Witam!
Popieram przedmówców, autko jest bardzo wdzięczne, oczywiście przy prawidłowej eksploatacji.
Ja również miałem pewne obawy przy zakupie, ale skorzystałem z opinii moich znajomych, którzy wcześniej pracowali w serwisie Audi, a obecnie prowadzą własny serwis grupy VW-Audi. Zaufałem im i teraz nie żałuję, a zakupiłem w 2008 roku. Wprawdzie chodzi mi po głowie wymiana samochodu, ale tak do końca to nie jestem pewien, bo jednak żal.
W przypadku mojego nie mogę narzekać na awaryjność, choć po pół roku wymieniałem oba napinacze z łąńcuszkami (jeden rzęził). Nie wiem jak jest teraz, ale wtedy nie było zamienników, a koszt kompletu na jedną stronę w serwisie 2100zł.Ja znalazłem gościa (bardzo sympatycznego) w Nowej Soli, który sprzedawał takowe oryginały za niespełna 1000zł, także okazja.

Kosztów robocizny już nie pamiętam.
Rozrząd - (podzespoły Ruville) pamiętam zmieściłem się w 1000zł z robocizną.
Klocki (zależy jakie) - ja używam ATE przód z czujnikami to 170-180zł, tył trochę ponad 100zł (wymiana we własnym zakresie).
Zawieszenie - poszedłem na łatwiznę, gdyż polecane są Lemforder i do takowych się przymierzałem, ale w końcu zadecydowała cena 2000zł do <700zł i zakupiłem Master Sport z 2 letnią gwarancją (wytrzymały 3 lata). Wahacze do wersji poliftowej są droższe.
Pozostałych elementów nie wymieniałem, ale wystarczy zerknąć choćby na Aledrogo.
Należy pamiętać o terminowej wymianie dobrego oleju w silniku.
Do tego dochodzi wymiana oleju w skrzyni (mam TipTronick) oraz w dyfrze. W tym ostatnim niby się nie wymienia, ale ja wolałem wymienić. Dochodzą jeszcze filtry, ale w ich przypadku ceny w zasadzie nie różnią się od innych, oprócz filtra do skrzyni (koszt chyba ok.200zł, jeżeli dobrze pamiętam).
To chyba wszystko.
Trzeba się liczyć z większym spalaniem (w moim przypadku przeciętnie 12-13l/100 czasem 14,5), ale coś za coś. Jazda jest niesamowita, do tego ta elastyczność przy przyśpieszaniu.
Powinno się pamiętać o stopniowym obciążaniu zimnego silnika i przy gaszeniu wystudzeniu turbin (zbyt szybkie jedno i drugie znacznie skraca ich żywotność).
Dobrze też, aby przy takim aucie mieć dobrego serwisanta (ja mam to szczęście).
W każdy razie jestem baaardzo zadowolony i dlatego mam dylemat, czy wymieniać na nowszą C6?
ÂŻyczę przynajmniej takiej radości z posiadania jak ja.
