Witam, niedawno kupiłem audi a6 c5 1,8t 99r i mam pytanie od kiedy była montowana magistrala Can jeżeli jej nie mam to opłaca się montaż? Jezeli tak to jak zabrać się za ten temat? Rownież nurtuje mnie pytanie jaki mam fis posiadam przy kierownicy tą manetkę do przełączania spalania itp. Skorzystałem z wyszukiwarki na forum lecz nic nie znalazłem. Proszę o jakieś wyjaśnienie co i jak. Pozdrawiam
Jeśli możesz odczytać spalanie odległość na posiadamy paliwie itp masz pełen Fis, tylko nie wiadomo czy ktoś go wcześniej nie dokładał, bo możesz mieć wygaszone komunikaty o spalonych żarówkach czy np kontrola świateł. Ale jak masz spalanie itp to masz kompa pokładowego
Dzięki za odpowiedź, teraz mam pytanie jezeli załóżmy że był dokładny komputer pokładowy to jak włączyć te powiadomienia o przepalonych żarówkach? Pozdrawiam
Nie włącza się ich. Ktoś zmieniając licznik na ten z FIS mógł poprostu zmasować przewody odpowiadające za te komunikaty. Jak wysuniesz licznik i nie będzie dodatkowych przewodów poza wiązkami kości to na 99% masz oryginalnie FIS
matdriver, chcesz sprawdzić czy masz ori fis masz kody na wlepie,a na szybkiego wyciągnij tylną żarówke jeżeli zapali się kontrolka na fisie masz 98% oryginał,2% daje na dokładke.
Dzięki, jak znajdę chwilkę do zajrzę za licznik;) a co do tej "wlepy" to ona znajduje się w bagażniku? Jak później rozszyfrować ten kod który mówi o FIS'ie? Pozdrawiam.
matdriver pisze:od kiedy była montowana magistrala Can jeżeli jej nie mam to opłaca się montaż?
Zalążki magistrali CAN były montowane dość wcześnie - na pewno w modelach z ESP była taka magistrala. Montaż? ... nie wiem czy dokładnie wiesz o co chodzi z CAN - magistrala CAN to po prostu para przewodów którymi przesyłane są informacje pomiędzy sterownikami do nich podpięte. Magistrala to takie 'mocne' słowo w tym przypadku.
W Audi były 3 oddzielne CAN - jedna bardzo szybka do układów kontroli pojazdu (ABS, ESP, Sterowanie silnikiem itp), druga od komfortu (czyli czujniki parkowania itp), trzecia do multimediów (radio, navi) wszystkie trzy wchodziły do licznika - mógł on krosować informację pomiędzy nimi (oczywiście nie wszystkie).
matdriver pisze:Rownież nurtuje mnie pytanie jaki mam fis posiadam przy kierownicy tą manetkę do przełączania spalania itp. Skorzystałem z wyszukiwarki na forum lecz nic nie znalazłem
Jeżeli masz duży ekran pomiędzy zegarami, to tak jak napisali Koledzy masz Pełen FIS. Wychodziły też wersję z rozbudowanym komputerem pokładowym, miałbyś wtedy dodatkowe pokrętło w konsoli środkowej które służy do jego regulacji (zaraz koło pokrętła regulacji lusterek), jednakże każdy z nich wyświetlał te same ostrzeżenia.
matdriver pisze:ałóżmy że był dokładny komputer pokładowy to jak włączyć te powiadomienia o przepalonych żarówkach
Generalnie informacje o przepalonych żarówkach dostarcza do licznika moduł (forma podwójnego przekaÂźnika), który na bieżąco monitoruje pracę świecących się żarówek. Czyli po pierwsze musisz mieć taki przekaÂźnik . On jednym przewodem dostarcza informację do licznika (pewnie transmisja szeregowa), a ten informuje Cię stosownym komunikatem.
Jakie masz dostępne ostrzeżenia? - najlepiej jakbyś ściągnął instrukcję obsługi a działu Download (jest tam zamieszczony skan instukcji po lifcie). W nim znajdziesz wszelkie ostrzeżenia jakie jest w stanie wygenerować Twój licznik.
Dzięki za obszerną odpowiedź, tak moj samochód ma ESP czyli powinien być Can ? Druga sprawa rocznik to 99 czyli przed liftem oraz ostatnie pytanie gdzie znajdę ten przekaźnik co informuje o przepalonych żarówkach ? Chodzi mi o to, że chce aby wszystko co jest originalne było sprawne pozdrawiam
matdriver pisze:Dzięki za obszerną odpowiedź, tak moj samochód ma ESP czyli powinien być Can ?
ESP wykorzystuje czujnik skrętu kierownicy, który komunikuje się z modułem ABS za pomocą CAN, więc według mnie u Ciebie w samochodzie jest ... jak masz interfejs diagnostyczny, możesz wejść w licznik, a później sprawdzić grupy 60,61,62 (z tego co pamiętam jeżeli będziesz mógł w nie wejść, to Twój licznik jest 'odblokowany' do używania CAN.
matdriver pisze:Druga sprawa rocznik to 99 czyli przed liftem oraz ostatnie pytanie gdzie znajdę ten przekaźnik co informuje o przepalonych żarówkach ?
Znajduje się on pod osłoną kierownicy, pośród innym przekaźników. Jest on obsadzony w pozycji 9 i 10:
matdriver pisze:Chodzi mi o to, że chce aby wszystko co jest originalne było sprawne pozdrawiam
Jestem tego samego zdania - jeżeli coś zostało zainstalowane, to powinno być sprawne
Które z komunikatów możesz sprawdzić:
- wyciągnij bezpiecznik nr 20 lub 21 i zapal światła mijania - powinien wyświetlić Ci komunikat przepalonego światła
- możesz wyciągnąć żarówkę ze światła stop i nacisnąć hamulec - powinien Ci wyświetlić komunikat przepalonego światła
- możesz opróżnić (spuścić) płyn ze zbiorniczka wyrównawczego - powienien Ci pokazać komunikat braku płynu do spryskiwaczy
- możesz odpiąć czujniki zużycia okładzin hamulcowych w przednich kołach - powinien Ci pokazać komunikat zużytych okładzin
- jak będziesz miał mało paliwa (wyjeździj je tak aby zapaliła się rezerwa) - powinien Ci pokazać komunikat braku paliwa
To są sygnały informacyjne, i po ich zapaleniu wystarczy że usuniesz usterkę i wszystko będzie OK
Są też sygnały AWARYJNE - świecą się na czerwono, w takim wypadku powinieneś usunąć usterkę zanim podejmiesz się dalszej jazdy.
Wszystko jest w instrukcji
witam, u mnie jest pełen fis i ja nie mam komunikatów o spalonej żarówce, braku płynu itp. z tego co zauważyłem mam tylko od rezerwy. u mnie nie ma ESP. auto z 98r 2.8 quattro. ale mam ori navi i pełen fis pewnie dlatego jest zamontowany. dodam ze mam pełny komputer pokładowy. Więc wnioskuje że u mnie nie ma can?
Nie mam ESP, ale mam ASR. Mój FIS wykrywa spalone żarówki czyli mam linie CAN? Pytam o to, gdyż nie mogę się dostać swoim kablem KKL do VAG - 17 - 10 - kanal 19
Audi A6 C5 2.8 2001r
Odświeżę kotleta tak czytam o tym can i się zaczołem zastanawiam czy u mnie też to jest.
Dodam,że wpinam vaga to wyskakują dwa błędy w liczniku, jeden od nawigacji a drugi od radia że niema komunikacji.
Przypuszczam że u mnie nie występuje can.
Dołożone:
Tempomat, kamerka cofania + kamera przód, elektryczne składanie lusterek, spryskiwacze lamp.
Zmienione z rns-d na rns-e + bluetooth z a4 b6/b7.
Przeróbka tylnych lamp na full led.
Przeróbka przednich lamp na black hella + bixenon + druga soczewka na światła drogowe.