Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ TIP+Q] TIP - wymiana oleju+soft+adaptacja- opis

Układ napędowy i skrzynie biegów
Awatar użytkownika
Naprawa Audi A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1352
Rejestracja: 18 paź 2009, 12:22
Imię: Tomek
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Naprawa Audi A6 » 24 wrz 2013, 15:48

KOval81 pisze:
0x4B25A pisze:krysti, Zygmuncie, kluczowe jest, czy od początku były zmiany oleju, z regularnym interwałem czasu... jeśli nie, to nie warto tego ruszać... niestety... <nono>
A to dlaczego nie ruszać - w sumie wymiana nie powinna wpłynąć negatywnie, o ile nic się złego już teraz nie dzieje w tip'ie chyba nie? Wiem, że się słyszy, że zaczęło szarpać, itp., ale wymiana oleju nie powinna mieć z tym nic wspólnego.
W silniku niby też można nie zmieniać, jak się nic nie dzieje, ale czy to doprowadzi w finale do wywalenia się motorowni, czy nie, to już raczej kwestia przypadku. W obu przypadkach wewnątrz pracują części mechaniczne, które się zużywają.
Wg mnie wymiana nic nie zaszkodzi, a przynajmniej mamy pewność, że w misce nie będzie "tony" opiłków. Osobiście również chyba bym się skłaniał do dwukrotnej wymiany statycznej w krótkim odstępie czasu ;)
Opiłki to mały pikuś - ich faktycznie wiele nie ma, magnes większość wyłapie. Za to nowy świeży olej wypłukuje zalegające w zakamarkach złogi zanieczyszczeń, które skutecznie blokują kanały elektrozaworów i zabijają konwerter. Znaczna liczba osób mająca do czynienia z awariami zmieniała olej zapobiegawczo, a pierwsza wymiana dość powyżej 200000 kilometrów - co niestety w krótkim czasie od wymiany objawiało się niedomaganiami i wreszcie awariami <okok>

krysti
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 321
Rejestracja: 11 lip 2010, 18:35
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: krysti » 24 wrz 2013, 21:36

tomekkk1 pisze:
KOval81 pisze:
0x4B25A pisze:krysti, Zygmuncie, kluczowe jest, czy od początku były zmiany oleju, z regularnym interwałem czasu... jeśli nie, to nie warto tego ruszać... niestety... <nono>
A to dlaczego nie ruszać - w sumie wymiana nie powinna wpłynąć negatywnie, o ile nic się złego już teraz nie dzieje w tip'ie chyba nie? Wiem, że się słyszy, że zaczęło szarpać, itp., ale wymiana oleju nie powinna mieć z tym nic wspólnego.
W silniku niby też można nie zmieniać, jak się nic nie dzieje, ale czy to doprowadzi w finale do wywalenia się motorowni, czy nie, to już raczej kwestia przypadku. W obu przypadkach wewnątrz pracują części mechaniczne, które się zużywają.
Wg mnie wymiana nic nie zaszkodzi, a przynajmniej mamy pewność, że w misce nie będzie "tony" opiłków. Osobiście również chyba bym się skłaniał do dwukrotnej wymiany statycznej w krótkim odstępie czasu ;)
Opiłki to mały pikuś - ich faktycznie wiele nie ma, magnes większość wyłapie. Za to nowy świeży olej wypłukuje zalegające w zakamarkach złogi zanieczyszczeń, które skutecznie blokują kanały elektrozaworów i zabijają konwerter. Znaczna liczba osób mająca do czynienia z awariami zmieniała olej zapobiegawczo, a pierwsza wymiana dość powyżej 200000 kilometrów - co niestety w krótkim czasie od wymiany objawiało się niedomaganiami i wreszcie awariami <okok>
Dlatego planuje dwie wymiany. Moim zdaniem każdy olej się zużywa i powinno się go wymieniać - zresztą dokumentacja ZF mówi że trzeba olej zmieniać.
Tak do tematu podchodzi ASO Audi:
"Orientacyjna wartość materiałów (olej, filtr, uszczelka miski olejowej) to około 3000zł.

Wartość robocizny około 1000zł (wymiana oleju z płukaniem, wymiana filtra oleju, aktualizacja oprogramowania skrzyni biegów niezbędna po wymianie oleju, adaptacja skrzyni biegów.

Podane ceny brutto"

Awatar użytkownika
Naprawa Audi A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1352
Rejestracja: 18 paź 2009, 12:22
Imię: Tomek
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Naprawa Audi A6 » 24 wrz 2013, 21:48

krysti, zwróć uwagę, że jeszcze w C5 to samo ASO w ogóle nie przewidywało wymiany oleju w Tiptronic <okok>
Powtarzałem wielokrotnie - temat rzeka. Jedni zalecają i stosują regularne wymiany i źle przecież nie robią, drudzy palca nie wkładają, a ich skrzynie mają się świetnie. A gdzieś pośrodku są ci, których nagle objawiło by po znacznym przebiegu zmienić olej w skrzyni - i najczęściej spośród wszystkich odwiedzają warsztaty <okok>

Auris1986
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 339
Rejestracja: 29 sty 2012, 14:52
Imię: Zbyszek
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: KIELCE

Post autor: Auris1986 » 25 wrz 2013, 10:22

tomekkk1 pisze:
KOval81 pisze:
0x4B25A pisze:krysti, Zygmuncie, kluczowe jest, czy od początku były zmiany oleju, z regularnym interwałem czasu... jeśli nie, to nie warto tego ruszać... niestety... <nono>
A to dlaczego nie ruszać - w sumie wymiana nie powinna wpłynąć negatywnie, o ile nic się złego już teraz nie dzieje w tip'ie chyba nie? Wiem, że się słyszy, że zaczęło szarpać, itp., ale wymiana oleju nie powinna mieć z tym nic wspólnego.
W silniku niby też można nie zmieniać, jak się nic nie dzieje, ale czy to doprowadzi w finale do wywalenia się motorowni, czy nie, to już raczej kwestia przypadku. W obu przypadkach wewnątrz pracują części mechaniczne, które się zużywają.
Wg mnie wymiana nic nie zaszkodzi, a przynajmniej mamy pewność, że w misce nie będzie "tony" opiłków. Osobiście również chyba bym się skłaniał do dwukrotnej wymiany statycznej w krótkim odstępie czasu ;)
Opiłki to mały pikuś - ich faktycznie wiele nie ma, magnes większość wyłapie. Za to nowy świeży olej wypłukuje zalegające w zakamarkach złogi zanieczyszczeń, które skutecznie blokują kanały elektrozaworów i zabijają konwerter. Znaczna liczba osób mająca do czynienia z awariami zmieniała olej zapobiegawczo, a pierwsza wymiana dość powyżej 200000 kilometrów - co niestety w krótkim czasie od wymiany objawiało się niedomaganiami i wreszcie awariami <okok>

Niestety tak jest w moim przypadku, narazie jeździ ale niestety po wymianie oleju w niezadawalającym stanie. <okok>

KOval81
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 91
Rejestracja: 10 lis 2010, 07:38
Lokalizacja: Legnica

Post autor: KOval81 » 25 wrz 2013, 14:23

Zygmunt - a płukałeś skrzynie dwukrotnie, w krótkim odstępie zrobionych km, czy jedynie raz? Rozumiem, że wymiana statyczna?

olitam
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 12 sie 2013, 15:33
Lokalizacja: GSlask

Post autor: olitam » 08 paź 2013, 17:00

ODP 0x4B25A zeby wymienić sam olej nie trzeba zdejmowac uszczelki.

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 08 paź 2013, 19:01

olitam pisze:ODP 0x4B25A zeby wymienić sam olej nie trzeba zdejmowac uszczelki.
Masz rację, tylko uważam, że warto wyczyścić szlam z dna miski/ew. opiłki z magnesu... jeśli już tyle robimy, to naprawdę nie jest to ani wielki koszt, ani wielka praca dla mechanika... <okok>

olitam
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 12 sie 2013, 15:33
Lokalizacja: GSlask

Post autor: olitam » 10 paź 2013, 15:14

0x4B25A wiesz jak zrobic adaptacje bo nie bardzo czaje o co w tym chodzi. znalazłem instrukcje po angielsku. wydaje się być proste ale nie chce nic zepsuc. Jak zwalniam do zera to czuje delikatne szarpniecie.

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 10 paź 2013, 23:17

olitam, w poniższym temacie zawarłem wszystkie informacje: -tip-q-tip-wymiana-oleju-soft-adaptacja ... htm#491391

olitam
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 12 sie 2013, 15:33
Lokalizacja: GSlask

Post autor: olitam » 11 paź 2013, 12:24

Podziekowal

Audi A7 Klub

Post autor: Audi A7 Klub » 25 lis 2013, 15:25

A ja wlasnie siedzie w jednej z najlepszej holenderskiej firmy zajmujaxej sie wylacznie automatami i.... wymieniaja mi olej:) dodam, ze autko w chwili odstawienia mialo 306tys przebiegu i nigdy nie bylo wymieniane w niej oleju. Zobaczymy co to bedzie;). Ale z tego co widze to ludzie maja pojecie co robia. A na magazynie maja chyba okolo 200 tiptronicow z regenerownych na handel i mase czesci do naprawy / serwisu

krysti
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 321
Rejestracja: 11 lip 2010, 18:35
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: krysti » 25 lis 2013, 15:39

KL4K50N pisze:A ja wlasnie siedzie w jednej z najlepszej holenderskiej firmy zajmujaxej sie wylacznie automatami i.... wymieniaja mi olej:) dodam, ze autko w chwili odstawienia mialo 306tys przebiegu i nigdy nie bylo wymieniane w niej oleju. Zobaczymy co to bedzie;). Ale z tego co widze to ludzie maja pojecie co robia. A na magazynie maja chyba okolo 200 tiptronicow z regenerownych na handel i mase czesci do naprawy / serwisu
Daj znać jakie efekty po, czy robili adaptacje i zmianę softu i jaki olej wlali : )??
A6 2,0 ABK 115 95rok AVANT Było A6 2,8 ALG 193 98rok SEDAN Było
A6 2,5tdi BAU 179 04rok AVANT Quattro Było
VW GOLf 1.9tdi AJM 115 00rok Jest i 4motion :)
A6 3.0tdi CDYA 240 2008 AVANT Jest i Quattro :)

Audi A7 Klub

Post autor: Audi A7 Klub » 27 lis 2013, 16:46

A więc pojeździłem autkiem po wymianie oleju trochę kilosów i powiem tak : zero różnicy przed i po wymianie :). Skrzynia tak samo pracuje jak przed wymianą, no moooooże trochę szybciej zrzuca bieg w trybie S i nodze w podłodze.

Dankesz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 26 lis 2013, 21:36
Lokalizacja: Bolesławiec PL Terneuzen NL

Post autor: Dankesz » 27 lis 2013, 17:17

Witam. Czy mógłbyś podać namiary na te firme w Hlandii , też tam mieszkam. Pozdrawiam i dziekuje
:)

Audi A7 Klub

Post autor: Audi A7 Klub » 27 lis 2013, 17:44

Dankesz, Poszło na PW <okok>

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja