Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

2.5 TDI Biturbo???

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
MarcinDob
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 13
Rejestracja: 19 paź 2013, 08:44
Lokalizacja: Żary

2.5 TDI Biturbo???

Post autor: MarcinDob » 26 paź 2013, 23:39

Wykonał już ktoś z Was drogich forumowiczów taką modernizację w silniku 2.5 TDI mianowicie polegającą na założeniu drugiej turbiny czyli układu biturbo?

krystek13
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 230
Rejestracja: 15 sty 2012, 07:46
Lokalizacja: zachodniopomorskie

Post autor: krystek13 » 27 paź 2013, 09:53

Pewnie nikt tego nie robił bo było by to totalnie nie opłacalne..
340KM i 500NM :)

Pytka
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 33
Rejestracja: 09 wrz 2013, 16:02
Lokalizacja: Grybów

Post autor: Pytka » 27 paź 2013, 12:07

e podejrzewam ze nie az takie koszty jak ci sie wydaje. Ale cos za cos :p

Awatar użytkownika
Jaceny
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 205
Rejestracja: 25 paź 2008, 13:16
Lokalizacja: Toruń

Post autor: Jaceny » 27 paź 2013, 12:35

2,5 TDI konstrukcyjnie nie nadaje się do tuningu w stylu biturbo , wzmocnienie całego silnika i jego modyfikacje oraz koszty są niewspółmierne to szacowanego przyrostu mocy i momentu. Taniej będzie sprzedać auto i kupić RS6 C5.
AUDI - Przewaga dzięki technice

Pytka
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 33
Rejestracja: 09 wrz 2013, 16:02
Lokalizacja: Grybów

Post autor: Pytka » 27 paź 2013, 15:40

no w sumie racja a po drugie nie ma miejsca zeby wlozyc ta druga turbine:)

MarcinDob
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 13
Rejestracja: 19 paź 2013, 08:44
Lokalizacja: Żary

Post autor: MarcinDob » 27 paź 2013, 15:49

Dziękuję :| Ale szczerze mówiąc to liczyłem na bardziej oczekujące odpowiedzi czy ktoś już tego i jak dokonał.

mas0n
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 266
Rejestracja: 27 lis 2012, 17:18
Imię: Dawid
Rocznik: 1992
Moje auto: 100 C4
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 115KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mas0n » 27 paź 2013, 19:23

przecież to byłaby zmiana dolotu, wylotu, gratów z tym związanych. rozstaw śrub kolektorów z 2.7bit nie pasuje do 2.5 tdi.


Porównaj sobie kształt orurowań.
http://www.ebay.pl/itm/S6-2-7-BITURBO-A ... 14b&_uhb=1

http://www.ebay.pl/itm/2-5-TDI-AKE-179P ... 157&_uhb=1

i
dodaj do tego inne położenia turbin. Chyba że myślisz o autorskim projekcie układów dolotowych i wylotowych... W jakim układzie myślisz, równoległy, szeregowy, czy dwa osobne na każdą stronę?
Chyba wolałbym kombinować żeby wsadzić kompresor :D

Zagwostka, czemu drifterzy usuwają jedną turbinę (z tego co pamiętam to w silnikach 2jz) i wkładają jedną zdeka wielką? :)

Schiller_Polska
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 768
Rejestracja: 19 wrz 2010, 20:36
Imię: Krzysztof
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Schiller_Polska » 27 paź 2013, 21:08

Jest to dlatego bezsensu poniewaz w 2.5 tdi ograniczeniem jest pompa wtryskow. Co z tego ze bedziesz mial wiecej powietrza jak nie bedzie wiecej paliwa. Poza tym finansowo utopijna sprawa

Awatar użytkownika
mnichu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 65
Rejestracja: 10 sty 2012, 13:53
Lokalizacja: TKA - świetokrzyskie

Post autor: mnichu » 29 paź 2013, 20:04

Nie każda pompa VP44 jest kiblem.... sa takie co kończa swój żywot na ~200PS a są takie które obsłużą nawet ~260-270PS (lub przerobić swoją można). Oczywiście do tego potrzebne końcówki wtrysków np DSLA143P970 i duże turbo np GTB2260VK (wystarczy na około 240-250 PS).


Mniej więcej takie coś wychodzi:



pozdro :)
Passat 3BG 1.9 TDI 205KM / 467NM

raggaman
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 475
Rejestracja: 28 wrz 2009, 13:33
Imię: Radek
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Lubartów

Post autor: raggaman » 31 paź 2013, 14:29

Pytka pisze:e podejrzewam ze nie az takie koszty jak ci sie wydaje. Ale cos za cos :p
Yhy..no na pewno. Wyspawanie samego kolektora wydechowego customowego to 1200-1500 zł.. a gdzie reszta gratów. Temat bez sensu IMO.

Audi A7 Klub

Post autor: Audi A7 Klub » 31 paź 2013, 16:58

A ja czasami się zastanawiam po co ktoś zakłada takie durne tematy jak ten... Pamiętam jak miałem A4 i byłem na ich forum to tak samo, średnio co tydzień ktoś wyskakiwał z podobnym tematem typu "mam 1.6 a chciałbym zrobić swapa na 4.2 - co potrzebuje i czy ktoś ogarniał temat..." Pytanie po co? Lepiej sprzedać padakę 1.6 i zakupić od razu 4.2...


PS: Chcesz mieć dwie turbiny w tdi? - kup C7 3.0BiTDI

atlas audi a6

Post autor: atlas audi a6 » 31 paź 2013, 17:57

KL4K50N pisze:A ja czasami się zastanawiam po co ktoś zakłada takie durne tematy jak ten... Pamiętam jak miałem A4 i byłem na ich forum to tak samo, średnio co tydzień ktoś wyskakiwał z podobnym tematem typu "mam 1.6 a chciałbym zrobić swapa na 4.2 - co potrzebuje i czy ktoś ogarniał temat..." Pytanie po co? Lepiej sprzedać padakę 1.6 i zakupić od razu 4.2...


PS: Chcesz mieć dwie turbiny w tdi? - kup C7 3.0BiTDI
a co się przypieprzasz do kolegi...po to właśnie jest forum, myślisz, ze każdy jest tak obeznany i światowy jak Ty? Skoro masz tu status VIPA to powinieneś raczej świecić przykładem i grzecznie odpowiedzieć jak reszta - "chłopaku przeróbka jest nieopłacalna" TYLE! a nie najazdy na świeżaka robić

[ Dodano: 2013-10-31, 18:00 ]
MarcinDob pisze:Wykonał już ktoś z Was drogich forumowiczów taką modernizację w silniku 2.5 TDI mianowicie polegającą na założeniu drugiej turbiny czyli układu biturbo?

mas0n
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 266
Rejestracja: 27 lis 2012, 17:18
Imię: Dawid
Rocznik: 1992
Moje auto: 100 C4
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 115KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mas0n » 01 lis 2013, 12:39

atlas1977, toż mnie zszokował tym filmikiem

rob555
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 72
Rejestracja: 28 sty 2011, 22:23
Lokalizacja: GDANSK

Post autor: rob555 » 02 lis 2013, 15:43

BiT to nieoplacalna sprawa do 2.5tdi.
Teraz rozkmniniam zalozenie GTB17 bo akurat przyszlo mi sie wozic taka 2.5tdi i 185KM ktore wygenerowala mnie nudzi...
Pytanie czemu nie GTB22...bo nie chce mi sie za duzo inwestowac (auto ma byc zastepcze dla klienta) a GTB17 pozwoli z palcem w d... przelamac 210-220KM a duzo wiecej to i tak bez przerobki pompy sie nie da.
Zaleta bedzie napewno wrescie porzadna elastycznosc bo co by nie mowic ale GTB piknie z dolu wstaje.

Awatar użytkownika
mnichu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 65
Rejestracja: 10 sty 2012, 13:53
Lokalizacja: TKA - świetokrzyskie

Post autor: mnichu » 03 lis 2013, 11:37

rob555 a będziesz coś z wtryskami ruszał ? Ogólnie powiedz jaką masz bazę do tego.. kod silnika najlepiej oraz rok.

ja również szukam jakiegoś rozwiązania dla bratowego BDG@AKE (silnik BDG - wtryski oraz pompa AKE I generacji) i tak jak u siebie w 1.9 mam GTB17 tak też mam identyczny pomysł żeby takie coś wsadzić do V6. Lub do mnie GTB22 a do brata moją 17-kę ;)


Dużą wadą w tych silnikach jest ori mapa.... NM jest już bardzo nisko ale powyżej 3 tys leci w dół ze masakra :(
Passat 3BG 1.9 TDI 205KM / 467NM

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl