Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[C5 150KM] Wiele złego... jeden mówi rozrząd, drugi pompa...

Silniki wysokoprężne
harnasm
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 158
Rejestracja: 28 kwie 2013, 21:39
Lokalizacja: Śląsk

[C5 150KM] Wiele złego... jeden mówi rozrząd, drugi pompa...

Post autor: harnasm » 27 lis 2013, 19:07

Witam Panowie.

Posiadam C5 2.5 150KM z roku 1998.

Od jakiegos czasu borykałem sie z tym że czy ciepło czy zimno musiałem krecic jakies 3 sek zeby odpalil. Czasami tez zwłaszcza na zimnym silniku dostawał blokady na ok 3000obr i wiecej nie chcial sie wkrecic... pomagalo odpuszczenie gazu i ponowne go wcisniecie. Na cieplym raczej to nie wystepowalo...

Od wczoraj silnik zaczal glosno chodzic, nie wkreca sie powyzej 2000obr, slabo odpala, telepie cala buda w zakresie 900-1000obr.

Podjechałem na diagnostyke i wywalilo blad wyprzedzenia kąta wtrysku czy cos podobnego. Diagnosta powiedzial ze przestawil sie pasek rozrzadu. Zadzwonilem do znajomego mechanika i powiedzial ze ten pierwszy gow..o wie bo to pompa padła...


Co Panowie sądzicie na ten temat? rozrzad czy pompa?

Pompe regenerowac? mozna cos jeszcze posprawdzac przed ta droga czynnoscia?

kryhawrc
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 430
Rejestracja: 11 gru 2007, 22:27
Imię: Krystian
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 115KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Gorzów/Hooge zwaluwe-NL
Kontakt:

Post autor: kryhawrc » 27 lis 2013, 19:28

Ja bym sprawdził ustawienie paska rozrządu na blokadach, bo być moze ze jest tylko przestawiony na pasku regulacji kąta wtrysku

harnasm
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 158
Rejestracja: 28 kwie 2013, 21:39
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: harnasm » 27 lis 2013, 19:36

ok, tylko martwi mnie jedna rzecz ktora mowi diagnosta? jesli teraz przestawil sie pasek to dlaczego wczesniej auto tez kulalo?

Jestem w stanie sam sprawdzic ustawienia pasków? dodam ze kiedys zwalilem caly przod pod wymiane wisko i dalem rade ;)

kysy86
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 12
Rejestracja: 22 lip 2013, 11:40
Lokalizacja: Żarów

Post autor: kysy86 » 28 lis 2013, 09:02

Powiem tak podobnie auto się zachowuje jeśli jest uszkodzony przepływomierz jak i przestawiony rozrząd. A więc jeśli twierdzisz że potrafisz samemu ściągnąć przód sprawdź po znakach i jeżeli będzie idealnie to lecimy dalej z przepływomierzem na końcu kąt wtrysku, a co za mechanik sprawdza od razu kąt wtrysku nie sprawdzając przepływomierza <szok>. Oczywiście mechanik posiadający obdII kupione z allegro za 30 zł konkretnej diagnostyki nie przeprowadzi i nie zmieni kąta wtrysku. Szkoda że tak daleko mieszkasz pomógł bym tobie osobiście. Daj znać będziemy dalej szukać.

mechanizator66
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 13
Rejestracja: 10 mar 2013, 13:16
Lokalizacja: Głogów

Post autor: mechanizator66 » 28 lis 2013, 12:52

Witam jak przestawiony rozrząd to co go spowodowało słaby napinacz hydrauliczny

[ Dodano: 2013-11-28, 12:57 ]
A kiedy był wymieniony rozrząd.

harnasm
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 158
Rejestracja: 28 kwie 2013, 21:39
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: harnasm » 28 lis 2013, 19:34

jutro rano wjezdzam na kanal i zwalam przod, dam po ogledzinach rozrzadu

[ Dodano: 2013-12-03, 17:20 ]
Rozrzad ustawiony dobrze, tak samo na pompie, probowalem wyregulowac kat wtrysku, nic to nie dalo, wrocilem do ustawien jakie byly. co dalej? pompa?

blackpanther
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 51
Rejestracja: 27 paź 2013, 20:47
Lokalizacja: 3miasto

Post autor: blackpanther » 05 gru 2013, 01:32

Sprawdź pompę vagiem lub innym uniwersalnym testerem .

harnasm
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 158
Rejestracja: 28 kwie 2013, 21:39
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: harnasm » 05 gru 2013, 19:03

ok, mozesz na szybko polecic jakies tanie kable ktorymi zloguje pompe?

[ Dodano: 2013-12-05, 19:05 ]
ewentualnie jest ktos z okolic Sosnowca kto posiada kable i pomoze mi zgrac logi za dobre piwko? :]

Awatar użytkownika
zaku75
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15
Rejestracja: 07 paź 2010, 20:11
Lokalizacja: Czeladź CITY

Post autor: zaku75 » 06 gru 2013, 19:04

Witam
Miałem identycznie to samo kolego z audiczką jest to gdzieś opisane na forum,zakończone wymianą pompy <szok> u Adamczyka w Pikarach śl.

harnasm
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 158
Rejestracja: 28 kwie 2013, 21:39
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: harnasm » 06 gru 2013, 19:23

u Adamczyka w Piekarach sprawdza mi czy pompa padnieta czy dobra? jakie kwoty samego sprawdzenia?

Awatar użytkownika
zaku75
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15
Rejestracja: 07 paź 2010, 20:11
Lokalizacja: Czeladź CITY

Post autor: zaku75 » 06 gru 2013, 19:46

Sprawdzą ja płacilem 80zł styczeń 2011r

harnasm
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 158
Rejestracja: 28 kwie 2013, 21:39
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: harnasm » 06 gru 2013, 19:51

moge jeszcze cos sam zrobic przed sprawdzaniem pompy w serwisie?

Awatar użytkownika
zaku75
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15
Rejestracja: 07 paź 2010, 20:11
Lokalizacja: Czeladź CITY

Post autor: zaku75 » 06 gru 2013, 20:32

Powiem Ci tak tez nie wierzyłem ze to pompa ,robilem podmianki przeplywomierza, karnister z ropą na dach i bezposrednio do pompy, opornik dałem w zbiorniku paliwa itd zakończyło sie to że max obroty miałem na 1200 i tak dokulałem sie do boscha i jeszcze dzięki Piotrusiowi (robiłem logi)dowiedziałem sie że mam ciulatego virusa musialem jechac do tunera by mi wgrał serię na szczescie 100zł tylko zapłaciłem

harnasm
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 158
Rejestracja: 28 kwie 2013, 21:39
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: harnasm » 08 gru 2013, 16:46

tzn powiem Ci ze u mnie auto typowo jest w trybie awaryjnym... mozna sie nim rozbujac i do 100 km/h ale obroty blokuje na 2000, dlatego pytam czy jeszcze cos moge sam wykluczyc przed wizyta w serwisie?

RoveR
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 68
Rejestracja: 04 gru 2009, 10:06
Imię: Bartek - szrot
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łódź

Post autor: RoveR » 09 gru 2013, 18:36

Spotkałem się z przypadkiem gdzie był problem z ustawieniem kąta wtrysku, właściciel auta zregenerowł pompę, wtryski i dalej to samo. Okazało się że miał podtarte wałki i z tego powodu były problemy z ustawieniem kąta, przy najmniej taką opinię usłyszałem. Możliwe że u Ciebie też się coś stało pod pokrywami zaworów, pisałeś że auto zaczęło głośniej pracować, może dźwigienka spadła (taki przypadek też widziałem). Dużo pracy przy tym nie ma, jedynie zabawa z uszczelnieniem pokryw i wtrysków później.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga