narazie to ja bym podłączył nowy licznik wsadził zapasowy kluczyk i spróbował go zaadoptowac, bo może się okazac że pójdzie to na twoich i bez sensu kupisz... najpierw spróbuj tak na żywca bez tej czerwonej kostki będzie wrzeszczał o rózne rzeczy ale zakodowac się da... oczywiście jeżeli masz pin do nowego.sieno26 pisze:a te "pastylki" to o co chodzi dokładnie?? we wszystkich kluczykach trzeba je wymienić i jaki może być ich koszt. pozdrawiam
[ A6 C5] Wymiana licznika na pełny Fis
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 91
- Rejestracja: 17 cze 2011, 13:42
- Imię: Jacek
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.3 133KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Gdańsk
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 91
- Rejestracja: 17 cze 2011, 13:42
- Imię: Jacek
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.3 133KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Gdańsk
nie... nie ma manuala ale ja osobiście kilka dni temu zrobiłem to bo wstawiłem navi RNS-E i do tego warto miec licznik z CAN... i chodzi jak marzenie hehhehe...
do przekładki potrzebujesz wyłącznie przejściówki bo w zasadzie zgadzają się tylko przewody zasilania reszta to sporo przekładania... Nie da się tego zrobic przekładając kable we wtyczkach bo z zielonej kilka do niebieskiej i na odwrót a jak wiesz oryginalne będą za krótkie więc musisz ciąc i przedłużac, albo tak jak ja zrobiłem polutowałem sobie przejściówkę i tylko podłączyłem. Wszystko chodzi tylko mam oil sensor który wyłączę jak zmienię miskę olejową z czujnikiem bo oryginalnie nie było... i to wszystko...
do przekładki potrzebujesz wyłącznie przejściówki bo w zasadzie zgadzają się tylko przewody zasilania reszta to sporo przekładania... Nie da się tego zrobic przekładając kable we wtyczkach bo z zielonej kilka do niebieskiej i na odwrót a jak wiesz oryginalne będą za krótkie więc musisz ciąc i przedłużac, albo tak jak ja zrobiłem polutowałem sobie przejściówkę i tylko podłączyłem. Wszystko chodzi tylko mam oil sensor który wyłączę jak zmienię miskę olejową z czujnikiem bo oryginalnie nie było... i to wszystko...
- marek_gnd
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 66
- Rejestracja: 20 sty 2013, 17:37
- Lokalizacja: Nowy Dwór Gdańśki
Ok. Dzięki za informację. Widzę, że jesteś z Gdańska, ewentualnie będzie można się Ciebie spytać o poradę może?
No i czy jest jakiś program z schematami do audi? Bo w ETCE mniemam, że nie ma schematów. Ja właśnie mam Audi Concert a chciałbym Concert II. Rozumiem, że z półliftowym lub poliftowym licznikiem nie będę musiał kupować symulatora CAN do radia wtedy?

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 41
- Rejestracja: 11 paź 2011, 19:00
- Lokalizacja: mielec
licznik klopoty
Witajcie
Chlopaki jestem w rozpaczy szukam kogos z podkarpacia malopolski kto sie
Podejmie wymiany liczjika na pelen fis kto sie na tym zna. Chodzi o to ze gosciu mi to robil
I cos chyba spier... i teraz mowi ze nie wie jak.to zrobic wlzylem juz troche kasy w to prosze opomoc.
Zaplace. Teraz to nie wiem czy licznik jest walniety czy cos bo to juz kolejny tamten pierwszy sie wlanzal i wylanczal. Zadko kiedy chodzil.okazalo sie ze elementy sie jakies spalily na tablicy. Teraz kolejny tylko troche inny jest z tylu bo sa 3 kostki i jeszcze jakby malutkie na 3 piny. Teraz wyglada tak ze dziala predkosciomierz i stan paliwa,zlicza km. Wyswietla sie jeszcze sensor i miga kontrolka od oleju co dopiero zkienilem. Reszta nie dziala tzn obrotomierz,tem olejuitp
Prosze o pomoc blagam
Chlopaki jestem w rozpaczy szukam kogos z podkarpacia malopolski kto sie
Podejmie wymiany liczjika na pelen fis kto sie na tym zna. Chodzi o to ze gosciu mi to robil
I cos chyba spier... i teraz mowi ze nie wie jak.to zrobic wlzylem juz troche kasy w to prosze opomoc.
Zaplace. Teraz to nie wiem czy licznik jest walniety czy cos bo to juz kolejny tamten pierwszy sie wlanzal i wylanczal. Zadko kiedy chodzil.okazalo sie ze elementy sie jakies spalily na tablicy. Teraz kolejny tylko troche inny jest z tylu bo sa 3 kostki i jeszcze jakby malutkie na 3 piny. Teraz wyglada tak ze dziala predkosciomierz i stan paliwa,zlicza km. Wyswietla sie jeszcze sensor i miga kontrolka od oleju co dopiero zkienilem. Reszta nie dziala tzn obrotomierz,tem olejuitp
Prosze o pomoc blagam
Witam
potrzebuje pomocy w doborze licznika bo swój uwaliłem link do tematu viewtopic.php?t=62072
numer licznika 4B0 920 933 G VersNr D12
czy mam szukać licznika o takich samych numerach jak mój? co oznacza D12? bo mam do kupienia z D09 z tego co się oriętuję to jest starsza wersja ale czy podejdzie bez problemu do mojego samochodu?
4B0 920 933 M D 14 jest nowszy kolega z forum ma można taki założyć?
moje audi to 1.9tdi skrzynia manual oczywiście kupując licznik z 2.5tdi automat można to jakoś przekodować ?
proszę o pomoc
może któryś z kolegów ma sprawny licznik na handel?
potrzebuje pomocy w doborze licznika bo swój uwaliłem link do tematu viewtopic.php?t=62072
numer licznika 4B0 920 933 G VersNr D12
czy mam szukać licznika o takich samych numerach jak mój? co oznacza D12? bo mam do kupienia z D09 z tego co się oriętuję to jest starsza wersja ale czy podejdzie bez problemu do mojego samochodu?
4B0 920 933 M D 14 jest nowszy kolega z forum ma można taki założyć?
moje audi to 1.9tdi skrzynia manual oczywiście kupując licznik z 2.5tdi automat można to jakoś przekodować ?
proszę o pomoc
może któryś z kolegów ma sprawny licznik na handel?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 91
- Rejestracja: 17 cze 2011, 13:42
- Imię: Jacek
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.3 133KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Gdańsk
kolego aadam, ty odczytałeś wsad swojego licznika sprzętem którym nie powinieneś bo miałeś licznik crypto... teraz nawet wsad za bardzo ci nic nie da od innego bo tylko oryginalny z tego licznika. Ponieważ masz D12 to podstawiłbym min. D12 (a to jest wersja oprogramowania). Ten D09 też by podszedł ale czego by brakowało w nim to chyba nikt ci nie powie
.
Jak będziesz miał od 2.5 to tylko kodowanie zmienisz na takie jak ma 4 cylindrowy silnik a najlepiej na takie jakie miałeś w swoim jeśli masz gdzieś zapisane.

Jak będziesz miał od 2.5 to tylko kodowanie zmienisz na takie jak ma 4 cylindrowy silnik a najlepiej na takie jakie miałeś w swoim jeśli masz gdzieś zapisane.
a ten 4B0 920 933 M D 14 jest nowszy bo z 2004r to taki można założyć? tylko się różni literką M od mojego i nowsza wersja.
Kodowania niestety nigdzie nie zapisałem trzeba będzie kombinować
to ten mój licznik już nikt nie postawi? tylko orginalny wsad podniesie go? orginalny wsad skąd można wziąść jest to realne?
dzięki za odpowiedź
[ Dodano: 2013-12-19, 17:06 ]
Witam
zegary już wymieniłem na nowe kupiłem z audi 2.5tdi automat przekodowałem vagiem na 1.9tdi. Trzeba jakoś przekodować na manual skrzynie? Dam sobie rade mając vag commander 1.4 pozmieniać pin immo i vin w zegarach?czy lepiej oddać to komuś kto się tym zajmuje,za taką atrakcję sobie życzą 300zł u mnie w mieście
vag commanderem 1.4 da rade w tych zegarach crypto skorygować przebieg?
i jeszcze jedno nie działa mi czujnik parkowania tzn. nie ma żadnego piknięcia po włączeniu wstecznego, vag nie może się połączyć z park assist,co może być nie tak? przed awarią wszystko było ok
Kodowania niestety nigdzie nie zapisałem trzeba będzie kombinować
to ten mój licznik już nikt nie postawi? tylko orginalny wsad podniesie go? orginalny wsad skąd można wziąść jest to realne?
dzięki za odpowiedź
[ Dodano: 2013-12-19, 17:06 ]
Witam
zegary już wymieniłem na nowe kupiłem z audi 2.5tdi automat przekodowałem vagiem na 1.9tdi. Trzeba jakoś przekodować na manual skrzynie? Dam sobie rade mając vag commander 1.4 pozmieniać pin immo i vin w zegarach?czy lepiej oddać to komuś kto się tym zajmuje,za taką atrakcję sobie życzą 300zł u mnie w mieście
vag commanderem 1.4 da rade w tych zegarach crypto skorygować przebieg?
i jeszcze jedno nie działa mi czujnik parkowania tzn. nie ma żadnego piknięcia po włączeniu wstecznego, vag nie może się połączyć z park assist,co może być nie tak? przed awarią wszystko było ok
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 91
- Rejestracja: 17 cze 2011, 13:42
- Imię: Jacek
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.3 133KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Gdańsk
w zegarach w adaptacjach na kanale 61 masz wpisać wartość :aadam pisze:nie działa mi czujnik parkowania tzn. nie ma żadnego piknięcia po włączeniu wstecznego, vag nie może się połączyć z park assist,co może być nie tak? przed awarią wszystko było ok
+00256 - Instrument cluster
+00512 - Tire pressure
+16384 - Parking assistance
+32768 - Auxiliary heating
pewnie masz 256 więc do tego dodaj 16384 i powinien go widzieć...
co do licznika to tego nie ruszaj commanderem bo będziesz miał problem... odczyt na stole pamięci lub do fachowca co ma pojęcie.
w kanale 62 licznika masz :
+0001 - Engine
+0002 - Autom. Transmission
+1024 - Instrument cluster
+2048 - Self leveling suspension (Allroad only)
sprawdź jaką masz wartość i odejmij "2" powinna skrzynia zniknąć
na kanale 61 miałem 0 po wpisaniu 16384 Parking assistance się włączyłJacek_max pisze:w zegarach w adaptacjach na kanale 61 masz wpisać wartość :
+00256 - Instrument cluster
+00512 - Tire pressure
+16384 - Parking assistance
+32768 - Auxiliary heating
pewnie masz 256 więc do tego dodaj 16384 i powinien go widzieć...

Jacek_max pisze:co do licznika to tego nie ruszaj commanderem bo będziesz miał problem... odczyt na stole pamięci lub do fachowca co ma pojęcie.
przebieg w liczniku już skorygowałem do starego, wyciągnąłem pin nowych zegarów i starych z EDC żeby przeprowadzić adaptacje immo3 nowych zegarów według procedury ross tech i przy wpisywaniu pinu starych zegarów w kanale 50 wywala mi ERROR,
próbowałem też polskim vag i też lipa, może ten pin starych zegarów się nie zgadza lub robie coś nie tak? może któryś z kolegów wie jak to zrobić?
u mie w kanale 62 vag pokazuje wartość 5Jacek_max pisze:w kanale 62 licznika masz :
+0001 - Engine
+0002 - Autom. Transmission
+1024 - Instrument cluster
+2048 - Self leveling suspension (Allroad only)
sprawdź jaką masz wartość i odejmij "2" powinna skrzynia zniknąć
i wyskakuje informacja (podpowiedź):
infotainment CAN-Databus
+1-Symphony Radio (>MY2002)
+2-Telephone/Telematios (>MY2002)
+4-Navigation
po odjęciu 2 jakiś błąd wywala związany z telefonem
pozatym mam 2 błędy w liczniku
01176 - Key 65-10 - Unauthorized - Intermittent
01315 - Transmission Control Module 49-00 - No Communications
nie chcą się skasować jeden wraca jak się wyłączy zapłon a drugi od razu
proszę kolegów o pomoc
[ Dodano: 2013-12-24, 00:01 ]
podobno żeby przekodować na manual muszę wejść w 19-CAN Gateway i z 00006 zmienić na 00004
tylko jest problem bo nie mogę się połączyć z 19-CAN Gateway tak jak wcześniej z 76-Park Assist, może też trzeba pozmieniać coś w adaptacjach licznika i włączy się ten moduł?
Witam.
Mam u siebie w aucie chyba najstarszy rodzaj zegarów w a6-kach.
Nie mam nawet pół fisu, tylko kratkowane pola wraz z analogicznym zegarem.
Marzy mi się zamienić ten właśnie licznik na pełen fis.
Proszę o pomoc czy da się to wszystko ogarnąć, co będę potrzebował, od
jakich wersji silnikowych mogę szukać licznik itd.
czy w moim przypadku(bez fisa) opłaca się taka zachcianka,
I Czy w Olsztynie lub okolicach ktoś podjąłby się przeprowadzić taką operację
Pozdrawiam
Mam u siebie w aucie chyba najstarszy rodzaj zegarów w a6-kach.
Nie mam nawet pół fisu, tylko kratkowane pola wraz z analogicznym zegarem.
Marzy mi się zamienić ten właśnie licznik na pełen fis.
Proszę o pomoc czy da się to wszystko ogarnąć, co będę potrzebował, od
jakich wersji silnikowych mogę szukać licznik itd.
czy w moim przypadku(bez fisa) opłaca się taka zachcianka,
I Czy w Olsztynie lub okolicach ktoś podjąłby się przeprowadzić taką operację
Pozdrawiam