Szyna CAN, jak rozróżnić fis a pełen fis?
Szyna CAN, jak rozróżnić fis a pełen fis?
Witam, niedawno kupiłem audi a6 c5 1,8t 99r i mam pytanie
od kiedy była montowana magistrala Can jeżeli jej nie mam to opłaca się montaż? Jezeli tak to jak zabrać się za ten temat? Rownież nurtuje mnie pytanie jaki mam fis posiadam przy kierownicy tą manetkę do przełączania spalania itp. Skorzystałem z wyszukiwarki na forum lecz nic nie znalazłem. Proszę o jakieś wyjaśnienie co i jak. Pozdrawiam 
- kot919
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 1398
- Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
- Imię: Audi Forum
- Rocznik: 2001
- Moje auto: S6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TFSI 300KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Grudziądz
Zalążki magistrali CAN były montowane dość wcześnie - na pewno w modelach z ESP była taka magistrala. Montaż? ... nie wiem czy dokładnie wiesz o co chodzi z CAN - magistrala CAN to po prostu para przewodów którymi przesyłane są informacje pomiędzy sterownikami do nich podpięte. Magistrala to takie 'mocne' słowo w tym przypadku.matdriver pisze:od kiedy była montowana magistrala Can jeżeli jej nie mam to opłaca się montaż?
W Audi były 3 oddzielne CAN - jedna bardzo szybka do układów kontroli pojazdu (ABS, ESP, Sterowanie silnikiem itp), druga od komfortu (czyli czujniki parkowania itp), trzecia do multimediów (radio, navi) wszystkie trzy wchodziły do licznika - mógł on krosować informację pomiędzy nimi (oczywiście nie wszystkie).
Jeżeli masz duży ekran pomiędzy zegarami, to tak jak napisali Koledzy masz Pełen FIS. Wychodziły też wersję z rozbudowanym komputerem pokładowym, miałbyś wtedy dodatkowe pokrętło w konsoli środkowej które służy do jego regulacji (zaraz koło pokrętła regulacji lusterek), jednakże każdy z nich wyświetlał te same ostrzeżenia.matdriver pisze:Rownież nurtuje mnie pytanie jaki mam fis posiadam przy kierownicy tą manetkę do przełączania spalania itp. Skorzystałem z wyszukiwarki na forum lecz nic nie znalazłem
Generalnie informacje o przepalonych żarówkach dostarcza do licznika moduł (forma podwójnego przekaÂźnika), który na bieżąco monitoruje pracę świecących się żarówek. Czyli po pierwsze musisz mieć taki przekaÂźnikmatdriver pisze:ałóżmy że był dokładny komputer pokładowy to jak włączyć te powiadomienia o przepalonych żarówkach
Jakie masz dostępne ostrzeżenia? - najlepiej jakbyś ściągnął instrukcję obsługi a działu Download (jest tam zamieszczony skan instukcji po lifcie). W nim znajdziesz wszelkie ostrzeżenia jakie jest w stanie wygenerować Twój licznik.
- kot919
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 1398
- Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
- Imię: Audi Forum
- Rocznik: 2001
- Moje auto: S6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TFSI 300KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Grudziądz
ESP wykorzystuje czujnik skrętu kierownicy, który komunikuje się z modułem ABS za pomocą CAN, więc według mnie u Ciebie w samochodzie jestmatdriver pisze:Dzięki za obszerną odpowiedź, tak moj samochód ma ESP czyli powinien być Can ?
Znajduje się on pod osłoną kierownicy, pośród innym przekaźników. Jest on obsadzony w pozycji 9 i 10:matdriver pisze:Druga sprawa rocznik to 99 czyli przed liftem oraz ostatnie pytanie gdzie znajdę ten przekaźnik co informuje o przepalonych żarówkach ?
Jestem tego samego zdania - jeżeli coś zostało zainstalowane, to powinno być sprawnematdriver pisze:Chodzi mi o to, że chce aby wszystko co jest originalne było sprawnepozdrawiam
Które z komunikatów możesz sprawdzić:
- wyciągnij bezpiecznik nr 20 lub 21 i zapal światła mijania - powinien wyświetlić Ci komunikat przepalonego światła
- możesz wyciągnąć żarówkę ze światła stop i nacisnąć hamulec - powinien Ci wyświetlić komunikat przepalonego światła
- możesz opróżnić (spuścić) płyn ze zbiorniczka wyrównawczego - powienien Ci pokazać komunikat braku płynu do spryskiwaczy
- możesz odpiąć czujniki zużycia okładzin hamulcowych w przednich kołach - powinien Ci pokazać komunikat zużytych okładzin
- jak będziesz miał mało paliwa (wyjeździj je tak aby zapaliła się rezerwa) - powinien Ci pokazać komunikat braku paliwa
To są sygnały informacyjne, i po ich zapaleniu wystarczy że usuniesz usterkę i wszystko będzie OK
Są też sygnały AWARYJNE - świecą się na czerwono, w takim wypadku powinieneś usunąć usterkę zanim podejmiesz się dalszej jazdy.
Wszystko jest w instrukcji
- grzesiek122
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 21
- Rejestracja: 21 wrz 2012, 20:38
- Lokalizacja: ostrów mazowiecka
witam, u mnie jest pełen fis i ja nie mam komunikatów o spalonej żarówce, braku płynu itp. z tego co zauważyłem mam tylko od rezerwy. u mnie nie ma ESP. auto z 98r 2.8 quattro. ale mam ori navi i pełen fis pewnie dlatego jest zamontowany. dodam ze mam pełny komputer pokładowy. Więc wnioskuje że u mnie nie ma can?
Jest;
AUDI A6 C5 2.8 193km quattro avant 98r
AUDI A6 C5 2.8 193km quattro avant 98r
- Xray T2
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 674
- Rejestracja: 25 paź 2015, 22:25
- Imię: Krzysztof
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 136KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Odświeżę kotleta
tak czytam o tym can i się zaczołem zastanawiam czy u mnie też to jest.
Dodam,że wpinam vaga to wyskakują dwa błędy w liczniku, jeden od nawigacji a drugi od radia że niema komunikacji.
Przypuszczam że u mnie nie występuje can.
Dodam,że wpinam vaga to wyskakują dwa błędy w liczniku, jeden od nawigacji a drugi od radia że niema komunikacji.
Przypuszczam że u mnie nie występuje can.
Dołożone:
Tempomat, kamerka cofania + kamera przód, elektryczne składanie lusterek, spryskiwacze lamp.
Zmienione z rns-d na rns-e + bluetooth z a4 b6/b7.
Przeróbka tylnych lamp na full led.
Przeróbka przednich lamp na black hella + bixenon + druga soczewka na światła drogowe.
Tempomat, kamerka cofania + kamera przód, elektryczne składanie lusterek, spryskiwacze lamp.
Zmienione z rns-d na rns-e + bluetooth z a4 b6/b7.
Przeróbka tylnych lamp na full led.
Przeróbka przednich lamp na black hella + bixenon + druga soczewka na światła drogowe.









