Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ A6 C5] Wymiana licznika na pełny Fis

Elektryka
ODPOWIEDZ
Jacek_max
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 91
Rejestracja: 17 cze 2011, 13:42
Imię: Jacek
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.3 133KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Jacek_max » 18 paź 2013, 18:14

sieno26 pisze:a te "pastylki" to o co chodzi dokładnie?? we wszystkich kluczykach trzeba je wymienić i jaki może być ich koszt. pozdrawiam
narazie to ja bym podłączył nowy licznik wsadził zapasowy kluczyk i spróbował go zaadoptowac, bo może się okazac że pójdzie to na twoich i bez sensu kupisz... najpierw spróbuj tak na żywca bez tej czerwonej kostki będzie wrzeszczał o rózne rzeczy ale zakodowac się da... oczywiście jeżeli masz pin do nowego.

sieno26
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 47
Rejestracja: 15 lut 2012, 19:21
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: sieno26 » 18 paź 2013, 18:19

na aukcji nic nie pisze o pinie więc pewnie właściciel go nie ma. da radę odczytać pin z nowego licznika?? i w jaki sposób koduje się licznik i adoptuje kluczyk?? wszystko z poziomu vaga??

Jacek_max
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 91
Rejestracja: 17 cze 2011, 13:42
Imię: Jacek
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.3 133KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Jacek_max » 18 paź 2013, 18:21

Za ile ten licznik i czy wyświetlacz jest dobry ?

Awatar użytkownika
marek_gnd
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 66
Rejestracja: 20 sty 2013, 17:37
Lokalizacja: Nowy Dwór Gdańśki

Post autor: marek_gnd » 14 lis 2013, 00:12

A czy jest na forum ( przeglądając forum nie znalazłem) jakiś manual na przeróbkę z licznika z analogowym zegarkiem na licznik z cyfrowym zegarkiem chociażby z pół lifta? Tak wiem, że ma CAN i wiem co to jest CAN. Tak wiem, pewnie dużo pracy, ale mój licznik i tak umiera i chcę zmienić.

Jacek_max
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 91
Rejestracja: 17 cze 2011, 13:42
Imię: Jacek
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.3 133KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Jacek_max » 14 lis 2013, 17:16

nie... nie ma manuala ale ja osobiście kilka dni temu zrobiłem to bo wstawiłem navi RNS-E i do tego warto miec licznik z CAN... i chodzi jak marzenie hehhehe...

do przekładki potrzebujesz wyłącznie przejściówki bo w zasadzie zgadzają się tylko przewody zasilania reszta to sporo przekładania... Nie da się tego zrobic przekładając kable we wtyczkach bo z zielonej kilka do niebieskiej i na odwrót a jak wiesz oryginalne będą za krótkie więc musisz ciąc i przedłużac, albo tak jak ja zrobiłem polutowałem sobie przejściówkę i tylko podłączyłem. Wszystko chodzi tylko mam oil sensor który wyłączę jak zmienię miskę olejową z czujnikiem bo oryginalnie nie było... i to wszystko...

Awatar użytkownika
marek_gnd
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 66
Rejestracja: 20 sty 2013, 17:37
Lokalizacja: Nowy Dwór Gdańśki

Post autor: marek_gnd » 14 lis 2013, 18:31

Ok. Dzięki za informację. Widzę, że jesteś z Gdańska, ewentualnie będzie można się Ciebie spytać o poradę może? :) No i czy jest jakiś program z schematami do audi? Bo w ETCE mniemam, że nie ma schematów. Ja właśnie mam Audi Concert a chciałbym Concert II. Rozumiem, że z półliftowym lub poliftowym licznikiem nie będę musiał kupować symulatora CAN do radia wtedy?

lukasz89k1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 41
Rejestracja: 11 paź 2011, 19:00
Lokalizacja: mielec

licznik klopoty

Post autor: lukasz89k1 » 30 lis 2013, 16:07

Witajcie
Chlopaki jestem w rozpaczy szukam kogos z podkarpacia malopolski kto sie
Podejmie wymiany liczjika na pelen fis kto sie na tym zna. Chodzi o to ze gosciu mi to robil
I cos chyba spier... i teraz mowi ze nie wie jak.to zrobic wlzylem juz troche kasy w to prosze opomoc.
Zaplace. Teraz to nie wiem czy licznik jest walniety czy cos bo to juz kolejny tamten pierwszy sie wlanzal i wylanczal. Zadko kiedy chodzil.okazalo sie ze elementy sie jakies spalily na tablicy. Teraz kolejny tylko troche inny jest z tylu bo sa 3 kostki i jeszcze jakby malutkie na 3 piny. Teraz wyglada tak ze dziala predkosciomierz i stan paliwa,zlicza km. Wyswietla sie jeszcze sensor i miga kontrolka od oleju co dopiero zkienilem. Reszta nie dziala tzn obrotomierz,tem olejuitp
Prosze o pomoc blagam

aadam
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 01 wrz 2012, 23:42
Lokalizacja: Pułtusk

Post autor: aadam » 13 gru 2013, 21:32

Witam
potrzebuje pomocy w doborze licznika bo swój uwaliłem link do tematu viewtopic.php?t=62072
numer licznika 4B0 920 933 G VersNr D12
czy mam szukać licznika o takich samych numerach jak mój? co oznacza D12? bo mam do kupienia z D09 z tego co się oriętuję to jest starsza wersja ale czy podejdzie bez problemu do mojego samochodu?
4B0 920 933 M D 14 jest nowszy kolega z forum ma można taki założyć?
moje audi to 1.9tdi skrzynia manual oczywiście kupując licznik z 2.5tdi automat można to jakoś przekodować ?
proszę o pomoc
może któryś z kolegów ma sprawny licznik na handel?

Jacek_max
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 91
Rejestracja: 17 cze 2011, 13:42
Imię: Jacek
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.3 133KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Jacek_max » 14 gru 2013, 14:11

kolego aadam, ty odczytałeś wsad swojego licznika sprzętem którym nie powinieneś bo miałeś licznik crypto... teraz nawet wsad za bardzo ci nic nie da od innego bo tylko oryginalny z tego licznika. Ponieważ masz D12 to podstawiłbym min. D12 (a to jest wersja oprogramowania). Ten D09 też by podszedł ale czego by brakowało w nim to chyba nikt ci nie powie :-).
Jak będziesz miał od 2.5 to tylko kodowanie zmienisz na takie jak ma 4 cylindrowy silnik a najlepiej na takie jakie miałeś w swoim jeśli masz gdzieś zapisane.

aadam
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 01 wrz 2012, 23:42
Lokalizacja: Pułtusk

Post autor: aadam » 14 gru 2013, 15:43

a ten 4B0 920 933 M D 14 jest nowszy bo z 2004r to taki można założyć? tylko się różni literką M od mojego i nowsza wersja.
Kodowania niestety nigdzie nie zapisałem trzeba będzie kombinować
to ten mój licznik już nikt nie postawi? tylko orginalny wsad podniesie go? orginalny wsad skąd można wziąść jest to realne?
dzięki za odpowiedź

[ Dodano: 2013-12-19, 17:06 ]
Witam
zegary już wymieniłem na nowe kupiłem z audi 2.5tdi automat przekodowałem vagiem na 1.9tdi. Trzeba jakoś przekodować na manual skrzynie? Dam sobie rade mając vag commander 1.4 pozmieniać pin immo i vin w zegarach?czy lepiej oddać to komuś kto się tym zajmuje,za taką atrakcję sobie życzą 300zł u mnie w mieście
vag commanderem 1.4 da rade w tych zegarach crypto skorygować przebieg?
i jeszcze jedno nie działa mi czujnik parkowania tzn. nie ma żadnego piknięcia po włączeniu wstecznego, vag nie może się połączyć z park assist,co może być nie tak? przed awarią wszystko było ok

Jacek_max
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 91
Rejestracja: 17 cze 2011, 13:42
Imię: Jacek
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.3 133KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Jacek_max » 23 gru 2013, 13:43

aadam pisze:nie działa mi czujnik parkowania tzn. nie ma żadnego piknięcia po włączeniu wstecznego, vag nie może się połączyć z park assist,co może być nie tak? przed awarią wszystko było ok
w zegarach w adaptacjach na kanale 61 masz wpisać wartość :
+00256 - Instrument cluster
+00512 - Tire pressure
+16384 - Parking assistance
+32768 - Auxiliary heating


pewnie masz 256 więc do tego dodaj 16384 i powinien go widzieć...

co do licznika to tego nie ruszaj commanderem bo będziesz miał problem... odczyt na stole pamięci lub do fachowca co ma pojęcie.

w kanale 62 licznika masz :

+0001 - Engine
+0002 - Autom. Transmission
+1024 - Instrument cluster
+2048 - Self leveling suspension (Allroad only)

sprawdź jaką masz wartość i odejmij "2" powinna skrzynia zniknąć

egoonn
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 497
Rejestracja: 15 cze 2010, 21:04
Imię: Ernesto
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Munster
Kontakt:

Post autor: egoonn » 23 gru 2013, 15:22

zrób tak jak wyzej opisane i Twoje problemy znikna
ANIMAL

aadam
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 01 wrz 2012, 23:42
Lokalizacja: Pułtusk

Post autor: aadam » 23 gru 2013, 22:50

Jacek_max pisze:w zegarach w adaptacjach na kanale 61 masz wpisać wartość :
+00256 - Instrument cluster
+00512 - Tire pressure
+16384 - Parking assistance
+32768 - Auxiliary heating


pewnie masz 256 więc do tego dodaj 16384 i powinien go widzieć...
na kanale 61 miałem 0 po wpisaniu 16384 Parking assistance się włączył :)
Jacek_max pisze:co do licznika to tego nie ruszaj commanderem bo będziesz miał problem... odczyt na stole pamięci lub do fachowca co ma pojęcie.

przebieg w liczniku już skorygowałem do starego, wyciągnąłem pin nowych zegarów i starych z EDC żeby przeprowadzić adaptacje immo3 nowych zegarów według procedury ross tech i przy wpisywaniu pinu starych zegarów w kanale 50 wywala mi ERROR,
próbowałem też polskim vag i też lipa, może ten pin starych zegarów się nie zgadza lub robie coś nie tak? może któryś z kolegów wie jak to zrobić?
Jacek_max pisze:w kanale 62 licznika masz :

+0001 - Engine
+0002 - Autom. Transmission
+1024 - Instrument cluster
+2048 - Self leveling suspension (Allroad only)

sprawdź jaką masz wartość i odejmij "2" powinna skrzynia zniknąć
u mie w kanale 62 vag pokazuje wartość 5
i wyskakuje informacja (podpowiedź):
infotainment CAN-Databus
+1-Symphony Radio (>MY2002)
+2-Telephone/Telematios (>MY2002)
+4-Navigation

po odjęciu 2 jakiś błąd wywala związany z telefonem


pozatym mam 2 błędy w liczniku

01176 - Key 65-10 - Unauthorized - Intermittent
01315 - Transmission Control Module 49-00 - No Communications


nie chcą się skasować jeden wraca jak się wyłączy zapłon a drugi od razu




proszę kolegów o pomoc

[ Dodano: 2013-12-24, 00:01 ]
podobno żeby przekodować na manual muszę wejść w 19-CAN Gateway i z 00006 zmienić na 00004
tylko jest problem bo nie mogę się połączyć z 19-CAN Gateway tak jak wcześniej z 76-Park Assist, może też trzeba pozmieniać coś w adaptacjach licznika i włączy się ten moduł?

Sztendi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 37
Rejestracja: 10 sie 2012, 22:06
Lokalizacja: warmia

Post autor: Sztendi » 01 lut 2014, 23:42

Witam.

Mam u siebie w aucie chyba najstarszy rodzaj zegarów w a6-kach.
Nie mam nawet pół fisu, tylko kratkowane pola wraz z analogicznym zegarem.
Marzy mi się zamienić ten właśnie licznik na pełen fis.

Proszę o pomoc czy da się to wszystko ogarnąć, co będę potrzebował, od
jakich wersji silnikowych mogę szukać licznik itd.

czy w moim przypadku(bez fisa) opłaca się taka zachcianka,

I Czy w Olsztynie lub okolicach ktoś podjąłby się przeprowadzić taką operację

Pozdrawiam
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

predki
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1083
Rejestracja: 17 maja 2011, 21:25
Imię: predki
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: LEGNICA

Post autor: predki » 04 lut 2014, 13:43

Witam mam takie pytanko kupuje audi a6 i ma poł fis chciałem zmienić na pełny fis .i tu moje pytanie jaki mam szukać licznik tzn. tylko od benzyny i czy tak samo jak w a4 trzeba zgrac immo ze starego i wgrac do nowego

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja