Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[C52,5TDI150KM]błąd575czujnik ciśnienia w rurze rozgałęźnej?

Silniki wysokoprężne
ODPOWIEDZ
qba001
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15
Rejestracja: 19 sty 2009, 19:39
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.

[C52,5TDI150KM]błąd575czujnik ciśnienia w rurze rozgałęźnej?

Post autor: qba001 » 19 sty 2009, 19:56

Witam!
To jest mój pierwszy post w klubie Audi A6, bo nie długa jeżdżę tym samochodem ,bo od lipca 2008 i do tej pory wszystko było oK. Jednakże od niedawna coś się zaczęło dziać. Poczytałem trochę to forum i już wiele osób zgłaszało podobny problem, mianowicie samochód przechodzi w tzw. tryb awaryjny, tj. nie chce przyspieszać przy przekroczeniu pewnej granicy obrotów, np. na 2 biegu jest to ok. 4tys., a na 3 biegu 3tys. obrotów. I wtedy można wcisnąć pedał do podłogi, a on i tak nie przyspiesza. Mechanik już na wstępie powiedział, że podejrzewa przepływomierz, ale najpierw polecił podłączenie auta do komputera. Po podłączeniu do VAG-A pokazuje błąd o numerze:
00575 - ciśnienie w kolektorze ssącym oraz dodatkowy opis 08-10 granica redukcji przekroczona sporadycznie (nie wiem czy dobrze zapisałem ). Osoba, która sprawdzała samochód podczas jazdy stwierdziła , że turbina jest przeładowywana, że otrzymuje zbyt duże ciśnienie powietrza stąd komputer przechodzi w tryb awaryjny. Proszę o pomoc bo nie jestem dobry w tym temacie. Przeczytałem kilkanaście podobnych postów i wiele osób pisało, iż przyczyną podobnej sytuacji może być wadliwy przepływomierz. Jednak zanim kupie nowy, bo to spory wydatek ok. 400zł za Boscha, chciałbym się poradzić czy może jednak może to być coś innego.
Pozdrawiam i liczę na pomoc.
Ostatnio zmieniony 28 sty 2009, 09:02 przez qba001, łącznie zmieniany 1 raz.
Kuba

szef2416
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 36
Rejestracja: 14 gru 2008, 21:22
Lokalizacja: Drawsko

witam

Post autor: szef2416 » 19 sty 2009, 20:28

kup mqagneti mareli i bedzie lalka
jesli chodzi o tryb awaryjny to miałem tak samo w a4 2,5 tip wymieniłem przepływke i lalka
spróbujodłoczy całkiem i przejec sie

Gienio
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 27
Rejestracja: 13 wrz 2008, 10:21
Lokalizacja: Stockholm

Post autor: Gienio » 19 sty 2009, 20:35

Mialem podobny problem, nie pamietam nr bledu ale bylo podobnie wymienilem "elektro zawor"(nie jestem pewien czy to tak sie nazywa) od turbiny i wszystko lata. W ASO chcieli cos kolo 300zl za zawor i 120zl za wymiane sam kupilem bodajze za 150 albo 250zl (nie pamietam dokladnie) i wyminilem w 20 min sam na parkingu. Oczywiscie kupilem taki ktory byl montowany od nowosci

łukaszgdynia
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 233
Rejestracja: 28 gru 2008, 19:30
Lokalizacja: gdynia chylonia

Post autor: łukaszgdynia » 19 sty 2009, 21:16

Gienio pisze:Mialem podobny problem, nie pamietam nr bledu ale bylo podobnie wymienilem "elektro zawor"(nie jestem pewien czy to tak sie nazywa) od turbiny i wszystko lata. W ASO chcieli cos kolo 300zl za zawor i 120zl za wymiane sam kupilem bodajze za 150 albo 250zl (nie pamietam dokladnie) i wyminilem w 20 min sam na parkingu. Oczywiscie kupilem taki ktory byl montowany od nowosci




to pewnie ten n75 wymieniałes ostatnio umnie tak sie robiło mechanik powiedział ze to ten n 75 ale wyciagnołem turbo i dałem do regeneracji i smiga teraz jak rakietka a jak podejzewasz przepływke to odłącz ją i zobaczysz jak bedzie si to własnie ona a jak dalej bedzie odcinac to musle ze turbawka
audi the best

koko
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1
Rejestracja: 19 sty 2009, 14:37
Lokalizacja: Mazowieckie

Post autor: koko » 20 sty 2009, 08:31

Nie wiem jaka jest przepływka w audi 2,5 ale miałem podobny problem z silnikiem AFN 110KM auto nie miało mocy problemem był zabrudzony przepływomierz rozebrałem go wymyłem benzyną ekstrakcyjną za pomocą pędzelkiem i do tej pory auto śmiga jak trzeba ...

artur28
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 106
Rejestracja: 13 kwie 2008, 09:23
Lokalizacja: Poznań

Post autor: artur28 » 20 sty 2009, 15:19

Sprawdz najpierw tak
czy nie masz nieszczelności w układzie dolotowym
może to być przepływomierz lub czujnik ciśnienia doładowania słynny n75 te najlepiej sprawdzić podmieniając na inne.jak ci turbina przeładowywuje to ja obstawiam na czujnik ciśnienia.
A najlepiej jak zrobisz logi dynamiczne i wszystko bedzie wtedy na tacy co jest popsute a jak to poprawnie zrobić masz tu http://www.a4-klub.pl/smf/tdi_diagnosty ... 478.0.html
2.5 tdi 180 AKE 2001 - jest
2.5 tdi 150 AKN 1999 - było

bieniu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 90
Rejestracja: 11 sty 2009, 13:59
Lokalizacja: Szczecin / Mo i Rana

Post autor: bieniu » 26 sty 2009, 19:55

witam miałem ten sam problem ten sam błąd oznacza on za duże ciśnienie, ja wymieniłem turbo zawór sterujacy turbo i węże podcisnieniowe i wszystko gra ale tobie radze najpierw sprawdzić czy czy nie masz jakiś nieszczelności w wężykach i na początek zmień zawór sterujący turbinka.. moim zdaniem i mi to wystarczyło ale moja historia to w ogóle pomyłka :D

na 100% to nie przepływka jak nie wierzysz to ją odłącz i przejedz się kawałek :-D

a jak chcesz sprawdzić czy to sterowanie turbinka padło to podmień je z EGR sa takie same tylko łebkami się różnią :-D

qba001
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15
Rejestracja: 19 sty 2009, 19:39
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.

Post autor: qba001 » 27 sty 2009, 22:13

Witam
Dziś ponownie podłączyłem auto do Vag i wskazał błąd 575 - czujnik ciśnienia w rurze rozgałęźnej. Czy ten czujnik to ten N75, czy jakiś inny bo nie za bardzo się orientuję? A ile taki czujnik orientacyjnie kosztuje i czy są jakieś lepsze i gorsze których lepiej nie kupować? Jeszcze chciałbym się dowiedzieć gdzie ten czujnik się znajduje.
pozdrawiam i z góry dziękuje.
Kuba

Awatar użytkownika
Levuss
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 440
Rejestracja: 02 mar 2008, 13:09
Imię: Grzegorz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Parczew
Kontakt:

Post autor: Levuss » 28 sty 2009, 09:53

qba001 pisze:Witam
Dziś ponownie podłączyłem auto do Vag i wskazał błąd 575 - czujnik ciśnienia w rurze
rozgałęźnej. Czy ten czujnik to ten N75, czy jakiś inny bo nie za bardzo się orientuję? A ile taki czujnik orientacyjnie kosztuje i czy są jakieś lepsze i gorsze których lepiej nie kupować? Jeszcze chciałbym się dowiedzieć gdzie ten czujnik się znajduje.
pozdrawiam i z góry dziękuje.
Wydaje mi się, że jest to czujnik G71 u mnie właśnie przez to auto czasami jechało, czasami w ogóle nie reagowało na gaz.U mnie też pojawił się błąd mówiący o awarii tego czujnika.
31-10 - Open or Short to Ground - Intermittent
Po wymianie zbadaniu sprawy okazało, się że wiązka elektryczna od czujnika poszła się....Zakupiłem nowe okablowanie w ASO i auto śmiga bez błędy 00575.
Tutaj masz umiejscowienie tego czujnika:
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... hlight=g71
Leć na sam dół tam masz fotki carlnovy.Demontując czujnik nie musisz rozbierać zderzaka wystarczy z prawej strony(kierowca) poluzować zaczepy i wtedy zderzak masz lekko odchylony.
Oba zawory zarówno N75 jak i G71 najlepiej podmienić od zdrowego AFB,AKN, po podmianie wykasować błędy, rozgrzać auto, spałować i zobaczyć czy błędy powrócą..Może się okazać, że nie potrzebnie pakujesz kasę w błoto kupując czujniki bo to może być T lub przewody podciśnieniowe, które też sprawdź czy nie posiadają dziur.Dlatego jeśli masz możliwość najpierw podmień czujniki zobacz jak auto będzie latać i wtedy jeśli to one niedomagały zdecyduj o zakupie.

Proponuję też zbadać czy membrana w "gruszcze" turbawki jest OK. Jak to sprawdzić?zdejmujesz wężyk z gruszki, nakładasz inny i wciągasz ustami powietrze.Jeśli nie będziesz czuł oporu tzn. cały czas będziesz zassysał powietrze to membrana kaputt i gruszka do wymiany.

Jednak najprawdopodobniej błąd ten oznacza:
Niestety sam zabieg z czujnikiem G71 nic nie dał
To ewidentnie nie jest problem z czujnikiem.
Nadal pokazuje się błąd:

00575 - Intake Manifold Pressure
08-10 - Control Limit Surpassed - Intermittent

Tora z Diagtronika powiedział, że ten błąd z cechą 08 oznacza przeładowanie turbiny. Nie jest to wina N75
Wiem juz zatem gdzie szukać
Ja u siebie miałem błąd 00575 z dopiskiem 10-12. Sprawdź najpierw to wszystko co napisałem powyżej, jeśli to nic nie da to niestety T już odeszło i trzeba je regenerować.
Ostatnio zmieniony 28 sty 2009, 10:12 przez Levuss, łącznie zmieniany 1 raz.
Termostat--120zł
Wałki rozrządu--1500zł
Hydraulika--1200zł
W pełni sprawny V6 Tdi --bezcenny

AUDI WYDATKI DZIęKI TECHNICE

Awatar użytkownika
MR.A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 962
Rejestracja: 05 sie 2008, 16:43
Imię: Robert
Moje auto: Q7
Rocznik: 2015
Nadwozie: Van
Silnik: 3.0 CDUD 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: MR.A6 » 28 sty 2009, 10:07

łukaszgdynia pisze:...
wyciagnołem turbo i dałem do regeneracji i smiga teraz jak rakietka a jak podejzewasz przepływke to odłącz ją i zobaczysz jak bedzie si to własnie ona a jak dalej bedzie odcinac to musle ze turbawka
Siemano,ile kosztowała Cię regenerka turbawki?

Awatar użytkownika
Levuss
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 440
Rejestracja: 02 mar 2008, 13:09
Imię: Grzegorz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Parczew
Kontakt:

Post autor: Levuss » 28 sty 2009, 10:13

MR.A6 pisze:
łukaszgdynia pisze:...
wyciagnołem turbo i dałem do regeneracji i smiga teraz jak rakietka a jak podejzewasz przepływke to odłącz ją i zobaczysz jak bedzie si to własnie ona a jak dalej bedzie odcinac to musle ze turbawka
Siemano,ile kosztowała Cię regenerka turbawki?
Zależy gdzie. Turbo od 2.5 V6 trzeba regenerować w wyspecjalizowanych zakładach a nie gdzieś na uboczu. Cena to od 800pln do 1500pln(w zależności jaki zakres prac będzie wykonywany).
Termostat--120zł
Wałki rozrządu--1500zł
Hydraulika--1200zł
W pełni sprawny V6 Tdi --bezcenny

AUDI WYDATKI DZIęKI TECHNICE

Awatar użytkownika
MR.A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 962
Rejestracja: 05 sie 2008, 16:43
Imię: Robert
Moje auto: Q7
Rocznik: 2015
Nadwozie: Van
Silnik: 3.0 CDUD 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: MR.A6 » 28 sty 2009, 10:18

no mam poprzeczny luzik na bolczyku z łopatkami,zaraz jak ściągasz wąż dolotowy,są różne opinie,że ma być delikatny,ze nie ma być żadnego,no i jak jest luz ale wzdłużny to 100% do regeneracji,u mnie taki akurat nie występuje
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
Jankes220
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 19
Rejestracja: 22 wrz 2012, 14:54
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: Jankes220 » 08 sty 2013, 12:42

Też miałem ten bląd i powodem były zapieczone łopatki w turbinie . Rozebrałem przeczyściłem i przy okazji sprawdziłem stan mechaniczny turbawki (praktycznie zero luzów). Teraz audi chodzi jak marzenie. <radocha>

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga