Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ BRE 2.0 140 KM] Szarpanie na jedynce

Silniki wysokoprężne
jocker01
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 137
Rejestracja: 04 paź 2013, 22:16
Lokalizacja: Abingdon

[ BRE 2.0 140 KM] Szarpanie na jedynce

Post autor: jocker01 » 04 paź 2013, 23:16

Witam, dzis zakupilem a6c6 z 2006 przebieg spory bo 156k mil. Autko regularnie serwisowane, sporo kasy ktos w nie wlozyl, ostatnio wymieniony sterownik silnika za ponad £1k :O
Podczas jazdy probnej zauwazylem ze od czasu do czasu silnik drga nieregularnie, podczas ruszania z pierwszego biegu trzeba dac wiecej gazu bo strasznie telepie i latwo go zgasic :(
Sadzilem ze to dwumasa ale poczytalem ze to moze byc pompa oleju.
Niuncia ma problem tylko na pierwszym biegu i slabo sie na nim wkreca na obroty, kolejne biegi juz nie sa takie ociezale.
Od czego zaczac sprawdzanie obiawow poza oczywistym vagiem :D
Pozdrawiam
Jocker01
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez jocker01, łącznie zmieniany 1 raz.

potyczko
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1
Rejestracja: 03 kwie 2012, 01:08
Lokalizacja: tomaszow

Post autor: potyczko » 27 paź 2013, 11:42

na 100% sprzeglo miałem to samo czy na rozgrzanym czy zimnym silniku, wymieniłem kompletne sprzeglo i problem zniknął.

Peter22
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 384
Rejestracja: 10 maja 2010, 11:35
Imię: Piotrek
Moje auto: A7 4G
Rocznik: 2012
Nadwozie: Liftback
Silnik: 5.2 435KM
Napęd: 4WD
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Peter22 » 27 paź 2013, 15:31

też obstawiam na dwumas .

Awatar użytkownika
NieTykalny
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 81
Rejestracja: 09 maja 2012, 23:09
Lokalizacja: bb zmc

Post autor: NieTykalny » 27 paź 2013, 21:50

chyba niestety dwumasa :/

jocker01
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 137
Rejestracja: 04 paź 2013, 22:16
Lokalizacja: Abingdon

Post autor: jocker01 » 28 paź 2013, 08:01

witam, dzieki za odpowiedzi :D
Wczoraj wymienilem dwumase i drgania sie zmniejszyly jednak wciaz sa.
Ruszanie sie poprawilo znacznie. Nowa dwymasa i sprzeglo LUK. Bledow w sterownikow brak!
Myslale ze to jeszcze poduszki silnika, ale szwagier twierdzi ze jakby to byly poduchy to drgalby caly czas a ruchy silnika sa bardzo nie regularne, obroty sa stabilne.
Pozdrawiam
Jocker01

[ Dodano: 2013-10-31, 10:13 ]
Witam,
wczoraj zrobilem logi z wtryskow i takie sa wyniki, najpierw na wolnych obrotach, potem wkrecilem go na 3k i znow wolne obroty.
Bardzo prosze pomozcie, meczy mnie to rzucanie juz :(

arb69
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2
Rejestracja: 17 lut 2013, 18:57
Lokalizacja: Katowice

Post autor: arb69 » 04 lis 2013, 20:13

wymien filtr paliwa i zmierz cisnienie paliwa na tandem pompie ,powinno byc 4 bary.wtyczki na pompkach do sprawdzenia.Bipy na minusie oznaczaja slabe zasilanie paliwem

l_krupinski
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 48
Rejestracja: 26 sty 2013, 20:43
Imię: Łukasz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: l_krupinski » 06 lis 2013, 19:12

Witam.
U mnie szarpanie na jedynce zawsze występuje jak obroty wkraczają na 1600 i tylko na tej granicy. Dodam że tylko szarpnięcia występują jak silnik się dopiero rozgrzewa po postoju i po tym jak zza kratek środkowych nawiewu dobiegają dość głośne odgłosy podobne do pstrykania. Czy może ktoś miał podobny przypadek?
Łukasz

saintdf

Post autor: saintdf » 07 lis 2013, 20:19

l_krupinski pisze:Witam.
U mnie szarpanie na jedynce zawsze występuje jak obroty wkraczają na 1600 i tylko na tej granicy. Dodam że tylko szarpnięcia występują jak silnik się dopiero rozgrzewa po postoju i po tym jak zza kratek środkowych nawiewu dobiegają dość głośne odgłosy podobne do pstrykania. Czy może ktoś miał podobny przypadek?
U mnie takie pstrykanie też występuje i do dziś nie wiem co jest temu winne.Dziwna przypadłość.

jocker01
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 137
Rejestracja: 04 paź 2013, 22:16
Lokalizacja: Abingdon

Post autor: jocker01 » 11 lis 2013, 11:45

Witam, wczoraj wymienilem filtr i troche sie porawilo, wkreca sie na jedynce, jednak tak jak piszecie: l_krupinski i saintdf, rzucanie wystepuje w okolicach 1.6k obotow. Nie mialem jeszcze okazji zmierzyc cisnienia, VAGa jutro podlacze i zobacze czy poprawilo sie w logach.
Zastanawiam sie co jeszcze moze byc nie tak, poduchy pod silnikiem? rozpadajaca sie pompa oleju?
Pozdrawiam
Jocker01

l_krupinski
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 48
Rejestracja: 26 sty 2013, 20:43
Imię: Łukasz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: l_krupinski » 12 lis 2013, 08:17

Rozumiem że wymieniłeś filtr paliwa?? Ja też podejrzewam pompę oleju albo zaworek w turbinie.
Łukasz

jocker01
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 137
Rejestracja: 04 paź 2013, 22:16
Lokalizacja: Abingdon

Post autor: jocker01 » 12 lis 2013, 09:09

Witam, tak filtr paliwa wymieniony. Zawor na turbinie? Wczoraj jak ruszalem ze swiatel i potrzebowalem troche wiecej mocy i znow mial problem, nagle cos puknelo pod maska i sie wkrecil! moze rzeczywiscie to zawor na turbine, ale dlaczego na innych biegach nie ma zadnego problemu?
Pozdrawiam
Jocker01

l_krupinski
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 48
Rejestracja: 26 sty 2013, 20:43
Imię: Łukasz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: l_krupinski » 12 lis 2013, 20:21

ja jeszcze biorę pod uwagę EGR, ale zastanawiające jest to że jak silnik jest zimny i chłodny i są podwyższone obroty silnika do 1000 to wszystko jest dobrze i nie ma żadnych szarpnięć, a gdy tylko się rozgrzeje i obroty silnika spadną to wtedy na 1600 obrotów od razu szarpie i wpada w wibracje.
Łukasz

jocker01
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 137
Rejestracja: 04 paź 2013, 22:16
Lokalizacja: Abingdon

Post autor: jocker01 » 03 gru 2013, 11:00

Witam,
po wymianie filtra i laniu "RED X" do paliwa troche sie poprawilo, teraz tylko rzuca silnikiem na postoju a nie szarpie juz.
Zrobilem ostatio logi i widac znaczna poprawe.
Wydaje mi sie jednak ze 4ta pompka jest do wymiany, kupilem uzywke i nowe oringi i bede wymienial.
Zerknijcie prosze na logi
Pozdrawiam.
Jocker01

l_krupinski
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 48
Rejestracja: 26 sty 2013, 20:43
Imię: Łukasz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: l_krupinski » 22 kwie 2014, 08:10

Ja swój problem szarpania silnika w przedziale 1800-2000 rozwiązałem dopiero po wymianie zaworu N75. Wcześniejsza wymiana dwumasy i tarczy sprzęgła nie przyniosła żadnego efektu.
Łukasz

marcin rally
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 13
Rejestracja: 04 kwie 2014, 14:06
Lokalizacja: Kartuzy

Post autor: marcin rally » 25 kwie 2014, 10:35

jest cos takiego jak czujnik sprzegła jak tak miałem w a4 b7 szarpało przy ruszaniu wymieniłem czujnik który jest na pedałe i teraz ok

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga