przezapłon, nastawniki, przeładowanie 2,7biturbo
przezapłon, nastawniki, przeładowanie 2,7biturbo
Panowie
Ręce mi już opadają i proszę o kolejne wskazówki dotyczące możliwych problemów.
Po wymianie rozrządu nie jestem w stanie dojść ładu z autem
po pierwsze przestawiony jest kąt na wałkach, przynajmniej takie jest wskazanie grupy 93 i to na jednym -25 czyli max co może wskazać, jak to zobaczyłem to od razu pojechałem aby poprawić rozrząd i ustawić go właściwie na blokadach, nawet byłem przy ustawianiu i wydaje mi się że wszystko było zrobione zgodnie ze sztuką.
wskazania dalej są takie jak na logach, wymieniłem oba czujniki kata położenia wałka i dalej nic.
po drugie nastawniki tez pokazują w grupie 90 też niewłaściwy rozjazd, przynajmniej jeden z nich, niby pracuje w całym zakresie ale od -4 - 19 więc wydają się dobre.
Do tego trochę przeładowuje blok 115, a na pewno wszystko szczelne, bo 100x sprawdzane.
Pytanie, co jeszcze może być przyczyną takich wskazań, auto jest zmulone nie ciągnie od dołu tak jak powinno, odpala bardzo dobrze, chodzi równo, może jak wyskoczy błąd to lekko wibruje, napinacze nie dzwonią nawet na zimnym.
Może olej ma znaczenie, zalany jest 5w30 a powinien być 5w40.
Może wadliwy napinacz lub źle napięty pasek, bo chyba naciągał bez klucza dynamometrycznego,
Może przestawiony łańcuch napinacza?
Może jeszcze czujnik położenia wału? tylko on został.
Kurde zwalać znowu przód i korygować ustawienie rozrządu?
proszę was o wskazówki i analizę logów, wykonane trochę kiepsko ale wszystko widać.
Obecnie wyskakuje błąd 17755 - Camshaft Position Sensor 2 (G163) / Engine Speed Sensor (G28): Incor. Correl.
P1347 - 35-00 - -
przypominam ze oba czujniki wymienione na oryginały nowe
moje logi
http://vaglog.rtnet.pl/kawior57_153708.html
pomóżcie proszę:)
no i Wesołych ÂŚwiąt
Ręce mi już opadają i proszę o kolejne wskazówki dotyczące możliwych problemów.
Po wymianie rozrządu nie jestem w stanie dojść ładu z autem
po pierwsze przestawiony jest kąt na wałkach, przynajmniej takie jest wskazanie grupy 93 i to na jednym -25 czyli max co może wskazać, jak to zobaczyłem to od razu pojechałem aby poprawić rozrząd i ustawić go właściwie na blokadach, nawet byłem przy ustawianiu i wydaje mi się że wszystko było zrobione zgodnie ze sztuką.
wskazania dalej są takie jak na logach, wymieniłem oba czujniki kata położenia wałka i dalej nic.
po drugie nastawniki tez pokazują w grupie 90 też niewłaściwy rozjazd, przynajmniej jeden z nich, niby pracuje w całym zakresie ale od -4 - 19 więc wydają się dobre.
Do tego trochę przeładowuje blok 115, a na pewno wszystko szczelne, bo 100x sprawdzane.
Pytanie, co jeszcze może być przyczyną takich wskazań, auto jest zmulone nie ciągnie od dołu tak jak powinno, odpala bardzo dobrze, chodzi równo, może jak wyskoczy błąd to lekko wibruje, napinacze nie dzwonią nawet na zimnym.
Może olej ma znaczenie, zalany jest 5w30 a powinien być 5w40.
Może wadliwy napinacz lub źle napięty pasek, bo chyba naciągał bez klucza dynamometrycznego,
Może przestawiony łańcuch napinacza?
Może jeszcze czujnik położenia wału? tylko on został.
Kurde zwalać znowu przód i korygować ustawienie rozrządu?
proszę was o wskazówki i analizę logów, wykonane trochę kiepsko ale wszystko widać.
Obecnie wyskakuje błąd 17755 - Camshaft Position Sensor 2 (G163) / Engine Speed Sensor (G28): Incor. Correl.
P1347 - 35-00 - -
przypominam ze oba czujniki wymienione na oryginały nowe
moje logi
http://vaglog.rtnet.pl/kawior57_153708.html
pomóżcie proszę:)
no i Wesołych ÂŚwiąt
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 476
- Rejestracja: 16 lip 2013, 12:51
- Imię: Łukasz
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Radomsko
- Kontakt:
Powiem tak wskazania kanału 115 sa ok lekkie przeładowanie przy wstawaniu turbin jest ok i nie ma sie czym martwić, co do wskazań w kanałach 90 to jeszcze do zakceptowania ale w kanale 93 to wskaznaie -25 bardzo dziwne, jesli rozrząd jest na 100% dobrze poskładany to nie wiem, w opisie błedu jeszcze możliwą przyczyna może być czujnik obrotów g28 niby.
A4 1.8T AWT ~~250 KM
Pomoc,chiptunig 1.8t,2.7bit
Pomoc,chiptunig 1.8t,2.7bit
Czy w takim razie wskazania -25 w grupie 93 mogą być spowodowane awarią czujnika obrotów wału g28?.
Raczej nie możliwe jest aby aż tak był źle ustawiony rozrząd. Ustawiony był na blokadach więc pozostaje tylko kwestia naciągu paska ale to może mieć wpływ na przestawienie nieco niższe, no chyba że nie dokręcili koła wałka i się przestawił:(
co może jeszcze mieć wpływ na takie wskazania oprócz rozrządu wykluczając czujniki wałka, które są nowe?
Czy czujnik położenia wału to to samo co czujnik obrotów wału g28? i czy jego awaria może powodować takie wskazania?
Raczej nie możliwe jest aby aż tak był źle ustawiony rozrząd. Ustawiony był na blokadach więc pozostaje tylko kwestia naciągu paska ale to może mieć wpływ na przestawienie nieco niższe, no chyba że nie dokręcili koła wałka i się przestawił:(
co może jeszcze mieć wpływ na takie wskazania oprócz rozrządu wykluczając czujniki wałka, które są nowe?
Czy czujnik położenia wału to to samo co czujnik obrotów wału g28? i czy jego awaria może powodować takie wskazania?
- sebastian855
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1020
- Rejestracja: 28 sty 2010, 22:11
- Imię: Sebek
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1998
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T AEB 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Masz źle ustawione wałki na jednej stronie.
Przestawione o 1-2 zębów.
Czujnik obrotu wału jest ok, jak był walnięty to nie odpalił byś auta nawet.
Napinacze hydrauliczne w głowicach też miałeś wymieniane?
Jeśli tak to źle jest założony łańcuch, jeśli nie to przy zakładaniu rozrządu na kole przestawili jedną głowicę o ząb.
Przestawione o 1-2 zębów.
Czujnik obrotu wału jest ok, jak był walnięty to nie odpalił byś auta nawet.
Napinacze hydrauliczne w głowicach też miałeś wymieniane?
Jeśli tak to źle jest założony łańcuch, jeśli nie to przy zakładaniu rozrządu na kole przestawili jedną głowicę o ząb.
Ja fazatorów nie wymieniałem, może wcześniej ktoś to robił. Przy pierwszej zmianie paska rozrządu nie ściągali nawet pokryw wałków.
Przy drugiej poprawce ściągnęliśmy pokrywę po stronie pasażera i na znakach wałki były równo zero przestawienia.
Nie wiem jakie były wskazania w bloku 93 i 90 bo tego nie sprawdzałem dopiero po. Możliwe że przy wcześniejszej wymianie coś było źle złożone, auto nie miało mocy od początku ale myślałem że to wyłącznie wina uszkodzonego czujnika egt, który wymieniłem w czasie wymiany rozrządu i jest ok.
No to po nowym roku czeka mnie ponowne ściąganie przodu i ściąganie pokryw żeby wszystko sprawdzić jeszcze raz.
Też mi się wydaje że czujnik jest dobry bo jak mówi Sebastian nie odpalił bym auta, fazatory przestawiają w pełnym zakresie tylko jeden w złych kątach, czujnik położenia wałka montowany jest na wałku przestawnym wiec będzie miał takie wskazania, więc myślę że Sebastian masz racje. Sprawdzę po nowym roku i napiszę.
Jeszcze jedno czy strona 2 silnika to ta od kierowcy? Wydaje mi się że tak ale proszę o potwierdzenie.
No chyba że macie jeszcze jakieś inne sugestie.
pozdrawiam
Przy drugiej poprawce ściągnęliśmy pokrywę po stronie pasażera i na znakach wałki były równo zero przestawienia.
Nie wiem jakie były wskazania w bloku 93 i 90 bo tego nie sprawdzałem dopiero po. Możliwe że przy wcześniejszej wymianie coś było źle złożone, auto nie miało mocy od początku ale myślałem że to wyłącznie wina uszkodzonego czujnika egt, który wymieniłem w czasie wymiany rozrządu i jest ok.
No to po nowym roku czeka mnie ponowne ściąganie przodu i ściąganie pokryw żeby wszystko sprawdzić jeszcze raz.
Też mi się wydaje że czujnik jest dobry bo jak mówi Sebastian nie odpalił bym auta, fazatory przestawiają w pełnym zakresie tylko jeden w złych kątach, czujnik położenia wałka montowany jest na wałku przestawnym wiec będzie miał takie wskazania, więc myślę że Sebastian masz racje. Sprawdzę po nowym roku i napiszę.
Jeszcze jedno czy strona 2 silnika to ta od kierowcy? Wydaje mi się że tak ale proszę o potwierdzenie.
No chyba że macie jeszcze jakieś inne sugestie.
pozdrawiam
panowie zerknijcie w mój temat i moje logi proszę, mam podobny problem, przestawienie w 093 (-7 _ 0)
w 090 równo waha się (-0,5 _ 0) wszystko robiłem sam, zmieniałem napinacze i łańcuchy, teraz walcze z naciągiem paska rozrządu, dziś próbowałem raz jeszcze na blokadach wałków i wału i w 093 udało mi się ustawić (1 _ 6)
zauważyłem jednak że napinacz naciągany momentem 15KN lekko wraca z powrotem (ok 2-3mm ma jakby luz taki), i po obróceniu silnikiem blokada nie pasuje już idealnie, czy to norma czy napinacz jest uszkodzony?
jak go wyciągłem i wyjąłem zawleczkę, jestem w stanie palcem te pare mm ruszać go góra dół
czy takie rozbieżności mogą być spowodowane łańcuchami czy raczej tylko pasek i napinacz wchodzi w gre, sam już nie jestem pewien a nie chciałbym ściągać pokryw bo ładnie na nowe uszczelki poskładałem, wałki pasowały na znaki
mój temat w innym mniej odwiedzanym dziale
viewtopic.php?t=63340
z góry dzięki za odpowiedzi
w 090 równo waha się (-0,5 _ 0) wszystko robiłem sam, zmieniałem napinacze i łańcuchy, teraz walcze z naciągiem paska rozrządu, dziś próbowałem raz jeszcze na blokadach wałków i wału i w 093 udało mi się ustawić (1 _ 6)
zauważyłem jednak że napinacz naciągany momentem 15KN lekko wraca z powrotem (ok 2-3mm ma jakby luz taki), i po obróceniu silnikiem blokada nie pasuje już idealnie, czy to norma czy napinacz jest uszkodzony?
jak go wyciągłem i wyjąłem zawleczkę, jestem w stanie palcem te pare mm ruszać go góra dół
czy takie rozbieżności mogą być spowodowane łańcuchami czy raczej tylko pasek i napinacz wchodzi w gre, sam już nie jestem pewien a nie chciałbym ściągać pokryw bo ładnie na nowe uszczelki poskładałem, wałki pasowały na znaki
mój temat w innym mniej odwiedzanym dziale
viewtopic.php?t=63340
z góry dzięki za odpowiedzi
- sebastian855
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1020
- Rejestracja: 28 sty 2010, 22:11
- Imię: Sebek
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1998
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T AEB 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
obracałem wałem kilkakrotnie i znaki zawsze idealnie się pokrywały, chociaż gdzieś czytałem że jeden wałek ma iść z opóźnieniem, u mnie szły idealnie
wg logów jesteś w stanie powiedzieć na której głowicy jest błąd?
elsa podaje w obu przypadkach 16 rolek
strona kierowcy
strona pasażera
Czy jesteście pewni że to łańcuch, tak jak pisałem znaki szły idealnie, z tym że nastawniki były suche ale się podnosiły, natomiast w momencie znaków oba wyły w pozycji schowanej u góry
powiem wam że sam już zgłupiałem, nie wiem czy zwalać pokrywe czy poczekać na napinacz paska rozrządu nowy
bo co mam dążyć do tego że w 093 ma być 0 _ 0 (pierwsza wartość to strona kierowcy a druga pasażera??)
wg logów jesteś w stanie powiedzieć na której głowicy jest błąd?
elsa podaje w obu przypadkach 16 rolek
strona kierowcy
strona pasażera
Czy jesteście pewni że to łańcuch, tak jak pisałem znaki szły idealnie, z tym że nastawniki były suche ale się podnosiły, natomiast w momencie znaków oba wyły w pozycji schowanej u góry
powiem wam że sam już zgłupiałem, nie wiem czy zwalać pokrywe czy poczekać na napinacz paska rozrządu nowy
bo co mam dążyć do tego że w 093 ma być 0 _ 0 (pierwsza wartość to strona kierowcy a druga pasażera??)
Ostatnio zmieniony 26 gru 2013, 13:09 przez matt4, łącznie zmieniany 5 razy.
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga