Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ TIP+Q] po wymianie oleju szarpie przy zmianach biegów w dó

Układ napędowy i skrzynie biegów
krysti
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 321
Rejestracja: 11 lip 2010, 18:35
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: krysti » 17 paź 2013, 21:26

Tak gość wróżbita Maciej już wie że trzeba kosz wymienić, bez żadnej diagnozy :> . Dobrze że pojechałeś od nich.
Może ktoś wrzucić tutaj jak się robi adaptację w VCDSie. Wiem że w tym poście jest procedura jazdy, chodzi mi o poszczególne kroki w VCDSie, wiem że jakieś nastawy trzeba wyzerować.

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 17 paź 2013, 21:31

krysti pisze:Może ktoś wrzucić tutaj jak się robi adaptację w VCDSie. Wiem że w tym poście jest procedura jazdy, chodzi mi o poszczególne kroki w VCDSie, wiem że jakieś nastawy trzeba wyzerować.
Proszę uprzejmie: -tip-q-tip-wymiana-oleju-soft-adaptacja ... htm#491391 (mój post z dnia 2012-03-14, 12:26)

krysti
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 321
Rejestracja: 11 lip 2010, 18:35
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: krysti » 17 paź 2013, 21:53

0x4B25A pisze:
krysti pisze:Może ktoś wrzucić tutaj jak się robi adaptację w VCDSie. Wiem że w tym poście jest procedura jazdy, chodzi mi o poszczególne kroki w VCDSie, wiem że jakieś nastawy trzeba wyzerować.
Proszę uprzejmie: -tip-q-tip-wymiana-oleju-soft-adaptacja ... htm#491391 (mój post z dnia 2012-03-14, 12:26)
Dzięki bardzo ale to jest z vasa. W vcdsie będzie pewnie inaczej.

rafal_m
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 743
Rejestracja: 12 lis 2012, 18:32
Imię: Robert
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Frankfurt
Kontakt:

Post autor: rafal_m » 26 paź 2013, 10:47

Ehhh...

Tak naprawde, to powinno sie zaczac od wyjecia skrzyni, rozebrania i ocenienia chociazby stopnia zuzycia tarczek... bo moze nie bardzo jest co jeszcze "kombinowac".

Olej przed wymiana miales czysty? klarowny? duzo opilkow z tarczek bylo na magnesach?

Cofniecie adaptacji - wg. poradnika POD WARUNKIEM ze masz STEROWNIK z IMMOBILIZEREM (jak to sprawdzic? vcds'em najprosciej biorac identyfikacje zaawansowana, jak pojawi sie info w postaci immo chalenge albo cos takiego to znaczy ze mozesz cofac adaptacje), jezeli nie, to VAS/VCDS/em ani niczym pochodnym wpisywaniem w zerowa grupe nic nie osiagniesz... tylko i wylacznie serwisowy sprzet ZF na dzien dzisiejszy, lub reczne zapisanie eepromu odpowiednimi wartosciami... jedyne znane mi miejsce w Polsce to wizyta w ASB Dlugoleka, maja odpowiedni sprzet ZF'a, i mozliwe ze teraz tez TEO MOTORS. Masz bardzo duze szanse posiadanie starszego sterownika, w ktorym nie ma mozliwosci wycofania adaptacji VAS'em / VCDS'em (samochod z poczatku produkcji).

Byc moze adaptacja, a dokladniej jej cofniecie pomoze ale to niewiadoma. Jezeli mam byc szczery mozesz sobie darowac to cale jezdzenie z karteczka co i jak, skrzynia jezeli jest sprawna - sama z czasem sie zaadoptuje, potrwa to troche dluzej, ale wykonanie wszystkiego tak jak napisali jest conajmniej dosc trudne.
Jak sprawdzic czy adaptacja zostala wycofana? normalnie jak wrzucasz R praktycznie od razu masz takie specyficzne uderzenie / szarpniecie, jak wycofasz ja prawidlowo, zapiecie R powinno nastapic po jakiejs sekundzie i byc takie bardzo miekkie, jak kilka razy przeskoczysz z wcisnietym hamulcem na R i N po wycofaniu adaptacji, powinien rozpoczac proces nauki i po 4 piatym zalaczeniu R powinienes juz je miec normalne. Ale warunek - sprawna skrzynia - inaczej nigdy jej poprawnie nie nauczysz. Ani jezdzac nawet najlepiej jak jest na kartce napisane.

Dlaczego sa takie jaja po wymienia oleju? Jezeli jezdzisz na starym oleju i filtrze ktory z biegiem czasu jest bardziej zapchany, cisnienie oleju za filtrem spada, sterownik podciaga parametry elektronicznie tak zeby wszystko bylo "okej" (do pewnej granicy). Jezeli wymieniasz filtr i olej, sterownik ma dalej stare nastawy dla mniejszego cisnienia... . Wg. dokumentacji ZF kazda ingerencja w skrzynie powinna byc dokonczona wycofanie adaptacji...

Na uderzanie / szarpanie z 6/5/4/3/2 powinna pomoc adaptacja, o tyle o ile o zla zmiane z 2 i 3 raczej adaptacja Ci nie pomoze, a stwierdzenie co dolega Twojej skrzyni bez odpowiedniej diagnozy to wrozenie z fusow. Konwerter, plyta hydrauliczna, poszczegolne sprzegla... sporo tego i wszystko drogie.

koloi0
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 28
Rejestracja: 04 lip 2013, 22:23
Lokalizacja: Toruń

szarpanie

Post autor: koloi0 » 26 paź 2013, 20:49

Dzięki za wyczerpującą wypowiedÂź. Kolega fenomenalny pozwolił mi siebie odwiedzić i pomóc w adaptacji, poświęcił mi sporo czasu na adaptacje. Jak tylko wsiadł uruchomił silnik no i włączył R lub D to był w lekkim szoku, bo uderzenie czy jak kto woli szarpnięcie było duże. Zaraz stwierdził że adaptacja chyba tu nie pomoże, i nie pomogła. Efekt bez zmian, samochód jeÂździ ale nie wiadomo jak długo jeszcze. Denerwuje mnie tylko to że nikt nie jest w wstanie bez wyjmowania skrzyni stwierdzić chociaż w małym stopniu co tam może się dziać. Jeżdze od mechanika do mechanika, dzwonie opowiadam całą historię i każdy mówi coś innego. Myślę o kupnie drugiej, ale nie wiem jak trafie i co wtedy. Mam już dosyć. Pozdrawiam

[ Dodano: 2013-10-26, 21:04 ]
kolego Rafal_m czytam wiadomość od ciebie już trzeci raz i nie mogę sobie poradzić z pojęciem o tej adaptacji- cofnięciem. Jeśli chodzi o olej i opiłki na magnesie to olej podobno był nieciekawy a na magnesie opiłki. Ja tego nie widziałem, tylko mi powiedzieli 8 dni póÂźniej jak byłem w serwisie ich przepytać co i jak robili. Z tego co wiem oprogramowanie mam świeże a przy włączeniu R jest uderzenie/szarpnięcie, w takim razie mam próbować włączanie R na N pare razy i potem jeÂździć? Jak możesz to napisz coś na ten temat, bo łapię się wszystkiego. Pozdrawiam i czekam.

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 26 paź 2013, 22:07

koloi0 pisze:włączanie R na N pare razy i potem jeździć?
A co w przypadku, gdy z R... dajesz najpierw na N i dopiero, po krótkiej chwili, na D?

koloi0
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 28
Rejestracja: 04 lip 2013, 22:23
Lokalizacja: Toruń

szarpanie

Post autor: koloi0 » 26 paź 2013, 22:37

cześć. Nie zwróciłem uwagi ale chyba też szarpnięcie. Na pewno na zimnym jest super. Dziś zauważyłem że z 6/5 5/4 4/3 było super ale z 3/2 jest masakra. I jeszcze co np. zauważył kolego Fenomenalny to to że z 3/2 hamując silnikiem nie zredukuje na 2, tylko jedzie na 3. Dopiero po wciśnięciu hamulca redukuje na 2 bieg, oczywiście z szarpnięciem. A czy ktoś wie jak się nazywa środek w płynie przeciw szarpaniu?

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 26 paź 2013, 23:44

koloi0 pisze: A czy ktoś wie jak się nazywa środek w płynie przeciw szarpaniu?
Tak... znalezienie i naprawa usterki...

rafal_m
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 743
Rejestracja: 12 lis 2012, 18:32
Imię: Robert
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Frankfurt
Kontakt:

Re: szarpanie

Post autor: rafal_m » 27 paź 2013, 08:23

koloi0 pisze:
[ Dodano: 2013-10-26, 21:04 ]
kolego Rafal_m czytam wiadomość od ciebie już trzeci raz i nie mogę sobie poradzić z pojęciem o tej adaptacji- cofnięciem. Jeśli chodzi o olej i opiłki na magnesie to olej podobno był nieciekawy a na magnesie opiłki. Ja tego nie widziałem, tylko mi powiedzieli 8 dni później jak byłem w serwisie ich przepytać co i jak robili. Z tego co wiem oprogramowanie mam świeże a przy włączeniu R jest uderzenie/szarpnięcie, w takim razie mam próbować włączanie R na N pare razy i potem jeździć? Jak możesz to napisz coś na ten temat, bo łapię się wszystkiego. Pozdrawiam i czekam.
Jezeli prawidlowo wycofasz adaptacje - sterownik ja zaakceptuje - to po wlaczeniu na R nie powinienes miec od razu szarpniecia, powinno byc dosc miekkie zapiecie sprzegla, mozesz miec jakies delikatne uderzenie albo cos innego (zalezy to tak naprawde od stanu sprzegiel, ale musi byc wyczuwalnie inne niz masz). Jezeli wtedy przytrzymasz chwile na hamulcu - z 5 sekund, przerzucisz na N przytrzymasz z 5 sekund i powtorzysz ten cykl 3-4 razy powinnienes zaadoptowac to szarpanie przy wrzucaniu wstecznego. Podobna procedura tyczy sie wszystkiego, skrzynia kilka razy musi miec "pokazane" pewne rzeczy zanim sie ich nauczy. Mala uwaga w tym miejscu - UCZY SIE W ZALEZNOSCI OD TEMPERATURY. Najczesciej w 3 punktach temperaturowych, ze wzgledu iz wraz z rozgrzewaniem oleju zmieniaja sie jego parametry. Podobnie adaptuje sie zmiany biegow Tipem - i oddzielna adaptacja jest do lopatek na kierownicy... Jezeli masz sprawna skrzynie to nie musisz jej adaptowac wg. procedury, bo zaadoptuje sie sama. Jest to procedura dla warsztatu, ktory po naprawie moze ja wykonac (ale nie musi - bo sa klienci ktorzy sobie nie zycza by ktos jezdzil ich autem;)). Dlatego skrzynia uczy sie caly czas - nie zawsze dobrze - przez caly okres jezdzenia. I czy wykonasz jazde adaptacyjna czy nie, predzej czy pozniej sie "rozjezdzi", pod warunkiem ze jest w pelni sprawna.

To miekkie zapiecie (lub zmiana zalaczania) wstecznego ma ew. potwierdzic wycofanie adaptacji. Jezeli masz sterownik bez immobilizera - nie wycofasz adaptacji - wiec lepiej nie bedzie... choc bys wychodzil z siebie - wtedy pozostaje Ci serwis. I w tym samym czasie niestety bedziesz musial wyslac hydraulike np. do Dlugoleki zeby Ci w niej wycofali adaptacje.
Jezeli natomiast masz immo w skrzyni, a wycofywanie adaptacji nic nie zmienia, tzn ze Twoja skrzynia sie nie "uczy", nie mniej wiecej oznacza to ze zmierzone przez nia parametry wykraczaja poza granice tolerancji - wiec wpierw musisz ja naprawic;)
koloi0 pisze:
[ Dodano: 2013-10-26, 21:04 ]
A czy ktoś wie jak się nazywa środek w płynie przeciw szarpaniu?
Jest taki specyfik do konwerterow... ale on Ci na pewno nie pomoze;) Nie te objawy;)



Skoro olej nie byl zbyt czysty, a na magnesach byly opilki ... podejrzewam ze ze sprzegiel / konwertera to juz nie wiele zostalo. Konwerter nie psuje sie sam, problemy z nim wynikaja z problemow z hydraulika - wiec do przejrzenia sterownik hydrauliczny, tak naprawde to pierwsze co to miska w dol, hydraulika do wyjecia i przejrzenia, sterownik na wycofanie adaptacji. No i powoli przygotowywalbym sie na wyjecie skrzyni.

W tym miejscu odradzam zakup i montaz uzywanej skrzyni... nie warto. Jezeli kupisz taka skrzynie musisz w niej wymienic filtr/uszelke/olej. Jezeli wlozysz stary konwerter, a jest zajechany - to zajedziesz kolejna skrzynie. Nowy konwerter, ktory pewnie dostaniesz ze skrzynia nie wiesz w jakim jest stanie... wiec pewnie tez ja zajedzie. A zakladanie calkiem nowego konwertera do starej niesprawdzonej skrzyni... skonczy sie tak ze stary zajechany sterownik hydraliczny go zabije... Tych skrzyn za darmoche nikt nie wyrzuca i z reguly maja dosc spore przebiegi, wiec albo jest zajechana, albo ma pekniety walek(kosz) od K3, albo kosztuje tyle co regeneracja Twojej.

Jezeli ktos za 4-6tys zl chce Ci ja zrobic dajac gwarancje - nawet bym sie nie wachal na Twoim miejscu, uzywana skrzynia 1500, nowy konwerter 1000, olej, filtr - 400, jakas robocizna 600, brak gwarancji, a razem masz 3500zl, gdzie za niewiele wiecej dostajesz zregenerowane swoje, sprawdzone i na gwarancji. A tak kupisz uzywke, narobisz sie, a za miesiac peknie Ci kosz, i co wtedy?

Pozdrawiam

krysti
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 321
Rejestracja: 11 lip 2010, 18:35
Lokalizacja: Zielona Góra

Re: [ TIP+Q] po wymianie oleju szarpie przy zmianach biegów

Post autor: krysti » 27 paź 2013, 21:33

Polecam lekturę SSP audi - automatyczne skrzynie 6 biegowe - szczególnie od strony 54 - adaptacje skrzyni biegów. ( są pliki w pdf )
Są tam podane przykłady problemów załączania biegów i sposoby ich rozwiązywania.
Trochę czasu trzeba poświęcić żeby to wszystko rozgryźć.
pozdrawiam i miłej lektury na wieczór :)
Cytat z SSP 385
"Przykład użycia tablicy logiki załączania:
Klient reklamuje nieprzyjemną redukcję biegów. Podczas jazdy próbnej stwierdzono, że problem dotyczy redukcji 3-2
pod obciążeniem. Z tablicy logiki załączania wynika, że podczas redukcji 3-2 rozłącza się sprzęgło B i załącza hamulec
C (z przekryciem). Teraz należy ocenić wartości adaptacyjne elementów załączających B i C. Przyczyną może być np.
niewystarczająca adaptacja hamulca C, co można rozpoznać po małej liczbie wykonanych adaptacji (mała wartość
licznika) - patrz następna strona.
Wskazówka: Najczęściej przyczyną jest to sprzęgło (lub hamulec), które jest załączane.
Pozostańmy przy tym przykładzie. Należy teraz skasować wartości adaptacyjne, a potem wykonać jazdę adaptacyjną,
by na nowo wykonać adaptację elementu załączającego. W ten sposób można usunąć reklamowane zjawisko. Inną
możliwością byłaby wymuszona adaptacja odpowiedniego elementu załączającego (bez kasowania wartości
wyuczonych)."


Reszta do doczytania z materiału :]
A6 2,0 ABK 115 95rok AVANT Było A6 2,8 ALG 193 98rok SEDAN Było
A6 2,5tdi BAU 179 04rok AVANT Quattro Było
VW GOLf 1.9tdi AJM 115 00rok Jest i 4motion :)
A6 3.0tdi CDYA 240 2008 AVANT Jest i Quattro :)

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 27 paź 2013, 21:39

krysti pisze:Polecam lekturę SSP audi - automatyczne skrzynie 6 biegowe
Doprecyzowując, aby było łatwiej znaleźć, chodzi o SSP385 <okok>

krysti
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 321
Rejestracja: 11 lip 2010, 18:35
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: krysti » 27 paź 2013, 21:51

0x4B25A pisze:
krysti pisze:Polecam lekturę SSP audi - automatyczne skrzynie 6 biegowe
Doprecyzowując, aby było łatwiej znaleźć, chodzi o SSP385 <okok>
No dobra niech Ci będzie ;)
A tak od siebie dodam jeszcze że problem z walnięciem przy wrzucaniu z P na D lub R wina leży "prawdopodobnie" w sterowaniu czyli całej płycie sterującej, tutaj można by było się pokusić o wrzuceniu drugiego sterowania.
Oczywiście wymianę sterowania wykonuje się bez zrzucania skrzyni biegów.

Kiedyś miałem przypadek w 5hp19 waliło przy wrzucaniu na D po wymianie sterowania załączanie miodzio :).
Z tego co mi wiadomo to jedyna firma która może sprawdzić sterowanie ( naprawić ) to ASB Długołęka - mają odpowiednią maszynę ( wiem że do 5hp19 mają ) maszyna HYDRA -TEST - najlepiej zadzwonić i się dowiedzieć co i jak.
A6 2,0 ABK 115 95rok AVANT Było A6 2,8 ALG 193 98rok SEDAN Było
A6 2,5tdi BAU 179 04rok AVANT Quattro Było
VW GOLf 1.9tdi AJM 115 00rok Jest i 4motion :)
A6 3.0tdi CDYA 240 2008 AVANT Jest i Quattro :)

rafal_m
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 743
Rejestracja: 12 lis 2012, 18:32
Imię: Robert
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Frankfurt
Kontakt:

Post autor: rafal_m » 31 paź 2013, 08:48

krysti pisze:
0x4B25A pisze:
krysti pisze:Polecam lekturę SSP audi - automatyczne skrzynie 6 biegowe
Doprecyzowując, aby było łatwiej znaleźć, chodzi o SSP385 <okok>
No dobra niech Ci będzie ;)
A tak od siebie dodam jeszcze że problem z walnięciem przy wrzucaniu z P na D lub R wina leży "prawdopodobnie" w sterowaniu czyli całej płycie sterującej, tutaj można by było się pokusić o wrzuceniu drugiego sterowania.
Oczywiście wymianę sterowania wykonuje się bez zrzucania skrzyni biegów.

Kiedyś miałem przypadek w 5hp19 waliło przy wrzucaniu na D po wymianie sterowania załączanie miodzio :).
Z tego co mi wiadomo to jedyna firma która może sprawdzić sterowanie ( naprawić ) to ASB Długołęka - mają odpowiednią maszynę ( wiem że do 5hp19 mają ) maszyna HYDRA -TEST - najlepiej zadzwonić i się dowiedzieć co i jak.
Idac dalej... uszkodzenie sterowania - bo to podejrzewamy ... nie wynika znikad. Oczywiscie samo w sobie sie zuzywa - ale przy tym przebiegu to nie tylko ono jest winne - zwlaszcza ze jest informacja ze olej byl jaki byl. Adaptacje moze wycofac - ale jak wspominalem nie koniecznie musi sie to udac VAS'em.

ASB Dlugoleka to nie jedyna firma w Polsce ktora ma Valve Body Tester...Problem lezy troche w innym miejscu... nie chce mi sie za bardzo rozpisywac, ale mowiac w telegraficznym skrocie - glowna roznica pomiedzy 5hp a 6hp, poza tym ze jedna ma 5 a druga 6 biegow, to fakt, ze 5hp ma TCU pod siedzeniem (pod dywanikiem pasazera) a 6HP ma TCU na plycie hydraulicznej i caly zespol tworzy tzw mechatronike. Nie byloby jakiegos super problemu, gdyby nie fakt, ze oba elementy (elektronika i hydraulika) sa kalibrowane na stanowisku testowym u producenta, tak zeby wszelkie niedoskonalosci hydrauliki skompensowac elektronika. Przekladanie jednej elektroniki na inne hydrauliki moze przyniesc dobry rezultat jak i gorszy (w zaleznosci jak uda Ci sie trafic), to raz, dwa dalej nie bedziesz mogl wycofac adaptacji VAS'em, bo jak podejrzewam kolega ma sterownik z pierwszego etapu produkcji, ktory nie wspomaga wspomnianej funkcji VAS'em.
Jezeli natomiast chcialby sobie zalozyc taka elektronike, ktora wspieralaby cofanie adaptacji VAS'em, musi znalezc taki zestaw z nowszej skrzyni(o tych samych przelozeniach), do swojego silnika, po czym dopisac sterownik skrzyni do immobilizera w audi... Moze nie byc latwe, bo do tych kilku silnikow z oferty AUDI bylo okolo 80-90 unikalnych sterowan z ZF.

Co do samej wymiany sterowania - mozna wrzucic drugie sterowanie, a co w przypadku kiedy skrzynia kolegii jest w stanie agonalnym i znow wypluje z siebie troche syfu ktory "zatrze" nowe sterowanie? Jak dla mnie nie potrzebne generowanie kosztow...
Zwlaszcza ze fabrycznie nowe sterowanie z czysta adaptacja kosztuje z 800 euro. (jezeli wlozysz jakas uzywke bez wycofania adaptacji mozesz miec jeszcze gorzej niz masz). A ciagle wysylki Torun - Wroclaw tez najtansze nie beda...

Obawiam sie, ze "zdalna, tanim kosztem" naprawa skrzyni biegow sie nie uda...w tym wypadku raczej nie czytanie ssp tylko szukanie dobrego serwisu w okolicy domu ;)

krysti
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 321
Rejestracja: 11 lip 2010, 18:35
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: krysti » 31 paź 2013, 20:59

rafal_m pisze:
krysti pisze:
0x4B25A pisze: Doprecyzowując, aby było łatwiej znaleźć, chodzi o SSP385 <okok>
No dobra niech Ci będzie ;)
A tak od siebie dodam jeszcze że problem z walnięciem przy wrzucaniu z P na D lub R wina leży "prawdopodobnie" w sterowaniu czyli całej płycie sterującej, tutaj można by było się pokusić o wrzuceniu drugiego sterowania.
Oczywiście wymianę sterowania wykonuje się bez zrzucania skrzyni biegów.

Kiedyś miałem przypadek w 5hp19 waliło przy wrzucaniu na D po wymianie sterowania załączanie miodzio :).
Z tego co mi wiadomo to jedyna firma która może sprawdzić sterowanie ( naprawić ) to ASB Długołęka - mają odpowiednią maszynę ( wiem że do 5hp19 mają ) maszyna HYDRA -TEST - najlepiej zadzwonić i się dowiedzieć co i jak.
Idac dalej... uszkodzenie sterowania - bo to podejrzewamy ... nie wynika znikad. Oczywiscie samo w sobie sie zuzywa - ale przy tym przebiegu to nie tylko ono jest winne - zwlaszcza ze jest informacja ze olej byl jaki byl. Adaptacje moze wycofac - ale jak wspominalem nie koniecznie musi sie to udac VAS'em.

ASB Dlugoleka to nie jedyna firma w Polsce ktora ma Valve Body Tester...Problem lezy troche w innym miejscu... nie chce mi sie za bardzo rozpisywac, ale mowiac w telegraficznym skrocie - glowna roznica pomiedzy 5hp a 6hp, poza tym ze jedna ma 5 a druga 6 biegow, to fakt, ze 5hp ma TCU pod siedzeniem (pod dywanikiem pasazera) a 6HP ma TCU na plycie hydraulicznej i caly zespol tworzy tzw mechatronike. Nie byloby jakiegos super problemu, gdyby nie fakt, ze oba elementy (elektronika i hydraulika) sa kalibrowane na stanowisku testowym u producenta, tak zeby wszelkie niedoskonalosci hydrauliki skompensowac elektronika. Przekladanie jednej elektroniki na inne hydrauliki moze przyniesc dobry rezultat jak i gorszy (w zaleznosci jak uda Ci sie trafic), to raz, dwa dalej nie bedziesz mogl wycofac adaptacji VAS'em, bo jak podejrzewam kolega ma sterownik z pierwszego etapu produkcji, ktory nie wspomaga wspomnianej funkcji VAS'em.
Jezeli natomiast chcialby sobie zalozyc taka elektronike, ktora wspieralaby cofanie adaptacji VAS'em, musi znalezc taki zestaw z nowszej skrzyni(o tych samych przelozeniach), do swojego silnika, po czym dopisac sterownik skrzyni do immobilizera w audi... Moze nie byc latwe, bo do tych kilku silnikow z oferty AUDI bylo okolo 80-90 unikalnych sterowan z ZF.

Co do samej wymiany sterowania - mozna wrzucic drugie sterowanie, a co w przypadku kiedy skrzynia kolegii jest w stanie agonalnym i znow wypluje z siebie troche syfu ktory "zatrze" nowe sterowanie? Jak dla mnie nie potrzebne generowanie kosztow...
Zwlaszcza ze fabrycznie nowe sterowanie z czysta adaptacja kosztuje z 800 euro. (jezeli wlozysz jakas uzywke bez wycofania adaptacji mozesz miec jeszcze gorzej niz masz). A ciagle wysylki Torun - Wroclaw tez najtansze nie beda...

Obawiam sie, ze "zdalna, tanim kosztem" naprawa skrzyni biegow sie nie uda...w tym wypadku raczej nie czytanie ssp tylko szukanie dobrego serwisu w okolicy domu ;)
Jak pewnie zauważyłeś napisałem prawdopodobnie w cudzysłowie.
Napisałem koledze jaki ja miałem przypadek i jak go rozwiązałem co nie znaczy że w tym przypadku tak jest.
Co to stawiania 100% diagnozy przez internet - to nie pokusiłbym o takową, przy stopniu skomplikowania automatycznej skrzyni biegów :>
A6 2,0 ABK 115 95rok AVANT Było A6 2,8 ALG 193 98rok SEDAN Było
A6 2,5tdi BAU 179 04rok AVANT Quattro Było
VW GOLf 1.9tdi AJM 115 00rok Jest i 4motion :)
A6 3.0tdi CDYA 240 2008 AVANT Jest i Quattro :)

koloi0
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 28
Rejestracja: 04 lip 2013, 22:23
Lokalizacja: Toruń

szarpanie

Post autor: koloi0 » 05 lis 2013, 22:53

witam. Drodzy koledzy, dziękuję wszystkim za tak duże zainteresowanie i każdą pomoc. Jeżdze z tym szarpaniem do dziś, i to co zaobserwowałem to zmniejszyło się szarpanie włączanie z poziomu P na R już nie ma w cale (płynnie), biegi też się uspokoiły lecz nie wszystkie tzn. do dziś miałem problem z 3 na 2 lecz dziś też już znikło. Pozostało tylko szarpnięcie włączając z poziomu P na D, jutro pośmigam trochę i zobacze czy nadal 3 na 2 będzie dobrze. Do dnia dzisiejszego jak zwalniałem to nerwica mnie brała jak z 3 biegu redukował na 2 ponieważ było szarpnięcie, jak nie uderzenie. Dziś znikło, jak ręką odjął aż miło. :) Ciekawy jestem co tu jest grane. Tak czy inaczej wybieram się do TEO MOTORS Swadzim koło Poznania lub Sopa niech to zrobią i chce mieć spokój. Tak w nawiasie to ja myśle że to jest sterownik. pozdrawiam

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga