
Może ktoś wrzucić tutaj jak się robi adaptację w VCDSie. Wiem że w tym poście jest procedura jazdy, chodzi mi o poszczególne kroki w VCDSie, wiem że jakieś nastawy trzeba wyzerować.
Proszę uprzejmie: -tip-q-tip-wymiana-oleju-soft-adaptacja ... htm#491391 (mój post z dnia 2012-03-14, 12:26)krysti pisze:Może ktoś wrzucić tutaj jak się robi adaptację w VCDSie. Wiem że w tym poście jest procedura jazdy, chodzi mi o poszczególne kroki w VCDSie, wiem że jakieś nastawy trzeba wyzerować.
Dzięki bardzo ale to jest z vasa. W vcdsie będzie pewnie inaczej.0x4B25A pisze:Proszę uprzejmie: -tip-q-tip-wymiana-oleju-soft-adaptacja ... htm#491391 (mój post z dnia 2012-03-14, 12:26)krysti pisze:Może ktoś wrzucić tutaj jak się robi adaptację w VCDSie. Wiem że w tym poście jest procedura jazdy, chodzi mi o poszczególne kroki w VCDSie, wiem że jakieś nastawy trzeba wyzerować.
Jezeli prawidlowo wycofasz adaptacje - sterownik ja zaakceptuje - to po wlaczeniu na R nie powinienes miec od razu szarpniecia, powinno byc dosc miekkie zapiecie sprzegla, mozesz miec jakies delikatne uderzenie albo cos innego (zalezy to tak naprawde od stanu sprzegiel, ale musi byc wyczuwalnie inne niz masz). Jezeli wtedy przytrzymasz chwile na hamulcu - z 5 sekund, przerzucisz na N przytrzymasz z 5 sekund i powtorzysz ten cykl 3-4 razy powinnienes zaadoptowac to szarpanie przy wrzucaniu wstecznego. Podobna procedura tyczy sie wszystkiego, skrzynia kilka razy musi miec "pokazane" pewne rzeczy zanim sie ich nauczy. Mala uwaga w tym miejscu - UCZY SIE W ZALEZNOSCI OD TEMPERATURY. Najczesciej w 3 punktach temperaturowych, ze wzgledu iz wraz z rozgrzewaniem oleju zmieniaja sie jego parametry. Podobnie adaptuje sie zmiany biegow Tipem - i oddzielna adaptacja jest do lopatek na kierownicy... Jezeli masz sprawna skrzynie to nie musisz jej adaptowac wg. procedury, bo zaadoptuje sie sama. Jest to procedura dla warsztatu, ktory po naprawie moze ja wykonac (ale nie musi - bo sa klienci ktorzy sobie nie zycza by ktos jezdzil ich autem;)). Dlatego skrzynia uczy sie caly czas - nie zawsze dobrze - przez caly okres jezdzenia. I czy wykonasz jazde adaptacyjna czy nie, predzej czy pozniej sie "rozjezdzi", pod warunkiem ze jest w pelni sprawna.koloi0 pisze:
[ Dodano: 2013-10-26, 21:04 ]
kolego Rafal_m czytam wiadomość od ciebie już trzeci raz i nie mogę sobie poradzić z pojęciem o tej adaptacji- cofnięciem. Jeśli chodzi o olej i opiłki na magnesie to olej podobno był nieciekawy a na magnesie opiłki. Ja tego nie widziałem, tylko mi powiedzieli 8 dni później jak byłem w serwisie ich przepytać co i jak robili. Z tego co wiem oprogramowanie mam świeże a przy włączeniu R jest uderzenie/szarpnięcie, w takim razie mam próbować włączanie R na N pare razy i potem jeździć? Jak możesz to napisz coś na ten temat, bo łapię się wszystkiego. Pozdrawiam i czekam.
Jest taki specyfik do konwerterow... ale on Ci na pewno nie pomoze;) Nie te objawy;)koloi0 pisze:
[ Dodano: 2013-10-26, 21:04 ]
A czy ktoś wie jak się nazywa środek w płynie przeciw szarpaniu?
No dobra niech Ci będzie0x4B25A pisze:Doprecyzowując, aby było łatwiej znaleźć, chodzi o SSP385krysti pisze:Polecam lekturę SSP audi - automatyczne skrzynie 6 biegowe
Idac dalej... uszkodzenie sterowania - bo to podejrzewamy ... nie wynika znikad. Oczywiscie samo w sobie sie zuzywa - ale przy tym przebiegu to nie tylko ono jest winne - zwlaszcza ze jest informacja ze olej byl jaki byl. Adaptacje moze wycofac - ale jak wspominalem nie koniecznie musi sie to udac VAS'em.krysti pisze:No dobra niech Ci będzie0x4B25A pisze:Doprecyzowując, aby było łatwiej znaleźć, chodzi o SSP385krysti pisze:Polecam lekturę SSP audi - automatyczne skrzynie 6 biegowe![]()
A tak od siebie dodam jeszcze że problem z walnięciem przy wrzucaniu z P na D lub R wina leży "prawdopodobnie" w sterowaniu czyli całej płycie sterującej, tutaj można by było się pokusić o wrzuceniu drugiego sterowania.
Oczywiście wymianę sterowania wykonuje się bez zrzucania skrzyni biegów.
Kiedyś miałem przypadek w 5hp19 waliło przy wrzucaniu na D po wymianie sterowania załączanie miodzio.
Z tego co mi wiadomo to jedyna firma która może sprawdzić sterowanie ( naprawić ) to ASB Długołęka - mają odpowiednią maszynę ( wiem że do 5hp19 mają ) maszyna HYDRA -TEST - najlepiej zadzwonić i się dowiedzieć co i jak.
Jak pewnie zauważyłeś napisałem prawdopodobnie w cudzysłowie.rafal_m pisze:Idac dalej... uszkodzenie sterowania - bo to podejrzewamy ... nie wynika znikad. Oczywiscie samo w sobie sie zuzywa - ale przy tym przebiegu to nie tylko ono jest winne - zwlaszcza ze jest informacja ze olej byl jaki byl. Adaptacje moze wycofac - ale jak wspominalem nie koniecznie musi sie to udac VAS'em.krysti pisze:No dobra niech Ci będzie0x4B25A pisze: Doprecyzowując, aby było łatwiej znaleźć, chodzi o SSP385![]()
A tak od siebie dodam jeszcze że problem z walnięciem przy wrzucaniu z P na D lub R wina leży "prawdopodobnie" w sterowaniu czyli całej płycie sterującej, tutaj można by było się pokusić o wrzuceniu drugiego sterowania.
Oczywiście wymianę sterowania wykonuje się bez zrzucania skrzyni biegów.
Kiedyś miałem przypadek w 5hp19 waliło przy wrzucaniu na D po wymianie sterowania załączanie miodzio.
Z tego co mi wiadomo to jedyna firma która może sprawdzić sterowanie ( naprawić ) to ASB Długołęka - mają odpowiednią maszynę ( wiem że do 5hp19 mają ) maszyna HYDRA -TEST - najlepiej zadzwonić i się dowiedzieć co i jak.
ASB Dlugoleka to nie jedyna firma w Polsce ktora ma Valve Body Tester...Problem lezy troche w innym miejscu... nie chce mi sie za bardzo rozpisywac, ale mowiac w telegraficznym skrocie - glowna roznica pomiedzy 5hp a 6hp, poza tym ze jedna ma 5 a druga 6 biegow, to fakt, ze 5hp ma TCU pod siedzeniem (pod dywanikiem pasazera) a 6HP ma TCU na plycie hydraulicznej i caly zespol tworzy tzw mechatronike. Nie byloby jakiegos super problemu, gdyby nie fakt, ze oba elementy (elektronika i hydraulika) sa kalibrowane na stanowisku testowym u producenta, tak zeby wszelkie niedoskonalosci hydrauliki skompensowac elektronika. Przekladanie jednej elektroniki na inne hydrauliki moze przyniesc dobry rezultat jak i gorszy (w zaleznosci jak uda Ci sie trafic), to raz, dwa dalej nie bedziesz mogl wycofac adaptacji VAS'em, bo jak podejrzewam kolega ma sterownik z pierwszego etapu produkcji, ktory nie wspomaga wspomnianej funkcji VAS'em.
Jezeli natomiast chcialby sobie zalozyc taka elektronike, ktora wspieralaby cofanie adaptacji VAS'em, musi znalezc taki zestaw z nowszej skrzyni(o tych samych przelozeniach), do swojego silnika, po czym dopisac sterownik skrzyni do immobilizera w audi... Moze nie byc latwe, bo do tych kilku silnikow z oferty AUDI bylo okolo 80-90 unikalnych sterowan z ZF.
Co do samej wymiany sterowania - mozna wrzucic drugie sterowanie, a co w przypadku kiedy skrzynia kolegii jest w stanie agonalnym i znow wypluje z siebie troche syfu ktory "zatrze" nowe sterowanie? Jak dla mnie nie potrzebne generowanie kosztow...
Zwlaszcza ze fabrycznie nowe sterowanie z czysta adaptacja kosztuje z 800 euro. (jezeli wlozysz jakas uzywke bez wycofania adaptacji mozesz miec jeszcze gorzej niz masz). A ciagle wysylki Torun - Wroclaw tez najtansze nie beda...
Obawiam sie, ze "zdalna, tanim kosztem" naprawa skrzyni biegow sie nie uda...w tym wypadku raczej nie czytanie ssp tylko szukanie dobrego serwisu w okolicy domu