Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ AEL 2.5 140 KM] Spore spalanie

Silniki wysokoprężne
arwam
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 93
Rejestracja: 15 gru 2012, 09:51
Lokalizacja: Świętokrzyskie

Post autor: arwam » 25 wrz 2013, 09:59

korekty w zależności od dawki się nieznacznie zmieniają,
a korekty siębiorą z różnic stany pasowania tłok-cylinder, i stanu pierścieni oraz wtryskiwaczy, jeśli korekcje wędrują po zamianie miejscami wtryskiwaczy, oznacza to uszkodzenie wtryskiwaczy, jesli zostają na miejscach oznacza spadek kompresji (spora dodatnia korekcja), spowodowany, zyżytymi pierścieniami, uszkodzonymi popychaczami zaworów, wytartymi krzywkami wałka rozrządu jeśli jest spora ujemna to przeważnie oznacza to uszkodzenie wtryskiwacza.


korekcje to inaczej zmiany dawek na poszczególne cylindry, żeby silnikpracował rownomiernie, są naliczane przez ecu na podstawie odczytu prękości w różnych położeniach wału.
Jest:Golf MK2 1.9TD 213KM/366Nm
Audi 100 C4 AAT Avant automat.
Audi Coupe B3 2.2 KV=> swap na 2.5TDI AAT, 154KM/293Nm=> K24-7001 skrzynka FHN = 161KM/374Nm=>zmiana ECU; jeszcze nie wiadomo ile wyjdzie :)

mas0n
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 266
Rejestracja: 27 lis 2012, 17:18
Imię: Dawid
Moje auto: 100 C4
Rocznik: 1992
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 115KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mas0n » 25 wrz 2013, 10:07

Korekty biorą się wtedy, kiedy któryś czujnik wykryje odstępstwo od prawidłowej pracy. Jak za bogata mieszanka to będzię ją ciął, za uboga to wzbogaca

arwam
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 93
Rejestracja: 15 gru 2012, 09:51
Lokalizacja: Świętokrzyskie

Post autor: arwam » 25 wrz 2013, 11:48

mas0n pisze:Korekty biorą się wtedy, kiedy któryś czujnik wykryje odstępstwo od prawidłowej pracy. Jak za bogata mieszanka to będzię ją ciął, za uboga to wzbogaca
nie chcę cię ani urażić ani ubliżyć, ale dokształć się w materii sterowania silników wysokoprężnych.

to nie masz mieszanki ani zbyt bogatej anie zbyt ubogiej, z prostego powodu, Diesel do cylindra zasusa czyste powietrze, gdzie po jego sprężeniu i ogrzaniu na skutek przemiany termodynamicznej, powietrze się ogrzewa na skutek zmniejszenia jego objętości, i dopiero wtedy paliwo zostaje wtryśnięte do cylindra.
jedyna kontrola jaką ECU ma nad ilością wtryskiwanego paliwa, to odczyt napięcia, zwracanego przez nastawnik.

korekty są naliczane na podstawie zmian prędkości kątowej w położeniach pracy poszczególnych cylindrów, czyli jeśli np po wtrysśnięciu paliwa, do 1 cyl wał zmniejsza prędkość obrotową, a na 5 cyl ją zwiększa, to ECU spowoduje zwiększenie dawki na 1 cyl a na 5 cyl ją zmniejszy, po to aby utrzymać jednakową prękość w każdym położeniu wału korbowego.
korekty zwiększaja się wraz z pogarszającym sięstanem dwumasu, lub jak w moim wypadku, po zastosowaniu lżejszego koła zamachowego.

a sygnały które zadają wielkość wtryskiwanej dawki są wzajemnie powiązane z:
prędkością obrotową wału korbowego, położeniem pedału gazu, ciśnieniem doładowania, ilością przepływająceo powietrza, przez MAF-sensor a więc przez przepływomierz. na tej podstawie ECU wyznacza jaką wartość ma otrzymywać z nasttawnika co go informuje o tym w jakim położeniu jest nastawnik.
Jest:Golf MK2 1.9TD 213KM/366Nm
Audi 100 C4 AAT Avant automat.
Audi Coupe B3 2.2 KV=> swap na 2.5TDI AAT, 154KM/293Nm=> K24-7001 skrzynka FHN = 161KM/374Nm=>zmiana ECU; jeszcze nie wiadomo ile wyjdzie :)

mas0n
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 266
Rejestracja: 27 lis 2012, 17:18
Imię: Dawid
Moje auto: 100 C4
Rocznik: 1992
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 115KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mas0n » 25 wrz 2013, 14:16

arwam pisze:
nie chcę cię ani urażić ani ubliżyć, ale dokształć się w materii sterowania silników wysokoprężnych.

to nie masz mieszanki ani zbyt bogatej anie zbyt ubogiej, z prostego powodu,
Pisząc o mieszance użyłem uproszczenia. Wiem jak diesel działa. Nie tylko ON jest dla silnika paliwem ale i olej silnikowy i wszystko co da się spalić.

I pod pojęciem czujnik miałem na myśli właśnie przepływomierz. Dzięki za dokładne wyjaśnienie :P
Pozdrawiam <brawo>

axidix
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 282
Rejestracja: 12 paź 2009, 11:50
Imię: Robert
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1995
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kujawsko-pomorskie

Post autor: axidix » 25 wrz 2013, 18:56

hmm no to ja już nie wiem a czy korekty nie będą inne na większych wtryskach ?
czy nie trzeba przerobić coś pod większe końcówki ?
nie ma to jak jedno auto, dwie nogi, trzy pedały, cztery koła, pięć cylindrów i sześć litrów na setkę...

Pomóż wystarczy ze przekażesz 1% swojego podatku.Numer KRS 0000064892 z dopiskiem Aleksandra Życińska.Mukowiscydoza codzienna walka o oddech! Dziękuje wszystkim za wsparcie ;p www.ptwm.pl

arwam
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 93
Rejestracja: 15 gru 2012, 09:51
Lokalizacja: Świętokrzyskie

Post autor: arwam » 25 wrz 2013, 21:20

axidix, jeśli wtryski naprawdę zdrowe to nie powinny być większe. jeśli zakładamy większe wtryskiwacze to szczególnie ważne jest to aby wszystkie miały jak najbardziej podobne ciśnienia zaróno i otwarcia jak i wtrysku zasadniczego.
Jest:Golf MK2 1.9TD 213KM/366Nm
Audi 100 C4 AAT Avant automat.
Audi Coupe B3 2.2 KV=> swap na 2.5TDI AAT, 154KM/293Nm=> K24-7001 skrzynka FHN = 161KM/374Nm=>zmiana ECU; jeszcze nie wiadomo ile wyjdzie :)

axidix
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 282
Rejestracja: 12 paź 2009, 11:50
Imię: Robert
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1995
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kujawsko-pomorskie

Post autor: axidix » 25 wrz 2013, 21:26

tak wiem wtryski były regulowane po wymianie końcówek , a mam takie pytanko czy jak będzie silnik przestawiony ( na rozrządzie ) to też mogą wychodzić dziwne korekty ?
bo mam pewien dylemat co d swojego silnika bo wymieniałem sam ostatnio rozrząd i na kole zamachowym nie mam znaku 0 tylko jest taki jak by mały klin ( dwumas raczej do wymiany)

[ Dodano: 2013-09-25, 21:27 ]
czy idzie inaczej ustalić zero na wale ? ( widziałem ze na przodzie na kole pasowym też jest kreska i OT? ) może ktoś coś wie
nie ma to jak jedno auto, dwie nogi, trzy pedały, cztery koła, pięć cylindrów i sześć litrów na setkę...

Pomóż wystarczy ze przekażesz 1% swojego podatku.Numer KRS 0000064892 z dopiskiem Aleksandra Życińska.Mukowiscydoza codzienna walka o oddech! Dziękuje wszystkim za wsparcie ;p www.ptwm.pl

arwam
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 93
Rejestracja: 15 gru 2012, 09:51
Lokalizacja: Świętokrzyskie

Post autor: arwam » 25 wrz 2013, 21:33

axidix, szukaj na kole zamachowym symboli "0" "OT" może być zabrudzone, i mało widoczne ale jest na pewno.
jak masz przestawiony rozrząd to też mogą być dziwne korekty.
ale radziłbym sprawdzić stan krzywek.
Jest:Golf MK2 1.9TD 213KM/366Nm
Audi 100 C4 AAT Avant automat.
Audi Coupe B3 2.2 KV=> swap na 2.5TDI AAT, 154KM/293Nm=> K24-7001 skrzynka FHN = 161KM/374Nm=>zmiana ECU; jeszcze nie wiadomo ile wyjdzie :)

axidix
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 282
Rejestracja: 12 paź 2009, 11:50
Imię: Robert
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1995
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kujawsko-pomorskie

Post autor: axidix » 26 wrz 2013, 05:34

krzywki ładne bo oglądałem , właśnie nie ma OT pasuje tylko taki klinik jak by od przecinaka , może ktoś prędzej zrobił , a ja nie jestem pewien czy dobrze , i oytam czy jest jeszcze jakaś metoda na sprawdzenie
nie ma to jak jedno auto, dwie nogi, trzy pedały, cztery koła, pięć cylindrów i sześć litrów na setkę...

Pomóż wystarczy ze przekażesz 1% swojego podatku.Numer KRS 0000064892 z dopiskiem Aleksandra Życińska.Mukowiscydoza codzienna walka o oddech! Dziękuje wszystkim za wsparcie ;p www.ptwm.pl

krzysiekjx1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 460
Rejestracja: 18 sie 2010, 22:56
Imię: Krzysiek
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1996
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: dolnosląski

Post autor: krzysiekjx1 » 26 wrz 2013, 06:17

axidix pisze: czy idzie inaczej ustalić zero na wale ? ( widziałem ze na przodzie na kole pasowym też jest kreska i OT? ) może ktoś coś wie
wykręcasz wtrysk pierwszego cylindra i wkładasz tam np słomkę i ustalasz 0 :]
nikt za darmo ci nie da
Obrazek

dariodario
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 36
Rejestracja: 19 lut 2012, 19:49
Lokalizacja: podkarpacie

Post autor: dariodario » 26 wrz 2013, 08:10

Lepiej świece żarową wykręcić.

axidix
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 282
Rejestracja: 12 paź 2009, 11:50
Imię: Robert
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1995
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kujawsko-pomorskie

Post autor: axidix » 26 wrz 2013, 19:38

no tak wiem ale w którym momencie jest 0 czy jak tłok stanie na górze czy już trochę stoi ? bo tłok zawsze trochę stoi na górze

[ Dodano: 2013-10-05, 22:54 ]
I jak panowie czy wie ktoś jak to ustalić ? konkretne zero w silniku ?
nie ma to jak jedno auto, dwie nogi, trzy pedały, cztery koła, pięć cylindrów i sześć litrów na setkę...

Pomóż wystarczy ze przekażesz 1% swojego podatku.Numer KRS 0000064892 z dopiskiem Aleksandra Życińska.Mukowiscydoza codzienna walka o oddech! Dziękuje wszystkim za wsparcie ;p www.ptwm.pl

POLremik
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 36
Rejestracja: 18 mar 2011, 19:02
Lokalizacja: POlkowice.Nowogrodziec

spalanie

Post autor: POLremik » 13 lis 2013, 17:29

Witam ,Panowie ja nie wiem jak wy jezdzicie ale mam AEL , i pali mi maksymalnie co potrafie zrobic to 7,2 litra na 100 km,
i wcale sie nie chwale,kolega ma taka sama,i nic wiecej te samochody nie chca spalic,najmniej jak udalo mi sie uzyskac trasa Bolesawiec - Linz(AUSTRIA)-spokojna jazda to wynik 5,5l wyliczona, a nie z komputera.
BYŁO:
125p,126p,lancia y10 1,1 benz,polonez 1,6 benz,polo fox 1,0 gaz,golf2 1,6 gaz,AUDI 80 B3 1,8 GAZ,I jest ukochana A6 C4 2,5 TDI AVANT.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C4 (1991-1997)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga