Witam wszystkich zainteresowanych tematem. Będę go ogarniał na wiosnę to podzielę się informacjami, a może i jakieś fotostory wpadnie. Układ mam przygotowany od zeszłego sezonu, bo przy okazji wymiany tiptronica na innego z krótszymi przełożeniami, miałem skrzynię razem z silnikiem wytarganą z budy, co sporo ułatwiło

Niedługo montaż i strojenie. Zobaczymy jakie będą efekty modów.
A co do wymiany biturbo na pojedynczą większą turbinę w 2jz, to spowodowane jest tym, że w tym sporcie, silniki pracują stale na górnych zakresach obrotów, więc turbina ma stale pompować jednostajne wykręcone ciśnienie. W 2jz natomiast jest układ Twin-Turbo, a to nic innego jak dwie turbiny tyle, że jedna mniejsza (pompuje na niskich zakresach obrotów), a druga większa (pompuje górny zakres obrotów), czyli układ sekwencyjny. Dlatego wymienia się dwie na jedną która wydoli na górnym zakresie obrotów w zmodyfikowanym 2jz i często jest wielkości bębna z pralki xD Dla zrozumienia róznicy, Biturbo, to dwie takie same turbiny - po jednej na każdy rząd garów przy układzie silnika V. Jeszcze można wymienić system quattroturbo, bądż tritubo, ale to już nie w tym temacie :D
Pozdrawiam !