Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

A6 c7 3.0 TDI Quattro - uszczelnienie silnika

Silniki wysokoprężne
kudlaty922
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1
Rejestracja: 07 kwie 2015, 22:33
Lokalizacja: Waterford Prudnik

Post autor: kudlaty922 » 07 kwie 2015, 22:59

Witam!
jestem w trakcie zakupu a6 c7 z 2011 roku 3.0tdi 204km. mchcialbym uzyskac jakies informacje na temat tego silnika. auto ma dosyc spory przebieg jak na rocznik bo ma 200tys km ale w sumie na 3litrowego diesla to nie jest az tak duzo mysle.
chcialbym poznac opinie uzytkownikow tego wlasnie modelu? czy faktycznie jest problem z rozrzadem i czy te wycieki sie pojawiaja czesto? dodam ze a6 jest w s-line jak ma to jakies znaczenie.
z gory dzieki za jakiekolwiek info.

jacobA6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2
Rejestracja: 08 kwie 2015, 16:56
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: jacobA6 » 08 kwie 2015, 17:27

Podobnie jak kolega powyżej jestem zainteresowany opinią co do jednostek wysokoprężnych 3,0TDI (mi zależy na 3.0BiTDI). Czy temat wycieków i rozszczelnienia się silnika jest wciąż obecny i czy także dotyczy audi Allroad???Proszę o opinię użytkowników bo szczerze mówiąc po lekturze tego wątku jestem bliższy benzynie 3,0TFSI , choć o tym silniku trudno się czegoś dowiedzieć (zapewne przez fakt sporadycznego użytkowania).

mb83
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 49
Rejestracja: 22 lip 2014, 21:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mb83 » 13 kwie 2015, 15:58

Bierz 3.0Tdi, rewelacyjny silnik!!! Na palcach jednej ręki policzysz tych którzy maja z nim problem i jak widzisz ASO robi to w ramach gwarancji. A jak chcesz używkę to pewnie będzie miała nalatane z 80tyś km lub lepiej więc jak do tej pory wada nie wystąpiła to juz raczej nie wystąpi… przed zakupem i tak będziesz weryfikował stan audi.
Sam mam ten silnik, jazda nim to sama radość, dynamiczny, w trasie oszczędny i mocy mu nigdy nie brakuje. Po gwarancji jeszcze troszkę go podkręcę wgrywając wirusa i wtedy to już bajka… 5s do 100km/h.
W każdej serii trafiają sie jakieś wadliwe egzemplarze ale na podstawie wyjątków nie wyrabia się opinii na temat całej serii… na forum piszą tylko Ci którym się coś z audi dzieje… popatrz na forum na działa C7… praktycznie żadnych wpisów :) to o czymś świadczy :)
Powodzenia w zakupie!!!

[ Dodano: 2015-04-13, 15:58 ]
Jako że kończy mi się gwarancja podjechałem do ASO i mówię, miska olejowa górna, uszczelnienie itp.... gośc na mnie popatrzył jak na wariata i mówi, że 15 lat w ASO pracuje i jeszcze NIGDY nie uszczelniali silnika 3.0Tdi... nawet nie słyszał o takiej awarii :)
Więc ja tam jestem spokojny o mój silnik

Ł-y-S-y
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 221
Rejestracja: 30 gru 2012, 11:59
Lokalizacja: okolice 3Miasta

Post autor: Ł-y-S-y » 14 kwie 2015, 07:54

No ja tez mam znajomego w serwisie w 3miescie - i jeszcze takiego przypadku nie mieli wiec spoko :)

P.S 3.0 BiTdi ma w seri 5.2 / 5.4 po dobrym programie podezewam ze mozna uzyskac 4 z przodu :)
Bylo 1009 KM a juz jest 1183 w GARAGE - łacznie :) i jeszcze urosnie :)

cypek41
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 21
Rejestracja: 22 wrz 2011, 11:32
Lokalizacja: Ząbkowice Śląskie

Post autor: cypek41 » 10 cze 2015, 19:45

No Koledzy niestety dopadło i mój wóz...
Wczoraj na przeglądzie ASO zauważyło pocenie się przy górnej misce olejowej. Po rozmowie z doradcą, stwierdził, że problem jest im znany i zazwyczaj tak to się zaczyna. Auto ma 150 tys. przebiegu i jak do tej pory zero problemów.
Czekam na szczególną wycenę tej czynności oraz stanowisko Audi w sprawie podziału kosztów naprawy. Niestety auto jest już po gwarancji..
Trochę się zawiodłem, że w miarę młodym aucie takie rzeczy...

Awatar użytkownika
R
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 25
Rejestracja: 12 wrz 2008, 23:32
Lokalizacja: Mazury

Post autor: R » 11 cze 2015, 23:03

CYPEK ale ubywa Ci tego oleju, musisz go dolewac ?
ile pokazuje oleju na wyswietlaczu , zmienil sie poziom od wymiany ?
ASO Wroclaw ?

cypek41
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 21
Rejestracja: 22 wrz 2011, 11:32
Lokalizacja: Ząbkowice Śląskie

Post autor: cypek41 » 12 cze 2015, 10:43

Żadnego ubywania nie zauważyłem. Stan raczej się nie zmienił, ostatnio przed wymianą wskazywał full. ASO Wrocław stwierdziło niewielkie pocenie w tym miejscu. Chyba poczekam na rozwój sytuacji. Duży przegląd mam za 8tys km zobaczę co wtedy powiedzą. Mam nadzieje, że nie wymyślają, chociaż kiedyś stwierdzili niesprawność układu spryskiwaczy reflektorów, kazałem tego nie naprawiać. W domu okazało się ze wystarczyło dolać płynu do spryskiwaczy....

bigjasiu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 344
Rejestracja: 17 cze 2015, 07:06
Imię: Grzegorz
Rocznik: 2012
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: LIMANOWA

Post autor: bigjasiu » 17 cze 2015, 18:39

Mam pytanko, czy w/w usterka tyczy się wszystkich silników 3.0 tdi czy tylko wybranych ??
WYKONANE MODY:
1)BOSE
2) OGRZEWANIE POSTOJOWE
3) SIDE ASSIST
4) LINE ASSIST
5) ACC
6) KAMERA COFANIA
7) PEŁNE QQ2
8) TUNER TV DVBT
9) SOFT CLOSE
10) HUD
11) NIGHT VISION
12) HaK ORIS
13) Wymiana oświetlenia wewnętrznego, na pełen LED

PLANY
1) PNEUMATYKA

Awatar użytkownika
R
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 25
Rejestracja: 12 wrz 2008, 23:32
Lokalizacja: Mazury

Post autor: R » 30 cze 2015, 15:18

postanowiłem sam wymienić olej i zajrzeć pod spód auta, zazwyczaj olej w serwisach czy warsztatach jest wymieniany przez ssak wkładany w bagnet wiec nie ma okazji zajrzeć na spód silnika bo nikomu sie nie chce odkręcac dolnej osłony silnika.
Miska oczywiscie okazała sie w oleju, olej na jej dolnej częsci i górnej, oraz za nia rozdmuchany przez pęd powietrza.
Poprzednią wymianę oleju robilem ok 12.tys km temu, wtedy po wymianie wskaźnik pokazywał 2/3 poziomu , po kilku tys. był poziom na 1/3 wiec dolałem raz 0,5l oleju na te cale 12tys.km.
W załączniku zdjęcia, na koniec wyczyściłem miskę(fot.1) zobaczymy co będzie przy następnej wymianie...
Jezeli ktoś ma checi to sam może wymienić olej i sprawdzic co ma u siebie.
Potrzebne: klucz nasadowy 32 i 13, torx T40(lub imbus), śrubokręt.
wymiane oleju/inspekcje można samemu zapisać w menu MMI.(bez kabla)
silnik CDUC 2011 140.tys.km
Załączniki
mc.jpg
mc.jpg (7.92 KiB) Przejrzano 20363 razy
md CDUC.jpg
Ostatnio zmieniony 17 lis 2015, 09:26 przez R, łącznie zmieniany 1 raz.

mateusz2105
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 21
Rejestracja: 28 gru 2013, 21:02
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mateusz2105 » 07 wrz 2015, 20:45

U mnie po 140 000 wyglada to tak :)

Obrazek

na szczescie 0 wyciekow.

cypek41
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 21
Rejestracja: 22 wrz 2011, 11:32
Lokalizacja: Ząbkowice Śląskie

Post autor: cypek41 » 07 wrz 2015, 23:01

Ja ostatnio byłem na przeglądzie i czekałem na informację o doradcy na temat wycieku. Niestety nie doczekałem się a gdy sam poruszyłem ten temat to powiedziano mi, że nic się nie dzieje i nie ma czym się martwić. Od wymiany do wymiany co 15 tys km nic mi nie ubywa.
Trochę to dziwne ale skoro nic się nie dzieje to nie ruszam tematu :)

rafald
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 50
Rejestracja: 12 cze 2012, 13:44
Lokalizacja: 100lica

Post autor: rafald » 20 lis 2015, 10:17

R pisze: wymiane oleju/inspekcje można samemu zapisać w menu MMI.
silnik CDUC 2011 140.tys.km
masz na myśli że można to zrobić bez kabla?

ps mnie tez w piątek serwis poinformował o wycieku....
zastanawiam się tylko czy naprawde trzeba rozbierac silnik żeby to uszczelnić, skoro to miska olejowa to po kiego ... aż tak grzebac? nie można jej poprostu zdjąć i uszczelnić?

[ Dodano: 2015-11-20, 10:17 ]
dla potomnych: byłem u znajomego mechanika który specjalizuje się w Audi, wstawiliśmy moją A6 na podnośnik i pozdejmowaliśmy osłony. Olej sie pojawia przy górnej misce w miejscu gdzie do miski przykręcona jest łapa. natomiast trudno to nazwać wyciekiem, raczej jest to pocenie się. na dolnej misce olejowej (to ta która jest na zdjęciach powyżej od kolegów R i Mateusz) u mnie nie śladu oleju na szczęście.
i teraz najważniejsze: jak powiedziałem mechaniorowi że w serwisie żeby to uszczelnić to wyciągają silnik, to mało brakowało i musiałbym go reanimować bo był bliski zejścia z tej planety ze śmiechu :shock:
jak już doszedł do siebie to pokazał mi jak sie dostac do tej miski od dołu - otóż wystarczy zrzucić przednie zawieszenie i cała miska jest na wierzchu. więc nie dawajcie się naciągać serwisowi na koszty rzędu 10kpln!!!!!!!!!

Awatar użytkownika
R
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 25
Rejestracja: 12 wrz 2008, 23:32
Lokalizacja: Mazury

Post autor: R » 21 lis 2015, 13:54

od ostatniej wyżej opisanej wymiany zrobiłem 13.tyś km i na wyświetlaczu pojawiło się info abym dolał "nie więcej niż 1.litr oleju" i tak na dniach maiłem zrobić całą wymianę oleju więc się za to zabrałem.
Ostatnio przy wymianie zalałem 7,0L oleju wtedy wskaźnik pokazywał max stanu. Odkręciłem dolną osłonę silnika i na misce praktycznie nie było śladów oleju, trochę nad jej górną częścią,minimalnie na spodzie, bardziej to można nazwać pocenie jak kolega rafald wyżej napisał, wiec przez te 13.tys km ubyło niecały litr , myślę ,że w części trochę go wyciekło a trochę po prostu silnik przepalił,
(te wcześniejsze wycieki na poprzednich zdjęciach musiały się nazbierać przez jakiś dłuższy czas)
Jeżeli między wymianami ubywa 1.litr oleju to ja nie widzę powodu abym miał teraz jakąś wielką naprawę robić za kilka tyś zł i uszczelniać silnik.
Nie wiem jak Ci ,którzy robili już te uszczelnienie ,może musieli duża ilość tego oleju dolewać, nigdzie tego nikt nie napisał ile to było.
Załączniki
CAM00005.jpg
CAM00002.jpg

NPT
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 81
Rejestracja: 07 lut 2012, 16:52
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: NPT » 29 gru 2015, 22:42

Panowie czy ktoś mial w/w usterke w silniku 3.0 TDI 313 km?

rafald
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 50
Rejestracja: 12 cze 2012, 13:44
Lokalizacja: 100lica

Post autor: rafald » 07 sty 2016, 14:33

konstrukcja silnika jest identyczna o ile mi wiadomo więc szansa że to wystąpi w biT jest taka sama jak w każdej innej 3.0 tdi :|
szczęśliwy posiadacz:
- S6 C5 2001 (4.2 V8 Quattro)
- A6 C6 2007 (2.0 TDI)
- A6 C7 2012 (3.0 TDI Quattro)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C7 (2011-2018)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja