[ BDH 2.5 179 KM] zatarty-przytkany wtryskiwacz
[ BDH 2.5 179 KM] zatarty-przytkany wtryskiwacz
widziałem na necie filmiki z próby przelewowej i mam pytanie czy da się w ten sposób zweryfikować ? powyżej 2,5 tyś ewidentnie silnik drży jakby nie dostawał paliwa i czuć drgania na kierownicy. Czasem silnik przestaje wpadać w drgania i wtedy chodzi normalnie. Czy da się tak określić który wtrysk pada ? na przelewie powinno zostawać więcej paliwa jeśli dobrze myślę bo z logów nic nie wynika niepokojącego , jeden wtrysk ma korekcję -1,8 a reszta w normie.
Ostatnio zmieniony 19 lis 2013, 21:37 przez mirkirst, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 51
- Rejestracja: 27 paź 2013, 20:47
- Lokalizacja: 3miasto
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 51
- Rejestracja: 27 paź 2013, 20:47
- Lokalizacja: 3miasto
mirkirst, kiedys na forum przez jednego z najlepszych tutaj mechanikow Piotrusia ktorego juz z tego co wiem, z nami niema
Opisywal przypadlosc silnikow BDG i BDH (czyli te z norma EURO4, i wtryskiwaczami z wieksza iloscia otworkow w koncowce wtryskiwacza, egr chlodzony ciecza itd...) czyli narywanie, szarapanie, drganie na biegu jalowym i bodajze w okolicach 2000obr/min . Jest to wada fabryczna BAAARDZO trudna w naprawie najczesciej bardzo kosztowna (wymiana wtryskiwaczy itp.) poniewaz jest to problem zwiazany z ukladem paliwowym/wtryskowym. Piotruś zawsze podkreslal ze kazdy silnik trzeba traktowac indywidulalnie ! poniewaz nie ma tak ze w kazdym stosujemy ten sam "lek" i problem znika, niestety nie, kazdy wymaga bardzo gruntownej diagnostyki, do ktorej jest potrzebna naprawde prawidlowa wiedza i doswiadczenie
Oczywiscie kopiuje jego slowa, poniewaz to on wywodzil sie na ten temat bardzo obszernie, i oczywiscie wyleczyl jednego napewno ! Jak nie wiecej silnikow
Tak ze nie podejmuj pochopnych i kosztownych krokow poniewaz moga one nie przyniesc oczekiwanych rezultatow.
Oczywiscie twoj silnik nie musi akurat teraz chorowac na te przypadlosc, podkreslam. Moze to byc inny podstawowy problem.
Mam nadzieje ze to choc troche pomoze, i przestrozy przed niepotrzebnymi kosztami

![:] :]](https://a6klub.pl/images/smilies/kwadr.gif)

Tak ze nie podejmuj pochopnych i kosztownych krokow poniewaz moga one nie przyniesc oczekiwanych rezultatow.
Oczywiscie twoj silnik nie musi akurat teraz chorowac na te przypadlosc, podkreslam. Moze to byc inny podstawowy problem.
Mam nadzieje ze to choc troche pomoze, i przestrozy przed niepotrzebnymi kosztami

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 6
- Rejestracja: 28 gru 2012, 15:08
- Lokalizacja: Sopot/Berlin
Bacc pisze:mirkirst, kiedys na forum przez jednego z najlepszych tutaj mechanikow Piotrusia ktorego juz z tego co wiem, z nami niemaOpisywal przypadlosc silnikow BDG i BDH (czyli te z norma EURO4, i wtryskiwaczami z wieksza iloscia otworkow w koncowce wtryskiwacza, egr chlodzony ciecza itd...) czyli narywanie, szarapanie, drganie na biegu jalowym i bodajze w okolicach 2000obr/min . Jest to wada fabryczna BAAARDZO trudna w naprawie najczesciej bardzo kosztowna (wymiana wtryskiwaczy itp.) poniewaz jest to problem zwiazany z ukladem paliwowym/wtryskowym. Piotruś zawsze podkreslal ze kazdy silnik trzeba traktowac indywidulalnie ! poniewaz nie ma tak ze w kazdym stosujemy ten sam "lek" i problem znika, niestety nie, kazdy wymaga bardzo gruntownej diagnostyki, do ktorej jest potrzebna naprawde prawidlowa wiedza i doswiadczenie
Oczywiscie kopiuje jego slowa, poniewaz to on wywodzil sie na ten temat bardzo obszernie, i oczywiscie wyleczyl jednego napewno ! Jak nie wiecej silnikow
![]()
Tak ze nie podejmuj pochopnych i kosztownych krokow poniewaz moga one nie przyniesc oczekiwanych rezultatow.
Oczywiscie twoj silnik nie musi akurat teraz chorowac na te przypadlosc, podkreslam. Moze to byc inny podstawowy problem.
Mam nadzieje ze to choc troche pomoze, i przestrozy przed niepotrzebnymi kosztami
prawda gość to świetnie opisał,ale ostatnio szukałem tego właśnie opracowania i nic... ktoś wie gdzie go szukać??
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 453
- Rejestracja: 05 cze 2012, 14:25
- Imię: Robert
- Rocznik: 2001
- Moje auto: S6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 4.2 290KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Warszawa/Terespol
Moim skromnym zdaniem, aby usunąć narywanie BDG/BDH należy:
- stan techniczny układu korbowo-tłokowego i nastaw rozrządu (ale to niemal zawsze jest OK).
- w drugiej kolejności bezwzględnie trzeba zbadać (a w razie potrzeby wymienić) wtryskiwacze paliwa (ew. same końcówki ).
- w następnej, jakby najbardziej decydującej o powodzeniu fazie naprawy, trzeba poświęcić się wielokrotnej re-konfiguracji układu zasilania....
Jest to zaczerpnięte i z innego forum lecz + - to Piotrek tak to opisywał...
Kolego Bacc, co się stało z Twoim opracowałem błędu 575? o ile pamiętam był to kawał dobrej roboty i bardzo pomocnej.
- stan techniczny układu korbowo-tłokowego i nastaw rozrządu (ale to niemal zawsze jest OK).
- w drugiej kolejności bezwzględnie trzeba zbadać (a w razie potrzeby wymienić) wtryskiwacze paliwa (ew. same końcówki ).
- w następnej, jakby najbardziej decydującej o powodzeniu fazie naprawy, trzeba poświęcić się wielokrotnej re-konfiguracji układu zasilania....
Jest to zaczerpnięte i z innego forum lecz + - to Piotrek tak to opisywał...
Kolego Bacc, co się stało z Twoim opracowałem błędu 575? o ile pamiętam był to kawał dobrej roboty i bardzo pomocnej.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 453
- Rejestracja: 05 cze 2012, 14:25
- Imię: Robert
- Rocznik: 2001
- Moje auto: S6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 4.2 290KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Warszawa/Terespol
Twój samochód firmowy to A6?mirkirst pisze:dajcie namiar na serwisy boscha w których nie robią z ludzi wała. każdy popisze zrób zrób ale nie ma jakiegoś rankingu warsztatów. U mnie w okolicy nie ma jest serwis boscha ale jak dałem auto firmowe to tylko skoił mniena 2200pln a jak chodził tak chodzi a niby zregenerowne.
a dostałeś wykresy itp? jakaś gwarancja ?
(Nie korzystałem z tego serwisu ale słyszałem o nim dobre opinie)
http://naprawa-wtryskiwaczy.pl/
poczytałem forum, dość dokładanie i postanowiłem luzować kolejno przewody zasilające od wtryskiwaczy i słuchać jak ,,klekot" pracuje. okazuje się że pierwszy w lewej głowicy pracuje inaczej niż pozostałe, po odkręceniu przewodu zasilającego i przy ponownym dokręcaniu przez chwilę głośno metalicznie stuka , pozostałe tego nie robią. Jeśli chodzi o korekcję na nim to ma +1,03 , pozostałe 4 mają na minusie ale żaden z 5 pozostałych tak nie klepie. Nie chce przepłacać więc zastanawiam się czy nie przesłać tylko jednego do sprawdzenia 
wtryski wyjęte, jutro cykne fotosa.
ten który stukał i miał dodatnią korekcję jest mokry z wyglądu, więc napewno podlewał .

wtryski wyjęte, jutro cykne fotosa.
ten który stukał i miał dodatnią korekcję jest mokry z wyglądu, więc napewno podlewał .