Opiłki to mały pikuś - ich faktycznie wiele nie ma, magnes większość wyłapie. Za to nowy świeży olej wypłukuje zalegające w zakamarkach złogi zanieczyszczeń, które skutecznie blokują kanały elektrozaworów i zabijają konwerter. Znaczna liczba osób mająca do czynienia z awariami zmieniała olej zapobiegawczo, a pierwsza wymiana dość powyżej 200000 kilometrów - co niestety w krótkim czasie od wymiany objawiało się niedomaganiami i wreszcie awariamiKOval81 pisze:A to dlaczego nie ruszać - w sumie wymiana nie powinna wpłynąć negatywnie, o ile nic się złego już teraz nie dzieje w tip'ie chyba nie? Wiem, że się słyszy, że zaczęło szarpać, itp., ale wymiana oleju nie powinna mieć z tym nic wspólnego.0x4B25A pisze:krysti, Zygmuncie, kluczowe jest, czy od początku były zmiany oleju, z regularnym interwałem czasu... jeśli nie, to nie warto tego ruszać... niestety...
W silniku niby też można nie zmieniać, jak się nic nie dzieje, ale czy to doprowadzi w finale do wywalenia się motorowni, czy nie, to już raczej kwestia przypadku. W obu przypadkach wewnątrz pracują części mechaniczne, które się zużywają.
Wg mnie wymiana nic nie zaszkodzi, a przynajmniej mamy pewność, że w misce nie będzie "tony" opiłków. Osobiście również chyba bym się skłaniał do dwukrotnej wymiany statycznej w krótkim odstępie czasu
[ TIP+Q] TIP - wymiana oleju+soft+adaptacja- opis
- Naprawa Audi A6
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 1352
- Rejestracja: 18 paź 2009, 12:22
- Imię: Tomek
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Dlatego planuje dwie wymiany. Moim zdaniem każdy olej się zużywa i powinno się go wymieniać - zresztą dokumentacja ZF mówi że trzeba olej zmieniać.tomekkk1 pisze:Opiłki to mały pikuś - ich faktycznie wiele nie ma, magnes większość wyłapie. Za to nowy świeży olej wypłukuje zalegające w zakamarkach złogi zanieczyszczeń, które skutecznie blokują kanały elektrozaworów i zabijają konwerter. Znaczna liczba osób mająca do czynienia z awariami zmieniała olej zapobiegawczo, a pierwsza wymiana dość powyżej 200000 kilometrów - co niestety w krótkim czasie od wymiany objawiało się niedomaganiami i wreszcie awariamiKOval81 pisze:A to dlaczego nie ruszać - w sumie wymiana nie powinna wpłynąć negatywnie, o ile nic się złego już teraz nie dzieje w tip'ie chyba nie? Wiem, że się słyszy, że zaczęło szarpać, itp., ale wymiana oleju nie powinna mieć z tym nic wspólnego.0x4B25A pisze:krysti, Zygmuncie, kluczowe jest, czy od początku były zmiany oleju, z regularnym interwałem czasu... jeśli nie, to nie warto tego ruszać... niestety...
W silniku niby też można nie zmieniać, jak się nic nie dzieje, ale czy to doprowadzi w finale do wywalenia się motorowni, czy nie, to już raczej kwestia przypadku. W obu przypadkach wewnątrz pracują części mechaniczne, które się zużywają.
Wg mnie wymiana nic nie zaszkodzi, a przynajmniej mamy pewność, że w misce nie będzie "tony" opiłków. Osobiście również chyba bym się skłaniał do dwukrotnej wymiany statycznej w krótkim odstępie czasu
Tak do tematu podchodzi ASO Audi:
"Orientacyjna wartość materiałów (olej, filtr, uszczelka miski olejowej) to około 3000zł.
Wartość robocizny około 1000zł (wymiana oleju z płukaniem, wymiana filtra oleju, aktualizacja oprogramowania skrzyni biegów niezbędna po wymianie oleju, adaptacja skrzyni biegów.
Podane ceny brutto"
- Naprawa Audi A6
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 1352
- Rejestracja: 18 paź 2009, 12:22
- Imię: Tomek
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
krysti, zwróć uwagę, że jeszcze w C5 to samo ASO w ogóle nie przewidywało wymiany oleju w Tiptronic 
Powtarzałem wielokrotnie - temat rzeka. Jedni zalecają i stosują regularne wymiany i źle przecież nie robią, drudzy palca nie wkładają, a ich skrzynie mają się świetnie. A gdzieś pośrodku są ci, których nagle objawiło by po znacznym przebiegu zmienić olej w skrzyni - i najczęściej spośród wszystkich odwiedzają warsztaty
Powtarzałem wielokrotnie - temat rzeka. Jedni zalecają i stosują regularne wymiany i źle przecież nie robią, drudzy palca nie wkładają, a ich skrzynie mają się świetnie. A gdzieś pośrodku są ci, których nagle objawiło by po znacznym przebiegu zmienić olej w skrzyni - i najczęściej spośród wszystkich odwiedzają warsztaty
-
Auris1986
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 339
- Rejestracja: 29 sty 2012, 14:52
- Imię: Zbyszek
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: KIELCE
tomekkk1 pisze:Opiłki to mały pikuś - ich faktycznie wiele nie ma, magnes większość wyłapie. Za to nowy świeży olej wypłukuje zalegające w zakamarkach złogi zanieczyszczeń, które skutecznie blokują kanały elektrozaworów i zabijają konwerter. Znaczna liczba osób mająca do czynienia z awariami zmieniała olej zapobiegawczo, a pierwsza wymiana dość powyżej 200000 kilometrów - co niestety w krótkim czasie od wymiany objawiało się niedomaganiami i wreszcie awariamiKOval81 pisze:A to dlaczego nie ruszać - w sumie wymiana nie powinna wpłynąć negatywnie, o ile nic się złego już teraz nie dzieje w tip'ie chyba nie? Wiem, że się słyszy, że zaczęło szarpać, itp., ale wymiana oleju nie powinna mieć z tym nic wspólnego.0x4B25A pisze:krysti, Zygmuncie, kluczowe jest, czy od początku były zmiany oleju, z regularnym interwałem czasu... jeśli nie, to nie warto tego ruszać... niestety...
W silniku niby też można nie zmieniać, jak się nic nie dzieje, ale czy to doprowadzi w finale do wywalenia się motorowni, czy nie, to już raczej kwestia przypadku. W obu przypadkach wewnątrz pracują części mechaniczne, które się zużywają.
Wg mnie wymiana nic nie zaszkodzi, a przynajmniej mamy pewność, że w misce nie będzie "tony" opiłków. Osobiście również chyba bym się skłaniał do dwukrotnej wymiany statycznej w krótkim odstępie czasu
Niestety tak jest w moim przypadku, narazie jeździ ale niestety po wymianie oleju w niezadawalającym stanie.
-
0x4B25A
-
0x4B25A
olitam, w poniższym temacie zawarłem wszystkie informacje: -tip-q-tip-wymiana-oleju-soft-adaptacja ... htm#491391
-
Audi A7 Klub
A ja wlasnie siedzie w jednej z najlepszej holenderskiej firmy zajmujaxej sie wylacznie automatami i.... wymieniaja mi olej:) dodam, ze autko w chwili odstawienia mialo 306tys przebiegu i nigdy nie bylo wymieniane w niej oleju. Zobaczymy co to bedzie;). Ale z tego co widze to ludzie maja pojecie co robia. A na magazynie maja chyba okolo 200 tiptronicow z regenerownych na handel i mase czesci do naprawy / serwisu
Daj znać jakie efekty po, czy robili adaptacje i zmianę softu i jaki olej wlali : )??KL4K50N pisze:A ja wlasnie siedzie w jednej z najlepszej holenderskiej firmy zajmujaxej sie wylacznie automatami i.... wymieniaja mi olej:) dodam, ze autko w chwili odstawienia mialo 306tys przebiegu i nigdy nie bylo wymieniane w niej oleju. Zobaczymy co to bedzie;). Ale z tego co widze to ludzie maja pojecie co robia. A na magazynie maja chyba okolo 200 tiptronicow z regenerownych na handel i mase czesci do naprawy / serwisu
A6 2,0 ABK 115 95rok AVANT Było A6 2,8 ALG 193 98rok SEDAN Było
A6 2,5tdi BAU 179 04rok AVANT Quattro Było
VW GOLf 1.9tdi AJM 115 00rok Jest i 4motion
A6 3.0tdi CDYA 240 2008 AVANT Jest i Quattro
A6 2,5tdi BAU 179 04rok AVANT Quattro Było
VW GOLf 1.9tdi AJM 115 00rok Jest i 4motion
A6 3.0tdi CDYA 240 2008 AVANT Jest i Quattro
-
Audi A7 Klub










