[ BRF 2.0 136 KM] Przepływomierza powietrza-kolejność kabli
[ BRF 2.0 136 KM] Przepływomierza powietrza-kolejność kabli
Witam,
Poszukuję informacji odnośnie podłączenia kabelków do wtyczki przepływomierza. Auto jest po wypadku i wtyczka oddzieliła się od wiązki. Moja wtyczka jest przygotowana na max 5 wtyków, jednakże tylko 4 są wykorzystane. Pozycji 1 jest zaślepiona, w 2 był kabel czarny. Pozostały jeszcze 3 kable.
Jeśli ktoś mógłby pomóc i sprawdzić u siebie kolejność kabli, byłbym wdzięczny. Ewentualnie jakiś link do strony ze schematami (niestety na tą chwilę na rosyjskich stronach nie znalazłem).
PS. mam nadzieję, że w dobrym dzialę piszę.
Pozdro
Poszukuję informacji odnośnie podłączenia kabelków do wtyczki przepływomierza. Auto jest po wypadku i wtyczka oddzieliła się od wiązki. Moja wtyczka jest przygotowana na max 5 wtyków, jednakże tylko 4 są wykorzystane. Pozycji 1 jest zaślepiona, w 2 był kabel czarny. Pozostały jeszcze 3 kable.
Jeśli ktoś mógłby pomóc i sprawdzić u siebie kolejność kabli, byłbym wdzięczny. Ewentualnie jakiś link do strony ze schematami (niestety na tą chwilę na rosyjskich stronach nie znalazłem).
PS. mam nadzieję, że w dobrym dzialę piszę.
Pozdro
przepływomierz
Witam serdecznie.Mam zapytanie jakie wartości powinien mieć przepływomierz na wolnych obrotach.Mój pokazuje 500mg i 380mg Nie wiem czy nie są za wysokie.Po wpięciu w komputer auto nie pokazuje żadnych błędów i wszystkie pozostałe parametry w normie .Jednak zaczął dużo więcej palić. Audi A6 C6 2008r BRE
Z góry dziękuję za pomoc
Z góry dziękuję za pomoc

joko5
kolego jako5
przepływomierz powinien pokazywać na wolnych obrotach ok 300mg jednak powinna ta wartość wzrastać po podawaniu gazu. wartość 500mg ( a le nie zmienne) pokazuje gdy jest on walnięty. Wtedy te 500 komputer przyjmuje stałe.
Najlepiej jakbyś zrobił logi grupy 03.
Również jak mógłbym prosić o zrobienie logów grupy 018 i 023, ale tak że uruchamiasz logowanie i następnie odpalasz auidiczke. mam problem z nierówną pracą silnika kuż po odpaleniu i chce porównać te wartości.
pozdrawiam
przepływomierz powinien pokazywać na wolnych obrotach ok 300mg jednak powinna ta wartość wzrastać po podawaniu gazu. wartość 500mg ( a le nie zmienne) pokazuje gdy jest on walnięty. Wtedy te 500 komputer przyjmuje stałe.
Najlepiej jakbyś zrobił logi grupy 03.
Również jak mógłbym prosić o zrobienie logów grupy 018 i 023, ale tak że uruchamiasz logowanie i następnie odpalasz auidiczke. mam problem z nierówną pracą silnika kuż po odpaleniu i chce porównać te wartości.
pozdrawiam
Przepraszam, że dopiero teraz, ale już straciłem nadzieję na jakąś podpowiedz.Sytuacja jest taka.Wymieniłem naście przepływek, żeby wyeliminować, że któraś może być uszkodzona i nic. Wszystkie wskazania są takie jak poprzednio.Wolne obroty 500Mg przy 3000tyś obrotów 850Mg. Jakaś masakra.Kolega stwierdził, że nie rozumie tego kompletnie.Robiliśmy testy dynamiczne i wszystko ok.Jedynie czujnik temperatury paliwa.Chyba tak to się nazywa szalał przy niskich obrotach pokazywał 20 stopni a jak przyspieszałem to wskakiwał na 50stopni.Czy może to być jeszcze kwestia usunięcia zacnego DPF-a i podniesienia mocy ze 140KM na 170KM???????Proszę o pomoc i dziękuję za zainteresowanie moim problemem.Pozdrawiam.Tomson233 w Tobie moja nadzieja.Bo nikt nie potrafi tego zrozumieć.
joko5
Ten komputer to przekłamuje.Dzisiaj średnia z trasy na komputerze to 5,6 a wskazówka od paliwa to lepiej nie pytaj.Dzieje się tak jak odpalam na zimnym i ruszam to dosłownie widzę jak opada wskazówka dosłownie.Jak się nagrzeje a robi to wyjątkowo długo bo po 20km to wtedy w miarę się zatrzymuje.Co do Twoich problemów to miałem takie same, co do nierównej pracy silnika to powodów jest wiele.
joko5
Powodów jest wiele.Na pewno w moim przypadku nie była to dwu-masa tak jak większość obstawia.Jedno jest pewne te silniki muszą chodzić równo przynajmniej mój chodzi teraz równo.Niestety zacząłem od wymiany pompowtrysków bo poprzednie się rozsypały i niestety jest to najczęstszy powód, ale w moim przypadku na tym się nie skończyło.Okazało się że intercoler do wymiany, ale i to nie pomogło.Mało tego poprzednik tak namotał w komputerze, że trzeba było wgrywać od początku.Natomiast przyczyna była prozaiczna okazało się, że kabel przy akumulatorze był luźny i kabelek grzał się niemiłosiernie.Po zwyczajnym dokręcenie kabelka wszystko się uspokoiło.Tak czy tak te wszystkie elementy trzeba było wymienić.I gdyby nie to spalanie to Audiczka chodzi idealnie.Nawet nie drgnie, silniczek chodzi igiełka.
joko5
Co do przepustnicy to wszystko ok.Tak jak Ci pisałem wszystkie parametry idealne z wyjątkiem tej całej przepływki.Wszyscy rozkładają ręce.Najgorsze jest to, że auto chodzi idealnie.Co do kabla to ten co jest w bagażniku przy klemie + Jakiś baran go nie dokręcił.Normalnie masakra.Uporałeś się z tą nierówną pracą silnika na zimnym?????Pozdrawiam
joko5
Po bardzo długim czasie, dzięki kolego za podpowiedź co do kolejności kabli ( nieco wcześniej udało mi się namierzyć A6 z tego samego roku i sprawdzić kable ale utwierdziłeś mnie w kolejności).
Natomiast wraz z naprawą wiązki pojawił się inny problem.
Cała historia wygląda tak: Od momentu kiedy zacząłem użytkować pojazd cały czas mam wrażenie braku mocy, zwłaszcza przy starcie. (Wcześniej jeździłem B5 FL 1,8T 180 km - furiat nie samochód, ale nie o nim mowa). Ruszanie na płaskim bez dodawania gazu często kończy się zgaśnięciem lub mocnym zdławieniem silnika. Pod górę bez gazu ani rusz, a że ręczny jest elektroniczny to czasami brakuje stóp przy pedałach
. Auto, zwłaszcza w początkowej fazie, strasznie muli. Jeździłem innymi 2.0 tdi i wiem że może ten silnik lepiej przyśpieszać. Jeśli chodzi o pracę silnika to nie jest źle (ładnie trzyma obroty itd), ale co jakąś fazę pracy zdarza się delikatne zatelepanie. Z odpalaniem też nie ma problemów, jedynie zimą przy wysokich mrozach i zimnym silniku zdarzało się, że po odpaleniu nabierał zadyszki i gasł nie reagując na dodawanie gazu. Rozwiązaniem było jednoczesne odpalenie i wciągnięcie go od razu na wyższe obroty (ok 1500 - 2000) i przytrzymanie przez chwilę.
Jeśli chodzi o parametry pracy to są w normie, poza wskazaniami przepływomierza bez obciążenia i momentem . Po rozgrzaniu, komputer pokazuje 320-340 (czasami skacze do 400) a powinno być 300. Moment 19 Nm a powinno być bodajże 25 (myślę że to ma wpływ na gaśniuęcie przy ruszaniu). Ciśnienie na turbinie jak najbardziej ok. Wskazania wtrysków też w normie, z tym że nie są identyczne ( dwa wskazania w + a dwa w - zakresie przy pracy bez obciążenia). Z tego co słyszałem, wtryski te są dwusekcyjne na niskie i wysokie obroty. Podczas jazdy mam wrażenie, że przy wysokich obrotach silnik działa całkiem dobrze.
Moje pytanie brzmi: czy możliwe jest zawieszenie się sekcji do niskich obrotów (auto stało jakieś pół roku do roku czasu nieużywane). czy złe parametry przepływomierza mogą mieć związek z tym że wiązka do przepływomierza jest lutowana lub gdzieś na jakimś kablu jest jeszcze przerwa
Sprawdzałem 3 przepływomierze ( w tym funkiel nówkę a pozostałe też były z działających aut) i na wszystkich wskazania były zawyżone. W aucie nie pali się kontrolka od silnika,ale koduje się błąd przepływomierza. Spalanie w normie
Chciałbym rozpocząć od sprawdzenia kwestii wiązki.
Może wie ktoś, które piny w kostce wchodzącej do komputera odpowiadają kablom idącym do przepływomierza (to pozwoliłoby sprawdzić kwestę całości kabli).
Trochę się rozpisałem, sorry że tak długo, mam nadzieję że ktoś pomoże.
Natomiast wraz z naprawą wiązki pojawił się inny problem.
Cała historia wygląda tak: Od momentu kiedy zacząłem użytkować pojazd cały czas mam wrażenie braku mocy, zwłaszcza przy starcie. (Wcześniej jeździłem B5 FL 1,8T 180 km - furiat nie samochód, ale nie o nim mowa). Ruszanie na płaskim bez dodawania gazu często kończy się zgaśnięciem lub mocnym zdławieniem silnika. Pod górę bez gazu ani rusz, a że ręczny jest elektroniczny to czasami brakuje stóp przy pedałach

Jeśli chodzi o parametry pracy to są w normie, poza wskazaniami przepływomierza bez obciążenia i momentem . Po rozgrzaniu, komputer pokazuje 320-340 (czasami skacze do 400) a powinno być 300. Moment 19 Nm a powinno być bodajże 25 (myślę że to ma wpływ na gaśniuęcie przy ruszaniu). Ciśnienie na turbinie jak najbardziej ok. Wskazania wtrysków też w normie, z tym że nie są identyczne ( dwa wskazania w + a dwa w - zakresie przy pracy bez obciążenia). Z tego co słyszałem, wtryski te są dwusekcyjne na niskie i wysokie obroty. Podczas jazdy mam wrażenie, że przy wysokich obrotach silnik działa całkiem dobrze.
Moje pytanie brzmi: czy możliwe jest zawieszenie się sekcji do niskich obrotów (auto stało jakieś pół roku do roku czasu nieużywane). czy złe parametry przepływomierza mogą mieć związek z tym że wiązka do przepływomierza jest lutowana lub gdzieś na jakimś kablu jest jeszcze przerwa

Chciałbym rozpocząć od sprawdzenia kwestii wiązki.
Może wie ktoś, które piny w kostce wchodzącej do komputera odpowiadają kablom idącym do przepływomierza (to pozwoliłoby sprawdzić kwestę całości kabli).
Trochę się rozpisałem, sorry że tak długo, mam nadzieję że ktoś pomoże.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 220
- Rejestracja: 28 kwie 2015, 22:17
- Imię: Dawid
- Rocznik: 2008
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 ASN 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Multitronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: zdolnyśląsk