Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

2.5 TDI Biturbo???

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
rob555
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 72
Rejestracja: 28 sty 2011, 22:23
Lokalizacja: GDANSK

Post autor: rob555 » 06 lis 2013, 21:54

No wtryski trzeba nabic wydajniejszymi koncowkami...ale GTB 22 bedzie za duza gdyz i tak pompa VP44 nas ogranicza i pewnie 230KM to bedzie kres dla uzywanej.
Motor mam teoretyczne AKE ;)

Awatar użytkownika
Klinika Diesel
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 19 gru 2012, 00:13
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: Klinika Diesel » 08 mar 2014, 20:28

Witam wszystkich zainteresowanych tematem. Będę go ogarniał na wiosnę to podzielę się informacjami, a może i jakieś fotostory wpadnie. Układ mam przygotowany od zeszłego sezonu, bo przy okazji wymiany tiptronica na innego z krótszymi przełożeniami, miałem skrzynię razem z silnikiem wytarganą z budy, co sporo ułatwiło :) Niedługo montaż i strojenie. Zobaczymy jakie będą efekty modów.

A co do wymiany biturbo na pojedynczą większą turbinę w 2jz, to spowodowane jest tym, że w tym sporcie, silniki pracują stale na górnych zakresach obrotów, więc turbina ma stale pompować jednostajne wykręcone ciśnienie. W 2jz natomiast jest układ Twin-Turbo, a to nic innego jak dwie turbiny tyle, że jedna mniejsza (pompuje na niskich zakresach obrotów), a druga większa (pompuje górny zakres obrotów), czyli układ sekwencyjny. Dlatego wymienia się dwie na jedną która wydoli na górnym zakresie obrotów w zmodyfikowanym 2jz i często jest wielkości bębna z pralki xD Dla zrozumienia róznicy, Biturbo, to dwie takie same turbiny - po jednej na każdy rząd garów przy układzie silnika V. Jeszcze można wymienić system quattroturbo, bądż tritubo, ale to już nie w tym temacie :D

Pozdrawiam !

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja