Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

[ALG 2.8 193 KM] Wymiana płynu chłodzącego

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
Damian_28
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 59
Rejestracja: 30 sty 2013, 19:17
Lokalizacja: Łódź

[ALG 2.8 193 KM] Wymiana płynu chłodzącego

Post autor: Damian_28 » 04 paź 2013, 14:29

Witam, czy ktoś mógłby mi krok po kroku powiedzieć jak w 2.8 ALG wymienic płyn chłodniczy? Muszę wyczyścic układ, mam juz stosowny preparat, jednak jestem zielony jak to wymienić i poźniej odpowietrzyc. Z góry dzięki za pomoc. Pozdrawiam

Awatar użytkownika
freon
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 13
Rejestracja: 22 sty 2012, 07:17
Lokalizacja: Okolice Włocławka

Post autor: freon » 04 paź 2013, 21:55

Krok po kroku no cóż to jedziemy:-)
po1 rozgrzać płyn do takiego stopnia aby otworzył się termostat czyli coś do ok85'C(zgasić silnik)
po2 odkręcić,,kranik"powinien znajdować się na dolnym wężu przy chłodnicy(jeśli nie ma kranika,ściągną wąż tylko trzeba zachować ostrożność ze względu na gorący płyn.Gdy płyn już zacznie spływać trzeba odkręcić korek od zbiorniczka wyrównawczego.
po3 gdy już pozbędziesz się płynu należ zakręcić kranik lub założyć wąż a następnie uzupełnić płyn pod sam korek i odpalić silnik.Odpowietrzenie nastąpi automatycznie ponieważ od tego jest korek w zbiorniczku wyrównawczym.Silnik powinien pracować coś ok5/10min wyłącz silnik idź do domu na kawe wypij na spokojnie i jak już wypijesz to uzupełnij płyn.Jeśli czegoś nie dopowiedziałem proszę kolegów o dorzucenie kilku zdań;-)

Awatar użytkownika
Zagór
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1236
Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
Imię: Piotr
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Zagór » 05 paź 2013, 09:50

Wlewanie zimnego płynu do rozgrzanego silnika, to nie jest dobry pomysł :(
Raczej napełniać na zimno - czyli poczekać 1-2h po zlaniu płynu, aż silnik ostygnie.
Można też spuścić płyn z bloku, nie rozgrzewając auta - ale potrzebny będzie kanał, albo podnośnik - gdzie śruba w V6 nie wiem, w V8 jest po stronie kierowcy pod kolektorem wydechowym.
Reszta jak najbardziej OK.

mas0n
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 266
Rejestracja: 27 lis 2012, 17:18
Imię: Dawid
Rocznik: 1992
Moje auto: 100 C4
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 115KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mas0n » 05 paź 2013, 10:17

Zagór, mi się jeszcze nasuwa wątpliwość dotycząca spuszczania na gorącym silniku. nie spowoduje to chwilowego przegrzania? Ja kiedyś, jak odkręciłem korek na gorącym, to płyn się zagotował i uszczelka pod głowicą poszła :/

Awatar użytkownika
Zagór
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1236
Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
Imię: Piotr
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Zagór » 05 paź 2013, 10:42

Generalnie, jeśli odkręcasz kilka minut po pracy silnika, i silnik miał właściwą temp roboczą, to nic się nie powinno stać - ale ostrożności nigdy za wiele :)
Więc ja sugeruję mimo wszystko zlewać i zalewać na zimnym silniku.

Awatar użytkownika
freon
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 13
Rejestracja: 22 sty 2012, 07:17
Lokalizacja: Okolice Włocławka

Post autor: freon » 05 paź 2013, 22:23

Wiadomo każdy zrobić jak uważa ja przykładowo miałem 2 arty f,vw polo i 6 audi w każdym jednym aucie wymieniałem płyn w chłodnicy i nigdy nic się nie stało.Tylko że faktycznie od momentu wylania płynu do momentu zalania nowego minęł coś ok30min.Więc moim zdaniem to jest trochę czasu aby silnik wytracił temperature.Ale jak to mówią ostrożności nigdy za wiele <glupek>

Bawół1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 278
Rejestracja: 09 lis 2013, 10:10
Imię: Radosław
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Ostróda

Post autor: Bawół1 » 28 gru 2013, 23:09

Panowie, chciałem dziś wymienić płyn w moim 2,8 ACK . Z chłodnicy łatwa sprawa.
Ale chciałem zlać też z bloku . Zgodnie z tym co podaje książka "Sam naprawiam " wykręciłem śrubę z bloku , ale nic nie poleciało. Owszem śruba z oringiem , więc raczej dobrą wykręciłem. Ale mimo grzebania drutem dalej nic. Otwór jakby zaślepiony .




Mam silnik ACK starej wersji ( nr win konczy sie na 152 000) . Zobaczcie co jest w ETCE . Całkiem w innym miejscu spust ??
Ktoś spuszczał płyn tymi śrubami ??

[ Dodano: 2013-12-28, 23:13 ]
tutaj umiejscowienie spustu wg ksiażki "Sam naprawiam". No i u mnie ten korek jest w tym miejscu , ale albo zamulony albo ślepy.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

karol1971znin
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 31
Rejestracja: 03 wrz 2012, 23:59
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: karol1971znin » 24 cze 2014, 20:20

Dolacze sie do tematu , a ile litrow plynu wchodzi w układ ???

[ Dodano: 2014-06-24, 20:20 ]
???

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl