[C5 150KM] Wiele złego... jeden mówi rozrząd, drugi pompa...
[C5 150KM] Wiele złego... jeden mówi rozrząd, drugi pompa...
Witam Panowie.
Posiadam C5 2.5 150KM z roku 1998.
Od jakiegos czasu borykałem sie z tym że czy ciepło czy zimno musiałem krecic jakies 3 sek zeby odpalil. Czasami tez zwłaszcza na zimnym silniku dostawał blokady na ok 3000obr i wiecej nie chcial sie wkrecic... pomagalo odpuszczenie gazu i ponowne go wcisniecie. Na cieplym raczej to nie wystepowalo...
Od wczoraj silnik zaczal glosno chodzic, nie wkreca sie powyzej 2000obr, slabo odpala, telepie cala buda w zakresie 900-1000obr.
Podjechałem na diagnostyke i wywalilo blad wyprzedzenia kąta wtrysku czy cos podobnego. Diagnosta powiedzial ze przestawil sie pasek rozrzadu. Zadzwonilem do znajomego mechanika i powiedzial ze ten pierwszy gow..o wie bo to pompa padła...
Co Panowie sądzicie na ten temat? rozrzad czy pompa?
Pompe regenerowac? mozna cos jeszcze posprawdzac przed ta droga czynnoscia?
Posiadam C5 2.5 150KM z roku 1998.
Od jakiegos czasu borykałem sie z tym że czy ciepło czy zimno musiałem krecic jakies 3 sek zeby odpalil. Czasami tez zwłaszcza na zimnym silniku dostawał blokady na ok 3000obr i wiecej nie chcial sie wkrecic... pomagalo odpuszczenie gazu i ponowne go wcisniecie. Na cieplym raczej to nie wystepowalo...
Od wczoraj silnik zaczal glosno chodzic, nie wkreca sie powyzej 2000obr, slabo odpala, telepie cala buda w zakresie 900-1000obr.
Podjechałem na diagnostyke i wywalilo blad wyprzedzenia kąta wtrysku czy cos podobnego. Diagnosta powiedzial ze przestawil sie pasek rozrzadu. Zadzwonilem do znajomego mechanika i powiedzial ze ten pierwszy gow..o wie bo to pompa padła...
Co Panowie sądzicie na ten temat? rozrzad czy pompa?
Pompe regenerowac? mozna cos jeszcze posprawdzac przed ta droga czynnoscia?
Powiem tak podobnie auto się zachowuje jeśli jest uszkodzony przepływomierz jak i przestawiony rozrząd. A więc jeśli twierdzisz że potrafisz samemu ściągnąć przód sprawdź po znakach i jeżeli będzie idealnie to lecimy dalej z przepływomierzem na końcu kąt wtrysku, a co za mechanik sprawdza od razu kąt wtrysku nie sprawdzając przepływomierza <szok>. Oczywiście mechanik posiadający obdII kupione z allegro za 30 zł konkretnej diagnostyki nie przeprowadzi i nie zmieni kąta wtrysku. Szkoda że tak daleko mieszkasz pomógł bym tobie osobiście. Daj znać będziemy dalej szukać.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 13
- Rejestracja: 10 mar 2013, 13:16
- Lokalizacja: Głogów
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 51
- Rejestracja: 27 paź 2013, 20:47
- Lokalizacja: 3miasto
Powiem Ci tak tez nie wierzyłem ze to pompa ,robilem podmianki przeplywomierza, karnister z ropą na dach i bezposrednio do pompy, opornik dałem w zbiorniku paliwa itd zakończyło sie to że max obroty miałem na 1200 i tak dokulałem sie do boscha i jeszcze dzięki Piotrusiowi (robiłem logi)dowiedziałem sie że mam ciulatego virusa musialem jechac do tunera by mi wgrał serię na szczescie 100zł tylko zapłaciłem
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 68
- Rejestracja: 04 gru 2009, 10:06
- Imię: Bartek - szrot
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2002
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.8 ACK 193KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Łódź
Spotkałem się z przypadkiem gdzie był problem z ustawieniem kąta wtrysku, właściciel auta zregenerowł pompę, wtryski i dalej to samo. Okazało się że miał podtarte wałki i z tego powodu były problemy z ustawieniem kąta, przy najmniej taką opinię usłyszałem. Możliwe że u Ciebie też się coś stało pod pokrywami zaworów, pisałeś że auto zaczęło głośniej pracować, może dźwigienka spadła (taki przypadek też widziałem). Dużo pracy przy tym nie ma, jedynie zabawa z uszczelnieniem pokryw i wtrysków później.
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga