Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

[ BRF 2.0 136 KM] Przepływomierza powietrza-kolejność kabli

Silniki wysokoprężne
Harry9295
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 10 sie 2013, 15:11
Lokalizacja: 3-miasto

[ BRF 2.0 136 KM] Przepływomierza powietrza-kolejność kabli

Post autor: Harry9295 » 10 sie 2013, 15:30

Witam,
Poszukuję informacji odnośnie podłączenia kabelków do wtyczki przepływomierza. Auto jest po wypadku i wtyczka oddzieliła się od wiązki. Moja wtyczka jest przygotowana na max 5 wtyków, jednakże tylko 4 są wykorzystane. Pozycji 1 jest zaślepiona, w 2 był kabel czarny. Pozostały jeszcze 3 kable.
Jeśli ktoś mógłby pomóc i sprawdzić u siebie kolejność kabli, byłbym wdzięczny. Ewentualnie jakiś link do strony ze schematami (niestety na tą chwilę na rosyjskich stronach nie znalazłem).

PS. mam nadzieję, że w dobrym dzialę piszę.

Pozdro

jasper
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 512
Rejestracja: 15 cze 2011, 08:07
Imię: Jacek
Rocznik: 2000
Moje auto: Allroad C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 155KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kozienice

Post autor: jasper » 12 sie 2013, 12:52

1 - pusty
2 - czarnoniebieski
3 - zielonożółty
4 - niebieskofioletowy
5 - białosiwy
oprócz tego co nie mam to mam wszystko i
tu już nie ma nic do roboty :)
----------------------------------------------
CCCO 2015
kolejne nieuki nauczam jazdy po naszemu :)

joko5
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 18 lis 2013, 18:01
Lokalizacja: Sławno

przepływomierz

Post autor: joko5 » 18 lis 2013, 18:26

Witam serdecznie.Mam zapytanie jakie wartości powinien mieć przepływomierz na wolnych obrotach.Mój pokazuje 500mg i 380mg Nie wiem czy nie są za wysokie.Po wpięciu w komputer auto nie pokazuje żadnych błędów i wszystkie pozostałe parametry w normie .Jednak zaczął dużo więcej palić. Audi A6 C6 2008r BRE
Z góry dziękuję za pomoc :)
joko5

Tomson233
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 16
Rejestracja: 16 maja 2013, 20:37
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Tomson233 » 21 lis 2013, 21:14

kolego jako5

przepływomierz powinien pokazywać na wolnych obrotach ok 300mg jednak powinna ta wartość wzrastać po podawaniu gazu. wartość 500mg ( a le nie zmienne) pokazuje gdy jest on walnięty. Wtedy te 500 komputer przyjmuje stałe.
Najlepiej jakbyś zrobił logi grupy 03.

Również jak mógłbym prosić o zrobienie logów grupy 018 i 023, ale tak że uruchamiasz logowanie i następnie odpalasz auidiczke. mam problem z nierówną pracą silnika kuż po odpaleniu i chce porównać te wartości.

pozdrawiam

joko5
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 18 lis 2013, 18:01
Lokalizacja: Sławno

Post autor: joko5 » 24 lis 2013, 18:23

Przepraszam, że dopiero teraz, ale już straciłem nadzieję na jakąś podpowiedz.Sytuacja jest taka.Wymieniłem naście przepływek, żeby wyeliminować, że któraś może być uszkodzona i nic. Wszystkie wskazania są takie jak poprzednio.Wolne obroty 500Mg przy 3000tyś obrotów 850Mg. Jakaś masakra.Kolega stwierdził, że nie rozumie tego kompletnie.Robiliśmy testy dynamiczne i wszystko ok.Jedynie czujnik temperatury paliwa.Chyba tak to się nazywa szalał przy niskich obrotach pokazywał 20 stopni a jak przyspieszałem to wskakiwał na 50stopni.Czy może to być jeszcze kwestia usunięcia zacnego DPF-a i podniesienia mocy ze 140KM na 170KM???????Proszę o pomoc i dziękuję za zainteresowanie moim problemem.Pozdrawiam.Tomson233 w Tobie moja nadzieja.Bo nikt nie potrafi tego zrozumieć.
joko5

Tomson233
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 16
Rejestracja: 16 maja 2013, 20:37
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Tomson233 » 24 lis 2013, 19:24

Kolego jako. dużo więcej to znaczy ile wiecej pali? jak odpalisz rano ile pokazuje komputer? jest to stała wartość czy skacze np. 15.2 , 15.7, 15.2

joko5
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 18 lis 2013, 18:01
Lokalizacja: Sławno

Post autor: joko5 » 24 lis 2013, 21:01

Ten komputer to przekłamuje.Dzisiaj średnia z trasy na komputerze to 5,6 a wskazówka od paliwa to lepiej nie pytaj.Dzieje się tak jak odpalam na zimnym i ruszam to dosłownie widzę jak opada wskazówka dosłownie.Jak się nagrzeje a robi to wyjątkowo długo bo po 20km to wtedy w miarę się zatrzymuje.Co do Twoich problemów to miałem takie same, co do nierównej pracy silnika to powodów jest wiele.
joko5

Tomson233
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 16
Rejestracja: 16 maja 2013, 20:37
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Tomson233 » 24 lis 2013, 21:08

20 km to faktycznie długo. mój nagrzewa sie teraz do 90stopni po ok 7 km spokojnej jazdy. A EGR jest zaślepiony?.
Czy wiesz jak u siebie wyeliminowałeś nierówną pracę silnika?.

joko5
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 18 lis 2013, 18:01
Lokalizacja: Sławno

Post autor: joko5 » 24 lis 2013, 21:25

Powodów jest wiele.Na pewno w moim przypadku nie była to dwu-masa tak jak większość obstawia.Jedno jest pewne te silniki muszą chodzić równo przynajmniej mój chodzi teraz równo.Niestety zacząłem od wymiany pompowtrysków bo poprzednie się rozsypały i niestety jest to najczęstszy powód, ale w moim przypadku na tym się nie skończyło.Okazało się że intercoler do wymiany, ale i to nie pomogło.Mało tego poprzednik tak namotał w komputerze, że trzeba było wgrywać od początku.Natomiast przyczyna była prozaiczna okazało się, że kabel przy akumulatorze był luźny i kabelek grzał się niemiłosiernie.Po zwyczajnym dokręcenie kabelka wszystko się uspokoiło.Tak czy tak te wszystkie elementy trzeba było wymienić.I gdyby nie to spalanie to Audiczka chodzi idealnie.Nawet nie drgnie, silniczek chodzi igiełka.
joko5

Tomson233
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 16
Rejestracja: 16 maja 2013, 20:37
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Tomson233 » 25 lis 2013, 19:26

kolego Jako a sprawdzałeś przepustnicę? może to ona powoduje większe spalanie.

zapytam jeszcze o ten przewód akumulatora. to o te chodzi co są zaciskami na klemach. którąś kleme miałeś luzną?

joko5
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 18 lis 2013, 18:01
Lokalizacja: Sławno

Post autor: joko5 » 26 lis 2013, 16:50

Co do przepustnicy to wszystko ok.Tak jak Ci pisałem wszystkie parametry idealne z wyjątkiem tej całej przepływki.Wszyscy rozkładają ręce.Najgorsze jest to, że auto chodzi idealnie.Co do kabla to ten co jest w bagażniku przy klemie + Jakiś baran go nie dokręcił.Normalnie masakra.Uporałeś się z tą nierówną pracą silnika na zimnym?????Pozdrawiam
joko5

Tomson233
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 16
Rejestracja: 16 maja 2013, 20:37
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Tomson233 » 27 lis 2013, 16:21

witam,
Jeszcze sie nie uporałem w weekend sprawdze intercoolera. Nie wiem o co chodzi wtryski idealne, filtry wymienione, egr nowy, niewiem co może byc przyczyną.

Harry9295
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 10 sie 2013, 15:11
Lokalizacja: 3-miasto

Post autor: Harry9295 » 06 wrz 2014, 16:19

Po bardzo długim czasie, dzięki kolego za podpowiedź co do kolejności kabli ( nieco wcześniej udało mi się namierzyć A6 z tego samego roku i sprawdzić kable ale utwierdziłeś mnie w kolejności).
Natomiast wraz z naprawą wiązki pojawił się inny problem.
Cała historia wygląda tak: Od momentu kiedy zacząłem użytkować pojazd cały czas mam wrażenie braku mocy, zwłaszcza przy starcie. (Wcześniej jeździłem B5 FL 1,8T 180 km - furiat nie samochód, ale nie o nim mowa). Ruszanie na płaskim bez dodawania gazu często kończy się zgaśnięciem lub mocnym zdławieniem silnika. Pod górę bez gazu ani rusz, a że ręczny jest elektroniczny to czasami brakuje stóp przy pedałach :) . Auto, zwłaszcza w początkowej fazie, strasznie muli. Jeździłem innymi 2.0 tdi i wiem że może ten silnik lepiej przyśpieszać. Jeśli chodzi o pracę silnika to nie jest źle (ładnie trzyma obroty itd), ale co jakąś fazę pracy zdarza się delikatne zatelepanie. Z odpalaniem też nie ma problemów, jedynie zimą przy wysokich mrozach i zimnym silniku zdarzało się, że po odpaleniu nabierał zadyszki i gasł nie reagując na dodawanie gazu. Rozwiązaniem było jednoczesne odpalenie i wciągnięcie go od razu na wyższe obroty (ok 1500 - 2000) i przytrzymanie przez chwilę.
Jeśli chodzi o parametry pracy to są w normie, poza wskazaniami przepływomierza bez obciążenia i momentem . Po rozgrzaniu, komputer pokazuje 320-340 (czasami skacze do 400) a powinno być 300. Moment 19 Nm a powinno być bodajże 25 (myślę że to ma wpływ na gaśniuęcie przy ruszaniu). Ciśnienie na turbinie jak najbardziej ok. Wskazania wtrysków też w normie, z tym że nie są identyczne ( dwa wskazania w + a dwa w - zakresie przy pracy bez obciążenia). Z tego co słyszałem, wtryski te są dwusekcyjne na niskie i wysokie obroty. Podczas jazdy mam wrażenie, że przy wysokich obrotach silnik działa całkiem dobrze.
Moje pytanie brzmi: czy możliwe jest zawieszenie się sekcji do niskich obrotów (auto stało jakieś pół roku do roku czasu nieużywane). czy złe parametry przepływomierza mogą mieć związek z tym że wiązka do przepływomierza jest lutowana lub gdzieś na jakimś kablu jest jeszcze przerwa ?? Sprawdzałem 3 przepływomierze ( w tym funkiel nówkę a pozostałe też były z działających aut) i na wszystkich wskazania były zawyżone. W aucie nie pali się kontrolka od silnika,ale koduje się błąd przepływomierza. Spalanie w normie
Chciałbym rozpocząć od sprawdzenia kwestii wiązki.
Może wie ktoś, które piny w kostce wchodzącej do komputera odpowiadają kablom idącym do przepływomierza (to pozwoliłoby sprawdzić kwestę całości kabli).
Trochę się rozpisałem, sorry że tak długo, mam nadzieję że ktoś pomoże.

Pacific tdi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 220
Rejestracja: 28 kwie 2015, 22:17
Imię: Dawid
Rocznik: 2008
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: zdolnyśląsk

Post autor: Pacific tdi » 28 lut 2016, 10:04

Harry9295 pisze:Po rozgrzaniu, komputer pokazuje 320-340 (czasami skacze do 400) a powinno być 300. Moment 19 Nm a powinno być bodajże 25
Ile u Was podaje powietrza na wolnych obrotach i co to za moment 19Nm bo pierwszy raz o tym słyszę. W którym bloku go sprawdzic. Jaki jest prawidłowy?

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl