Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C5] zestaw HID a prawdziwe xenony

Elektryka
Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2092
Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
Imię: Motostacja
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Motostacja pl » 26 paź 2009, 09:42

John pisze:Mimo to są reflektory przystosowane do H7 i D2S,
tak, bo D2S na mijania a H7 na drogowe <ok>
John pisze:Jeśli tak, to teoretycznie możesz wsadzić tam żarniki d2s
Niestety fizycznie Ci się to nie uda :mrgreen: D2S ma przecież inne mocowanie niż H7, musiałbys wymienić lustro z soczewką, czyli rozkleic lampe <ok>
John pisze:A prawda jest taka, że oryginalny ksenon w a6 przed liftem jest tak samo lichy ja chiński zestaw wstawiony zamiast żarówki
Mam takie przedliftowe po regeneracji odbłysników i nic im nie brakuje. Tak, że chyba kolego John, nie bardzo wiesz co piszesz ;-)
John pisze:Wiem co mówię, bo zajmuje się ksenonami od lat
Jezeli to ma byc argument na Twoją fachowość, to w świetle tego, co napisałeś powyżej należałoby współczuc Twoim klientom <ok>

Sory za sarkazm ale napisałeś to tak jakbyś nigdy żadnego reflektora nie rozebrał :mrgreen:
Części samochodowe online - Motostacja pl

John
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 182
Rejestracja: 22 sty 2009, 16:33
Lokalizacja: Kraków

Post autor: John » 26 paź 2009, 10:50

A więc tak. Reflektory które są przystosowane do H7 i D2S istnieją. Może nie w audi a6, ale już do passata b5 takie można kupić. To jest jedna z form oszczędności stosowanej przez fabrykę, to są takie reflektory: KLIK
Spójrz tylko na ostatnie zdjęcie aukcji i zwróć uwagę, że na reflektorze są homologacje do obydwu źródeł światła:
02 A 00 HCR PL - halogen
02 A 00 HR PL 00 DC PL - halogen + ksenon

Taki reflektor ma w soczewce gniazdo H7, żarnik d2s pasuje do gniazda H7, lecz aby go wycentrować i odpowiednio zamontować trzeba użyć odpowiedniego adaptera, a wygląda on tak: KLIK

Dawniej, te soczewki się często od siebie różniły, ale teraz w dobie wszędobylskiej oszczędności nie różnią się praktycznie niczym. Soczewka przystosowana do d2s i H7, ma taką samą przesłonę, soczewkę, kształt odbłyśnika itd. Zmienia się tylko gniazdo żarówki/żarnika.

Twierdzisz, że twój ksenon po regeneracji odbłyśników świeci znakomicie, no trudno się z tym nie zgodzić, ale pisząc, że oryginalny ksenon w a6 to liche światło miałem na myśli porównanie do ksenonów innej marki, np tak świecą ksenony w lexusie ls 430:KLIK jednak różnica w jakości świecenia jest spora.

Sarkazm wybaczony ;) A czy nie rozbierałem nigdy reflektora? Polecam obejrzeć ten wątek, co prawda na innym forum, ale myślę, że jest to wystarczająca rekomendacja:KLIK A jak znajdziesz trochę czasu na przeczytanie, to wyjaśniłem w nim dokładnie, dlaczego nazywam te soczewki lichymi :)

Pozdrawiam

PS. Oczywiście nie napisałem tego wszystkiego, jakoby do halogenowych soczewek można było spokojnie montować Chińskie zestawy i cieszyć się prawie oryginalnym ksenonem. Tak nie robimy nigdy!!!

Awatar użytkownika
Masta
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 352
Rejestracja: 25 lip 2009, 18:57
Imię: Marcin
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUD 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Lubelskie, Teraz za granicą.
Kontakt:

Post autor: Masta » 26 paź 2009, 12:04

Sorki że się wcinam w temat o C5, ale w mojej C6 światła też nie robią szału :roll: nie wiem czy to mi sie tak tylko wydaje, czy inni też tak mają ?
Jest - Volvo C70 II 2.5T

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2092
Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
Imię: Motostacja
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Motostacja pl » 26 paź 2009, 12:37

John, dzieki za zrozumienie mojego (specyficznego może) poczucia humoru :mrgreen:

Teraz powaznie: wg tego co wiem to Hella stosuje do A6 C5 zunifikowaną szybę do lamp z ksenonem i do zwykłych. To samo zresztą dotyczy obudowy. Na szybie są obydwa oznaczenia, ale pozostałe elementy lampy (wnętrzności) decydują o tym która to jest wersja.
Inny na pewno jest odbłyśnik za soczewką bo ma inne mocowanie żarówki/palnika. Powinien byc też inny jego kształt, w sensie krzywizny, bo punkt umieszczenia żródła światła w żarówce H7 jest inny (punktowy, tam gdzie spirala żarnika) niż w D2S (łuk na całej długości palnika). Doswiadczalnie tych krzywizn nie sprawdzałem, a na razie lampy jeżdżą zmontowane więc rozbierał w tym celu nie będę ;-)
Nie porównywałem też soczewek do ksenony z nieksenonem, ale z powodów, które podałem powyżej też mogą się różnić.

Jezeli tak jest (z krzywiznami luster, soczewkami), to nie zniwelujesz tego żadnym reduktorem :!: Zawsze wyjdzie inaczej niż ksenon ori.
Nie wiem w jakim jesteś wieku ale ja już jestem niestety w takim, że pamiętam zakładanie takich reduktorów do PF 125p czy malucha aby dało się zamontować żarówki halogenowe H4 zamiast zwykłych do zwykłych odbłyśników. Waliło nieźle, głównie po oczach.
Przecież nie powiesz, że te reduktory to produkt HELLI :?:
Chińszczyzna jak byk :!:

Zdecydowałem się zabrać głos aby z Tobą polemizować po tym jak kilka miesięcy temu komuś pisałem, że nie założy D2S do mocowania H7, chyba, że wklei palniki na silikon (myślałem, że to dowcipnie okresliłem). A ten ktoś odpisał mi, że właśnie ma wklejone na silikon i nawet super udało mu się ustawić palniki :!: (i tu już chyba dowcipnie nie było :shock: )

John, nie neguję, że lampy ksenonowe innych marek świecą lepiej (nie mam doświadczeń), jak dla mnie w chwili obecnej moje świecą na tyle dobrze, że mógłbym obejść się bez drogowych a zupełnie nie wiem, po co mam halogeny przeciwmgielne (no może po to aby we mgle inni mnie lepiej zauwazali, bo włączenie ich nie poprawia widoczności (jak to jest w nieksenonach, chodzi o widocznośc "na boki".

[ Dodano: 2009-10-26, 12:45 ]
Masta pisze:Sorki że się wcinam w temat o C5, ale w mojej C6 światła też nie robią szału nie wiem czy to mi sie tak tylko wydaje, czy inni też tak mają ?
Jeżeli masz lampy halogenowe i soczewkę to niestety jest to urok całęj rodziny VAG. Gdy swego czasu kupiłem Passata B5 FL, auto miało 2 lata, w dobrym stanie, lampy ori hella (H7/H7) to jadąc wieczorem pierwszy raz wysiadłem z auta i sprawdzałem, bo myslałem, że jadę na postojówkach :evil:
Nie pomogła zmiana żarówek na np. Philips BV, myslę, że to przez soczewki (miałem porównanie z poprzednio używaną Octavią, gdzie Philips BV załatwiały oswietlenie jak dla mnie wystarczająco dobre).

Dlatego przy zakupie A6 szukałem auta z ksenonami
Części samochodowe online - Motostacja pl

Awatar użytkownika
Masta
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 352
Rejestracja: 25 lip 2009, 18:57
Imię: Marcin
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUD 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Lubelskie, Teraz za granicą.
Kontakt:

Post autor: Masta » 26 paź 2009, 14:50

RomanS
Ale u mnie w aucie mam bixenony ;-)
Jest - Volvo C70 II 2.5T

John
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 182
Rejestracja: 22 sty 2009, 16:33
Lokalizacja: Kraków

Post autor: John » 26 paź 2009, 15:14

RomanS pisze:John, dzieki za zrozumienie mojego (specyficznego może) poczucia humoru :mrgreen:

Jezeli tak jest (z krzywiznami luster, soczewkami), to nie zniwelujesz tego żadnym reduktorem :!: Zawsze wyjdzie inaczej niż ksenon ori.
Nie wiem w jakim jesteś wieku ale ja już jestem niestety w takim, że pamiętam zakładanie takich reduktorów do PF 125p czy malucha aby dało się zamontować żarówki halogenowe H4 zamiast zwykłych do zwykłych odbłyśników. Waliło nieźle, głównie po oczach.
Przecież nie powiesz, że te reduktory to produkt HELLI :?:
Chińszczyzna jak byk :!:
To dla sprostowania napiszę jeszcze, że żarnik d2s nie świeci na całej długości, on też świeci punktowo. Co do reduktora - tego nie można nazwać reduktorem, ta blaszka służy to poprawnego wycentrowania żarnika w gnieździe h7.
Tutaj masz linki do zdjęć z wymiarami:D2S KLIK, H7 KLIK

Jak widać na zdjęciach punkt świetlny dla d2s, oddalony jest od czoła na którym opiera się żarnik o 27,1 mm, a długość punktu świetlnego wynosi 4,2 mm, co w sumie daje 31,3 mm. Natomiast dla żarówki H7 odległość tego punktu to 25 mm, a długość żarnika w takiej żarówce to przeważnie 6 mm, co razem daje tyle samo co w przypadku D2S czyli 31 mm. Te 2 źródła światła są po prostu ze sobą zamienne, lecz H7 ma większy kołnierz, przez co żarnik d2s w takim gnieździe bez pierścienia centrującego nie znajdował by się w ogniskowej odbłyśnika. ÂŻarówkę H7 wymyślono tylko po to by obniżyć koszty produkcji tych obu rodzajów oświetlenia. To prawda, że np w audi ta sama jest tylko obudowa, ale w wielu nowszych samochodach stosuje się wszystko to samo jedyna różnica to w odbłyśniku zamontowano inne gniazdo przystosowane wyłącznie do jednego źródła światła.

Co do świateł w c6 tutaj sytuacja się zapewne powtarza. To jest ta sama soczewka co w ksenonach lecz ma gniazdo dla żarówki H7. Ci co posiadają Bi-ksenony mają jeszcze jedno udogodnienie w ich samochodzie - skrętne soczewki. Co ładnie rozszerza nam pole widzenia akurat wtedy gdy najbardziej nam to potrzebne (np zakręt). Natomiast jeśli ktoś ma halogen H7 to niestety musi pogodzić się ze słabym oświetleniem w samochodzie. Montaż chińskiego zestawu zwiększy jedynie zasięg świecenia, natomiast nie rozszerzy nam oświetlenia przed samochodem, gdyż taka jest już konstrukcja tej soczewki, która jest idealna do skrętnego oświetlenia, natomiast samodzielnie zamocowana na stałe już taka dobra nie jest. Ale to jest tylko i wyłącznie efekt oszczędności producenta, któremu bardziej na rękę jest zamówić jednakowe soczewki, tylko z innymi gniazdami i z ruchomą bądź nie - przesłoną.

PS. RomanS - pamiętam jedynie fiata 127 i poloneza :)

Edit:
Masta jeśli masz bi ksenon i dalej twierdzisz, że jest słabo to raczej wszyscy tak mają. Ewentualnie słabo już u ciebie z żarnikami, bo chyba odbłyśnik jest jeszcze w dobrej kondycji, choć zdarzało się, że po 2 latach srebro schodziło. Ciężko powiedzieć, jak się tego nie widzi.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2092
Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
Imię: Motostacja
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Motostacja pl » 26 paź 2009, 20:19

John pisze:Jak widać na zdjęciach punkt świetlny dla d2s, oddalony jest od czoła na którym opiera się żarnik o 27,1 mm, a długość punktu świetlnego wynosi 4,2 mm, co w sumie daje 31,3 mm. Natomiast dla żarówki H7 odległość tego punktu to 25 mm, a długość żarnika w takiej żarówce to przeważnie 6 mm, co razem daje tyle samo co w przypadku D2S czyli 31 mm.
Nie robiłem takich pomiarów, więc nie podejmuje się wypowiadać. Wszystko to ma sens tylko przy założeniu, że palnik ksenonowy świeci punktowo (ja Ty to widzisz), niestety chyba moje oczy inaczej to widzą <ok>
Poza tym przy drugim założeniu, że paraboloida (bo tak chyba nazywa się krzywa opisująca kształt lustra) dla obu luster jest jednakowa i soczewki są jednakowe. Nie będę robił takich pomiarów, więc przyjmuję wersję producenta, że jest to różne. W koncu HELLA homologowała swoją lampę, a Ty jednak jeszcze nie <ok> (bez urazy, co ? ;-) ).
Nieważne zresztą jak jest, rózni się czy nie, nie chciałem ryzykować trafienia na jakiegoś kumatego policjanta na drodze i biegac potem po badaniach technicznych w celu odzyskania dowodu rejestracyjnego ( bo poza zmianą źródła światła- to akurat mały pryszcz wpakować palnik zamiast żarówki- nie chciałem montować sprysków czy samopoziomowania do starego w końcu auta - nie ma sensu ekonomicznego. Wolałem kupic auto z ksenonami, co w przypadku A6 nie jest wcale trudne, bo chyba z połowa A6C5 je miała.
Części samochodowe online - Motostacja pl

darnok
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 132
Rejestracja: 15 lis 2008, 14:58
Lokalizacja: Poznań/Wielkopolska

Post autor: darnok » 28 paź 2009, 11:25

John pisze:Regeneracja niedaleko Poznania:
http://www.regeneracja-hc.com/ polecam tego pana, zna się na rzeczy.
Dzięki
Pozdrawiam
Darnok

aplauz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 145
Rejestracja: 22 paź 2013, 18:32
Lokalizacja: Kargowa
Kontakt:

Post autor: aplauz » 02 lis 2013, 18:14

Odgrzewając temat.


Jakie na ta chwilę polecacie d2s ? Jest też wersja ze znaczkiem +. Daje to coś ?
Było: Audi 100 C2 I - 79' (1,6), Audi 100 Quattro Avant Wagon C3 -85' (2,2), Audi A6 C5 I- 97' 2,8)
S6 C5 - 2001' (4,2), Jest A4 B7 01'

Starzeję się ?

jandek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 29
Rejestracja: 29 lis 2013, 09:49
Imię: Janek
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2014
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Jeleniogórskie

Słabe światło

Post autor: jandek » 06 gru 2013, 10:05

Oczywiści mam też problem ze słabymi światłami więc przeglądam net jak to zmienić. Myślałem wsadzeniu xenonów ale chyba zacznę od luster. Ale przeglądajęc sieć trafiłem na taki filmik, to może wyjaśnić dlaczego ori palniki xenonowe są drogie.



Nie ma gwarancji że film nie jest sponsorowany przez producenta, ale robi wrażenie.

scaraab
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 147
Rejestracja: 21 paź 2010, 12:44
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: scaraab » 06 gru 2013, 11:38

John: czy dobrze rozumiem? Skoro jest tak jak piszesz to nie jest problemem wyprodukować żarnik ksenonowy z mankietem jak H7 jakoby już tak zbudowanego aby źródło światła idealnie znajdowało się w ogniskowej soczewki? Skoro jest tak jak piszesz to nie ma problemu czy wrzucimy HID czy H7 (pomijam teraz prawo i zakładam dobrą jakość HID) światło bedzie jaśniejsze, bo HID/KSENON produkuje ok 3200lumenów, ale wiązka światła taka sama?

Nie czekając na odpowiedź: kiedyś jak rozważałem montaż ori ksenonu w A6C5 w poprzedniej swojej COOO to dzwoniłem do przedstawicielstw Hella i chyba BOSCH (opisywałem to w temacie nie polecającym HID) że na pytanie czy były oryginalne zestawy dla lamp H7 do przeróbki na ksenon otrzymałem odpowiedź w Helli że TAK (!!!!) że były i były początkowo sprzedawane, jednak obostrzenia prawne jakie się pojawiły i konieczność poziomowania świateł i spryskiwania ich spowodowały de facto zakaz sprzedaży tych zestawów i były/są one rozprowadzane jedynie na rynkach rosyjskich (rozmowa z przed 2 lat). Tak więc teorie o innych krzywiznach soczewek, przesłonach dla mnie zawsze były niedorzeczne.

Teraz mam ori ksenon na soczewkach po lift i szału nie ma. Pomimo pełnej sprawności lamp (sprawdzone jakimś urządzeniem jaka jest moc wiązki światła) H7 w poprzedniej A6 C5 świeciły może nie lepiej ale porównywalnie, a światło z H7 nightbreaker było znacznie bardziej uniwersalne jeśli chodzi o warunki pogodowe. HID/KSENON jest do kitu przy opadach deszczu i jesiennych szarówkach: do takich wniosków doszedłem przy HID i podtrzymuję je teraz.

Dodatkowo poziomowanie uważam za bezsens: prędkość reakcji soczewek i silniczków nijak ma się swoim tempem reakcji do realnych potrzeb. Pomimo że cały system pracuje prawidłowo to całość nie jest w stanie nadążyć za pracą zawieszenia na naszych drogach i tak system oślepia błyskami na dziurach i tak. Jedyną jego zaletą jest automatyczna korekta po zapakowaniu auta. DLa mnie HID/ksenon to to samo, tylko HID tak jak kolega JOHN pisze nie zapewni doświetlania zakrętów i tego typu aktywności oświetlenia co ori zestaw...


EDIT: wiem że nawiązałem do archiwalnej odpowiedzi Johna ale ciekaw jestem odpowiedzi na pytanie zawarte w pierwszym akapicie... <okok>
Podawanie wypłaty w wartości brutto
To jak podawanie długości członka razem z długością kręgosłupa...

jandek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 29
Rejestracja: 29 lis 2013, 09:49
Imię: Janek
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2014
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Jeleniogórskie

Poziomowanie świateł

Post autor: jandek » 30 gru 2013, 19:56

Poziomowanie świateł z ksenonami ma na celu zapobieganie oślepianiu przy podjazdach na wzniesieniu a nie podczas jazdy po nierównościach. Gdy dwa samochody spotykają się na szczycie wzniesienia wtedy wzajemnie oślepiają się. O ile światło halogenu można wytrzymać to oślepienie ksenonem może spowodować chwilową utratę widzenia i może doprowadzić do zderzenia z nadjeżdżającym pojazdem. Dlatego kontrola Policji samochodu który nie jest przystosowany, czyli brak spryskiwaczy i poziomowania powoduje zatrzymanie dowodu rejestracyjnego.

Awatar użytkownika
metyoo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2019
Rejestracja: 29 kwie 2012, 16:08
Imię: Metyoo
Moje auto: S4 C4
Rocznik: 1993
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 130KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Oleśnica
Kontakt:

Post autor: metyoo » 02 sty 2014, 11:05

jandek pisze:Poziomowanie świateł z ksenonami ma na celu zapobieganie oślepianiu przy podjazdach na wzniesieniu a nie podczas jazdy po nierównościach.
Nie do końca jest tak jak piszesz, bo poziomowanie nie jest oparte o żyroskopy, a potencjometry przytwierdzone do wahaczy.
Poziomowanie służy do automatycznego i optymalnego ustawienia lamp, żeby kierowca widział jak najwięcej, a kierowcy z naprzeciwka nie byli oślepiani.
Nie trzeba pamiętać o regulacji świateł za każdym razem kiedy ktoś wsiada do auta, wkładasz bagaże/ładunki do bagażnika, co często zdarza się mając ręczną regulację, tj. nie regulowanie świateł.

PS. niezły kotlet, zaśmierdział, aż w UK <okok>

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga