Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ AFB 2.5 150 KM] Niska moc - WKRęCA się na obroty

Silniki wysokoprężne
ODPOWIEDZ
wedka
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 112
Rejestracja: 12 lis 2012, 17:46
Lokalizacja: Zamość

[ AFB 2.5 150 KM] Niska moc - WKRęCA się na obroty

Post autor: wedka » 27 paź 2013, 00:56

Mam problem ze swoim autkiem (z tym silnikiem jakoś mnie to nie dziwi). Przejrzałem forum, ale nie znalazłem podobnego problemu...może przez późną porę jakoś go ominąłem;)
Samochód wkręca się na obroty mniej więcej jak na tym filmiku:

ale niestety nie idzie to w parze z przyspieszaniem. Auto przyspiesza na jedynce do ok. 35 km/h, ale wtedy trzeba kręcić dosyć wysoko, na dwójce natomiast do ok 70km/h. Nie ma wielkiej tragedii, ale jeszcze niedawno było wszystko OK i jazda sprawiała dużo większą przyjemność.
Raczej w tym przypadku odpada przepływomierz, zresztą był wymieniany na początku roku na oryginalny Boscha. Samochód nie dymi, obroty nie falują, dźwięk silnika jest normalny, temp. jest w porządku. Nie mam możliwości zrobienia w tym momencie logów, więc będzie to strzelanie w ciemno. Kończy się turbina? Czy może powinienem się szykować na coś jeszcze ciekawszego?

Awatar użytkownika
Jaceny
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 205
Rejestracja: 25 paź 2008, 13:16
Lokalizacja: Toruń

Post autor: Jaceny » 27 paź 2013, 08:38

Sprawdz podciśnienia i zawór "gruszkę" na turbo możliwe że membrana jest uszkodzona lub zawór sterujący turbo nie działa prawidłowo , ewentualnie brak podciśnienia na zaworze sterującym.
AUDI - Przewaga dzięki technice

kryhawrc
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 430
Rejestracja: 11 gru 2007, 22:27
Imię: Krystian
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Gorzów/Hooge zwaluwe-NL
Kontakt:

Post autor: kryhawrc » 27 paź 2013, 12:19

Jak nie możesz zrobić logów to chociaż odcztaj błędy-napewno bedzie bliżej do rozwiązania problemu

wedka
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 112
Rejestracja: 12 lis 2012, 17:46
Lokalizacja: Zamość

Post autor: wedka » 12 lis 2013, 20:36

Po podłączeniu do komputera nie było żadnych błędów mogących skutkować obniżeniem mocy - raptem tylko coś o blokadzie tylnych drzwi. Logi robiłem u znajomego mechanika, statyczne były w większości w normie, dynamicznych nie robiłem, ale nie było chyba takiej potrzeby. Po odpięciu przepływomierza auto jechało jak powinno, więc najprawdopodobniej to jego wina.

Ale tu leży problem - przepływomierz był zmieniany na jakiś zamiennik w połowie tamtego roku, rozsypał się szybko i w lutym '13 był zmieniony na oryginalny Boscha za 450zł. Jednak pojeździłem do sierpnia - września i znowu auto straciło moc. Jak to możliwe, że po przejechaniu klku tysięcy kilometrów znowu padł przepływomierz? Czy ma na to wpływ styl jazdy, czy niesprawność jakiegoś innego podzespołu? Nie widzi mi się 2 razy rocznie zmieniać na nowy... Oddałbym stary na gwarancję ale nie mam nic, żeby wsadzić zamiast niego, więc jeżdżę mułem :(

kryhawrc
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 430
Rejestracja: 11 gru 2007, 22:27
Imię: Krystian
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Gorzów/Hooge zwaluwe-NL
Kontakt:

Post autor: kryhawrc » 12 lis 2013, 22:23

filtr powietrza

wedka
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 112
Rejestracja: 12 lis 2012, 17:46
Lokalizacja: Zamość

Post autor: wedka » 13 lis 2013, 14:19

Powinien być wymieniany przy wymianie oleju również w lutym, ojciec jeszcze się tym zajmował i oddał auto do mechanika, a jacy nasi mechanicy są tacy są, więc nawet nie wiem czy wymienił. Spróbować zawsze warto, ale pewnie obniżenie mocy nie jest spowodowane taką popierdółką :(

kryhawrc
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 430
Rejestracja: 11 gru 2007, 22:27
Imię: Krystian
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Gorzów/Hooge zwaluwe-NL
Kontakt:

Post autor: kryhawrc » 13 lis 2013, 17:16

Na pewno nie tylko -tylko brudny filtr zanieczyśći przepływomierz

maestro100

Post autor: maestro100 » 13 lis 2013, 17:34

wedka pisze:Po odpięciu przepływomierza auto jechało jak powinno, więc najprawdopodobniej to jego wina.
wedka, zapewniam Cię że nie jechało jak powinno, ale na pewno lepiej niż gdy maf jest uwalony (czytaj- uszkodzony, zabrudzony). Poszukaj na forum tematu o czyszczeniu maf-a, jak nie pomoże to kupno nowego Cię nie ominie.
Póki co możesz jeździć z odpiętą przepływką. Silnikowi nic się nie stanie, za to muł będzie szybszy... :) .

wedka
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 112
Rejestracja: 12 lis 2012, 17:46
Lokalizacja: Zamość

Post autor: wedka » 13 lis 2013, 18:08

maestro100 pisze:
wedka pisze:Po odpięciu przepływomierza auto jechało jak powinno, więc najprawdopodobniej to jego wina.
wedka, zapewniam Cię że nie jechało jak powinno, ale na pewno lepiej niż gdy maf jest uwalony (czytaj- uszkodzony, zabrudzony). Poszukaj na forum tematu o czyszczeniu maf-a, jak nie pomoże to kupno nowego Cię nie ominie.
Póki co możesz jeździć z odpiętą przepływką. Silnikowi nic się nie stanie, za to muł będzie szybszy... :) .
Różnica była tak duża, że jak dla mnie jechało jak trzeba;)

Czy jazda z odpiętą przepływką na trasie ok. 250km będzie skutkowało tylko zwiększonym spalaniem (jeśli tak, to mniej więcej o ile?), czy można spodziewać się innych przygód?

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja