
[A6 C6 2.7TDI] PROBLEM Z "PRZEPUSTNICĄ"
- Naprawa Audi A6
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1352
- Rejestracja: 18 paź 2009, 12:22
- Imię: Tomek
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Widze, ze ktos probuje zrobic interes na czesciach, ktore tak naprawde sa glowna przyczyna problemow 
Ten komplet na ibeju to mechanizm klap starego typu ktory zostal zastapiony calkowicie innym rozwiazaniem z teflonowymi lozyskami ktore powoduja, ze nie ma luzu na precie na ktorym osadzone sa klapy i nie pozwala na wlazenie nagaru miedzy ten pret a te pseudo lozyska.
Jesli wezmiecie do reki fabrycznie nowy kolektor starego typu zauwazycie, ze mimo iz elementy sa nowe to jest tam spory luz na walku z klapami.
W kolektorach nowego typu z roku 2011 w gore tego luzu nie ma.
A problem z kolektorami powstaje glownie przez nagar weglowy ktory dostaje sie na te plastikowe elementy miedzy walek z klapami I podczas wibracji silnika oraz pracy tego walka wszystko sie wewnatrz powoli sciera, a gdy sie sciera pracuje ciezej i scieraja sie dzieki temu ciegna.
Skoro oryginalnie kolektory starego typu od nowosci auta przezywaly srednio 120tys km podejrzewam, ze taka naprawa nie przetrwa dluzej niz 50tys km ze wzgledu na istniejace juz zabrudzenie ukladu dolotowego nagarami weglowymi, wyrobieniem tuleji na ktorej osadzony jest element przenoszacy naped z ciegna na walek z klapami (nie ma go w komplecie a ma ogromny wplyw na luzy wystepujace w ukladzie przeniesienia napedu z silnika na klapy)
120GBP+120GBP + Robocizna mechanika powiedzmy te 80GBP + czas spewdzony na czyszczenie staych kolektorow z nagaru to prawie cena nowego kolektora najnowszej generacji. W takim przypadku wolalbym kupic 2 nowe kolektory po 20% znizce w TPS'ie cena to ok 750GBP i przy okazji miec 2 lata gwarancji na czesci.
takie moje zdanie.
Pozdro

Ten komplet na ibeju to mechanizm klap starego typu ktory zostal zastapiony calkowicie innym rozwiazaniem z teflonowymi lozyskami ktore powoduja, ze nie ma luzu na precie na ktorym osadzone sa klapy i nie pozwala na wlazenie nagaru miedzy ten pret a te pseudo lozyska.
Jesli wezmiecie do reki fabrycznie nowy kolektor starego typu zauwazycie, ze mimo iz elementy sa nowe to jest tam spory luz na walku z klapami.
W kolektorach nowego typu z roku 2011 w gore tego luzu nie ma.
A problem z kolektorami powstaje glownie przez nagar weglowy ktory dostaje sie na te plastikowe elementy miedzy walek z klapami I podczas wibracji silnika oraz pracy tego walka wszystko sie wewnatrz powoli sciera, a gdy sie sciera pracuje ciezej i scieraja sie dzieki temu ciegna.
Skoro oryginalnie kolektory starego typu od nowosci auta przezywaly srednio 120tys km podejrzewam, ze taka naprawa nie przetrwa dluzej niz 50tys km ze wzgledu na istniejace juz zabrudzenie ukladu dolotowego nagarami weglowymi, wyrobieniem tuleji na ktorej osadzony jest element przenoszacy naped z ciegna na walek z klapami (nie ma go w komplecie a ma ogromny wplyw na luzy wystepujace w ukladzie przeniesienia napedu z silnika na klapy)
120GBP+120GBP + Robocizna mechanika powiedzmy te 80GBP + czas spewdzony na czyszczenie staych kolektorow z nagaru to prawie cena nowego kolektora najnowszej generacji. W takim przypadku wolalbym kupic 2 nowe kolektory po 20% znizce w TPS'ie cena to ok 750GBP i przy okazji miec 2 lata gwarancji na czesci.
takie moje zdanie.
Pozdro
Czipsy, Diagnostyka, Flashowanie UK
Rozrząd Audi A6 C6 2.7 TDI BPP.
Rozrząd Audi A6 C6 2.7 TDI BPP.
lechu168,
Jak wymieniałeś w warsztacie, kolektory powinny być na gwarancji. Ja wymieniłem w AZ w Pruszczu Gdańskim (polecam). Przed montażem kolektory sobie obejrzałem, moim zdaniem wszystko wykonane solidnie i nie z plastiku. Dają dożywotnią gwarancję (nie wiem czy moją, czy samochodu
)
A kupując używany, prawie nówkę (którą pewnie nie jest) wpakowałeś się dalej w ten sam problem, czyli plastikowych elementów kolektora, które się wycierają.
Jak wymieniałeś w warsztacie, kolektory powinny być na gwarancji. Ja wymieniłem w AZ w Pruszczu Gdańskim (polecam). Przed montażem kolektory sobie obejrzałem, moim zdaniem wszystko wykonane solidnie i nie z plastiku. Dają dożywotnią gwarancję (nie wiem czy moją, czy samochodu

A kupując używany, prawie nówkę (którą pewnie nie jest) wpakowałeś się dalej w ten sam problem, czyli plastikowych elementów kolektora, które się wycierają.
Mam VCDSa i słabo go znam, ale jak ktoś potrzebuje, służę pomocą :P
ELSA i ETKA 7.0 też się znajdzie.
ELSA i ETKA 7.0 też się znajdzie.
- radzik81
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 399
- Rejestracja: 14 lut 2013, 09:06
- Imię: Radek
- Rocznik: 2007
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Londyn
Ja juz slyszalem jak ci AZ robia te kolektory to sie za leb idzie zlapac.Koledze Lechowi oni tez chyba robili i z tego co pamietam to z srodkiem nic nie robili tylko zalozyli zestaw naprawczy.A kolektor ktory kupil jest dobry i dlugo jeszcze na nim pojezdzi bo byl wyprodukowany w Lipcu 2012 wiec to juz jest ten nowszy kolektor co kolega mbectb opisal z teflonowymi lozyskami.Wiem co pisze bo na sprzedaz byly 2 kolektory i ja kupilem jeden a Lechu kupil drugi 

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1157
- Rejestracja: 21 cze 2010, 10:57
- Imię: Ryszard
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowa Ruda
Kolego masz rację, po kupnie auta też mi siadły kolektory i wysłałem do nich, przyszły zrobione więc je założyłem i byłem pod wrażeniem że nie mam błędów.radzik81 pisze:Ja juz slyszalem jak ci AZ robia te kolektory to sie za leb idzie zlapac
Ostatnio zmieniony 12 paź 2014, 22:04 przez camelllcamelll, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1157
- Rejestracja: 21 cze 2010, 10:57
- Imię: Ryszard
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowa Ruda
No nie wiem. Ja mam cięgna metalowe, nie "skręcane na śrubkę", wymieniałem w lutym i jak na razie jest ok. Opinie o AZ też słyszałem różne, ja jak na razie jestem zadowolony... i mam nadzieję, że tak zostanie 

Mam VCDSa i słabo go znam, ale jak ktoś potrzebuje, służę pomocą :P
ELSA i ETKA 7.0 też się znajdzie.
ELSA i ETKA 7.0 też się znajdzie.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 242
- Rejestracja: 10 cze 2012, 22:35
- Imię: Lech
- Rocznik: 2004
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Podkarpacie
w kolektorze zmienili ciegielka i glowkie tych ciegielek na metalowe.dzwonilem do nich o reklamacje i nie bylo by problemu gadali normalnie mozna przyjechac.ale ze dostalem na allego za 500zl praktycznie nowke produkcja lipiec 2012 odpuscilem sobie podroz do nich i wymienilem kolektor(kolega radzik81 podeslal mi namiary).pisza tutaj niekotrzy ze sa zadowoleni z tej roboty u mnie raptem po 5 miesiacach wyszedl blad prawdopodbnie tam siadlo cos w nastawniku.ogolnie robocizne tego zakladu zostawie bez komentarza.
- radzik81
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 399
- Rejestracja: 14 lut 2013, 09:06
- Imię: Radek
- Rocznik: 2007
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Londyn
Zastosowanie takiego patentu lub zestawu naprawczego z ASO nie jest to w 100% dobrym rozwiazaniem.Chodzi oto ze w srodku kolektora wyrabiaja sie plasitkowe tulejki powstaja luzy i wtedy engine menagment na dashu.Jak mi padl kolektor kontrolka na dashu zestaw naprawczy z ASO zalozony blad wykasowany i nigdy nie powrucil.Ale auto bylo lekko przymulone w przedziale 1200-2200 rpm wtedy te klapki powinny sie otwierac widocznie bylo cos nie tak z nimi i kiedy wymontowalem kolektor zobaczylem ze sa tam luzy wiedzialem ze juz przyszedl czas na nowy kolektor.Dopiero po wymianie kolektora na uzywke z 2012 roku zalatwilo sprawe.Wiec takie patenty co niektore warsztaty stosuja z ciegienkami sa kompletnie wywaleniem pieniedzy w bloto.I az dziwie sie ze panowie dajecie im cos takiego robic w swoich audiczkach.Pozdro
radzik81,
W lutym jak wymieniałem kolektory, nie było kolektorów z 2012 roku i zostawały dwie opcje, albo serwis za 3 500zł, albo AZ za 800zł. To, że Ty trafiłeś na taki kolektor, to miałeś po prostu farta i pisanie, "dajecie im cos takiego robic w swoich audiczkach" jest nie na miejscu, każdy z nas chce mieć sprawny samochód i jak najtaniej. Co byś wybrał... ASO czy AZ ?
W lutym jak wymieniałem kolektory, nie było kolektorów z 2012 roku i zostawały dwie opcje, albo serwis za 3 500zł, albo AZ za 800zł. To, że Ty trafiłeś na taki kolektor, to miałeś po prostu farta i pisanie, "dajecie im cos takiego robic w swoich audiczkach" jest nie na miejscu, każdy z nas chce mieć sprawny samochód i jak najtaniej. Co byś wybrał... ASO czy AZ ?
Mam VCDSa i słabo go znam, ale jak ktoś potrzebuje, służę pomocą :P
ELSA i ETKA 7.0 też się znajdzie.
ELSA i ETKA 7.0 też się znajdzie.