Wymienialem uszczelki po kolektorem wydechowym i ssącym i przy okazji chciałem sprawdzić w jakim stanie turbina jest, luzu na wirnikach nie ma olejem nie chlapie tylko wydaje mi się ze cos jest nie tak z wirnikiem
można tak jezdzic czy turbo do wymiany ?
[ AEL 2.5 140 KM] Turbina dziwnie wygladajacy wirnik
- Multifonika
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2597
- Rejestracja: 21 mar 2013, 17:21
- Imię: Robert
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2001
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.3 133KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
- Multifonika
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2597
- Rejestracja: 21 mar 2013, 17:21
- Imię: Robert
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2001
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.3 133KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
rozwali turbinę, katalizator Może narobić porządnego bałaganu narobi w silniku.golota318 pisze:Ale turbine cala rozwali czy cos jeszcze może uszkodzić?
Bardzo możliwe, na pewno słabiej się wkręca.golota318 pisze:A jest możliwe ze przez ten uszkodzony wirnik auto ma trochę mniejsza moc?
Napisz czy podczas jazdy czasem słychać taki jak by metaliczny gwizd?
Lektor.
- Multifonika
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2597
- Rejestracja: 21 mar 2013, 17:21
- Imię: Robert
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2001
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.3 133KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Nie polecam zakupu używanej turbosprężarki. Gołym okiem, bez doświadczenia i wiedzy fachowej nie da się nigdy w sposób pewny sprawdzić jej kondycji. O jakości turba przekonasz się tak naprawdę dopiero po jego montażu. Przy zdemontowanej turbosprężarce gołym okiem da się co najwyżej ocenić stan wirników. Pewniejszym rozwiązaniem jest regeneracja turbiny, ewentualnie zakup regenerowanej która będzie miała gwarancję.
Aby sprawdzić turbinę należy mieć specyfikacje z książek serwisowych. W specyfikacjach są podane dopuszczone luzy osi turbiny które mierzy się specjalnym zegarem co do setnej mm. To dlatego że wirnik obraca się z ogromną prędkością. Jego normalne obroty to około 100.000 na minutę, a w skrajnym przypadku nawet ok. 300 000 obr/min :shock:
Aby sprawdzić turbinę należy mieć specyfikacje z książek serwisowych. W specyfikacjach są podane dopuszczone luzy osi turbiny które mierzy się specjalnym zegarem co do setnej mm. To dlatego że wirnik obraca się z ogromną prędkością. Jego normalne obroty to około 100.000 na minutę, a w skrajnym przypadku nawet ok. 300 000 obr/min :shock:
Lektor.
Pewnie lepsza bylaby zregenerowana tylko ze koszt będzie 1000-1500zl a uzywke za 300 spokojnie kupie a nie jest to nowe auto którym mam zamiar 10 lat jeszcze jezdzic. I jakas gwarancje rozruchowa tez dostaje na 7 czy 14 dni
szalony pisze:Nie polecam zakupu używanej turbosprężarki. Gołym okiem, bez doświadczenia i wiedzy fachowej nie da się nigdy w sposób pewny sprawdzić jej kondycji. O jakości turba przekonasz się tak naprawdę dopiero po jego montażu. Przy zdemontowanej turbosprężarce gołym okiem da się co najwyżej ocenić stan wirników. Pewniejszym rozwiązaniem jest regeneracja turbiny, ewentualnie zakup regenerowanej która będzie miała gwarancję.
Aby sprawdzić turbinę należy mieć specyfikacje z książek serwisowych. W specyfikacjach są podane dopuszczone luzy osi turbiny które mierzy się specjalnym zegarem co do setnej mm. To dlatego że wirnik obraca się z ogromną prędkością. Jego normalne obroty to około 100.000 na minutę, a w skrajnym przypadku nawet ok. 300 000 obr/min :shock:
- Multifonika
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2597
- Rejestracja: 21 mar 2013, 17:21
- Imię: Robert
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2001
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.3 133KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Fakt teraz spojrzałem na rocznik
W takim razie, turbo może mieć niewielkie luzy poprzeczne, ale nie ma prawa być luzu wzdłuż osi wirnika, jak ma luz wzdłużny to jest złom. Możesz jeszcze obejrzeć łopatki z obydwu stron i czy nie jest zbyt uwalona od oleju, może być uszczelnienie do bani. No i jeszcze obudowa Na oko to wszystko co możesz sprawdzić.
Najlepiej sprawdzić ją jeszcze przed demontażem w dawcy oczywiście, ale to już jest ciężko...
W takim razie, turbo może mieć niewielkie luzy poprzeczne, ale nie ma prawa być luzu wzdłuż osi wirnika, jak ma luz wzdłużny to jest złom. Możesz jeszcze obejrzeć łopatki z obydwu stron i czy nie jest zbyt uwalona od oleju, może być uszczelnienie do bani. No i jeszcze obudowa Na oko to wszystko co możesz sprawdzić.
Najlepiej sprawdzić ją jeszcze przed demontażem w dawcy oczywiście, ale to już jest ciężko...
Lektor.
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga