[C52,5TDI150KM]błąd575czujnik ciśnienia w rurze rozgałęźnej?
[C52,5TDI150KM]błąd575czujnik ciśnienia w rurze rozgałęźnej?
Witam!
To jest mój pierwszy post w klubie Audi A6, bo nie długa jeżdżę tym samochodem ,bo od lipca 2008 i do tej pory wszystko było oK. Jednakże od niedawna coś się zaczęło dziać. Poczytałem trochę to forum i już wiele osób zgłaszało podobny problem, mianowicie samochód przechodzi w tzw. tryb awaryjny, tj. nie chce przyspieszać przy przekroczeniu pewnej granicy obrotów, np. na 2 biegu jest to ok. 4tys., a na 3 biegu 3tys. obrotów. I wtedy można wcisnąć pedał do podłogi, a on i tak nie przyspiesza. Mechanik już na wstępie powiedział, że podejrzewa przepływomierz, ale najpierw polecił podłączenie auta do komputera. Po podłączeniu do VAG-A pokazuje błąd o numerze:
00575 - ciśnienie w kolektorze ssącym oraz dodatkowy opis 08-10 granica redukcji przekroczona sporadycznie (nie wiem czy dobrze zapisałem ). Osoba, która sprawdzała samochód podczas jazdy stwierdziła , że turbina jest przeładowywana, że otrzymuje zbyt duże ciśnienie powietrza stąd komputer przechodzi w tryb awaryjny. Proszę o pomoc bo nie jestem dobry w tym temacie. Przeczytałem kilkanaście podobnych postów i wiele osób pisało, iż przyczyną podobnej sytuacji może być wadliwy przepływomierz. Jednak zanim kupie nowy, bo to spory wydatek ok. 400zł za Boscha, chciałbym się poradzić czy może jednak może to być coś innego.
Pozdrawiam i liczę na pomoc.
To jest mój pierwszy post w klubie Audi A6, bo nie długa jeżdżę tym samochodem ,bo od lipca 2008 i do tej pory wszystko było oK. Jednakże od niedawna coś się zaczęło dziać. Poczytałem trochę to forum i już wiele osób zgłaszało podobny problem, mianowicie samochód przechodzi w tzw. tryb awaryjny, tj. nie chce przyspieszać przy przekroczeniu pewnej granicy obrotów, np. na 2 biegu jest to ok. 4tys., a na 3 biegu 3tys. obrotów. I wtedy można wcisnąć pedał do podłogi, a on i tak nie przyspiesza. Mechanik już na wstępie powiedział, że podejrzewa przepływomierz, ale najpierw polecił podłączenie auta do komputera. Po podłączeniu do VAG-A pokazuje błąd o numerze:
00575 - ciśnienie w kolektorze ssącym oraz dodatkowy opis 08-10 granica redukcji przekroczona sporadycznie (nie wiem czy dobrze zapisałem ). Osoba, która sprawdzała samochód podczas jazdy stwierdziła , że turbina jest przeładowywana, że otrzymuje zbyt duże ciśnienie powietrza stąd komputer przechodzi w tryb awaryjny. Proszę o pomoc bo nie jestem dobry w tym temacie. Przeczytałem kilkanaście podobnych postów i wiele osób pisało, iż przyczyną podobnej sytuacji może być wadliwy przepływomierz. Jednak zanim kupie nowy, bo to spory wydatek ok. 400zł za Boscha, chciałbym się poradzić czy może jednak może to być coś innego.
Pozdrawiam i liczę na pomoc.
Ostatnio zmieniony 28 sty 2009, 09:02 przez qba001, łącznie zmieniany 1 raz.
Kuba
Mialem podobny problem, nie pamietam nr bledu ale bylo podobnie wymienilem "elektro zawor"(nie jestem pewien czy to tak sie nazywa) od turbiny i wszystko lata. W ASO chcieli cos kolo 300zl za zawor i 120zl za wymiane sam kupilem bodajze za 150 albo 250zl (nie pamietam dokladnie) i wyminilem w 20 min sam na parkingu. Oczywiscie kupilem taki ktory byl montowany od nowosci
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 233
- Rejestracja: 28 gru 2008, 19:30
- Lokalizacja: gdynia chylonia
Gienio pisze:Mialem podobny problem, nie pamietam nr bledu ale bylo podobnie wymienilem "elektro zawor"(nie jestem pewien czy to tak sie nazywa) od turbiny i wszystko lata. W ASO chcieli cos kolo 300zl za zawor i 120zl za wymiane sam kupilem bodajze za 150 albo 250zl (nie pamietam dokladnie) i wyminilem w 20 min sam na parkingu. Oczywiscie kupilem taki ktory byl montowany od nowosci
to pewnie ten n75 wymieniałes ostatnio umnie tak sie robiło mechanik powiedział ze to ten n 75 ale wyciagnołem turbo i dałem do regeneracji i smiga teraz jak rakietka a jak podejzewasz przepływke to odłącz ją i zobaczysz jak bedzie si to własnie ona a jak dalej bedzie odcinac to musle ze turbawka
audi the best
Sprawdz najpierw tak
czy nie masz nieszczelności w układzie dolotowym
może to być przepływomierz lub czujnik ciśnienia doładowania słynny n75 te najlepiej sprawdzić podmieniając na inne.jak ci turbina przeładowywuje to ja obstawiam na czujnik ciśnienia.
A najlepiej jak zrobisz logi dynamiczne i wszystko bedzie wtedy na tacy co jest popsute a jak to poprawnie zrobić masz tu http://www.a4-klub.pl/smf/tdi_diagnosty ... 478.0.html
czy nie masz nieszczelności w układzie dolotowym
może to być przepływomierz lub czujnik ciśnienia doładowania słynny n75 te najlepiej sprawdzić podmieniając na inne.jak ci turbina przeładowywuje to ja obstawiam na czujnik ciśnienia.
A najlepiej jak zrobisz logi dynamiczne i wszystko bedzie wtedy na tacy co jest popsute a jak to poprawnie zrobić masz tu http://www.a4-klub.pl/smf/tdi_diagnosty ... 478.0.html
2.5 tdi 180 AKE 2001 - jest
2.5 tdi 150 AKN 1999 - było
2.5 tdi 150 AKN 1999 - było
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 90
- Rejestracja: 11 sty 2009, 13:59
- Lokalizacja: Szczecin / Mo i Rana
witam miałem ten sam problem ten sam błąd oznacza on za duże ciśnienie, ja wymieniłem turbo zawór sterujacy turbo i węże podcisnieniowe i wszystko gra ale tobie radze najpierw sprawdzić czy czy nie masz jakiś nieszczelności w wężykach i na początek zmień zawór sterujący turbinka.. moim zdaniem i mi to wystarczyło ale moja historia to w ogóle pomyłka :D
na 100% to nie przepływka jak nie wierzysz to ją odłącz i przejedz się kawałek :-D
a jak chcesz sprawdzić czy to sterowanie turbinka padło to podmień je z EGR sa takie same tylko łebkami się różnią :-D
na 100% to nie przepływka jak nie wierzysz to ją odłącz i przejedz się kawałek :-D
a jak chcesz sprawdzić czy to sterowanie turbinka padło to podmień je z EGR sa takie same tylko łebkami się różnią :-D
Witam
Dziś ponownie podłączyłem auto do Vag i wskazał błąd 575 - czujnik ciśnienia w rurze rozgałęźnej. Czy ten czujnik to ten N75, czy jakiś inny bo nie za bardzo się orientuję? A ile taki czujnik orientacyjnie kosztuje i czy są jakieś lepsze i gorsze których lepiej nie kupować? Jeszcze chciałbym się dowiedzieć gdzie ten czujnik się znajduje.
pozdrawiam i z góry dziękuje.
Dziś ponownie podłączyłem auto do Vag i wskazał błąd 575 - czujnik ciśnienia w rurze rozgałęźnej. Czy ten czujnik to ten N75, czy jakiś inny bo nie za bardzo się orientuję? A ile taki czujnik orientacyjnie kosztuje i czy są jakieś lepsze i gorsze których lepiej nie kupować? Jeszcze chciałbym się dowiedzieć gdzie ten czujnik się znajduje.
pozdrawiam i z góry dziękuje.
Kuba
- Levuss
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 440
- Rejestracja: 02 mar 2008, 13:09
- Imię: Grzegorz
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI 140KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Parczew
- Kontakt:
Wydaje mi się, że jest to czujnik G71 u mnie właśnie przez to auto czasami jechało, czasami w ogóle nie reagowało na gaz.U mnie też pojawił się błąd mówiący o awarii tego czujnika.qba001 pisze:Witam
Dziś ponownie podłączyłem auto do Vag i wskazał błąd 575 - czujnik ciśnienia w rurze
rozgałęźnej. Czy ten czujnik to ten N75, czy jakiś inny bo nie za bardzo się orientuję? A ile taki czujnik orientacyjnie kosztuje i czy są jakieś lepsze i gorsze których lepiej nie kupować? Jeszcze chciałbym się dowiedzieć gdzie ten czujnik się znajduje.
pozdrawiam i z góry dziękuje.
Po wymianie zbadaniu sprawy okazało, się że wiązka elektryczna od czujnika poszła się....Zakupiłem nowe okablowanie w ASO i auto śmiga bez błędy 00575.31-10 - Open or Short to Ground - Intermittent
Tutaj masz umiejscowienie tego czujnika:
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... hlight=g71
Leć na sam dół tam masz fotki carlnovy.Demontując czujnik nie musisz rozbierać zderzaka wystarczy z prawej strony(kierowca) poluzować zaczepy i wtedy zderzak masz lekko odchylony.
Oba zawory zarówno N75 jak i G71 najlepiej podmienić od zdrowego AFB,AKN, po podmianie wykasować błędy, rozgrzać auto, spałować i zobaczyć czy błędy powrócą..Może się okazać, że nie potrzebnie pakujesz kasę w błoto kupując czujniki bo to może być T lub przewody podciśnieniowe, które też sprawdź czy nie posiadają dziur.Dlatego jeśli masz możliwość najpierw podmień czujniki zobacz jak auto będzie latać i wtedy jeśli to one niedomagały zdecyduj o zakupie.
Proponuję też zbadać czy membrana w "gruszcze" turbawki jest OK. Jak to sprawdzić?zdejmujesz wężyk z gruszki, nakładasz inny i wciągasz ustami powietrze.Jeśli nie będziesz czuł oporu tzn. cały czas będziesz zassysał powietrze to membrana kaputt i gruszka do wymiany.
Jednak najprawdopodobniej błąd ten oznacza:
Ja u siebie miałem błąd 00575 z dopiskiem 10-12. Sprawdź najpierw to wszystko co napisałem powyżej, jeśli to nic nie da to niestety T już odeszło i trzeba je regenerować.Niestety sam zabieg z czujnikiem G71 nic nie dał
To ewidentnie nie jest problem z czujnikiem.
Nadal pokazuje się błąd:
00575 - Intake Manifold Pressure
08-10 - Control Limit Surpassed - Intermittent
Tora z Diagtronika powiedział, że ten błąd z cechą 08 oznacza przeładowanie turbiny. Nie jest to wina N75
Wiem juz zatem gdzie szukać
Ostatnio zmieniony 28 sty 2009, 10:12 przez Levuss, łącznie zmieniany 1 raz.
Termostat--120zł
Wałki rozrządu--1500zł
Hydraulika--1200zł
W pełni sprawny V6 Tdi --bezcenny
AUDI WYDATKI DZIęKI TECHNICE
Wałki rozrządu--1500zł
Hydraulika--1200zł
W pełni sprawny V6 Tdi --bezcenny
AUDI WYDATKI DZIęKI TECHNICE
- MR.A6
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 962
- Rejestracja: 05 sie 2008, 16:43
- Imię: Robert
- Rocznik: 2014
- Moje auto: Q7
- Nadwozie: Van
- Silnik: 3.0 CDUD 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Multitronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Zielona Góra
Siemano,ile kosztowała Cię regenerka turbawki?łukaszgdynia pisze:...
wyciagnołem turbo i dałem do regeneracji i smiga teraz jak rakietka a jak podejzewasz przepływke to odłącz ją i zobaczysz jak bedzie si to własnie ona a jak dalej bedzie odcinac to musle ze turbawka
Forum internetowy a6klub.pl , a8team.pl , audi80.pl
- Levuss
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 440
- Rejestracja: 02 mar 2008, 13:09
- Imię: Grzegorz
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI 140KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Parczew
- Kontakt:
Zależy gdzie. Turbo od 2.5 V6 trzeba regenerować w wyspecjalizowanych zakładach a nie gdzieś na uboczu. Cena to od 800pln do 1500pln(w zależności jaki zakres prac będzie wykonywany).MR.A6 pisze:Siemano,ile kosztowała Cię regenerka turbawki?łukaszgdynia pisze:...
wyciagnołem turbo i dałem do regeneracji i smiga teraz jak rakietka a jak podejzewasz przepływke to odłącz ją i zobaczysz jak bedzie si to własnie ona a jak dalej bedzie odcinac to musle ze turbawka
Termostat--120zł
Wałki rozrządu--1500zł
Hydraulika--1200zł
W pełni sprawny V6 Tdi --bezcenny
AUDI WYDATKI DZIęKI TECHNICE
Wałki rozrządu--1500zł
Hydraulika--1200zł
W pełni sprawny V6 Tdi --bezcenny
AUDI WYDATKI DZIęKI TECHNICE
- MR.A6
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 962
- Rejestracja: 05 sie 2008, 16:43
- Imię: Robert
- Rocznik: 2014
- Moje auto: Q7
- Nadwozie: Van
- Silnik: 3.0 CDUD 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Multitronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Zielona Góra
no mam poprzeczny luzik na bolczyku z łopatkami,zaraz jak ściągasz wąż dolotowy,są różne opinie,że ma być delikatny,ze nie ma być żadnego,no i jak jest luz ale wzdłużny to 100% do regeneracji,u mnie taki akurat nie występuje
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Forum internetowy a6klub.pl , a8team.pl , audi80.pl