[ AKE 2.5 180 KM] 2.5 tdi tiptronic quattro wysokie spalanie
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 11
- Rejestracja: 27 lis 2013, 10:58
- Lokalizacja: rzeszów
[ AKE 2.5 180 KM] 2.5 tdi tiptronic quattro wysokie spalanie
Witam mam problem z autkiem ponieważ spalanie nie schodzi po niżej 14l bez znaczenia jak jeżdżę na zimnym silniku pod obciążeniem w okolicach 2tys. obr. słychać dziwny rechot tak jak by wtryski dodam że wymieniałem wtrysk sterujący i regenerowałem wszystkie kiedy się rozgrzeje jest lepiej ale i to nie ma tej mocy co powinno być jak na 180km vag nie wykazuje żadnych błędów zastanawia mnie przepływomierz ponieważ wartości zadanie różnią się od rzeczywistych a po odpięciu nie ma żadnej różnicy po za błędami.
Proszę o pomoc
Proszę o pomoc
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 11
- Rejestracja: 27 lis 2013, 10:58
- Lokalizacja: rzeszów
Wałki juz są nowe?14 litrow to sporo nawet jak na automat,moze gdzies paliwo ucieka,a jak staniesz pod górkę to zapowietrza sie pompa wtryskowa?Mój ma 380 tys i przeplywomierz jeszcze nie byl wymieniany.
Audi 100 2.3E 136 PS NF było, Audi 100 2.8E Quattro 174 PS AAH było ,Audi A6 2.5 TDi Quattro 179 PS AKE jest
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 11
- Rejestracja: 27 lis 2013, 10:58
- Lokalizacja: rzeszów
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 11
- Rejestracja: 27 lis 2013, 10:58
- Lokalizacja: rzeszów
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 27
- Rejestracja: 10 mar 2012, 20:21
- Imię: Kamil
- Rocznik: 2002
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: śląsk
Na zimnym silniku charakterystyczny rechot jak to nazwałeś to prawdopodobnie hydraulika zaworowa, jeżeli nie była jeszcze wymieniana to biorąc pod uwagę przebieg, to już może nie pracować prawidłowo i stąd słabsze autko i spalanie większe, ja za radą Pana Sopy wymieniłem przy 185000 (a przebieg jest autentyczny i potwierdzony) przy okazji wymiany rozrządu a niepokojących dźwięków jeszcze nie było . Właśnie na serwisie mnie uświadomili że charakterystyczny dźwięk o którym mówisz to hydraulika i po przebiegu 200 tys można się już spodziewać pierwszych objawów. Mówili że jak samochód dobrze jest eksploatowany na dobrych olejach i stosowane są częste wymiany to i pod 300 tys da rade ale jak jest już któryś właściciel z rzędu to nigdy nie wiadomo i lepiej wymienić przy jednej robocie bo i tak trzeba zrzucać wałki a co za tym idzie rozrząd. Tak więc może i przyszedł czas i u Ciebie.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 11
- Rejestracja: 27 lis 2013, 10:58
- Lokalizacja: rzeszów
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 27
- Rejestracja: 10 mar 2012, 20:21
- Imię: Kamil
- Rocznik: 2002
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: śląsk
tak dokładnie, jeżeli nie masz pojęcia czy były wymieniane to zaczął bym od tego biorąc pod uwagę przebieg i ten dźwięk na zimnym silniku. A wiadomo że jak zawory nie pracują prawidłowo to i kucyki uciekają. Jeżeli chodzi o spalanie to powiem tylko tyle że " temat rzeka " na forum wystarczy przejrzeć posty dotyczące spalania to wszystko staje się "jasne"
albo i nie:). 14 l /100 to nie taki zły wynik to zależy czy trasa, czy mieszany czy miasto, a jak miasto to jakie? korki? jak długie odcinki? czy silnik zdąży się zagrzać ? Mam tą samą moc tyle że BAU tipa z quattro no i powiem ze trasa to okolice 8,5l/100 prędkości średnio 90-180km/h miasto na krótkich odcinkach około 12l/100 (lato) , 14-17l/100 (zima) tyle że czasami silnik nie zdąży się nawet zagrzać bo odcinki to 3-6 km w jedną stronę. Jak ręcznie zmienia się biegi to można zejść nawet o litr w dół, ale komu się chce:). No chyba że pali Ci tyle na trasie to już na bank jest lipa.
Jeżeli chodzi o przepływomierz to przemyj go, kup płyn do tego przeznaczony i spryskaj go (bezdotykowo) , byleś nie dotykał niczego żadnymi pędzelkami i innymi wynalazkami bo czeka cię wycieczka do sklepu po nową sztukę.

Jeżeli chodzi o przepływomierz to przemyj go, kup płyn do tego przeznaczony i spryskaj go (bezdotykowo) , byleś nie dotykał niczego żadnymi pędzelkami i innymi wynalazkami bo czeka cię wycieczka do sklepu po nową sztukę.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 11
- Rejestracja: 27 lis 2013, 10:58
- Lokalizacja: rzeszów
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 11
- Rejestracja: 27 lis 2013, 10:58
- Lokalizacja: rzeszów
Witam po długiej nieobecności, a więc tak podmieniłem przepływomierz i nic to nie dało wartości takie jakie były nic się nie zmieniło aż dzisiaj się wziąłem za naprawę zaworu EGR który nie działał wyciągnąłem turbo zawór egr i go wyczyściłem nie był bardzo zanieczyszczony bo nie miał sterowania podciśnieniem jak się okazało zatkał się zaworek który puszcza podciśnienie na zawór wyczyściłem go sprawdziłem jeszcze drożność wydechu i czy się w turbinie zmienna geometria nie zacina ale wszystko było dobrze więc poskładałem i egr już działa i wreszcie przepływ powietrza jest taki jak zadany a nie jak wcześniej że te wartości różniły się dwukrotnie myślę że spalanie też powinno spaść ale to się okaże 
