Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

[C6 3.0]ÂŁożysko koła przedniego

Układ napędowy i skrzynie biegów
Awatar użytkownika
azad-der-boss
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 118
Rejestracja: 14 mar 2010, 19:16
Lokalizacja: Bogacica/Dachau

Post autor: azad-der-boss » 23 sty 2011, 21:38

Panowie potrzebuje waszej pomocy...Siadlo mi Lozysko z przodu...

Moglby ktos kto to sam robil lub wie na 100% jak sie to wymienia napisac JAKIE NARZEDZIA SA POTRZEBNE I W JAKI SPOSOB SIE WYMIENIA....bede sam robil bo tutaj koszt roboty 200 euro...masakra...Pomocy!!! P.S mam z piasta juz wiec troche mniej roboty.

remek78
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 28
Rejestracja: 02 wrz 2010, 11:36
Lokalizacja: Kościerzyna

Post autor: remek78 » 05 maja 2011, 19:35

Witam,we wrzesniu wymieniłem lewą stronę a teraz w srode bede wymienial prawą stronę-kupowałem FAGa za 290.00 ( cena hmmm hurtowa) .Pozdrawiam

przemolk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 12 mar 2012, 21:01
Lokalizacja: Chester

Post autor: przemolk » 17 sie 2013, 16:36

Witam,
podepne sie pod temat z takim pytaniem, czy lozyska na przednia i tylna piaste sa takie same czy sie roznia od siebie, sprawa dotyczy a6 c6 3.0 tdi quattro, pytam bo w sklepie gosc w systemie mial tylko jeden rodzaj lozysk tak jak by bylo niezaleznie czy przod czy tyl

lechu168
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 242
Rejestracja: 10 cze 2012, 22:35
Imię: Lech
Rocznik: 2004
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Podkarpacie

Post autor: lechu168 » 17 sie 2013, 16:49

przednie i tylne lozyska sie od siebie roznia wiec to nie jest jedno i to samo. tylne sa chyba drozsze od przednich.pzdr

hubder73
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 30
Rejestracja: 04 lut 2013, 20:06
Lokalizacja: Pomorskie/ Brielle.NL

Post autor: hubder73 » 16 sty 2014, 18:24

Podpinam sie pod temat.
Wymienialem 2 tyg wczesnie j samo lozysko. oczywiscie w servisie stwierdzono ze musi byc z piasta, po prawie godzinnej dyskusji z mech servisu dalem sobie spokoj. Podjechalem do mechanika zainstalowal SKF bez wymiany piasty i jezdze ;)
218 kW i brak PDF ;)
V-tech

Awatar użytkownika
kerad
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 77
Rejestracja: 24 lut 2012, 13:50
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: kerad » 28 sty 2014, 13:08

Witam,
w systemie quattro łożysko jest takie samo dla przodu i tyłu.
W sklepie IC koszt 1 szt. 381,10 PLN.

Obrazek

Awatar użytkownika
fireman.uns
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 21
Rejestracja: 08 cze 2013, 12:30
Lokalizacja: Warmia

Post autor: fireman.uns » 02 lut 2014, 13:39

Potwierdzam to co napisał Kerad. W quattro mamy takie samo łożysko z przodu i z tyłu.
Sam będę wymieniał za dwa tygodnie. ?ożysko FAG po zniżkach kumpla 320 PLN.
pzdr





Edit:
no i po wymianie. Łożysko okazało się tańsze (270 PLN) i do tego w opakowaniu FAG było łożysko SKF :)

Wymieniałem z tyłu sam. Większych problemów nie ma, ale trzeba najpierw amor odkręcić z dołu, bo inaczej ciężko dostać się do śrub.

mastermichal

Post autor: mastermichal » 07 cze 2016, 17:42

Mam może dosyć banalne pytanie ale chciałbym się upewnić że zamówię to co ma być. Czy w napędzie quattro 3.0TDI z przodu lewe łożysko różni się od prawego czy to jest wszystko to samo? Jakie dokładnie oznaczenie ma łożysko z firmy SKF?

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 08 cze 2016, 01:09

Silniki 2.7/3.0 TDI mają z przodu łożyska o numerach: 4E0 498 625 B/D - 92 mm. Wersja z końcówką B jest starsza, D jest aktualna. Reszta silników (oprócz V8 i V10) ma łożyska o numerach: 4F0 498 625 B - 85 mm. Jak widać różnią się pierwszym członem, czyli 4E0 vs. 4F0. Niby nic, a jednak :].

Łożyska z tyłu są również takie same (lewe = prawe). Auta z przednim napędem mają łożyska o numerach: 4F0 598 611 B. Natomiast wersja quattro ma łożyska o numerach: 4F0 598 625 A/B (wersja B jest aktualna).

Jeśli chodzi o zamienniki to wybór jest prosty - SKF albo FAG. Obie firmy to wysoka półka. Brać co tańsze, bo często w pudełku zamiast łożyska FAG jest SKF, które przeważnie jest droższe :). Zamienniki dla 2.7/3.0 TDI quattro (z tyłu są takie same jak z przodu):
» FAG 713 6104 80,
» SKF VKBA 6546.

Może się tak zdarzyć, że na starych częściach będą inne numery. Nie pisałem wszystkich poprzednich numerów części, bo i po co <lol>. Mam nadzieję, że to zestawienie Ci pomoże ;).

jseii
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 09 sie 2015, 21:51
Lokalizacja: wawa

Post autor: jseii » 17 cze 2016, 20:26

Mam do wymiany łożyska i piasty w przednim zawieszeniu. Czy wiecie czy 2,7 tdi quatrro łożyko jest od razu z piastą czy trzeba kupować oddzielnie. Na stronie intercars łożysko SKF ma w opisie, że jest od razu z piastą VKBA 6546.
http://e-katalog.intercars.com.pl/#/pro ... -kola.html

Nigdzie indziej nie mogę znaleźć piast a mam je zgięte i muszę wymienić obie. Czy orientujecie się gdzie mogę zamówić piastę i łożysko?

pozdrawiam
Jarek

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 18 cze 2016, 00:48

Potrzebujesz dwie piasty o numerach 4E0 407 613 C (koszt w ASO ok. 790 zł za sztukę) oraz dwa łożyska o numerach 4E0 498 625 B/D (koszt w ASO ok. 800 zł za sztukę). Łożysko uda Ci się kupić w zamienniku, np. SKF lub FAG, ale piasty są nieosiągalne. Widziałem na allegro jedną oryginalną piastę za 250 zł + przesyłka http://allegro.pl/piasta-audi-a8-d3-quattro-4e0407613c-ory-i6272410606.html. Nie przejmuj się tym, że piasta jest do A8 D3, tak ma być. Wiele części jest wspólnych z A4 i A8.

[ Dodano: 2016-06-18, 00:48 ]
Natomiast jeśli chodzi o IC, to opisami w tym sklepie się nie sugeruj, ponieważ bardzo często wprowadzają w błąd. Z tego co sprawdziłem to dość konkretne opisy ma sklep iparts.pl Najlepszym źródłem informacji nadal jest ETKA.

jseii
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 09 sie 2015, 21:51
Lokalizacja: wawa

Post autor: jseii » 18 cze 2016, 09:15

Dzięki za odpowiedz, dużo mi ułatwiłeś. Czyli zestawy razem z piastą odpadają. Znalazłem coś takiego FAGA w zamienniku http://www.iparts.pl/czesc/lozysko-kola ... 61102.html niby razem z piastą ale na tył. Parę maili wcześniej przeczytałem, że tył jest zamienny z przodem przy quatrro ale wychodzi, że jednak nie.

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 18 cze 2016, 11:29

Numery, które podałem są na przód. Na tył łożyska są razem z piastami, ale tylko dla wersji z przednim napędem - tak jak u Ciebie. Dla napędu quattro w 80% przypadkach przód=tył, ale wtedy osobno są piasty i łożyska. U Ciebie na tył powinny iść łożyska z piastami o numerach 4F0 598 611 B (koszt w ASO ok.854 zł).

W skrócie:
&#187; napęd przedni:
- przód: piasta + łożysko,
- tył: piasta z łożyskiem,

&#187; napęd quattro:
- przód: piasta + łożysko,
- tył: piasta + łożysko.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl