2.5 TDI Biturbo???
2.5 TDI Biturbo???
Wykonał już ktoś z Was drogich forumowiczów taką modernizację w silniku 2.5 TDI mianowicie polegającą na założeniu drugiej turbiny czyli układu biturbo?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 266
- Rejestracja: 27 lis 2012, 17:18
- Imię: Dawid
- Rocznik: 1992
- Moje auto: 100 C4
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0 115KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Warszawa
przecież to byłaby zmiana dolotu, wylotu, gratów z tym związanych. rozstaw śrub kolektorów z 2.7bit nie pasuje do 2.5 tdi.
Porównaj sobie kształt orurowań.
http://www.ebay.pl/itm/S6-2-7-BITURBO-A ... 14b&_uhb=1
http://www.ebay.pl/itm/2-5-TDI-AKE-179P ... 157&_uhb=1
i
dodaj do tego inne położenia turbin. Chyba że myślisz o autorskim projekcie układów dolotowych i wylotowych... W jakim układzie myślisz, równoległy, szeregowy, czy dwa osobne na każdą stronę?
Chyba wolałbym kombinować żeby wsadzić kompresor :D
Zagwostka, czemu drifterzy usuwają jedną turbinę (z tego co pamiętam to w silnikach 2jz) i wkładają jedną zdeka wielką?
Porównaj sobie kształt orurowań.
http://www.ebay.pl/itm/S6-2-7-BITURBO-A ... 14b&_uhb=1
http://www.ebay.pl/itm/2-5-TDI-AKE-179P ... 157&_uhb=1
i
dodaj do tego inne położenia turbin. Chyba że myślisz o autorskim projekcie układów dolotowych i wylotowych... W jakim układzie myślisz, równoległy, szeregowy, czy dwa osobne na każdą stronę?
Chyba wolałbym kombinować żeby wsadzić kompresor :D
Zagwostka, czemu drifterzy usuwają jedną turbinę (z tego co pamiętam to w silnikach 2jz) i wkładają jedną zdeka wielką?

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 768
- Rejestracja: 19 wrz 2010, 20:36
- Imię: Krzysztof
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
- mnichu
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 65
- Rejestracja: 10 sty 2012, 13:53
- Lokalizacja: TKA - świetokrzyskie
Nie każda pompa VP44 jest kiblem.... sa takie co kończa swój żywot na ~200PS a są takie które obsłużą nawet ~260-270PS (lub przerobić swoją można). Oczywiście do tego potrzebne końcówki wtrysków np DSLA143P970 i duże turbo np GTB2260VK (wystarczy na około 240-250 PS).
Mniej więcej takie coś wychodzi:
pozdro
Mniej więcej takie coś wychodzi:
pozdro

Passat 3BG 1.9 TDI 205KM / 467NM
A ja czasami się zastanawiam po co ktoś zakłada takie durne tematy jak ten... Pamiętam jak miałem A4 i byłem na ich forum to tak samo, średnio co tydzień ktoś wyskakiwał z podobnym tematem typu "mam 1.6 a chciałbym zrobić swapa na 4.2 - co potrzebuje i czy ktoś ogarniał temat..." Pytanie po co? Lepiej sprzedać padakę 1.6 i zakupić od razu 4.2...
PS: Chcesz mieć dwie turbiny w tdi? - kup C7 3.0BiTDI
PS: Chcesz mieć dwie turbiny w tdi? - kup C7 3.0BiTDI
a co się przypieprzasz do kolegi...po to właśnie jest forum, myślisz, ze każdy jest tak obeznany i światowy jak Ty? Skoro masz tu status VIPA to powinieneś raczej świecić przykładem i grzecznie odpowiedzieć jak reszta - "chłopaku przeróbka jest nieopłacalna" TYLE! a nie najazdy na świeżaka robićKL4K50N pisze:A ja czasami się zastanawiam po co ktoś zakłada takie durne tematy jak ten... Pamiętam jak miałem A4 i byłem na ich forum to tak samo, średnio co tydzień ktoś wyskakiwał z podobnym tematem typu "mam 1.6 a chciałbym zrobić swapa na 4.2 - co potrzebuje i czy ktoś ogarniał temat..." Pytanie po co? Lepiej sprzedać padakę 1.6 i zakupić od razu 4.2...
PS: Chcesz mieć dwie turbiny w tdi? - kup C7 3.0BiTDI
[ Dodano: 2013-10-31, 18:00 ]
MarcinDob pisze:Wykonał już ktoś z Was drogich forumowiczów taką modernizację w silniku 2.5 TDI mianowicie polegającą na założeniu drugiej turbiny czyli układu biturbo?
BiT to nieoplacalna sprawa do 2.5tdi.
Teraz rozkmniniam zalozenie GTB17 bo akurat przyszlo mi sie wozic taka 2.5tdi i 185KM ktore wygenerowala mnie nudzi...
Pytanie czemu nie GTB22...bo nie chce mi sie za duzo inwestowac (auto ma byc zastepcze dla klienta) a GTB17 pozwoli z palcem w d... przelamac 210-220KM a duzo wiecej to i tak bez przerobki pompy sie nie da.
Zaleta bedzie napewno wrescie porzadna elastycznosc bo co by nie mowic ale GTB piknie z dolu wstaje.
Teraz rozkmniniam zalozenie GTB17 bo akurat przyszlo mi sie wozic taka 2.5tdi i 185KM ktore wygenerowala mnie nudzi...
Pytanie czemu nie GTB22...bo nie chce mi sie za duzo inwestowac (auto ma byc zastepcze dla klienta) a GTB17 pozwoli z palcem w d... przelamac 210-220KM a duzo wiecej to i tak bez przerobki pompy sie nie da.
Zaleta bedzie napewno wrescie porzadna elastycznosc bo co by nie mowic ale GTB piknie z dolu wstaje.
- mnichu
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 65
- Rejestracja: 10 sty 2012, 13:53
- Lokalizacja: TKA - świetokrzyskie
rob555 a będziesz coś z wtryskami ruszał ? Ogólnie powiedz jaką masz bazę do tego.. kod silnika najlepiej oraz rok.
ja również szukam jakiegoś rozwiązania dla bratowego BDG@AKE (silnik BDG - wtryski oraz pompa AKE I generacji) i tak jak u siebie w 1.9 mam GTB17 tak też mam identyczny pomysł żeby takie coś wsadzić do V6. Lub do mnie GTB22 a do brata moją 17-kę
Dużą wadą w tych silnikach jest ori mapa.... NM jest już bardzo nisko ale powyżej 3 tys leci w dół ze masakra
ja również szukam jakiegoś rozwiązania dla bratowego BDG@AKE (silnik BDG - wtryski oraz pompa AKE I generacji) i tak jak u siebie w 1.9 mam GTB17 tak też mam identyczny pomysł żeby takie coś wsadzić do V6. Lub do mnie GTB22 a do brata moją 17-kę

Dużą wadą w tych silnikach jest ori mapa.... NM jest już bardzo nisko ale powyżej 3 tys leci w dół ze masakra

Passat 3BG 1.9 TDI 205KM / 467NM