Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

"stawanie" silnika podczas rozruchu

Silniki wysokoprężne
Awatar użytkownika
Paulo3535
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 111
Rejestracja: 24 lut 2008, 15:19
Lokalizacja: Legionowo

"stawanie" silnika podczas rozruchu

Post autor: Paulo3535 » 28 lis 2013, 22:48

Witam.
Problem dotyczy Q7 3.0TDI silnik BUG z 2007r. Na wiosnę silnik odpalał często z takim...przeskokiem, czyli kręci, kręci, staną (jak przy uszkodzonych tulejkach w rozruszniku) zakręci i zapali. Jak byłby to POLONEZ CARO to wiadomo...tulejki do wymiany i dalej śmiga, a jest to Q7 z 170 000 przebiegiem. Pewnego dnia autko nie zapaliło i padł aku. "Na biegu" pojechałem kupiłem drugi 100Ah (z bazaru, nowy) wymieniłem i po jakimś czasie objawy wróciły. Lato jakoś przejeździłem, robi się zimno i pewnie zaraz padnie i ten nowy, nie oryginalny aku.
P.S. wiem o kodowaniu akumulatorów (już poczytałem), wyczytałem gdzieś na forum, że to wtryski...?, a może luźne łańcuchy rozrządu...
A może tulejki w rozrusznikach audi robi jak w ATU ;)
Mam VCDSa i słabo go znam, ale jak ktoś potrzebuje, służę pomocą :P
ELSA i ETKA 7.0 też się znajdzie.

Auris1986
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 339
Rejestracja: 29 sty 2012, 14:52
Imię: Zbyszek
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: KIELCE

Re: "stawanie" silnika podczas rozruchu

Post autor: Auris1986 » 29 lis 2013, 10:16

Paulo3535 pisze:Witam.
Problem dotyczy Q7 3.0TDI silnik BUG z 2007r. Na wiosnę silnik odpalał często z takim...przeskokiem, czyli kręci, kręci, staną (jak przy uszkodzonych tulejkach w rozruszniku) zakręci i zapali. Jak byłby to POLONEZ CARO to wiadomo...tulejki do wymiany i dalej śmiga, a jest to Q7 z 170 000 przebiegiem. Pewnego dnia autko nie zapaliło i padł aku. "Na biegu" pojechałem kupiłem drugi 100Ah (z bazaru, nowy) wymieniłem i po jakimś czasie objawy wróciły. Lato jakoś przejeździłem, robi się zimno i pewnie zaraz padnie i ten nowy, nie oryginalny aku.
P.S. wiem o kodowaniu akumulatorów (już poczytałem), wyczytałem gdzieś na forum, że to wtryski...?, a może luźne łańcuchy rozrządu...
A może tulejki w rozrusznikach audi robi jak w ATU ;)
90% wtrysk lub wtryski to samo miałem,wymiana akumulatora, napinaczy rozrzadu nic nie pomogło i na koniec wymiana wtrysków i jak ręką odjoł wszysko gra. U mnie objaw był szczególnie na ciepłym silniku zatrzymywał się na 1 do 1,5 sekundy i następnie odpalał, na zimnym objaw był rzadziej na 10 odpaleń 2 odpalenia były z przerwą. <okok>

Awatar użytkownika
Paulo3535
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 111
Rejestracja: 24 lut 2008, 15:19
Lokalizacja: Legionowo

Post autor: Paulo3535 » 06 sty 2014, 09:42

Po wizycie u elektryka i odczekaniu kilku tygodni w celu sprawdzenia czy jest OK, okazało się, że w moim przypadku była to tylko zła masa silnika <radocha>
W Nowym Roku życzę wszystkim forumowiczom żadnych lub tylko takich "bzdurnych" awarii :>
Mam VCDSa i słabo go znam, ale jak ktoś potrzebuje, służę pomocą :P
ELSA i ETKA 7.0 też się znajdzie.

Awatar użytkownika
zamiarek86
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 25
Rejestracja: 28 gru 2013, 09:20
Lokalizacja: PL- Skarżysko ; FIN- Jamijarvi

Post autor: zamiarek86 » 12 sty 2014, 10:14

Witam. Ja mam 3.0 TDI z 2005 r i mam podobny problem... od czasu do czasu nie zależnie od tego czy silnik zimny czy ciepły przy odpalaniu przyłapuje go na 1-2 sek i rusza dalej i odpala... podczas tej sek czy 2 przygasa mi wszystko... aku sprawdzałem na przyrządzie i wskazuje że jest oki... i nie wiem za co się brać dalej...
Ford Granada Mk IIb 2.8i V6 Koeln Ghia
Opel Omega 2,5 V6
Audi A4 00' 1,9 TDI
Audi A4 Avant 98' 2,8 V6
Audi A6 Avant 05' 3,0 TDI Quattro

arczi0044
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 361
Rejestracja: 22 cze 2008, 11:16
Imię: Artur
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2014
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Witkowo

Post autor: arczi0044 » 12 sty 2014, 11:28

Tak jak kolega wcześniej napisał, zaczął bym od sprawdzenia wtrysków, objawy typowe dla lejących wtryskiwaczy.

mbectb
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 175
Rejestracja: 27 sty 2012, 22:06
Lokalizacja: Newark UK

Post autor: mbectb » 26 sty 2014, 20:38

Wtryski na 100% przerabialem u siebie niedawno dokladnie to samo co koledzy wyzej pisza.
Czipsy, Diagnostyka, Flashowanie UK
Rozrząd Audi A6 C6 2.7 TDI BPP.

Awatar użytkownika
-=Rafal=-
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1360
Rejestracja: 19 wrz 2009, 16:12
Imię: Robert
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: -=Rafal=- » 27 sty 2014, 00:11

Nie wtryski. Audi Q7 luźna, zaśniedziała, albo nadwerwana masa ta co jest mocowana do prawej podłużnicy. Pozdrawiam.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga