Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ BDH 2.5 179 KM] zatarty-przytkany wtryskiwacz

Silniki wysokoprężne
ODPOWIEDZ
mirkirst

[ BDH 2.5 179 KM] zatarty-przytkany wtryskiwacz

Post autor: mirkirst » 28 paź 2013, 14:30

widziałem na necie filmiki z próby przelewowej i mam pytanie czy da się w ten sposób zweryfikować ? powyżej 2,5 tyś ewidentnie silnik drży jakby nie dostawał paliwa i czuć drgania na kierownicy. Czasem silnik przestaje wpadać w drgania i wtedy chodzi normalnie. Czy da się tak określić który wtrysk pada ? na przelewie powinno zostawać więcej paliwa jeśli dobrze myślę bo z logów nic nie wynika niepokojącego , jeden wtrysk ma korekcję -1,8 a reszta w normie.
Ostatnio zmieniony 19 lis 2013, 21:37 przez mirkirst, łącznie zmieniany 2 razy.

blackpanther
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 51
Rejestracja: 27 paź 2013, 20:47
Lokalizacja: 3miasto

Post autor: blackpanther » 28 paź 2013, 17:53

Według specyfikacji ma być max 1.5

mirkirst

Post autor: mirkirst » 28 paź 2013, 19:27

wiem że +/- 1,5 ale to też są korekcje czyli suma z 6 powinna być 0 więc czy to nepewno ten który ma najgorszą ? dlatego pytam o próbę przelewową czy można ją zastosować przy tych wtryskiwaczach

blackpanther
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 51
Rejestracja: 27 paź 2013, 20:47
Lokalizacja: 3miasto

Post autor: blackpanther » 28 paź 2013, 19:35

Hmmm nigdy niestosowałem poza commonem. Sprawdź kompresje może na tym cylindrze.

mirkirst

Post autor: mirkirst » 28 paź 2013, 19:57

najlepszy byłby namiar na uczciwy serwis boscha , a nie taki gdzie wyśle i powiedzą że wszystkie 6 do regeneracji a tak napewno będzie. :(

Awatar użytkownika
Bacc
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 89
Rejestracja: 26 paź 2012, 17:45
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Bacc » 30 paź 2013, 22:36

mirkirst, kiedys na forum przez jednego z najlepszych tutaj mechanikow Piotrusia ktorego juz z tego co wiem, z nami niema :( Opisywal przypadlosc silnikow BDG i BDH (czyli te z norma EURO4, i wtryskiwaczami z wieksza iloscia otworkow w koncowce wtryskiwacza, egr chlodzony ciecza itd...) czyli narywanie, szarapanie, drganie na biegu jalowym i bodajze w okolicach 2000obr/min . Jest to wada fabryczna BAAARDZO trudna w naprawie najczesciej bardzo kosztowna (wymiana wtryskiwaczy itp.) poniewaz jest to problem zwiazany z ukladem paliwowym/wtryskowym. Piotruś zawsze podkreslal ze kazdy silnik trzeba traktowac indywidulalnie ! poniewaz nie ma tak ze w kazdym stosujemy ten sam "lek" i problem znika, niestety nie, kazdy wymaga bardzo gruntownej diagnostyki, do ktorej jest potrzebna naprawde prawidlowa wiedza i doswiadczenie :] Oczywiscie kopiuje jego slowa, poniewaz to on wywodzil sie na ten temat bardzo obszernie, i oczywiscie wyleczyl jednego napewno ! Jak nie wiecej silnikow ;)

Tak ze nie podejmuj pochopnych i kosztownych krokow poniewaz moga one nie przyniesc oczekiwanych rezultatow.

Oczywiscie twoj silnik nie musi akurat teraz chorowac na te przypadlosc, podkreslam. Moze to byc inny podstawowy problem.

Mam nadzieje ze to choc troche pomoze, i przestrozy przed niepotrzebnymi kosztami :p

mirkirst

Post autor: mirkirst » 31 paź 2013, 08:43

coś z tym zrobić muszę

tomeksopot
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 28 gru 2012, 15:08
Lokalizacja: Sopot/Berlin

Post autor: tomeksopot » 08 lis 2013, 08:19

Bacc pisze:mirkirst, kiedys na forum przez jednego z najlepszych tutaj mechanikow Piotrusia ktorego juz z tego co wiem, z nami niema :( Opisywal przypadlosc silnikow BDG i BDH (czyli te z norma EURO4, i wtryskiwaczami z wieksza iloscia otworkow w koncowce wtryskiwacza, egr chlodzony ciecza itd...) czyli narywanie, szarapanie, drganie na biegu jalowym i bodajze w okolicach 2000obr/min . Jest to wada fabryczna BAAARDZO trudna w naprawie najczesciej bardzo kosztowna (wymiana wtryskiwaczy itp.) poniewaz jest to problem zwiazany z ukladem paliwowym/wtryskowym. Piotruś zawsze podkreslal ze kazdy silnik trzeba traktowac indywidulalnie ! poniewaz nie ma tak ze w kazdym stosujemy ten sam "lek" i problem znika, niestety nie, kazdy wymaga bardzo gruntownej diagnostyki, do ktorej jest potrzebna naprawde prawidlowa wiedza i doswiadczenie :] Oczywiscie kopiuje jego slowa, poniewaz to on wywodzil sie na ten temat bardzo obszernie, i oczywiscie wyleczyl jednego napewno ! Jak nie wiecej silnikow ;)

Tak ze nie podejmuj pochopnych i kosztownych krokow poniewaz moga one nie przyniesc oczekiwanych rezultatow.

Oczywiscie twoj silnik nie musi akurat teraz chorowac na te przypadlosc, podkreslam. Moze to byc inny podstawowy problem.

Mam nadzieje ze to choc troche pomoze, i przestrozy przed niepotrzebnymi kosztami :p


prawda gość to świetnie opisał,ale ostatnio szukałem tego właśnie opracowania i nic... ktoś wie gdzie go szukać??

slawinio

Post autor: slawinio » 08 lis 2013, 15:02

tutaj nie ma tego opisu. Piotrus odchodząc kazał pousuwać swoje posty i opracowania.
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez slawinio, łącznie zmieniany 1 raz.

michok
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 453
Rejestracja: 05 cze 2012, 14:25
Imię: Robert
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 4.2 290KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Automat
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa/Terespol

Post autor: michok » 09 lis 2013, 18:26

Moim skromnym zdaniem, aby usunąć narywanie BDG/BDH należy:
- stan techniczny układu korbowo-tłokowego i nastaw rozrządu (ale to niemal zawsze jest OK).
- w drugiej kolejności bezwzględnie trzeba zbadać (a w razie potrzeby wymienić) wtryskiwacze paliwa (ew. same końcówki ).
- w następnej, jakby najbardziej decydującej o powodzeniu fazie naprawy, trzeba poświęcić się wielokrotnej re-konfiguracji układu zasilania....

Jest to zaczerpnięte i z innego forum lecz + - to Piotrek tak to opisywał...

Kolego Bacc, co się stało z Twoim opracowałem błędu 575? o ile pamiętam był to kawał dobrej roboty i bardzo pomocnej.

mirkirst

Post autor: mirkirst » 09 lis 2013, 19:14

dajcie namiar na serwisy boscha w których nie robią z ludzi wała. każdy popisze zrób zrób ale nie ma jakiegoś rankingu warsztatów. U mnie w okolicy nie ma jest serwis boscha ale jak dałem auto firmowe to tylko skoił mniena 2200pln a jak chodził tak chodzi a niby zregenerowne.

michok
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 453
Rejestracja: 05 cze 2012, 14:25
Imię: Robert
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 4.2 290KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Automat
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa/Terespol

Post autor: michok » 09 lis 2013, 20:15

mirkirst pisze:dajcie namiar na serwisy boscha w których nie robią z ludzi wała. każdy popisze zrób zrób ale nie ma jakiegoś rankingu warsztatów. U mnie w okolicy nie ma jest serwis boscha ale jak dałem auto firmowe to tylko skoił mniena 2200pln a jak chodził tak chodzi a niby zregenerowne.
Twój samochód firmowy to A6?
a dostałeś wykresy itp? jakaś gwarancja ?

(Nie korzystałem z tego serwisu ale słyszałem o nim dobre opinie)

http://naprawa-wtryskiwaczy.pl/

mirkirst

Post autor: mirkirst » 19 lis 2013, 11:08

poczytałem forum, dość dokładanie i postanowiłem luzować kolejno przewody zasilające od wtryskiwaczy i słuchać jak ,,klekot" pracuje. okazuje się że pierwszy w lewej głowicy pracuje inaczej niż pozostałe, po odkręceniu przewodu zasilającego i przy ponownym dokręcaniu przez chwilę głośno metalicznie stuka , pozostałe tego nie robią. Jeśli chodzi o korekcję na nim to ma +1,03 , pozostałe 4 mają na minusie ale żaden z 5 pozostałych tak nie klepie. Nie chce przepłacać więc zastanawiam się czy nie przesłać tylko jednego do sprawdzenia :|
wtryski wyjęte, jutro cykne fotosa.
ten który stukał i miał dodatnią korekcję jest mokry z wyglądu, więc napewno podlewał .

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja