wtryskiwacze AEL
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 130
- Rejestracja: 02 cze 2011, 00:02
- Lokalizacja: Starogard Gdański
Temat uważam za zamknięty. Bo długich i na szczeście mało kosztownych walkach z moim 2.5 TDI, okazało się że któś rzeczywiście miał wstawione kości ze zmodyfikowanymi mapami w sterowniku, co zwiększało kosmicznie dawkę i samochód mega kopcił, no i miał mega przyspieszenie... Po powrocie do oryginału, korekcje wróciły do normy, auto straciło na mocy no i nie puszcza ani dymka, spalanie pewno też spadnie.
Rzeski_STG, to żeby auto miało moc nie znaczy że musi kopcić obficie, prawidłowo zrobiony chip to trochę tylko dymu zanim turbo napompuje zadaną wartość, potem jest już bezdymnie
Jest:Golf MK2 1.9TD 213KM/366Nm
Audi 100 C4 AAT Avant automat.
Audi Coupe B3 2.2 KV=> swap na 2.5TDI AAT, 154KM/293Nm=> K24-7001 skrzynka FHN = 161KM/374Nm=>zmiana ECU; jeszcze nie wiadomo ile wyjdzie
Audi 100 C4 AAT Avant automat.
Audi Coupe B3 2.2 KV=> swap na 2.5TDI AAT, 154KM/293Nm=> K24-7001 skrzynka FHN = 161KM/374Nm=>zmiana ECU; jeszcze nie wiadomo ile wyjdzie

[ AEL 2.5 140 KM] Wtrysk sterujący
Parę dni temu autko po nagrzaniu się zaczynało szarpać powyżej 3000rpm, stawało się to coraz bardziej męczące aż pewnego dni do problemu dołączyła ikonka świec żarowych. Po przeczytaniu kilku stron na forum postanowiłem podłączyć swoje obd1 pod kompa.
Program wypluł trzy błędy stałe: błąd czujnika położenia wału, błąd kąta wtrysku i błąd czujnika położenia iglicy sterującej.
Poszperałem w piwnicy za miernikiem i na wtyczce wtrysku sterującego otrzymałem 180 omów. Pamiętałem że norma to 80-120 omów 0 to walnięty wtrysk ale o 180 omach na forum nic nie znalazłem. Papka w czerepie wykalkulowała mi przebicie na zwojach cewki wtrysku przez to zwiększony opór ale czy to kwalifikuje wtrysk do wymiany i oznacza usterkę i czy w ogóle mam rację. Co sądzicie o pozostałych błędach w odniesieniu do walniętego wtrysku.
Program wypluł trzy błędy stałe: błąd czujnika położenia wału, błąd kąta wtrysku i błąd czujnika położenia iglicy sterującej.
Poszperałem w piwnicy za miernikiem i na wtyczce wtrysku sterującego otrzymałem 180 omów. Pamiętałem że norma to 80-120 omów 0 to walnięty wtrysk ale o 180 omach na forum nic nie znalazłem. Papka w czerepie wykalkulowała mi przebicie na zwojach cewki wtrysku przez to zwiększony opór ale czy to kwalifikuje wtrysk do wymiany i oznacza usterkę i czy w ogóle mam rację. Co sądzicie o pozostałych błędach w odniesieniu do walniętego wtrysku.
Ostatnio zmieniony 22 lis 2013, 21:30 przez mak2606, łącznie zmieniany 1 raz.
- Audi A6 Warsztat
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2596
- Rejestracja: 21 mar 2013, 17:21
- Imię: Zbigniew
- Rocznik: 2008
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CAHB 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
mak2606,
Musisz sczytać numery z Twojego wtrysku i kupić identyczny. Przerabiałem to niedawno u siebie. Wtrysk miałem padnięty ale nie było zbyt wielkiej różnicy w pracy silnika. Zacznij od czujnika położenia wału i kąta wtrysku.
Musisz sczytać numery z Twojego wtrysku i kupić identyczny. Przerabiałem to niedawno u siebie. Wtrysk miałem padnięty ale nie było zbyt wielkiej różnicy w pracy silnika. Zacznij od czujnika położenia wału i kąta wtrysku.
Ostatnio zmieniony 22 lis 2013, 21:34 przez Audi A6 Warsztat, łącznie zmieniany 1 raz.
Warsztat, naprawy Audi A6.
- Audi A6 Warsztat
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2596
- Rejestracja: 21 mar 2013, 17:21
- Imię: Zbigniew
- Rocznik: 2008
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CAHB 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
[ AEL 2.5 140 KM] wtryskiwacz 046 130 202 E a 046 130 202 F
Hejka
Muszę wymienić wtryskiwacz sterujący w A6 C4 95r AEL 140KM
Mam zamontowany 046 130 202 E ale dostać takiego to cud, szukam już od ponad miesiąca i nie znalazłem nawet jednej sztuki sprawnej.
Natomiast mogę kupić 046 130 202 F także ze 140KM AEL'a. Czy pomimo tej niewielkiej różnicy w kodzie i dokładnie takim samym wyglądzie ten wtryskiwacz podejmie pracę w 100% z moim autkiem. Sprawa dość pilna bo dziś przy mrozie 4C już nie mogłem odpalić na starym uszkodzonym a to moje na tą chwilę jedyne auto do pracy. Układ paliwowy nadmieniam z depresatorami itp i paliwo też dobre.
Dzięki za pomoc
Muszę wymienić wtryskiwacz sterujący w A6 C4 95r AEL 140KM
Mam zamontowany 046 130 202 E ale dostać takiego to cud, szukam już od ponad miesiąca i nie znalazłem nawet jednej sztuki sprawnej.
Natomiast mogę kupić 046 130 202 F także ze 140KM AEL'a. Czy pomimo tej niewielkiej różnicy w kodzie i dokładnie takim samym wyglądzie ten wtryskiwacz podejmie pracę w 100% z moim autkiem. Sprawa dość pilna bo dziś przy mrozie 4C już nie mogłem odpalić na starym uszkodzonym a to moje na tą chwilę jedyne auto do pracy. Układ paliwowy nadmieniam z depresatorami itp i paliwo też dobre.
Dzięki za pomoc
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 6
- Rejestracja: 29 kwie 2011, 21:15
- Lokalizacja: Jarosław
wtryskiwacze AEL
witam potrzebuje zakupic ewentualnie zregenerowac kpl wtryskiwaczy do mojego AEL-A
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 90
- Rejestracja: 30 lip 2009, 23:10
- Lokalizacja: warm-maz Działdowo okolice
Kup WZM-y polskie sprawdzone przez wielu innych posiadaczy AEL-ów http://allegro.pl/rozpylacz-koncowka-wt ... 20690.html
Ewentualnie do pompiarzy tam za WZM- kasują po około 120zł z montażem. Chyba że cię stać na bosha ale to już ok 400zł za szt
Ewentualnie do pompiarzy tam za WZM- kasują po około 120zł z montażem. Chyba że cię stać na bosha ale to już ok 400zł za szt