Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C5 2.4] szarpnięcie przy 1800-1900 obrotach

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

[A6 C5 2.4] szarpnięcie przy 1800-1900 obrotach

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 12 kwie 2009, 23:12

Witam.
Mam problem taki jak w temacie czyli szarpnięcia przy 1800-1900 obrotach dodam że tylko na gazie. Zdarza się to gdy wciskając pedał gazu z 1200-1300 (mam skrzynię multi) skoczy w podany wyżej przedział to zdarza się jedno lub 2 szarpnięcia i są ona najczęstsze jak silnik jest bardzo rozgrzany. Jak będę bardzo wolno przyspieszał to przez te obroty przechodzi raczej bez szarpnięć. Jak tylko silnik ma momentalnie ciężej (pod górkę lub gwałtowniejsze przyspieszanie ze skokiem w ten przedział) to dostaje tych szarpnięć. Sporo gratów mam nowych wyliczając:
nowa odma, ezektor, świece, oryginalne przewody, nowe szybsze wtryski gazu, nowy mocniejszy reduktor, nowe filtry gazu
i nie mam pojęcia dlaczego tak się dzieje.
Dodam że przez ponad pół roku po założeniu instalki LPG tak się nie działo, było wszystko ok.
Co to może być?
To jest naprawdę wkurzające bo pozatym auto chodzi super a VAG nie pokazuje żadnych błędów.

TrimiX
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 80
Rejestracja: 16 sty 2009, 20:51
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: TrimiX » 13 kwie 2009, 11:07

Masz zle zestrojona instalke , brak strojenia pod obciążeniem i takie masz efekty .
Usunięto - Pkt. 29. Regulaminu Forum

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 13 kwie 2009, 11:25

Robiłem wszystko jak instrukcja Zenita mówi:
-kalibracja
-zbieranie mapy benzyny
-zbieranie mapy gazu (obie w tych samych warunkach na rozgrzanym silniku jedna po drugiej)
-dostrajanie modelu
-dobieranie wartości korekt po temperaturze gazu

Pozatą jedną wkurzającą rzecza wszystko jest ok a Vag nie zgłasza żadnych błędów

Czy czasami wężyk od podciśnienia który idzie od kolektora do reduktora nie jest czasami zasyfiony?

TrimiX
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 80
Rejestracja: 16 sty 2009, 20:51
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: TrimiX » 13 kwie 2009, 13:06

fassi1 pisze: -dobieranie wartości korekt po temperaturze gazu

Pozatą jedną wkurzającą rzecza wszystko jest ok a Vag nie zgłasza żadnych błędów
Zenit nie ma bladego pojęcia co to są korekty , a tym bardziej korekty po temperaturze . Na tej elektronice to Panie kariery nie zrobisz ...

Zresztą przecież z pewnością cztałeś dział ZENIT na lpg.info.pl , tam jest wszystko napisane co to za wynalazek :evil:
Usunięto - Pkt. 29. Regulaminu Forum

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 13 kwie 2009, 20:53

TrimiX pisze:
fassi1 pisze: -dobieranie wartości korekt po temperaturze gazu

Pozatą jedną wkurzającą rzecza wszystko jest ok a Vag nie zgłasza żadnych błędów
Zenit nie ma bladego pojęcia co to są korekty , a tym bardziej korekty po temperaturze . Na tej elektronice to Panie kariery nie zrobisz ...

Zresztą przecież z pewnością cztałeś dział ZENIT na lpg.info.pl , tam jest wszystko napisane co to za wynalazek :evil:
Sporo czytam na lpg.info.pl i wkońcu wybadałem co jest przyczyną.
Nikoś podpowiedział żeby poprzełączać kolejne cylindry na benzynę i pobadać jak się zachowa i wyszło że drugi cylinder na gazie ma te szarpnięcia. Jak jest on na pb a reszta na gazie to nie ma problemu. W związku z tym ja stawiam na cewkę bo cała reszta jest nowa (wtryski, kable ori, swiece NGK).
Zenit jakieś tam korekty ma jak dobierzesz ich wartości dla każdego z przedziału temperatur. Oryginalne nastawy gówno dają.

odbiorca
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 93
Rejestracja: 12 lis 2013, 00:07
Lokalizacja: Lubin

Post autor: odbiorca » 19 gru 2013, 20:29

fassi1 jak się uporałeś z problemem mam identyczny problem tylko instalacja gazowa inna

snoopi21
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 106
Rejestracja: 21 mar 2011, 19:49
Lokalizacja: Osiecznica\dolnośląskie

Post autor: snoopi21 » 22 gru 2013, 23:15

ja mam też ten problem z tym, że ustępuje po odłączeniu cyl 1-3. też szukam przyczyn i na razie nic. Kable nowe, świece nowe denso irydowe z cienką elektrodą i zmniejszoną przerwą do chyba 0.8mm, odma nowa, ezektor też, wtryski hana 2001 zielone. Więcej w temacie viewtopic.php?t=63376. Jak ktoś ma jakieś ciekawe teorie to zapraszam, bo mi już na głowie zaczyna brakować włosów.

Zajcu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 171
Rejestracja: 06 sty 2012, 13:01
Imię: Dawid
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 174KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Legnica

Post autor: Zajcu » 23 gru 2013, 09:57

skoro Wylaczenie jednego wtrysku daje rezultat to moze to wtrysk padniety jest? wedlug mnie jak by padla cewka to mialbys lipe na przynajmniej 2 garach albo na 1 rzedzie cylindrów. i oprocz tego wypadania zapłonów ciagle.

Awatar użytkownika
sirAW
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 16
Rejestracja: 12 lis 2013, 11:04
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: sirAW » 29 gru 2013, 22:56

Witajcie.
Podłączę się pod temat bo mam dokładnie te same objawy. Ale, żeby było troszeczkę inaczej i śmieszniej to ja szanowni forumowicze mam to w dieslu ! :shock:

Bywa różnie: gdy rozgrzany i zimny, piękna pogoda lub deszczowo, zimno lub w miarę ciepło - nie ma reguły - zawsze w najmniej spodziewnaym momencie się ujawnia, szczególnie po np. nagłym przyhamowaniu lub puszczeniu nogi z gazu: przy około 1800-2000 obrotów w pada w szarpanie (rezonans) i wrażenie jest takie, jakby ABS sam od siebie zaczął działać. Moc jest a szrpie jak cholera ... <boisie> Dźwięk wydobywający się przy tym sprawia, że boję się czy rozrząd wytrzyma.
Podłączałem kompa: żadnych błędów na skrzyni ani silniku. Nie wiem o co chodzi. <nauka> <nauka> <nauka> <nauka>
Pozdrawiam

krystek13
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 230
Rejestracja: 15 sty 2012, 07:46
Lokalizacja: zachodniopomorskie

Post autor: krystek13 » 31 gru 2013, 07:34

Mój znajomy miał w A4 1,8T Multitronic dokładnie ten sam obiaw. Po przejechaniu około 10 tysi km skrzynia odmówiła posłuszeństwa.Wcześniej nie było żadnych błędów.Okazało się że padł jakiś czujnik na wałku w skrzyni który się wymienia razam z wałkiem :/
340KM i 500NM :)

Awatar użytkownika
metyoo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2019
Rejestracja: 29 kwie 2012, 16:08
Imię: Metyoo
Moje auto: S4 C4
Rocznik: 1993
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 130KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Oleśnica
Kontakt:

Post autor: metyoo » 31 gru 2013, 10:06

Niestety, najprawdopodobniej to skrzynia, jak to kolega wyżej opisał. Podobny przypadek był też opisany na AKP do tego dochodził problem z lock-upem. Wszystko ustało po remoncie skrzyni.

_pączek_
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 99
Rejestracja: 20 lut 2013, 15:39
Lokalizacja: beskidy

Post autor: _pączek_ » 01 sty 2014, 12:16

ja bym na skreślał od razu skrzyni-u mnie na gazie też pojawiało sie lekkie szarpnięcie mniej więcej w tym zakresie,ale z ciekawości przejechałem się ostatnio 50km na PB i nic takiego nie występuje więc wina leży po stronie inst LPG,na piątek umówiłem się z gazownikiem na wymianę filtrów i regulację-dam znać jaka diagnoza

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga