Przerywacz kierunków?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 5
- Rejestracja: 17 lis 2013, 19:16
- Lokalizacja: zachodniopomorskie
Przerywacz kierunków?
Witam.W mojej A6 padł chyba przerywacz kierunków.Po włączeniu świecą ciągle,na awaryjkach jest natomiast ok.Mam pytanie gdzie znajduje się ten przerywacz i jakie może mieć oznaczenie,jak go rozpoznać?Model A6 C5 2003r 1.9 130 ps AWX.Z góry dziękuję za odpowiedż.
Nie musisz kupować nowego, szkoda kasy - 100zł na allegro!!!! Nie potrzebnie.
Wyciągnij go i rozbierz, nie będzie to wcale takie proste, bo tam są takie zaczepy wewnątrz i można go rozebrać tylko w jednym kierunku. Jak będziesz miał go rozłożony z tych plastików to klupnij lekko w oba przekaźniki (takie dwie kostki metalowe). Podłącz rozebrany przekaźnik na próbę i załącz zapłon i kierunkowskazy. Zobaczysz czy działa czy nie. Jeżeli nie to można sprobować jeszcze jakimś preparatem do styków psiknąć, a dopiero w ostateczności kupuj. One się lubią zawieszać, bo w środku są takie cieńkie blaszki i mogą nie odbijać.
Ja miałem problem praktycznie identyczny tyle, że mi jeden kierunkowskaz świecił ciągle po załączeniu, a drugi normalnie - awaryjne działały prawidłowo.
Tak jak mówię, spróbuj w ten sposób.
ÂŚrubokręt, jakiś cienki i oko dobre jak i światło, żebyś widział jak to jest w środku złożone.
Uważaj nic na siłę, bo połamiesz te zaczepy.
Pozdrawiam i daj znać jak Ci to poszło.
Dla pociechy mogę powiedzieć, że z kumplem kombinowaliśmy nad tym nie całą godzinę
Bo złożyć też nie jest łatwo:)
Wyciągnij go i rozbierz, nie będzie to wcale takie proste, bo tam są takie zaczepy wewnątrz i można go rozebrać tylko w jednym kierunku. Jak będziesz miał go rozłożony z tych plastików to klupnij lekko w oba przekaźniki (takie dwie kostki metalowe). Podłącz rozebrany przekaźnik na próbę i załącz zapłon i kierunkowskazy. Zobaczysz czy działa czy nie. Jeżeli nie to można sprobować jeszcze jakimś preparatem do styków psiknąć, a dopiero w ostateczności kupuj. One się lubią zawieszać, bo w środku są takie cieńkie blaszki i mogą nie odbijać.
Ja miałem problem praktycznie identyczny tyle, że mi jeden kierunkowskaz świecił ciągle po załączeniu, a drugi normalnie - awaryjne działały prawidłowo.
Tak jak mówię, spróbuj w ten sposób.
ÂŚrubokręt, jakiś cienki i oko dobre jak i światło, żebyś widział jak to jest w środku złożone.
Uważaj nic na siłę, bo połamiesz te zaczepy.
Pozdrawiam i daj znać jak Ci to poszło.
Dla pociechy mogę powiedzieć, że z kumplem kombinowaliśmy nad tym nie całą godzinę

- kot919
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1398
- Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
- Imię: Audi Forum
- Rocznik: 2001
- Moje auto: S6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TFSI 300KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Grudziądz
W różnych rocznikach występowały różne numery przerywaczy (włączników awaryjnych) jednakże każdy z nich działa w ten sam sposób. Możesz spróbować tak jak radził Kolega szumi rozebrać go i spróbować 'pukać' oraz koniecznie sprawdzić styki (miejsca lutowania) z PCB.
Starsze konstrukcje od nowszych przerywaczy w dużej mierze różniły się zastosowanymi przekaźnikami - w tych pierwszych była zastosowana konstrukcja otwarta (można przeczyścić styki robocze przekaźnika), a w tych drugich zastosowano konstrukcję zamkniętą (można pokusić się o rozebranie, jednak ja uważam że lepiej wymienić go na nowy, komplementarny).
W każdej z nich są 2 przekaźniki - jeden odpowiada za przerywacz kierunkowskazów, drugi za przerywacz świateł awaryjnych.
Ja u siebie stosowałem dla próby starsze i nowsze konstrukcję i każda z nich spełniała te same funkcję (różniły się minimalnie 'interwałami' zapalania|gaszenia świateł, oraz głośnością pracy).
Wiem tylko, że warto zwócić uwagę na ilość styków, bo jeżeli masz ori hak, to przekaźnik miał dodatkowy sygnał generowany dla licznika.
Starsze konstrukcje od nowszych przerywaczy w dużej mierze różniły się zastosowanymi przekaźnikami - w tych pierwszych była zastosowana konstrukcja otwarta (można przeczyścić styki robocze przekaźnika), a w tych drugich zastosowano konstrukcję zamkniętą (można pokusić się o rozebranie, jednak ja uważam że lepiej wymienić go na nowy, komplementarny).
W każdej z nich są 2 przekaźniki - jeden odpowiada za przerywacz kierunkowskazów, drugi za przerywacz świateł awaryjnych.
Ja u siebie stosowałem dla próby starsze i nowsze konstrukcję i każda z nich spełniała te same funkcję (różniły się minimalnie 'interwałami' zapalania|gaszenia świateł, oraz głośnością pracy).
Wiem tylko, że warto zwócić uwagę na ilość styków, bo jeżeli masz ori hak, to przekaźnik miał dodatkowy sygnał generowany dla licznika.
- Audi A6 Warsztat
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2596
- Rejestracja: 21 mar 2013, 17:21
- Imię: Zbigniew
- Rocznik: 2008
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CAHB 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
W tym temacie masz fotostory jak wyjąć przełącznik viewtopic.php?t=58959&postdays=0&postorder=asc&start=60 poczytaj więcej stron, jest tam parę sposobówcoca cola pisze:ylko jak go wyjąć-z zewnątrz podważyć włącznik awaryjnych i wszystko będzie na wierzchu,czy jest inny sposób żeby tam się dostać?Nie chcę po prostu czegoś uszkodzić.

Warsztat, naprawy Audi A6.