Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

Inteligentne kierunkowskazy po lift

Elektryka
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
kot919
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1398
Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
Imię: Audi Forum
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Grudziądz

Post autor: kot919 » 07 lis 2013, 23:09

lol72 pisze:Próbuję znaleźć jakieś wady i ... <uoee>

... jak na razie przez tydzień nie udało mi się znaleźć. <brawo>
Przeczytałem pierwszy akapit i zdębiałem :-) ...

Dziś znalazłem troszkę czasu na zbudowanie sobie modułu, który symulowałby przerywacz (nie mogę tak go ciągle wyciągać i wkładać do samochodu :P ). Przy tej okazji próbowałem w różny sposób wymusić 'podtrzymanie' kierunków przy jednoczesnym zapaleniu świateł kierunkowskazów - tak jak jest to w oryginale przy światłach awaryjnych i udało mi się to osiągnąć tylko przy bardzo krótkim <200ms wywołaniem obu kierunków. 'Podtrzymanie' losowo działało albo dla lewej albo dla prawej strony. W innym wypadku działało bez zastrzeżeń.

Poczekam na odpowiedź Grześka - jego testach, jednak już mam dla niego odłożony jeden nowy moduł w razie 'W'

Awatar użytkownika
The_Gie
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 269
Rejestracja: 26 maja 2013, 19:09
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: The_Gie » 08 lis 2013, 07:16

Do auta zajrzę najwcześniej w przyszłym tygodniu :P. Mam zwariowany tydzień <wnerw>

Awatar użytkownika
kot919
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1398
Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
Imię: Audi Forum
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Grudziądz

Post autor: kot919 » 08 lis 2013, 07:52

The_Gie pisze:Do auta zajrzę najwcześniej w przyszłym tygodniu :P. Mam zwariowany tydzień <wnerw>
Spokojna głowa, jak już wspomniałem moduł mam odłożony i nigdzie się nie wybiera :-) ... Zrobisz test kiedy będziesz miał na to czas <okok>

Awatar użytkownika
The_Gie
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 269
Rejestracja: 26 maja 2013, 19:09
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: The_Gie » 08 lis 2013, 09:04

Chciałem dać znaka, że pamiętam o testach :). Moduł ogólnie pracuje rewelacyjnie w ruchu miejskim. Piknięcia lewego kierunku przy awaryjnych nie odczuwam, bo zazwyczaj dziękuje "Lewy->Prawy", zatem awaryjnych używam naprawdę rzadko <radocha>

lol72
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 248
Rejestracja: 28 sie 2011, 20:35
Imię: Włodzimierz
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 TDI
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Żory

Post autor: lol72 » 08 lis 2013, 16:05

kot919 pisze:Przeczytałem pierwszy akapit i zdębiałem :-) ...
Zastrzyk adrenaliny w gratisie <dokuczacz>

A tak poważnie to mam ciekawe spostrzeżenie lewy kierunek zdarza mu się (raz dziennie) nie zadziałać podtrzymanie (prawy bez zarzutu). Początkowo śmiałem się, że feralne miejsce (rano zaspany stały punkt trasy...), ale dziś zdarzyło mi się trzy razy w innych miejscach.
(Pyk) Nie zadziałał, (pyk) nie zadziałał, (pyk) za szybko włączyłem (za krótka przerwa sobie uświadomiłem), (pyk) jeszcze jeden schiz, 2-3 s e k u n d y przerwy (siła spokoju) (pyk) i normalnie zadziałał. Następna użycie (pyk) działa idealnie. Może manetka? Może zbieg okoliczności? Czy jest sens zamiany stron w module do testu??
W kwestii wyjaśnienia ja używam modułu w 90% sytuacji zamiast kierunkowskazów stąd i moje wyolbrzymione obserwacje tabuny pytań.
Radość z jazdy zaczyna się tam, gdzie kończy się ekonomia... 298kM 600Nm quattro

Awatar użytkownika
kot919
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1398
Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
Imię: Audi Forum
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Grudziądz

Post autor: kot919 » 08 lis 2013, 16:31

lol72 pisze:A tak poważnie to mam ciekawe spostrzeżenie lewy kierunek zdarza mu się (raz dziennie) nie zadziałać podtrzymanie (prawy bez zarzutu). Początkowo śmiałem się, że feralne miejsce (rano zaspany stały punkt trasy...), ale dziś zdarzyło mi się trzy razy w innych miejscach.
Skłamałbym gdyby mi się takie sytuacje nie zdarzały. Ja z reguły patrzę czy się kierunek włączył jeżeli nie, to próbuję od razu jeszcze raz - jeżeli nie załapuje, tzn że (pyk) trwał jednak za długo i został zakwalifikowany jako normalne włączenie.
Mogę za to śmiało stwierdzić, że z dnia na dzień takich sytuacji było coraz mniej - chyba dochodzę do wprawy z użyciem manetki. Czasem zdarza mi się przytrzymać za długo - szczególnie jak ciągnę od razu kierownicą wtedy palce same idą dalej na manetce :-) ... Czasem włączam na stałe manetkę.

Niestety nie jest to ORI rozwiązanie i pewnie takie nie będzie :-) ... Dziękuję Ci bardzo za te cenne informacje - postaram się przesymulować je u siebie.

Sama zamiana stron - cóż możesz to zrobić bez żadnego problemu - i jedna i druga z punktu widzenia elektroniki jest symetryczna. Jeżeli objaw 'przeskoczy' na drugą stronę, to być może któryś z elementów w module, wprowadza jakieś nieporządane opóźniania (choć nie mam pojęcia który by mógł :/ )
lol72 pisze:W kwestii wyjaśnienia ja używam modułu w 90% sytuacji zamiast kierunkowskazów stąd i moje wyolbrzymione obserwacje tabuny pytań.
Spokojna głowa - ja też - (pyk) i zapominam o problemie. Zauważyłem, że częściej też używam kierunków <figielek>

lol72
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 248
Rejestracja: 28 sie 2011, 20:35
Imię: Włodzimierz
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 TDI
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Żory

Post autor: lol72 » 08 lis 2013, 17:42

kot919 pisze: Zauważyłem, że częściej też używam kierunków <figielek>
Jak to już klika stron wcześniej napisałem:
lol72 pisze:Ja np. używam tylko (w większości wypadków) "inteligentnych kierunkowskazów" i moduł którego używam (nie do końca bezawaryjny) zwiększył moją sygnalizację zamiaru skrętu o około 70% tak, że proszę wziąć to pod uwagę ...
Tak, że jest to sposób na wyrobienie sobie nawyku sygnalizacji zamiaru skrętu.
A dzięki dużo bardziej komfortowemu działaniu będę "migał" prawie (bo parkował nie będę z kierunkiem) jak kursant z eLki.

Jeśli nie zaobserwuję prawoskrętnych anomalii to być może spróbuje zamienić strony (biały z czarnym).
Choć najśmieszniejsze w tym objawie było, że zawsze to samo skrzyżowanie (pas do lewoskrętu) i dłuuuuugi czas oczekiwania na wolne z przeciwka. Może to faktycznie kwestia techniki "pyknięcia"?
kot919 pisze:Jeżeli objaw 'przeskoczy' na drugą stronę, to być może któryś z elementów w module, wprowadza jakieś nieporządane opóźniania (choć nie mam pojęcia który by mógł :/ )
Czyli wpływ manetki wykluczasz??
Radość z jazdy zaczyna się tam, gdzie kończy się ekonomia... 298kM 600Nm quattro

Anielski

Post autor: Anielski » 08 lis 2013, 18:02

kot919, Dzięki za moduł,wszystko śmiga.Podłączenie i montaż zgodny z instrukcją <okok>

adamz0
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 32
Rejestracja: 15 mar 2010, 18:58
Lokalizacja: lublin

Post autor: adamz0 » 10 lis 2013, 09:53

kot919 moduły podłączone i sprawdzone wszystko smiga,chciałbym Ci podziękować i naprawdę doceniam Twoją pracę,wszystko zgodne z opisem zero przekłamań do tego instrukcja oraz opaska zaciskowa :) -profi robota wielkie brawa dzięki bardzo <brawo> <brawo> <brawo> <brawo>

Schiller_Polska
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 768
Rejestracja: 19 wrz 2010, 20:36
Imię: Krzysztof
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Schiller_Polska » 13 lis 2013, 00:00

A jak modul sie zachowuje przy zamykaniu czy otwieraniu auta?

Awatar użytkownika
kot919
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1398
Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
Imię: Audi Forum
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Grudziądz

Post autor: kot919 » 13 lis 2013, 00:28

schiller pisze:A jak modul sie zachowuje przy zamykaniu czy otwieraniu auta?
Moduł w momencie zamykania|otwierania samochodu z pilota nie jest jeszcze zasilony, czyli nie ma prawa reagować na kierunkowskazy. Jak wiadomo zamykanie automatyczne (po przekroczeniu 20km/h) nie generuje błysków kierunkowskazów, wobec czego moduł też nie będzie miał na co reagować :-)

adamz0 i Anielski - dzięki za miłe słowa. Cieszę się, że całość operacji przebiegła bez problemów :-) i oraz że nie zgłosiliście żadnych nieprawidłowości w pracy modułu (wnioskuję, że działa poprawnie i że jesteście z niego zadowoleni) <okok>

Awatar użytkownika
mwx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1486
Rejestracja: 29 paź 2010, 13:27
Imię: Forum Audi A6
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Poznań West

Post autor: mwx » 13 lis 2013, 10:59

Czy u Was również występuje problem z włączaniem drugiego kierunkowskazu po dobiciu?

U mnie gdy skręcam w prawo, włączę na stałe i odkręcę kierownice na wprost, manetka odbija na tyle mocno, że chwyta na ułamek sekundy lewy kierunkowskaz i przez moduł daje 3x w lewo <uoee>

W drugą stronę nie ma problemu.

Awatar użytkownika
The_Gie
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 269
Rejestracja: 26 maja 2013, 19:09
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: The_Gie » 13 lis 2013, 11:08

mwx, u mnie nie ma takiego defektu. Raczej to brzmi na skutek wyeksploatowanej manetki. W drugą stronę może tak się nie dziać, bo manetka daje radę się zatrzymać w docelowej pozycji bez zahaczania o przeciwną stronę.

Awatar użytkownika
kot919
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1398
Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
Imię: Audi Forum
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Grudziądz

Post autor: kot919 » 13 lis 2013, 11:11

mwx pisze:U mnie gdy skręcam w prawo, włączę na stałe i odkręcę kierownice na wprost, manetka odbija na tyle mocno, że chwyta na ułamek sekundy lewy kierunkowskaz i przez moduł daje 3x w lewo <uoee>
Dziwna sprawa - w takim wypadku układ powinien czekać na '1-2s' odstęp przed uruchomieniem podtrzymania. Dzieje się tak za każdym razem?

Awatar użytkownika
mwx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1486
Rejestracja: 29 paź 2010, 13:27
Imię: Forum Audi A6
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Poznań West

Post autor: mwx » 13 lis 2013, 13:04

Tak, w większości przypadków tak się dzieje. Rzeczywiście manetka może mieć już trochę dość choć, tak jak mówisz, układ nie pownien przecież zareagować przez tę sekundę <mysli>

Przy okazji wrzucam mój sposób instalacji - "na lenia i zmarzlucha" (bo nie chciało mi się grzebać w samochodzie i zimno było)

Obrazek

To że układowi zdarza się podtrzymać kierunkowskaz nawet po długim włączeniu i to że chwyta ten fałszywy impulsik z rozpędzonej manetki może świadczyć o tym, że po jakimś czasie przestaje zauważać że kierunkowskaz jest włączony. Nie znam logiki jaka tym staruje, ale na mój chłopski rozum to może być coś w tym stylu.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja