[ AEL 2.5 140 KM] Spore spalanie
DaNNy91,
raczej ustawił kąt wtrysku, lub miałeś przestawiony rozrząd. ruszenie dawki o wartość praktycznie 1.5mg ma minimalny wpływ na spalanie
jeśli byś miał dawkę w okolicach 1,0-2,0mg wtedy by szczególnie w mieście mógł więcej spalać.
czy tylko przestawiał dawkę?
bo ja w to nie wierze, osobiście w coupe jeżdżę na dawce 5.0mg i auto odpala na dotyk i spala takie ilości paliwa jak napisałem.
i generuje mocy tylko 154KM
nawet w 100-tce C4 z automatem i AAT silnikiem pod maską spala podobne ilości paliwa.
mogłeś też mieć zasyfione filtry paliwa.
w kazdym bądÂź razie jestem więcej niż pewien że problem spalanie nie leżał w dawce 5mg, bo zakres dawki na biegu jałowym fabryka wskazuja na 3,7-7mg
raczej ustawił kąt wtrysku, lub miałeś przestawiony rozrząd. ruszenie dawki o wartość praktycznie 1.5mg ma minimalny wpływ na spalanie
jeśli byś miał dawkę w okolicach 1,0-2,0mg wtedy by szczególnie w mieście mógł więcej spalać.
czy tylko przestawiał dawkę?
bo ja w to nie wierze, osobiście w coupe jeżdżę na dawce 5.0mg i auto odpala na dotyk i spala takie ilości paliwa jak napisałem.
i generuje mocy tylko 154KM
nawet w 100-tce C4 z automatem i AAT silnikiem pod maską spala podobne ilości paliwa.
mogłeś też mieć zasyfione filtry paliwa.
w kazdym bądÂź razie jestem więcej niż pewien że problem spalanie nie leżał w dawce 5mg, bo zakres dawki na biegu jałowym fabryka wskazuja na 3,7-7mg
Jest:Golf MK2 1.9TD 213KM/366Nm
Audi 100 C4 AAT Avant automat.
Audi Coupe B3 2.2 KV=> swap na 2.5TDI AAT, 154KM/293Nm=> K24-7001 skrzynka FHN = 161KM/374Nm=>zmiana ECU; jeszcze nie wiadomo ile wyjdzie
Audi 100 C4 AAT Avant automat.
Audi Coupe B3 2.2 KV=> swap na 2.5TDI AAT, 154KM/293Nm=> K24-7001 skrzynka FHN = 161KM/374Nm=>zmiana ECU; jeszcze nie wiadomo ile wyjdzie

Napęd na tyl to pomylka oczywiscie
Panowie gosciu robil to przy mnie i na 99% ustawial sama dawke , chyba ze cos ukryl i nie zdazylem tego zauważyć
Spalanie liczone bylo z tankowania bo komputera nie posiadam
Ten samochod mam kolo 2 miesiecy ale poprzedni wlasciciel rowniez skarzyl sie na duze spalanie , mowil ze bariera 8l byla nie do przelamania .
Takie pytanie czesciowo zwiazane z tematem , czy po wymianie rozrzadu trzeba na nowo ustawiac dawke oraz zaplon ?
[ Dodano: 2013-07-15, 18:38 ]
Tlumaczyl mi to tym ze kiedy silnik ma za mala dawke nie ma sily ciagnac budy i spala wiecej

Panowie gosciu robil to przy mnie i na 99% ustawial sama dawke , chyba ze cos ukryl i nie zdazylem tego zauważyć

Spalanie liczone bylo z tankowania bo komputera nie posiadam

Ten samochod mam kolo 2 miesiecy ale poprzedni wlasciciel rowniez skarzyl sie na duze spalanie , mowil ze bariera 8l byla nie do przelamania .
Takie pytanie czesciowo zwiazane z tematem , czy po wymianie rozrzadu trzeba na nowo ustawiac dawke oraz zaplon ?
[ Dodano: 2013-07-15, 18:38 ]
Tlumaczyl mi to tym ze kiedy silnik ma za mala dawke nie ma sily ciagnac budy i spala wiecej
tak, jest konieczne ustawienie najpierw rozrządu i ewentualne skorygowanie dawki ale to rzadko się zdarza.DaNNy91 pisze:Takie pytanie czesciowo zwiazane z tematem , czy po wymianie rozrzadu trzeba na nowo ustawiac dawke oraz zaplon ?
co do tłumaczenia mechanika to jest to poprawny tok myślenia ale tak małe zmiany mają znikomy wpływ, może 0,2-0,3l/100km
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez arwam, łącznie zmieniany 1 raz.
Jest:Golf MK2 1.9TD 213KM/366Nm
Audi 100 C4 AAT Avant automat.
Audi Coupe B3 2.2 KV=> swap na 2.5TDI AAT, 154KM/293Nm=> K24-7001 skrzynka FHN = 161KM/374Nm=>zmiana ECU; jeszcze nie wiadomo ile wyjdzie
Audi 100 C4 AAT Avant automat.
Audi Coupe B3 2.2 KV=> swap na 2.5TDI AAT, 154KM/293Nm=> K24-7001 skrzynka FHN = 161KM/374Nm=>zmiana ECU; jeszcze nie wiadomo ile wyjdzie

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 252
- Rejestracja: 05 wrz 2011, 10:03
- Lokalizacja: Katowice
Ja jak zwiekszylem dawke to zauwazylem wzrost spalania 10zł na 100km wiecej mi pali czyli okolo 1,5l/100km po miescie, w trasie nie wiem bo nie sprawdzalem przed korektą, dodam ze teraz mam ksiazkowe ustawienia (te na ktorych wiecej pali) czyli kat wtrysku 65stopni i dawka kolo 4mg...arwam pisze:tak, jest konieczne ustawienie najpierw rozrządu i ewentualne skorygowanie dawki ale to rzadko się zdarza.DaNNy91 pisze:Takie pytanie czesciowo zwiazane z tematem , czy po wymianie rozrzadu trzeba na nowo ustawiac dawke oraz zaplon ?
co do tłumaczenia mechanika to jest to poprawny tok myślenia ale tak małe zmiany mają znikomy wpływ, może 0,2-0,3l/100km
Chyba ze dawka zmienia sie jak przestawia sie kat wtrysku?
to znaczy że deptasz na niskich obrotach kiedy turbo jeszcze nie dmucha i zostawiasz za sobą sporo dymu bo turbo nie może jeszcze napompować, lejesz paliwem tam gdzie nie ma sensu tego robić.
jakby miał dawkę poniżej 2,0mg to mógłbym uwierzyć że aż taka różnica by była
ja do nie dana miałem książkowy kąt 40 jednostek i dawkę 2,5mg i spalanie może pół litra większe. bardziej mnie denerwowało to że auto nie odpalało na dotyk tylko trzeba było kręcić 1-1,5s i dlatego przestawiłem kąt na 70 jednostek i dawkę na 5.0mg
jakby miał dawkę poniżej 2,0mg to mógłbym uwierzyć że aż taka różnica by była
ja do nie dana miałem książkowy kąt 40 jednostek i dawkę 2,5mg i spalanie może pół litra większe. bardziej mnie denerwowało to że auto nie odpalało na dotyk tylko trzeba było kręcić 1-1,5s i dlatego przestawiłem kąt na 70 jednostek i dawkę na 5.0mg
Jest:Golf MK2 1.9TD 213KM/366Nm
Audi 100 C4 AAT Avant automat.
Audi Coupe B3 2.2 KV=> swap na 2.5TDI AAT, 154KM/293Nm=> K24-7001 skrzynka FHN = 161KM/374Nm=>zmiana ECU; jeszcze nie wiadomo ile wyjdzie
Audi 100 C4 AAT Avant automat.
Audi Coupe B3 2.2 KV=> swap na 2.5TDI AAT, 154KM/293Nm=> K24-7001 skrzynka FHN = 161KM/374Nm=>zmiana ECU; jeszcze nie wiadomo ile wyjdzie

spalanie
Witajcie koledzy. Dołączę do tematu - nie wiem jakie macie style jazdy ale ja do eko driverów nie należę i mój AAT w mieście 8 l. to spali jak mu non stop gaz na 3/4 wciskam jak się do 1/2 uzywa to pali tylko po mieście 7,5-7,8 na trasie nawet zszedłem do 5,8 licząc po 3000 tysiacach kilometrów tylko autostrada nie więcej niż 130 km/h . Nadmieniam że na wymianach części nie oszczędzam wymieniona pompa wtryski i duzo dużo więcej . Takie spalanie jest możliwe . Jeżeli chodzi o automat to można doliczać 1 do 1,5 litra więcej. Pozdrawiam i zapraszam do negowania spalania opisanego przeze mnie że nie jest możliwe bo ten co neguje nigdy do takiego nie doszedł faktycznie jest to argument nie do podważenia . Jeszcze raz pozdrawiam niech moc będzie z wami. 

szrek3, przy ciężkiej nodze zgadzam się że takie spalanie będzie w mieście, natowmiast na trasie jeśli jeÂździłeś tylko do 130km/h to sporo.
raczej powinno być bliżej 5l niż 6, ale na to też ma dość dużo czynników wpływ jak choćby zastosowane ogumienie, i ciśnienie w nim czy geometria przedniego zawieszenia.
jak byłem dwa lata temu w Niemczech to do granicy mam jakieś 600km i do Trieru mniej więcej drugie tyle, po całej trasie spalanie wyszło 6,7l z tym żę po autostradach prędkość oscylowała w okolicach 140-170km/h
a automat pozera Ci więcej paliwa w mieście szczególnie jeśli dużo świateł jest w miescie, ( stoimy z wybierakiem w pozycji D i na hamulcu, silnik jest obciążony nie stoimy na N bo skrzynia nie ma wtedy smarowania.)
i podczas jazdy z małymi prędkościami, ponieważ wtedy jedziemy na przekładni hydrokinetycznej,
raczej powinno być bliżej 5l niż 6, ale na to też ma dość dużo czynników wpływ jak choćby zastosowane ogumienie, i ciśnienie w nim czy geometria przedniego zawieszenia.
jak byłem dwa lata temu w Niemczech to do granicy mam jakieś 600km i do Trieru mniej więcej drugie tyle, po całej trasie spalanie wyszło 6,7l z tym żę po autostradach prędkość oscylowała w okolicach 140-170km/h
a automat pozera Ci więcej paliwa w mieście szczególnie jeśli dużo świateł jest w miescie, ( stoimy z wybierakiem w pozycji D i na hamulcu, silnik jest obciążony nie stoimy na N bo skrzynia nie ma wtedy smarowania.)
i podczas jazdy z małymi prędkościami, ponieważ wtedy jedziemy na przekładni hydrokinetycznej,
Jest:Golf MK2 1.9TD 213KM/366Nm
Audi 100 C4 AAT Avant automat.
Audi Coupe B3 2.2 KV=> swap na 2.5TDI AAT, 154KM/293Nm=> K24-7001 skrzynka FHN = 161KM/374Nm=>zmiana ECU; jeszcze nie wiadomo ile wyjdzie
Audi 100 C4 AAT Avant automat.
Audi Coupe B3 2.2 KV=> swap na 2.5TDI AAT, 154KM/293Nm=> K24-7001 skrzynka FHN = 161KM/374Nm=>zmiana ECU; jeszcze nie wiadomo ile wyjdzie

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 252
- Rejestracja: 05 wrz 2011, 10:03
- Lokalizacja: Katowice
zawsze mozesz wrzucic Parwam pisze:szrek3,
a automat pozera Ci więcej paliwa w mieście szczególnie jeśli dużo świateł jest w miescie, ( stoimy z wybierakiem w pozycji D i na hamulcu, silnik jest obciążony nie stoimy na N bo skrzynia nie ma wtedy smarowania.)
i podczas jazdy z małymi prędkościami, ponieważ wtedy jedziemy na przekładni hydrokinetycznej,

po za tym każdy komu dużo spala auto to niech sprawdzi w tej kolejności:
termostat, kąt wtrysku, zarówno w BS jak i podczas jazdy czy pompa należycie reguluje kąt i nadąża za zadnymi wartościami, wtryskiwacze, a potem zacznijcie szykać przyczyn nadmiernych oporów toczenia, od trzymających hamulców poczynając, poprzez ciśnienie w oponach a na geometri zawieszenia skończywszy, jeśli wszystko jest ok, to C4 w wersji 2.5TDI przy normalnej i spokojnej powinno tyle samo spalać co 1.9TDI, i to mówię bez przesady, a z doświadczenia, Diesel to nie benzyna że musimy pojemność karmić.
zadbajmy żeby silnik miał lekko a spalanie będzie lekki dla portfela, za to z drugiej strony deptane 2.5TDI może połknąć więcej paliwa,
ale przy podobnej spokojnej eksploatacji spalanie będzie bardzo podobne, a jazda z racji mniejszych obrotów i wiekszego momentu będzie cichsza i przyjemniejsza.
termostat, kąt wtrysku, zarówno w BS jak i podczas jazdy czy pompa należycie reguluje kąt i nadąża za zadnymi wartościami, wtryskiwacze, a potem zacznijcie szykać przyczyn nadmiernych oporów toczenia, od trzymających hamulców poczynając, poprzez ciśnienie w oponach a na geometri zawieszenia skończywszy, jeśli wszystko jest ok, to C4 w wersji 2.5TDI przy normalnej i spokojnej powinno tyle samo spalać co 1.9TDI, i to mówię bez przesady, a z doświadczenia, Diesel to nie benzyna że musimy pojemność karmić.
zadbajmy żeby silnik miał lekko a spalanie będzie lekki dla portfela, za to z drugiej strony deptane 2.5TDI może połknąć więcej paliwa,
ale przy podobnej spokojnej eksploatacji spalanie będzie bardzo podobne, a jazda z racji mniejszych obrotów i wiekszego momentu będzie cichsza i przyjemniejsza.
Jest:Golf MK2 1.9TD 213KM/366Nm
Audi 100 C4 AAT Avant automat.
Audi Coupe B3 2.2 KV=> swap na 2.5TDI AAT, 154KM/293Nm=> K24-7001 skrzynka FHN = 161KM/374Nm=>zmiana ECU; jeszcze nie wiadomo ile wyjdzie
Audi 100 C4 AAT Avant automat.
Audi Coupe B3 2.2 KV=> swap na 2.5TDI AAT, 154KM/293Nm=> K24-7001 skrzynka FHN = 161KM/374Nm=>zmiana ECU; jeszcze nie wiadomo ile wyjdzie

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 283
- Rejestracja: 12 paź 2009, 11:50
- Imię: Robert
- Rocznik: 1994
- Moje auto: A6 C4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 170KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kujawsko-pomorskie
Witam kolegów
ja mam problem z swoim AEL otóż ostatnio mam problem z dużym spalaniem
teraz to na autostradzie nie mogę zejść poniżej 7 ,5 l przy 110-120 km/h i średnia cały czas na trasie waha się miedzy 7,5 l na 1000 km
Dodam ze dawka teraz ustawiona na 5-5,5 a kąt na 2.0
Mam założone nowe wtryski 0,216 i pompa po regeneracji jeszcze ma być mod turbo na K16 i program ale zastanawiam się czemu ostatnio wzrosło tak spalanie gdy niedawno potrafiłem na autostradzie zejść do 5,5 przy 120 km
macie jakiejś porady ? może zmniejszyć dawkę na kolo 3,5 ?
ja mam problem z swoim AEL otóż ostatnio mam problem z dużym spalaniem

Dodam ze dawka teraz ustawiona na 5-5,5 a kąt na 2.0
Mam założone nowe wtryski 0,216 i pompa po regeneracji jeszcze ma być mod turbo na K16 i program ale zastanawiam się czemu ostatnio wzrosło tak spalanie gdy niedawno potrafiłem na autostradzie zejść do 5,5 przy 120 km
macie jakiejś porady ? może zmniejszyć dawkę na kolo 3,5 ?
nie ma to jak jedno auto, dwie nogi, trzy pedały, cztery koła, pięć cylindrów i sześć litrów na setkę...
Pomóż wystarczy ze przekażesz 1% swojego podatku.Numer KRS 0000064892 z dopiskiem Aleksandra Życińska.Mukowiscydoza codzienna walka o oddech! Dziękuje wszystkim za wsparcie
www.ptwm.pl
Pomóż wystarczy ze przekażesz 1% swojego podatku.Numer KRS 0000064892 z dopiskiem Aleksandra Życińska.Mukowiscydoza codzienna walka o oddech! Dziękuje wszystkim za wsparcie

jeśli spalanie bierzesz z wyświetlacza, to normalne jest żę na mniejszej dawce będzie tak pokazywał.
a jeśli bierzesz średniąz tankowań pod korek na danych dystansach to zamieść logi gróp, 001, 003,004, 008 011, oraz zbiorczy 001,004,011 również podczas spokojnej jazdy, a na początek proponuję sprawdzić czy nie trzymająCi hamulce i czy nie rozjechała Ci się geometria tak jak mi, ostatnio popalić dały hamulce i geometria. a tak apropo, wzrost spalania nie zbiegł Ci się ze zmianąnp opon?
a jeśli bierzesz średniąz tankowań pod korek na danych dystansach to zamieść logi gróp, 001, 003,004, 008 011, oraz zbiorczy 001,004,011 również podczas spokojnej jazdy, a na początek proponuję sprawdzić czy nie trzymająCi hamulce i czy nie rozjechała Ci się geometria tak jak mi, ostatnio popalić dały hamulce i geometria. a tak apropo, wzrost spalania nie zbiegł Ci się ze zmianąnp opon?
Jest:Golf MK2 1.9TD 213KM/366Nm
Audi 100 C4 AAT Avant automat.
Audi Coupe B3 2.2 KV=> swap na 2.5TDI AAT, 154KM/293Nm=> K24-7001 skrzynka FHN = 161KM/374Nm=>zmiana ECU; jeszcze nie wiadomo ile wyjdzie
Audi 100 C4 AAT Avant automat.
Audi Coupe B3 2.2 KV=> swap na 2.5TDI AAT, 154KM/293Nm=> K24-7001 skrzynka FHN = 161KM/374Nm=>zmiana ECU; jeszcze nie wiadomo ile wyjdzie

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 283
- Rejestracja: 12 paź 2009, 11:50
- Imię: Robert
- Rocznik: 1994
- Moje auto: A6 C4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 170KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kujawsko-pomorskie
no właśnie opon nie wymieniałem , i tak se zastanawiam nad zwiększeniem dawki czy to coś da ( bo kiedy mam tak jak teraz dawkę to nie oge zejsc poniżej 7,5 na wyświetlaczu)
hamulce raczej nie bo raz ze by się zgrzały jak by trzymały ,
a te logi to dynamiczne ? czy statyczne ?
[ Dodano: 2013-09-24, 11:38 ]
Czy AEL ma czujnik spalania stukowego ?
hamulce raczej nie bo raz ze by się zgrzały jak by trzymały ,
a te logi to dynamiczne ? czy statyczne ?
[ Dodano: 2013-09-24, 11:38 ]
Czy AEL ma czujnik spalania stukowego ?
nie ma to jak jedno auto, dwie nogi, trzy pedały, cztery koła, pięć cylindrów i sześć litrów na setkę...
Pomóż wystarczy ze przekażesz 1% swojego podatku.Numer KRS 0000064892 z dopiskiem Aleksandra Życińska.Mukowiscydoza codzienna walka o oddech! Dziękuje wszystkim za wsparcie
www.ptwm.pl
Pomóż wystarczy ze przekażesz 1% swojego podatku.Numer KRS 0000064892 z dopiskiem Aleksandra Życińska.Mukowiscydoza codzienna walka o oddech! Dziękuje wszystkim za wsparcie

w dieslach nie stosuje się czujników spalanie stukowego.
dawkęreguluje się bądź położeniem nastawnika na korpusie bądź VAG'iem w adaptacjach
dawkęreguluje się bądź położeniem nastawnika na korpusie bądź VAG'iem w adaptacjach
Jest:Golf MK2 1.9TD 213KM/366Nm
Audi 100 C4 AAT Avant automat.
Audi Coupe B3 2.2 KV=> swap na 2.5TDI AAT, 154KM/293Nm=> K24-7001 skrzynka FHN = 161KM/374Nm=>zmiana ECU; jeszcze nie wiadomo ile wyjdzie
Audi 100 C4 AAT Avant automat.
Audi Coupe B3 2.2 KV=> swap na 2.5TDI AAT, 154KM/293Nm=> K24-7001 skrzynka FHN = 161KM/374Nm=>zmiana ECU; jeszcze nie wiadomo ile wyjdzie

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 283
- Rejestracja: 12 paź 2009, 11:50
- Imię: Robert
- Rocznik: 1994
- Moje auto: A6 C4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 170KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kujawsko-pomorskie
Ale skąd biorą się korekty wtrysku chyba w 013 na vagu , tak mam sprawny , sprawdzane na liczniku i na climatroniku , trzyma cały czas 90
a co z dawką jak zwiększe poniżej 4 mg to może spaść ?
a co z dawką jak zwiększe poniżej 4 mg to może spaść ?
nie ma to jak jedno auto, dwie nogi, trzy pedały, cztery koła, pięć cylindrów i sześć litrów na setkę...
Pomóż wystarczy ze przekażesz 1% swojego podatku.Numer KRS 0000064892 z dopiskiem Aleksandra Życińska.Mukowiscydoza codzienna walka o oddech! Dziękuje wszystkim za wsparcie
www.ptwm.pl
Pomóż wystarczy ze przekażesz 1% swojego podatku.Numer KRS 0000064892 z dopiskiem Aleksandra Życińska.Mukowiscydoza codzienna walka o oddech! Dziękuje wszystkim za wsparcie
