Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ AKE 2.5 180 KM] 2.5 tdi tiptronic quattro wysokie spalanie

Silniki wysokoprężne
ODPOWIEDZ
tomeks1996
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 27 lis 2013, 10:58
Lokalizacja: rzeszów

[ AKE 2.5 180 KM] 2.5 tdi tiptronic quattro wysokie spalanie

Post autor: tomeks1996 » 30 gru 2013, 09:29

Witam mam problem z autkiem ponieważ spalanie nie schodzi po niżej 14l bez znaczenia jak jeżdżę na zimnym silniku pod obciążeniem w okolicach 2tys. obr. słychać dziwny rechot tak jak by wtryski dodam że wymieniałem wtrysk sterujący i regenerowałem wszystkie kiedy się rozgrzeje jest lepiej ale i to nie ma tej mocy co powinno być jak na 180km vag nie wykazuje żadnych błędów zastanawia mnie przepływomierz ponieważ wartości zadanie różnią się od rzeczywistych a po odpięciu nie ma żadnej różnicy po za błędami.
Proszę o pomoc

misiuro
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 30
Rejestracja: 04 gru 2013, 18:28
Lokalizacja: GDAŃSK

Post autor: misiuro » 30 gru 2013, 10:58

Cześć

Jaki jest przebieg samochodu?
Audi 100 2.3E 136 PS NF było, Audi 100 2.8E Quattro 174 PS AAH było ,Audi A6 2.5 TDi Quattro 179 PS AKE jest

tomeks1996
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 27 lis 2013, 10:58
Lokalizacja: rzeszów

Post autor: tomeks1996 » 30 gru 2013, 11:05

Przebieg to 298500

misiuro
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 30
Rejestracja: 04 gru 2013, 18:28
Lokalizacja: GDAŃSK

Post autor: misiuro » 30 gru 2013, 11:15

Wałki juz są nowe?14 litrow to sporo nawet jak na automat,moze gdzies paliwo ucieka,a jak staniesz pod górkę to zapowietrza sie pompa wtryskowa?Mój ma 380 tys i przeplywomierz jeszcze nie byl wymieniany.
Audi 100 2.3E 136 PS NF było, Audi 100 2.8E Quattro 174 PS AAH było ,Audi A6 2.5 TDi Quattro 179 PS AKE jest

tomeks1996
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 27 lis 2013, 10:58
Lokalizacja: rzeszów

Post autor: tomeks1996 » 30 gru 2013, 11:23

auto kupiłem nie dawno i poprzedni właściciel trochę powymieniał ale nie ruszał pompy wtryskowej a wałki wyglądają na dobre zastanawia mnie ta przepływka bo zadane wartości to ok 255 mg/R a aktualna 440 mg/R

misiuro
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 30
Rejestracja: 04 gru 2013, 18:28
Lokalizacja: GDAŃSK

Post autor: misiuro » 30 gru 2013, 11:30

Silnik rozgrzewa sie do 90 stopni i trzyma temperature?Mozliwe ze to przepływomierz, powinno wyjść na komputerze albo jakis inny czujnik.Moze ktoś jeszcze coś napisze.
Audi 100 2.3E 136 PS NF było, Audi 100 2.8E Quattro 174 PS AAH było ,Audi A6 2.5 TDi Quattro 179 PS AKE jest

tomeks1996
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 27 lis 2013, 10:58
Lokalizacja: rzeszów

Post autor: tomeks1996 » 30 gru 2013, 11:36

tak silnik łapie 90 stopni i trzyma

K_L_A_M_A
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 27
Rejestracja: 10 mar 2012, 20:21
Imię: Kamil
Rocznik: 2002
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: śląsk

Post autor: K_L_A_M_A » 30 gru 2013, 11:50

Na zimnym silniku charakterystyczny rechot jak to nazwałeś to prawdopodobnie hydraulika zaworowa, jeżeli nie była jeszcze wymieniana to biorąc pod uwagę przebieg, to już może nie pracować prawidłowo i stąd słabsze autko i spalanie większe, ja za radą Pana Sopy wymieniłem przy 185000 (a przebieg jest autentyczny i potwierdzony) przy okazji wymiany rozrządu a niepokojących dźwięków jeszcze nie było . Właśnie na serwisie mnie uświadomili że charakterystyczny dźwięk o którym mówisz to hydraulika i po przebiegu 200 tys można się już spodziewać pierwszych objawów. Mówili że jak samochód dobrze jest eksploatowany na dobrych olejach i stosowane są częste wymiany to i pod 300 tys da rade ale jak jest już któryś właściciel z rzędu to nigdy nie wiadomo i lepiej wymienić przy jednej robocie bo i tak trzeba zrzucać wałki a co za tym idzie rozrząd. Tak więc może i przyszedł czas i u Ciebie.

tomeks1996
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 27 lis 2013, 10:58
Lokalizacja: rzeszów

Post autor: tomeks1996 » 30 gru 2013, 12:05

Czyli mówisz o wymianie popychaczy hydraulicznych?

K_L_A_M_A
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 27
Rejestracja: 10 mar 2012, 20:21
Imię: Kamil
Rocznik: 2002
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: śląsk

Post autor: K_L_A_M_A » 30 gru 2013, 12:10

tak dokładnie, jeżeli nie masz pojęcia czy były wymieniane to zaczął bym od tego biorąc pod uwagę przebieg i ten dźwięk na zimnym silniku. A wiadomo że jak zawory nie pracują prawidłowo to i kucyki uciekają. Jeżeli chodzi o spalanie to powiem tylko tyle że " temat rzeka " na forum wystarczy przejrzeć posty dotyczące spalania to wszystko staje się "jasne" :) albo i nie:). 14 l /100 to nie taki zły wynik to zależy czy trasa, czy mieszany czy miasto, a jak miasto to jakie? korki? jak długie odcinki? czy silnik zdąży się zagrzać ? Mam tą samą moc tyle że BAU tipa z quattro no i powiem ze trasa to okolice 8,5l/100 prędkości średnio 90-180km/h miasto na krótkich odcinkach około 12l/100 (lato) , 14-17l/100 (zima) tyle że czasami silnik nie zdąży się nawet zagrzać bo odcinki to 3-6 km w jedną stronę. Jak ręcznie zmienia się biegi to można zejść nawet o litr w dół, ale komu się chce:). No chyba że pali Ci tyle na trasie to już na bank jest lipa.
Jeżeli chodzi o przepływomierz to przemyj go, kup płyn do tego przeznaczony i spryskaj go (bezdotykowo) , byleś nie dotykał niczego żadnymi pędzelkami i innymi wynalazkami bo czeka cię wycieczka do sklepu po nową sztukę.

bochen124
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 44
Rejestracja: 08 mar 2011, 13:56
Lokalizacja: Kamienna Góra

Post autor: bochen124 » 30 gru 2013, 15:39

Ja przepływke czyściłem w benzynie ekstrakcyjnej. 2litry wystarczy wlać do pojemnika i włożyć przepływke, nie czeba długo czekać na wyschnięcie bo szybko odparowywuje ;)
Moja niunia

tomeks1996
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 27 lis 2013, 10:58
Lokalizacja: rzeszów

Post autor: tomeks1996 » 30 gru 2013, 22:30

I co pomogło to czyszczenie?

bochen124
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 44
Rejestracja: 08 mar 2011, 13:56
Lokalizacja: Kamienna Góra

Post autor: bochen124 » 01 sty 2014, 15:26

Tak kolego o niebo lepiej <okok>
Moja niunia

Awatar użytkownika
damciu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 12
Rejestracja: 26 gru 2013, 14:58
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: damciu » 02 sty 2014, 18:46

kolego, jeżeli chcesz kombinować z czyszczeniem przepływki to polecam to :
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
jeżdżę: staram się oszczędnie ...ale mi nie wychodzi

tomeks1996
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 27 lis 2013, 10:58
Lokalizacja: rzeszów

Post autor: tomeks1996 » 05 lut 2014, 22:19

Witam po długiej nieobecności, a więc tak podmieniłem przepływomierz i nic to nie dało wartości takie jakie były nic się nie zmieniło aż dzisiaj się wziąłem za naprawę zaworu EGR który nie działał wyciągnąłem turbo zawór egr i go wyczyściłem nie był bardzo zanieczyszczony bo nie miał sterowania podciśnieniem jak się okazało zatkał się zaworek który puszcza podciśnienie na zawór wyczyściłem go sprawdziłem jeszcze drożność wydechu i czy się w turbinie zmienna geometria nie zacina ale wszystko było dobrze więc poskładałem i egr już działa i wreszcie przepływ powietrza jest taki jak zadany a nie jak wcześniej że te wartości różniły się dwukrotnie myślę że spalanie też powinno spaść ale to się okaże :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja