Witam,
mam problem z nadmuchem powietrza do kabiny i nie mam pomyslu jak go naprawić.
Być może ktoś już miał podobną awarie i poradzi co robić.
Chodzi o to, że po jakimś czasie np. (0,5-1h) prawidlowej pracy nawiewu przestaje wiac powietrze do kabiny.
Tak jakby zamknela sie jakas glowna klapa na nawiewie. Wentylator pracuje normalnie tzn zwieksza obroty gdy spada temperatura w kabinie (dla warunkow zimy).
myslalalem ze zamyka sie klapa nawiewu w momencie gdy zostanie osiagnieta zadana temperatura na panalu klimy, ale jednak to nie to.
Ta sama sytuacja jest w lecie, gdy dziala chlodzenie, rowniez po jakims czasie brak jest nawiewu.
Klapy regulacji strefy nawiewu nie wykazuja awarii - byl przeprowadzony test.
czy powinienem wymienic jakies czujniki, panel klimy czy auto???
Na swieta jade 700 km z dzieckiem i musze miec ogrzewanie!
Dzieki za pomoc i pozdrawiam
brak nawiewu na kabinę
Ciężko trafić, ale ja miałem 2x przypadek, że blokował mi się wiatrak dmuchawy bo szczotki były na wykończeniu, a później spaliło mi bezpiecznik (wymieniłem szczotki, bezpiecznik i wyczyściłem wiatrak z całego syfu). Proponuję abyś zdemontował schowek, sprawdź kondycję szczotek, jest tam też czujnik lub rezystor, podobno też czasami szwankować lubi (było na forum pisane), no i bździna, ale wymiń bezpiecznik (30A) i filtr kabinowy.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 27
- Rejestracja: 10 mar 2012, 20:21
- Imię: Kamil
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2003
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: śląsk
Witam, z tego co czytam to masz takie same objawy jak u mnie. Tylko z tą różnicą że u mnie dzieje się tak tylko latem ( przynajmniej w zimie nie zaobserwowałem nic niepokojącego jak na razie, bo raczej dłuższych podróży nie wykonuje) a mianowicie klima działa normalnie i w pewnej chwili powoli przestaje wiać z nawiewów a wentylator przyspiesza bo temperatura rośnie wewnątrz kabiny. Raz działa normalnie na odcinku 1000 km a raz potrafi się "zwiesić" po kilku dziesięciu kilometrach. Czasami pomagało zresetowaniu klimatronika czyli wyłączenie stacyjki i ponowne załączenie , czasami czasowe wyłączenie go na panelu na jakiś czas. Walczę z tym już drugi rok i jak na razie doszedłem do tego że prawdopodobnie blokuje się klapa nawiewu która znajduje się pod filtrem pyłkowym, resztę już rozbierałem czyściłem i diagnozowałęm (w sumie są tam dwie klapy sterowane dwoma silnikami nastawczymi) są to jedyne których jeszcze nie rozebrałem bo dostęp do nich jest co najmniej tragiczny. Czujniki wg mnie pracują prawidłowo bo robiąc się cieplej to wentylator przyśpiesza chcąc wymusić szybszy obieg powietrza więc zostaje kwestia diagnostyki tych dwóch silników nastawnych ostatecznie wymiana sterownika klimatronika bo może być padnięta część odpowiadająca za sterowanie tymi dwoma klapami. Z resztą poruszany był ten problem np w tym temacie :
viewtopic.php?t=56471
viewtopic.php?t=56471
kolego u mnie zamarzał skraplacz klimy i też przestawało wiać latem, robiło się ciepło w aucie, dmuchawa na maks obrotach a z nawiewów nie leciało, powymieniałem niemal wszystko, a okazało się że padł jeden z czujników temperatury i dysza rozprężna była do wymianyK_L_A_M_A pisze:Witam, z tego co czytam to masz takie same objawy jak u mnie. Tylko z tą różnicą że u mnie dzieje się tak tylko latem ( przynajmniej w zimie nie zaobserwowałem nic niepokojącego jak na razie, bo raczej dłuższych podróży nie wykonuje) a mianowicie klima działa normalnie i w pewnej chwili powoli przestaje wiać z nawiewów a wentylator przyspiesza bo temperatura rośnie wewnątrz kabiny. Raz działa normalnie na odcinku 1000 km a raz potrafi się "zwiesić" po kilku dziesięciu kilometrach. Czasami pomagało zresetowaniu klimatronika czyli wyłączenie stacyjki i ponowne załączenie , czasami czasowe wyłączenie go na panelu na jakiś czas. Walczę z tym już drugi rok i jak na razie doszedłem do tego że prawdopodobnie blokuje się klapa nawiewu która znajduje się pod filtrem pyłkowym, resztę już rozbierałem czyściłem i diagnozowałęm (w sumie są tam dwie klapy sterowane dwoma silnikami nastawczymi) są to jedyne których jeszcze nie rozebrałem bo dostęp do nich jest co najmniej tragiczny. Czujniki wg mnie pracują prawidłowo bo robiąc się cieplej to wentylator przyśpiesza chcąc wymusić szybszy obieg powietrza więc zostaje kwestia diagnostyki tych dwóch silników nastawnych ostatecznie wymiana sterownika klimatronika bo może być padnięta część odpowiadająca za sterowanie tymi dwoma klapami. Z resztą poruszany był ten problem np w tym temacie :
viewtopic.php?t=56471
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga