Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

Przerywacz kierunków?

Elektryka
ODPOWIEDZ
coca cola
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 17 lis 2013, 19:16
Lokalizacja: zachodniopomorskie

Przerywacz kierunków?

Post autor: coca cola » 03 gru 2013, 21:28

Witam.W mojej A6 padł chyba przerywacz kierunków.Po włączeniu świecą ciągle,na awaryjkach jest natomiast ok.Mam pytanie gdzie znajduje się ten przerywacz i jakie może mieć oznaczenie,jak go rozpoznać?Model A6 C5 2003r 1.9 130 ps AWX.Z góry dziękuję za odpowiedż.

nokti
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 265
Rejestracja: 30 lip 2011, 21:26
Lokalizacja: gorzów

Post autor: nokti » 03 gru 2013, 22:05

Przerywacz jest w całym mechanizmie świateł awaryjnych(przycisk środkowy czerwony na środku kokpitu :) )Musisz po prostu wyciągnąć cały włącznik i po starym numerze katalogowym kupić nowy.

szumi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 25
Rejestracja: 16 maja 2012, 01:04
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: szumi » 04 gru 2013, 00:38

Nie musisz kupować nowego, szkoda kasy - 100zł na allegro!!!! Nie potrzebnie.
Wyciągnij go i rozbierz, nie będzie to wcale takie proste, bo tam są takie zaczepy wewnątrz i można go rozebrać tylko w jednym kierunku. Jak będziesz miał go rozłożony z tych plastików to klupnij lekko w oba przekaźniki (takie dwie kostki metalowe). Podłącz rozebrany przekaźnik na próbę i załącz zapłon i kierunkowskazy. Zobaczysz czy działa czy nie. Jeżeli nie to można sprobować jeszcze jakimś preparatem do styków psiknąć, a dopiero w ostateczności kupuj. One się lubią zawieszać, bo w środku są takie cieńkie blaszki i mogą nie odbijać.
Ja miałem problem praktycznie identyczny tyle, że mi jeden kierunkowskaz świecił ciągle po załączeniu, a drugi normalnie - awaryjne działały prawidłowo.

Tak jak mówię, spróbuj w ten sposób.
ÂŚrubokręt, jakiś cienki i oko dobre jak i światło, żebyś widział jak to jest w środku złożone.
Uważaj nic na siłę, bo połamiesz te zaczepy.
Pozdrawiam i daj znać jak Ci to poszło.

Dla pociechy mogę powiedzieć, że z kumplem kombinowaliśmy nad tym nie całą godzinę :) Bo złożyć też nie jest łatwo:)

Awatar użytkownika
kot919
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1398
Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
Imię: Audi Forum
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Grudziądz

Post autor: kot919 » 04 gru 2013, 12:53

W różnych rocznikach występowały różne numery przerywaczy (włączników awaryjnych) jednakże każdy z nich działa w ten sam sposób. Możesz spróbować tak jak radził Kolega szumi rozebrać go i spróbować 'pukać' oraz koniecznie sprawdzić styki (miejsca lutowania) z PCB.
Starsze konstrukcje od nowszych przerywaczy w dużej mierze różniły się zastosowanymi przekaźnikami - w tych pierwszych była zastosowana konstrukcja otwarta (można przeczyścić styki robocze przekaźnika), a w tych drugich zastosowano konstrukcję zamkniętą (można pokusić się o rozebranie, jednak ja uważam że lepiej wymienić go na nowy, komplementarny).
W każdej z nich są 2 przekaźniki - jeden odpowiada za przerywacz kierunkowskazów, drugi za przerywacz świateł awaryjnych.

Ja u siebie stosowałem dla próby starsze i nowsze konstrukcję i każda z nich spełniała te same funkcję (różniły się minimalnie 'interwałami' zapalania|gaszenia świateł, oraz głośnością pracy).
Wiem tylko, że warto zwócić uwagę na ilość styków, bo jeżeli masz ori hak, to przekaźnik miał dodatkowy sygnał generowany dla licznika.

coca cola
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 17 lis 2013, 19:16
Lokalizacja: zachodniopomorskie

Post autor: coca cola » 04 gru 2013, 20:45

Dobra.Spróbuję go rozebrać.Tylko jak go wyjąć-z zewnątrz podważyć włącznik awaryjnych i wszystko będzie na wierzchu,czy jest inny sposób żeby tam się dostać?Nie chcę po prostu czegoś uszkodzić.

Awatar użytkownika
Audi A6 Warsztat
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2596
Rejestracja: 21 mar 2013, 17:21
Imię: Zbigniew
Rocznik: 2008
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CAHB 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Audi A6 Warsztat » 04 gru 2013, 20:57

coca cola pisze:ylko jak go wyjąć-z zewnątrz podważyć włącznik awaryjnych i wszystko będzie na wierzchu,czy jest inny sposób żeby tam się dostać?Nie chcę po prostu czegoś uszkodzić.
W tym temacie masz fotostory jak wyjąć przełącznik viewtopic.php?t=58959&postdays=0&postorder=asc&start=60 poczytaj więcej stron, jest tam parę sposobów <okok>
Warsztat, naprawy Audi A6.

coca cola
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 17 lis 2013, 19:16
Lokalizacja: zachodniopomorskie

Post autor: coca cola » 06 gru 2013, 21:51

Wyjąłem właśnie ten włącznik awaryjnych i jest on całkiem inny.Nie da się go rozebrać.To jest płytka i na niej tylko jedna mała nie rozbieralna kostka.To chyba nowego typu.Czy na pewno w tym znajduje się przerywacz kierunków czy tylko awaryjne?

nokti
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 265
Rejestracja: 30 lip 2011, 21:26
Lokalizacja: gorzów

Post autor: nokti » 06 gru 2013, 22:10

100% jest ten włącznik odpowiedzialny za kierunki.Nie baw się za rozbebeszanie jeśli nie masz zdolności manualnych <luzik>

coca cola
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 17 lis 2013, 19:16
Lokalizacja: zachodniopomorskie

Post autor: coca cola » 06 gru 2013, 22:19

Nie chodzi tu o zdolności manualne.Po prostu tu nie ma co rozebrać :| Natomiast przy przełączaniu manetką głos dochodzi jakby z okolicy schowka

nokti
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 265
Rejestracja: 30 lip 2011, 21:26
Lokalizacja: gorzów

Post autor: nokti » 06 gru 2013, 23:17

Może masz podłączony przerywacz nie ori,najlepiej odłącz włącznik awaryjnych i zrób próbę kirunków nasłuchuj skąd dochodzi cykanie.

coca cola
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 17 lis 2013, 19:16
Lokalizacja: zachodniopomorskie

Post autor: coca cola » 07 gru 2013, 19:54

Witam.Wielkie dzięki dla wszystkich.W szczególności dla NOKTI <brawo> to jednak przerywacz jest zespolony z włącznikiem awaryjnych. Działał po wyjęciu jakieś 10 minut potem to samo.zawiesił się a rozebrać nie ma tam co.Już zamówiłem nowy.jestem za granicą koszt to 36 EURO.Dużo?W Polsce taniej można kupić?

nokti
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 265
Rejestracja: 30 lip 2011, 21:26
Lokalizacja: gorzów

Post autor: nokti » 07 gru 2013, 20:22

Jeśli ori cena <okok>

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl