Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

Pompa wtryskowa

Silniki wysokoprężne
krzysztofb51
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 216
Rejestracja: 20 paź 2013, 10:32
Imię: Krzysztof
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.3 133KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Janikowo

Pompa wtryskowa

Post autor: krzysztofb51 » 05 sty 2014, 14:36

Ostatnio dowiedzialem sie ze posiadam pompe wtryskowa 90-konna w silniku gdzie powinna byc 110-konna. Powiedzcie mi czy w takim wypadku spalanie bedzie wieksze czy mniejsze na takiej pompie?? Czy mozna po numerze pompy okreslic czy jest to od 90 konnego czy 110konnego silnika?? Moj silnik to 1.9 tdi AFN

lukwoj21
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 359
Rejestracja: 14 gru 2010, 17:49
Imię: Łukasz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Żary
Kontakt:

Post autor: lukwoj21 » 05 sty 2014, 16:24

wszystko jest ok pompa 11 wystepowała w AHH i ASV, zawsze mozesz załozyc pompe 11 i wtryski 216 i bedziesz miał rakiete pod maska:)

krzysztofb51
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 216
Rejestracja: 20 paź 2013, 10:32
Imię: Krzysztof
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.3 133KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Janikowo

Post autor: krzysztofb51 » 05 sty 2014, 23:20

Mam rozumiec ze pompa montowana w silniku afn (90 konna) to byl standard?

lukwoj21
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 359
Rejestracja: 14 gru 2010, 17:49
Imię: Łukasz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Żary
Kontakt:

Post autor: lukwoj21 » 06 sty 2014, 10:13

tak ta sama pompa 10 była montowana afn wyjatkiem był asv i 90ps ahh

krzysztofb51
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 216
Rejestracja: 20 paź 2013, 10:32
Imię: Krzysztof
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.3 133KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Janikowo

Post autor: krzysztofb51 » 06 sty 2014, 10:18

Ale czy taka pompa nie jest zbyt slaba jak na ten samochod? Jakbym zamontowal pompe od 110km to spalanie moze byc mniejsze?

lukwoj21
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 359
Rejestracja: 14 gru 2010, 17:49
Imię: Łukasz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Żary
Kontakt:

Post autor: lukwoj21 » 06 sty 2014, 14:01

spalanie bedzie takie samo mocy tez ci nie przybedzie tylko zmieni sie krzywa mometu bedzie troszke lepiej ciągnął przy wyszych obrotach.

krzysztofb51
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 216
Rejestracja: 20 paź 2013, 10:32
Imię: Krzysztof
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.3 133KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Janikowo

Post autor: krzysztofb51 » 06 sty 2014, 14:10

a wydawalo mi sie ze jest to nieodpowiednia pompa poniewaz cos za duze spalanie mam 35l (polowa baku) na 500km, wychodzi kolo 7l na 100km w trasie

lukwoj21
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 359
Rejestracja: 14 gru 2010, 17:49
Imię: Łukasz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Żary
Kontakt:

Post autor: lukwoj21 » 06 sty 2014, 21:29

no troche duzo podpinałes vag-a? sprawdz kąt wtyrsku i dawke paliwa- pierwsze co musisz sprawdzic

krzysztofb51
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 216
Rejestracja: 20 paź 2013, 10:32
Imię: Krzysztof
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.3 133KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Janikowo

Post autor: krzysztofb51 » 07 sty 2014, 08:59

kat wtrysku patrzylem jakis czas temu i wahal sie w okolicy 49-51, dawke paliwa nie sprawdzalem, podpowiedz mi jak i gdzie mam to sprawdzic to jeszcze dzisiaj moze lukne:)

lukwoj21
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 359
Rejestracja: 14 gru 2010, 17:49
Imię: Łukasz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Żary
Kontakt:

Post autor: lukwoj21 » 07 sty 2014, 22:22

kąt moze byc powinien byc 55 dawka jest w gr000 4 kolumna dobrze jest jak jest 20-23

krzysztofb51
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 216
Rejestracja: 20 paź 2013, 10:32
Imię: Krzysztof
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.3 133KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Janikowo

Post autor: krzysztofb51 » 09 sty 2014, 12:03

Ponizej screen z vaga, tak jak pisalem blok 000 kolumna 4 jest chyba zbyt mala wartosc


Obrazek

lukwoj21
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 359
Rejestracja: 14 gru 2010, 17:49
Imię: Łukasz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Żary
Kontakt:

Post autor: lukwoj21 » 09 sty 2014, 21:06

Foto nie działa ale im dawka mniejsza na vagu tym wieksza w zeczywistosci taki przykład jak bedziesz miał wartosc 01 to dawka jest 9mg jak wartosc bedzie 30 to dawka bedzie 3.5mg optymalna dawka to ok 5mg czyli wartosc 20-23. Bedziesz maił duzą dawke to auto bedzie kopcic i wiecej palic.

kysy86
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 12
Rejestracja: 22 lip 2013, 11:40
Lokalizacja: Żarów

Post autor: kysy86 » 09 sty 2014, 21:40

a jak posługuje się vag profesional to gdzie i jaki kanał ustawić ??

krzysztofb51
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 216
Rejestracja: 20 paź 2013, 10:32
Imię: Krzysztof
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.3 133KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Janikowo

Post autor: krzysztofb51 » 09 sty 2014, 22:32

Wartosc w polu 4 wynosi 02 wiec duza dawka, nie zauwazylem zeby kopcil. Samo ustawienie na vag-u pomoze czy bede musial jeszcze mechanicznie ustawic?

Awatar użytkownika
Dami1602
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 49
Rejestracja: 07 sty 2012, 18:33
Lokalizacja: 78048 Villingen-Schwenningen

Post autor: Dami1602 » 09 sty 2014, 22:53

To nie sa takie same pompy wtryskowe ! To że to jest 10mm w 1z AHU afn itd to nie znaczy że to będzie pasować z AHU 90koni do afn 110koni. Dawka dawką ale w budowie pompy znajduje sie cos takiego jak tarczka oporowa (fala) ona decyduje początkiem wtrysku , przed wtryskiem i końcem wtrysku. Sa różne kształty długości pracy fali. W afn model fali to na 100% de110 a AHU/1z nie pamiętam. Ale do czego dąże... Dąże do tego iż fala musi być odpowiednia do eeprom (oprogramowania) Ecu. Eeprom a dokładniej w nim jest cos takiego jak kąt wtrysku dynamiczne przestawianie kąta wtrysku podczas obciążenia. Jeżeli fala jest inna a komputer próbuje do regulować tworzą sie wtedy te braki mocy bo widocznie brakuje mu przesunięcia wtrysku na wczesny. Wtedy mu wciskasz gaz żeby szedł dlatego pali więcej. Następną rzeczą sa wtryski w 90km sa 190bar a w afn sa 220/300bar. A cisnienie wytwarza właśnie ta fala im wyższa tym wyższe cisnienie im niższe tym niższe cisnienie otwarcia wtryskiwaczy. I widzisz kolego w pewnym momencie mógłbyś szukać problemów mocy i spalania a jeżeli jakiś magik wcisnął cos nie org to można szukać bez końca. Reszta pompy jest taka sama różnią sie tylko FALA aaa bardzo ważna rzecz pompa Vp37 powinna utrzymywać cisnienie wewnętrzne około 7.5-8.5bar na niskich obrotach a na 4tys około 12-13bar. Jeżeli tak nie jest silnik nie będzie chodził jak należy. A jeżeli chcesz ustawić kąt wtrysku to musisz wejść w BS i dopiero tam możesz sprawdzic początek wtrysku na kanale 000 pozycja 2 od lewej ale wymień falę albo pompę i wtedy początek wtrysku ustaw na przedziale 49-51 .
Moc jest bogiem, prędkość nałogiem, nitro zabawą a turbo podstawą!

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga