układ napędowy no wszystko, pytam sie co jest nie tak a on mi na to że to już 2 w tym miesiącu i że ma wycieki oleju i z silnika i jeszcze gdzieś, ale niewiedzą gdzie dokładnie:-( sorry za smutne wieści ale widziałem na własne oczy
- jacob
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 437
- Rejestracja: 08 wrz 2012, 16:30
- Imię: Kuba
- Rocznik: 2009
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0 170KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: MIELEC
sam się zastanawiałem nad C7 za jakieś 2 lata że może się skuszę na 3.0 tdi 313 km biturbo i ten temat trochę mnie ostudził, ale jechałem takim autem ciągnie jak odrzutowiec przy starcie tylko ja bym celował w 2011 rok i nie chciałbym trafić takiego z wyciekamikiarka pisze:(*^*^%#)(*#^....zawsze coś musi byc nie tak z tymi samochodami!...jak nie urok to sraczka.....przecież ten motor jest od ładnych kilku lat....udoskonalają nieco osprzęt i tyle ale żeby takie jaja.....?
