Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[AQJ 4.2 340 KM ] Spalanie Oleju oraz Dymienie

Silniki benzynowe
Awatar użytkownika
Mazdomania
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3333
Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
Imię: Gosia
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna/Puławy

Post autor: Mazdomania » 12 lis 2013, 06:59

Ja się na olejach tak bardzo nie znam i wiesz dobrze o tym. Odstawiłam auto na wymianę rozrządu mechanik zalał jaki zalał i nic na to nie poradzę, ale skoro aprobatę dla tego silnika ma 5W30 i 5W40 to po kiego robić tak duże dolewki. Jeśli mi 5W50 nie bierze nic oleju, a Tobie 5L/10000 5W30 to raczej logiczne jest, że jak przejdziesz na 5W40 to tyle dolewek nie będzie. Co do Castrola to poszukaj na necie jak wyglądają silniki oddawane do remontu po nim.

Poza tym Patrykowi nie chodziło o to, abyśmy wytrząsali się na temat olejów w tym temacie. Myślę, że on sam po remontach tak wielu silników (jest osobą dobrze znaną na MS, bo już nie jeden z drugiego końca Polski do niego przyjeżdżał na remont japońskich pochłaniaczy oleju) o wiele bardziej zna się od nas :)

Jeśli dalej masz zamiar się wytrząsać to zapraszam na PW <okok>

Awatar użytkownika
Zagór
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1236
Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
Imię: Piotr
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Zagór » 12 lis 2013, 11:13

Patrrryk pisze: Najważniejsze niech się wypowiedzą użytkownicy V8 ANK czy ten silnik jest rzeczywiście lepszy od AQJ. Takie chodzą opinie ale konkretnych odpowiedzi nigdzie na ten temat nie ma. Z mojej strony jest konkret, co jest zepsute i po jakim przebiegu oraz jakie koszta. Zużycie silnika na pewno postępowało ponieważ nagar na kanałach wydechowych zmniejszył przepustowość ich samych do 50% i stąd na pewno opinia że silnk V8 Audi z tych lat nie trzymają mocy, drugim powodem jest fakt nieszczelności zaworów po takim okresie eksploatacji a trzecim poszczególne bolączki każdego z egzemplarzy. U mnie poza tym wszystko było w porządku, kompresja zmierzona przed samym wyciągnięciem silnika po 10 atmosfer na każdym cylindrze i tutaj mogę tylko porównywać do innych silników w tym wypadku japońskich gdzie kompresja w silniku zajeżdżonym dochodzi nawet do 14 atmosfer. Domniemam jednak że V8 AQJ i ANK to niewyżyłowane jednostki dlatego kompresja nie jest za wysoka, jaki jest stopień sprężania też tego nie wiem nigdzie nie ma takich danych...
Ciśnienie zmierzone nie wróży nic dobrego :( - u mnie 12-12.5atm, więc u Ciebie wieje albo bokami, albo góra ma przedmuchy :(
Robiłeś próbę olejową, zanim rozebrałeś silnik??
Nominalny stopień sprężania dla tych silników to 11, więc ciśnienie powinno (wyliczone na podstawie wzorku) być na poziomie 13,5 - oczywiście mówimy o nowym silniku, taki z jakimś tam nalotem, powinien mieć mniej, ale nie 10 atm, choć to do remontu chyba też jeszcze daleko - bo 8atm przy niskosprężonych silnikach uznaje się za wartość krytyczną.
Co do samego silnika - jak pisałem, ciśnienie jak na 280k km, jest naprwdę OK, nie kopci, nie przydymia, nie łyka oliwy - na 15k km dolewam 1 ltr, pracuje cicho, równo, płynnie rozwija moc, ma wyraźnego kopa w okolicach 3,5k rpm (skok Nm do wartości max), i potem równo ciągnie aż do odcinki.

Patrrryk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 08 lis 2013, 13:48
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Patrrryk » 12 lis 2013, 13:18

Dokładnie, nie ma co bić piany w temacie.... Małgorzata choć jest kobietą podejście do samochodów ma bardzo zdrowe i mądre ale jak każdy uczy się wszystkiego....



Co do mojego kokretnego przypadku to czekam na info od człowieka który ma wyciągnąć silnik ANK z 2002 roku, potem przesyłam mu swój w rozliczeniu i czekam na przesyłkę od niego... Mam nadzieję, że motorownia będzie w naprawdę dobrym stanie i będę z tego zadowolony. Tak czy siak wszystkich posiadających doświadczenie w temacie silników V8 Audi proszę o przedstawianie swojego zdania/tego co się dowiedzieli w temacie zawsze będzie to na pewno nie dla jednej osoby budujące kompendium wiedzy...


Nadal nie dowiedziałem się dlaczego kolega sądzi, że powłoka cylindrów jest Nikasilowa a nie Alusilowa...


Zagór, faktycznie u mnie ciśnienie sprężania było podejrzanie niskie ale jednak równe, na pewno przyczyniła się do tego góra ponieważ zawory nie trzymały co zostało sprawdzone. Dół nie sądzę, że by przepuszczał aż tak bardzo poza tym test robiony był przy zamkniętej przepustnicy, a takie operacje powinno wykonywać się przy otwartej. Nie robiłem też próby olejowej, może to i błąd ale wszystko czego się dowiedziałem na temat mojego AQJ znalazłem w jego wnętrzu.


Chciałbym po prostu wiedzieć czy jeżeli kupię silnik o podobnym przebiegu to jest szansa że nie będzie wciągał oliwy tak jak poprzedni, skoro piszecie że u was spalanie oleju jest w normie, niewiele dolewacie i silnik rzecz jasna nie dymią to jest szansa że tak będzie z moim nowym silnikiem który jak domniemam jest z bardzo pewnego źródła.


Osobiście w głowie nie mieści mi się, że mógłbym dolać 10L oleju przez 10.000km, po prostu silnik pod względem szczelności wewnętrznej w komorze spalania jest padaka, może i ma moc i kręci się jak trzeba i będzie jeździł jeszcze długi długi czas, ale dla mnie osobiście jest to nie do przyjęcia... 2L dolać na 10.000km to rozumiem, ale nie 10L... To od razu zaznaczam jest mój osobisty pogląd co by nie wywoływać niepotrzebnej dyskusji na ten temat...

werwa
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2
Rejestracja: 15 wrz 2016, 16:51
Lokalizacja: Ełk

Post autor: werwa » 18 wrz 2016, 20:22

Odgrzeje kotleta.

Ktoś wie jak skończyła się historia tego silnika. Czy nie ma ratunku na biorące olej AQJ?

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja