[A6 C5 2.4] szarpnięcie przy 1800-1900 obrotach
- A6 Forum - fassi1
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1905
- Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
- Imię: Forum Audi A6
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
[A6 C5 2.4] szarpnięcie przy 1800-1900 obrotach
Witam.
Mam problem taki jak w temacie czyli szarpnięcia przy 1800-1900 obrotach dodam że tylko na gazie. Zdarza się to gdy wciskając pedał gazu z 1200-1300 (mam skrzynię multi) skoczy w podany wyżej przedział to zdarza się jedno lub 2 szarpnięcia i są ona najczęstsze jak silnik jest bardzo rozgrzany. Jak będę bardzo wolno przyspieszał to przez te obroty przechodzi raczej bez szarpnięć. Jak tylko silnik ma momentalnie ciężej (pod górkę lub gwałtowniejsze przyspieszanie ze skokiem w ten przedział) to dostaje tych szarpnięć. Sporo gratów mam nowych wyliczając:
nowa odma, ezektor, świece, oryginalne przewody, nowe szybsze wtryski gazu, nowy mocniejszy reduktor, nowe filtry gazu
i nie mam pojęcia dlaczego tak się dzieje.
Dodam że przez ponad pół roku po założeniu instalki LPG tak się nie działo, było wszystko ok.
Co to może być?
To jest naprawdę wkurzające bo pozatym auto chodzi super a VAG nie pokazuje żadnych błędów.
Mam problem taki jak w temacie czyli szarpnięcia przy 1800-1900 obrotach dodam że tylko na gazie. Zdarza się to gdy wciskając pedał gazu z 1200-1300 (mam skrzynię multi) skoczy w podany wyżej przedział to zdarza się jedno lub 2 szarpnięcia i są ona najczęstsze jak silnik jest bardzo rozgrzany. Jak będę bardzo wolno przyspieszał to przez te obroty przechodzi raczej bez szarpnięć. Jak tylko silnik ma momentalnie ciężej (pod górkę lub gwałtowniejsze przyspieszanie ze skokiem w ten przedział) to dostaje tych szarpnięć. Sporo gratów mam nowych wyliczając:
nowa odma, ezektor, świece, oryginalne przewody, nowe szybsze wtryski gazu, nowy mocniejszy reduktor, nowe filtry gazu
i nie mam pojęcia dlaczego tak się dzieje.
Dodam że przez ponad pół roku po założeniu instalki LPG tak się nie działo, było wszystko ok.
Co to może być?
To jest naprawdę wkurzające bo pozatym auto chodzi super a VAG nie pokazuje żadnych błędów.
- A6 Forum - fassi1
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1905
- Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
- Imię: Forum Audi A6
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
Robiłem wszystko jak instrukcja Zenita mówi:
-kalibracja
-zbieranie mapy benzyny
-zbieranie mapy gazu (obie w tych samych warunkach na rozgrzanym silniku jedna po drugiej)
-dostrajanie modelu
-dobieranie wartości korekt po temperaturze gazu
Pozatą jedną wkurzającą rzecza wszystko jest ok a Vag nie zgłasza żadnych błędów
Czy czasami wężyk od podciśnienia który idzie od kolektora do reduktora nie jest czasami zasyfiony?
-kalibracja
-zbieranie mapy benzyny
-zbieranie mapy gazu (obie w tych samych warunkach na rozgrzanym silniku jedna po drugiej)
-dostrajanie modelu
-dobieranie wartości korekt po temperaturze gazu
Pozatą jedną wkurzającą rzecza wszystko jest ok a Vag nie zgłasza żadnych błędów
Czy czasami wężyk od podciśnienia który idzie od kolektora do reduktora nie jest czasami zasyfiony?
Zenit nie ma bladego pojęcia co to są korekty , a tym bardziej korekty po temperaturze . Na tej elektronice to Panie kariery nie zrobisz ...fassi1 pisze: -dobieranie wartości korekt po temperaturze gazu
Pozatą jedną wkurzającą rzecza wszystko jest ok a Vag nie zgłasza żadnych błędów
Zresztą przecież z pewnością cztałeś dział ZENIT na lpg.info.pl , tam jest wszystko napisane co to za wynalazek :evil:
Usunięto - Pkt. 29. Regulaminu Forum
- A6 Forum - fassi1
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1905
- Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
- Imię: Forum Audi A6
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
Sporo czytam na lpg.info.pl i wkońcu wybadałem co jest przyczyną.TrimiX pisze:Zenit nie ma bladego pojęcia co to są korekty , a tym bardziej korekty po temperaturze . Na tej elektronice to Panie kariery nie zrobisz ...fassi1 pisze: -dobieranie wartości korekt po temperaturze gazu
Pozatą jedną wkurzającą rzecza wszystko jest ok a Vag nie zgłasza żadnych błędów
Zresztą przecież z pewnością cztałeś dział ZENIT na lpg.info.pl , tam jest wszystko napisane co to za wynalazek :evil:
Nikoś podpowiedział żeby poprzełączać kolejne cylindry na benzynę i pobadać jak się zachowa i wyszło że drugi cylinder na gazie ma te szarpnięcia. Jak jest on na pb a reszta na gazie to nie ma problemu. W związku z tym ja stawiam na cewkę bo cała reszta jest nowa (wtryski, kable ori, swiece NGK).
Zenit jakieś tam korekty ma jak dobierzesz ich wartości dla każdego z przedziału temperatur. Oryginalne nastawy gówno dają.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 106
- Rejestracja: 21 mar 2011, 19:49
- Lokalizacja: Osiecznica\dolnośląskie
ja mam też ten problem z tym, że ustępuje po odłączeniu cyl 1-3. też szukam przyczyn i na razie nic. Kable nowe, świece nowe denso irydowe z cienką elektrodą i zmniejszoną przerwą do chyba 0.8mm, odma nowa, ezektor też, wtryski hana 2001 zielone. Więcej w temacie viewtopic.php?t=63376. Jak ktoś ma jakieś ciekawe teorie to zapraszam, bo mi już na głowie zaczyna brakować włosów.
Witajcie.
Podłączę się pod temat bo mam dokładnie te same objawy. Ale, żeby było troszeczkę inaczej i śmieszniej to ja szanowni forumowicze mam to w dieslu ! :shock:
Bywa różnie: gdy rozgrzany i zimny, piękna pogoda lub deszczowo, zimno lub w miarę ciepło - nie ma reguły - zawsze w najmniej spodziewnaym momencie się ujawnia, szczególnie po np. nagłym przyhamowaniu lub puszczeniu nogi z gazu: przy około 1800-2000 obrotów w pada w szarpanie (rezonans) i wrażenie jest takie, jakby ABS sam od siebie zaczął działać. Moc jest a szrpie jak cholera ... Dźwięk wydobywający się przy tym sprawia, że boję się czy rozrząd wytrzyma.
Podłączałem kompa: żadnych błędów na skrzyni ani silniku. Nie wiem o co chodzi.
Pozdrawiam
Podłączę się pod temat bo mam dokładnie te same objawy. Ale, żeby było troszeczkę inaczej i śmieszniej to ja szanowni forumowicze mam to w dieslu ! :shock:
Bywa różnie: gdy rozgrzany i zimny, piękna pogoda lub deszczowo, zimno lub w miarę ciepło - nie ma reguły - zawsze w najmniej spodziewnaym momencie się ujawnia, szczególnie po np. nagłym przyhamowaniu lub puszczeniu nogi z gazu: przy około 1800-2000 obrotów w pada w szarpanie (rezonans) i wrażenie jest takie, jakby ABS sam od siebie zaczął działać. Moc jest a szrpie jak cholera ... Dźwięk wydobywający się przy tym sprawia, że boję się czy rozrząd wytrzyma.
Podłączałem kompa: żadnych błędów na skrzyni ani silniku. Nie wiem o co chodzi.
Pozdrawiam
ja bym na skreślał od razu skrzyni-u mnie na gazie też pojawiało sie lekkie szarpnięcie mniej więcej w tym zakresie,ale z ciekawości przejechałem się ostatnio 50km na PB i nic takiego nie występuje więc wina leży po stronie inst LPG,na piątek umówiłem się z gazownikiem na wymianę filtrów i regulację-dam znać jaka diagnoza
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga