Pompa wtryskowa
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 216
- Rejestracja: 20 paź 2013, 10:32
- Imię: Krzysztof
- Rocznik: 2000
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.3 133KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Janikowo
Pompa wtryskowa
Ostatnio dowiedzialem sie ze posiadam pompe wtryskowa 90-konna w silniku gdzie powinna byc 110-konna. Powiedzcie mi czy w takim wypadku spalanie bedzie wieksze czy mniejsze na takiej pompie?? Czy mozna po numerze pompy okreslic czy jest to od 90 konnego czy 110konnego silnika?? Moj silnik to 1.9 tdi AFN
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 216
- Rejestracja: 20 paź 2013, 10:32
- Imię: Krzysztof
- Rocznik: 2000
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.3 133KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Janikowo
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 216
- Rejestracja: 20 paź 2013, 10:32
- Imię: Krzysztof
- Rocznik: 2000
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.3 133KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Janikowo
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 216
- Rejestracja: 20 paź 2013, 10:32
- Imię: Krzysztof
- Rocznik: 2000
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.3 133KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Janikowo
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 216
- Rejestracja: 20 paź 2013, 10:32
- Imię: Krzysztof
- Rocznik: 2000
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.3 133KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Janikowo
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 216
- Rejestracja: 20 paź 2013, 10:32
- Imię: Krzysztof
- Rocznik: 2000
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.3 133KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Janikowo
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 216
- Rejestracja: 20 paź 2013, 10:32
- Imię: Krzysztof
- Rocznik: 2000
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.3 133KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Janikowo
- Dami1602
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 49
- Rejestracja: 07 sty 2012, 18:33
- Lokalizacja: 78048 Villingen-Schwenningen
To nie sa takie same pompy wtryskowe ! To że to jest 10mm w 1z AHU afn itd to nie znaczy że to będzie pasować z AHU 90koni do afn 110koni. Dawka dawką ale w budowie pompy znajduje sie cos takiego jak tarczka oporowa (fala) ona decyduje początkiem wtrysku , przed wtryskiem i końcem wtrysku. Sa różne kształty długości pracy fali. W afn model fali to na 100% de110 a AHU/1z nie pamiętam. Ale do czego dąże... Dąże do tego iż fala musi być odpowiednia do eeprom (oprogramowania) Ecu. Eeprom a dokładniej w nim jest cos takiego jak kąt wtrysku dynamiczne przestawianie kąta wtrysku podczas obciążenia. Jeżeli fala jest inna a komputer próbuje do regulować tworzą sie wtedy te braki mocy bo widocznie brakuje mu przesunięcia wtrysku na wczesny. Wtedy mu wciskasz gaz żeby szedł dlatego pali więcej. Następną rzeczą sa wtryski w 90km sa 190bar a w afn sa 220/300bar. A cisnienie wytwarza właśnie ta fala im wyższa tym wyższe cisnienie im niższe tym niższe cisnienie otwarcia wtryskiwaczy. I widzisz kolego w pewnym momencie mógłbyś szukać problemów mocy i spalania a jeżeli jakiś magik wcisnął cos nie org to można szukać bez końca. Reszta pompy jest taka sama różnią sie tylko FALA aaa bardzo ważna rzecz pompa Vp37 powinna utrzymywać cisnienie wewnętrzne około 7.5-8.5bar na niskich obrotach a na 4tys około 12-13bar. Jeżeli tak nie jest silnik nie będzie chodził jak należy. A jeżeli chcesz ustawić kąt wtrysku to musisz wejść w BS i dopiero tam możesz sprawdzic początek wtrysku na kanale 000 pozycja 2 od lewej ale wymień falę albo pompę i wtedy początek wtrysku ustaw na przedziale 49-51 .
Moc jest bogiem, prędkość nałogiem, nitro zabawą a turbo podstawą!