[ALG 2.8 193 KM] Wymiana płynu chłodzącego
[ALG 2.8 193 KM] Wymiana płynu chłodzącego
Witam, czy ktoś mógłby mi krok po kroku powiedzieć jak w 2.8 ALG wymienic płyn chłodniczy? Muszę wyczyścic układ, mam juz stosowny preparat, jednak jestem zielony jak to wymienić i poźniej odpowietrzyc. Z góry dzięki za pomoc. Pozdrawiam
Krok po kroku no cóż to jedziemy:-)
po1 rozgrzać płyn do takiego stopnia aby otworzył się termostat czyli coś do ok85'C(zgasić silnik)
po2 odkręcić,,kranik"powinien znajdować się na dolnym wężu przy chłodnicy(jeśli nie ma kranika,ściągną wąż tylko trzeba zachować ostrożność ze względu na gorący płyn.Gdy płyn już zacznie spływać trzeba odkręcić korek od zbiorniczka wyrównawczego.
po3 gdy już pozbędziesz się płynu należ zakręcić kranik lub założyć wąż a następnie uzupełnić płyn pod sam korek i odpalić silnik.Odpowietrzenie nastąpi automatycznie ponieważ od tego jest korek w zbiorniczku wyrównawczym.Silnik powinien pracować coś ok5/10min wyłącz silnik idź do domu na kawe wypij na spokojnie i jak już wypijesz to uzupełnij płyn.Jeśli czegoś nie dopowiedziałem proszę kolegów o dorzucenie kilku zdań;-)
po1 rozgrzać płyn do takiego stopnia aby otworzył się termostat czyli coś do ok85'C(zgasić silnik)
po2 odkręcić,,kranik"powinien znajdować się na dolnym wężu przy chłodnicy(jeśli nie ma kranika,ściągną wąż tylko trzeba zachować ostrożność ze względu na gorący płyn.Gdy płyn już zacznie spływać trzeba odkręcić korek od zbiorniczka wyrównawczego.
po3 gdy już pozbędziesz się płynu należ zakręcić kranik lub założyć wąż a następnie uzupełnić płyn pod sam korek i odpalić silnik.Odpowietrzenie nastąpi automatycznie ponieważ od tego jest korek w zbiorniczku wyrównawczym.Silnik powinien pracować coś ok5/10min wyłącz silnik idź do domu na kawe wypij na spokojnie i jak już wypijesz to uzupełnij płyn.Jeśli czegoś nie dopowiedziałem proszę kolegów o dorzucenie kilku zdań;-)
- Zagór
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1236
- Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
- Imię: Piotr
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T APU 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Wlewanie zimnego płynu do rozgrzanego silnika, to nie jest dobry pomysł 
Raczej napełniać na zimno - czyli poczekać 1-2h po zlaniu płynu, aż silnik ostygnie.
Można też spuścić płyn z bloku, nie rozgrzewając auta - ale potrzebny będzie kanał, albo podnośnik - gdzie śruba w V6 nie wiem, w V8 jest po stronie kierowcy pod kolektorem wydechowym.
Reszta jak najbardziej OK.

Raczej napełniać na zimno - czyli poczekać 1-2h po zlaniu płynu, aż silnik ostygnie.
Można też spuścić płyn z bloku, nie rozgrzewając auta - ale potrzebny będzie kanał, albo podnośnik - gdzie śruba w V6 nie wiem, w V8 jest po stronie kierowcy pod kolektorem wydechowym.
Reszta jak najbardziej OK.
Wiadomo każdy zrobić jak uważa ja przykładowo miałem 2 arty f,vw polo i 6 audi w każdym jednym aucie wymieniałem płyn w chłodnicy i nigdy nic się nie stało.Tylko że faktycznie od momentu wylania płynu do momentu zalania nowego minęł coś ok30min.Więc moim zdaniem to jest trochę czasu aby silnik wytracił temperature.Ale jak to mówią ostrożności nigdy za wiele 

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 278
- Rejestracja: 09 lis 2013, 10:10
- Imię: Radosław
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 AGA 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Ostróda
Panowie, chciałem dziś wymienić płyn w moim 2,8 ACK . Z chłodnicy łatwa sprawa.
Ale chciałem zlać też z bloku . Zgodnie z tym co podaje książka "Sam naprawiam " wykręciłem śrubę z bloku , ale nic nie poleciało. Owszem śruba z oringiem , więc raczej dobrą wykręciłem. Ale mimo grzebania drutem dalej nic. Otwór jakby zaślepiony .
Mam silnik ACK starej wersji ( nr win konczy sie na 152 000) . Zobaczcie co jest w ETCE . Całkiem w innym miejscu spust
Ktoś spuszczał płyn tymi śrubami
[ Dodano: 2013-12-28, 23:13 ]
tutaj umiejscowienie spustu wg ksiażki "Sam naprawiam". No i u mnie ten korek jest w tym miejscu , ale albo zamulony albo ślepy.
Ale chciałem zlać też z bloku . Zgodnie z tym co podaje książka "Sam naprawiam " wykręciłem śrubę z bloku , ale nic nie poleciało. Owszem śruba z oringiem , więc raczej dobrą wykręciłem. Ale mimo grzebania drutem dalej nic. Otwór jakby zaślepiony .
Mam silnik ACK starej wersji ( nr win konczy sie na 152 000) . Zobaczcie co jest w ETCE . Całkiem w innym miejscu spust

Ktoś spuszczał płyn tymi śrubami

[ Dodano: 2013-12-28, 23:13 ]
tutaj umiejscowienie spustu wg ksiażki "Sam naprawiam". No i u mnie ten korek jest w tym miejscu , ale albo zamulony albo ślepy.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 31
- Rejestracja: 03 wrz 2012, 23:59
- Lokalizacja: Koszalin