[C6 3.0]ÂŁożysko koła przedniego
- azad-der-boss
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 118
- Rejestracja: 14 mar 2010, 19:16
- Lokalizacja: Bogacica/Dachau
Panowie potrzebuje waszej pomocy...Siadlo mi Lozysko z przodu...
Moglby ktos kto to sam robil lub wie na 100% jak sie to wymienia napisac JAKIE NARZEDZIA SA POTRZEBNE I W JAKI SPOSOB SIE WYMIENIA....bede sam robil bo tutaj koszt roboty 200 euro...masakra...Pomocy!!! P.S mam z piasta juz wiec troche mniej roboty.
Moglby ktos kto to sam robil lub wie na 100% jak sie to wymienia napisac JAKIE NARZEDZIA SA POTRZEBNE I W JAKI SPOSOB SIE WYMIENIA....bede sam robil bo tutaj koszt roboty 200 euro...masakra...Pomocy!!! P.S mam z piasta juz wiec troche mniej roboty.
- fireman.uns
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 21
- Rejestracja: 08 cze 2013, 12:30
- Lokalizacja: Warmia
Potwierdzam to co napisał Kerad. W quattro mamy takie samo łożysko z przodu i z tyłu.
Sam będę wymieniał za dwa tygodnie. ?ożysko FAG po zniżkach kumpla 320 PLN.
pzdr
Edit:
no i po wymianie. Łożysko okazało się tańsze (270 PLN) i do tego w opakowaniu FAG było łożysko SKF
Wymieniałem z tyłu sam. Większych problemów nie ma, ale trzeba najpierw amor odkręcić z dołu, bo inaczej ciężko dostać się do śrub.
Sam będę wymieniał za dwa tygodnie. ?ożysko FAG po zniżkach kumpla 320 PLN.
pzdr
Edit:
no i po wymianie. Łożysko okazało się tańsze (270 PLN) i do tego w opakowaniu FAG było łożysko SKF

Wymieniałem z tyłu sam. Większych problemów nie ma, ale trzeba najpierw amor odkręcić z dołu, bo inaczej ciężko dostać się do śrub.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Silniki 2.7/3.0 TDI mają z przodu łożyska o numerach: 4E0 498 625 B/D - 92 mm. Wersja z końcówką B jest starsza, D jest aktualna. Reszta silników (oprócz V8 i V10) ma łożyska o numerach: 4F0 498 625 B - 85 mm. Jak widać różnią się pierwszym członem, czyli 4E0 vs. 4F0. Niby nic, a jednak
.
Łożyska z tyłu są również takie same (lewe = prawe). Auta z przednim napędem mają łożyska o numerach: 4F0 598 611 B. Natomiast wersja quattro ma łożyska o numerach: 4F0 598 625 A/B (wersja B jest aktualna).
Jeśli chodzi o zamienniki to wybór jest prosty - SKF albo FAG. Obie firmy to wysoka półka. Brać co tańsze, bo często w pudełku zamiast łożyska FAG jest SKF, które przeważnie jest droższe
. Zamienniki dla 2.7/3.0 TDI quattro (z tyłu są takie same jak z przodu):
» FAG 713 6104 80,
» SKF VKBA 6546.
Może się tak zdarzyć, że na starych częściach będą inne numery. Nie pisałem wszystkich poprzednich numerów części, bo i po co
. Mam nadzieję, że to zestawienie Ci pomoże
.
![:] :]](https://a6klub.pl/images/smilies/kwadr.gif)
Łożyska z tyłu są również takie same (lewe = prawe). Auta z przednim napędem mają łożyska o numerach: 4F0 598 611 B. Natomiast wersja quattro ma łożyska o numerach: 4F0 598 625 A/B (wersja B jest aktualna).
Jeśli chodzi o zamienniki to wybór jest prosty - SKF albo FAG. Obie firmy to wysoka półka. Brać co tańsze, bo często w pudełku zamiast łożyska FAG jest SKF, które przeważnie jest droższe

» FAG 713 6104 80,
» SKF VKBA 6546.
Może się tak zdarzyć, że na starych częściach będą inne numery. Nie pisałem wszystkich poprzednich numerów części, bo i po co


Mam do wymiany łożyska i piasty w przednim zawieszeniu. Czy wiecie czy 2,7 tdi quatrro łożyko jest od razu z piastą czy trzeba kupować oddzielnie. Na stronie intercars łożysko SKF ma w opisie, że jest od razu z piastą VKBA 6546.
http://e-katalog.intercars.com.pl/#/pro ... -kola.html
Nigdzie indziej nie mogę znaleźć piast a mam je zgięte i muszę wymienić obie. Czy orientujecie się gdzie mogę zamówić piastę i łożysko?
pozdrawiam
Jarek
http://e-katalog.intercars.com.pl/#/pro ... -kola.html
Nigdzie indziej nie mogę znaleźć piast a mam je zgięte i muszę wymienić obie. Czy orientujecie się gdzie mogę zamówić piastę i łożysko?
pozdrawiam
Jarek
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Potrzebujesz dwie piasty o numerach 4E0 407 613 C (koszt w ASO ok. 790 zł za sztukę) oraz dwa łożyska o numerach 4E0 498 625 B/D (koszt w ASO ok. 800 zł za sztukę). Łożysko uda Ci się kupić w zamienniku, np. SKF lub FAG, ale piasty są nieosiągalne. Widziałem na allegro jedną oryginalną piastę za 250 zł + przesyłka http://allegro.pl/piasta-audi-a8-d3-quattro-4e0407613c-ory-i6272410606.html. Nie przejmuj się tym, że piasta jest do A8 D3, tak ma być. Wiele części jest wspólnych z A4 i A8.
[ Dodano: 2016-06-18, 00:48 ]
Natomiast jeśli chodzi o IC, to opisami w tym sklepie się nie sugeruj, ponieważ bardzo często wprowadzają w błąd. Z tego co sprawdziłem to dość konkretne opisy ma sklep iparts.pl Najlepszym źródłem informacji nadal jest ETKA.
[ Dodano: 2016-06-18, 00:48 ]
Natomiast jeśli chodzi o IC, to opisami w tym sklepie się nie sugeruj, ponieważ bardzo często wprowadzają w błąd. Z tego co sprawdziłem to dość konkretne opisy ma sklep iparts.pl Najlepszym źródłem informacji nadal jest ETKA.
Dzięki za odpowiedz, dużo mi ułatwiłeś. Czyli zestawy razem z piastą odpadają. Znalazłem coś takiego FAGA w zamienniku http://www.iparts.pl/czesc/lozysko-kola ... 61102.html niby razem z piastą ale na tył. Parę maili wcześniej przeczytałem, że tył jest zamienny z przodem przy quatrro ale wychodzi, że jednak nie.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Numery, które podałem są na przód. Na tył łożyska są razem z piastami, ale tylko dla wersji z przednim napędem - tak jak u Ciebie. Dla napędu quattro w 80% przypadkach przód=tył, ale wtedy osobno są piasty i łożyska. U Ciebie na tył powinny iść łożyska z piastami o numerach 4F0 598 611 B (koszt w ASO ok.854 zł).
W skrócie:
» napęd przedni:
- przód: piasta + łożysko,
- tył: piasta z łożyskiem,
» napęd quattro:
- przód: piasta + łożysko,
- tył: piasta + łożysko.
W skrócie:
» napęd przedni:
- przód: piasta + łożysko,
- tył: piasta z łożyskiem,
» napęd quattro:
- przód: piasta + łożysko,
- tył: piasta + łożysko.