Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

ÂŁadowanie aku około 18V

Elektryka
ODPOWIEDZ
Shaman4
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 35
Rejestracja: 11 sie 2013, 22:48
Lokalizacja: Łowicz, Kutno

ÂŁadowanie aku około 18V

Post autor: Shaman4 » 25 paź 2013, 00:27

Witam.
Dziś jak wjezdzałem do garażu to zauważyłem że z elektryką jest coś nie tak.
Przy zapalonym silniku zaczęło mi mrugac podswietlenie klimatronica, obroty silnika na zero, ładowanie na max, wskaźnik paliwa na zero, mrugneła też kontrolka od ABS, zgasły światła (Xenon)
Po zgaszeniu silnika wszystko ok. Po zapaleniu, po chwili to samo.
Na kondensatorze. przy sprzęcie w bagolu 18.1 V
Akumulator wymieniony na nowy tydzień temu 74 Ah
Czy to regulator napięcia?
Ciężko się go wymienia samemu?
Czy można jechać przy takim ładowaniu jakiś odcinek drogi?

Schiller_Polska
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 768
Rejestracja: 19 wrz 2010, 20:36
Imię: Krzysztof
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Schiller_Polska » 25 paź 2013, 05:58

Wyglada na regulator ale przy tej okazji mozna odrazu zrobic remont alternatora bo szczotki i lozyska pewnie tez juz najlepsze nie sa. W zadnym wypadku niie odpalaj silnika bo w najlepszym przypadku to ci rozsadzi aku, pewnie i tak sie juz gotowal a w najgorszym popali sterowniki

Shaman4
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 35
Rejestracja: 11 sie 2013, 22:48
Lokalizacja: Łowicz, Kutno

Post autor: Shaman4 » 25 paź 2013, 07:54

Samochód na takim wysokim ładowaniu nie chodził długo.Bo od razu się skapowałem.
Ciężko wymienić, na razie sam regulator żebym mógł się w ogóle ruszyć?

Schiller_Polska
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 768
Rejestracja: 19 wrz 2010, 20:36
Imię: Krzysztof
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Schiller_Polska » 25 paź 2013, 08:52

Raczej ciezko nie jest. Poluzowac pasek na napinaczu, wymontowac alternator. O ile pamietam jest na 2 srubach i pozniej odkrecasz plaskikowa oslone alternatora z tylu i pod nia siedzi regulator.

Shaman4
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 35
Rejestracja: 11 sie 2013, 22:48
Lokalizacja: Łowicz, Kutno

Post autor: Shaman4 » 25 paź 2013, 09:30

Dzwonilem do sklepu o regulator. Ale podobno są 4 rodzaje.
Gościu pytał mnie ile Amper ma alternator?
Wie ktoś może jaki powinien być?

Awatar użytkownika
kot919
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1398
Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
Imię: Audi Forum
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Grudziądz

Post autor: kot919 » 25 paź 2013, 09:39

Shaman4 pisze:Dzwonilem do sklepu o regulator. Ale podobno są 4 rodzaje.
Gościu pytał mnie ile Amper ma alternator?
Wie ktoś może jaki powinien być?
Wszystko zależy od tego jaki masz alternator (Bosch albo Valeo), ponadto jak jak napisałeś są różne moce alternatora 70A, 90A, 120A i do każdego z nich powinien być dopasowany regulator napięcia. Optymalnie byłoby sprawdzić numer alternatora naklejony na jego tabliczce znamionowej. Jeżeli nie jesteś tego w stanie sprawdzić, to zerknij w kody wyposażenia - tam jest zakodowana moc alternatora, może uda się na jej podstawie dobrać regulator.

U mnie da radę wymienić regulator bez demontażu alternatora (jest po prostu dojście). Jak to wygląda u Ciebie nie wiem, jednakże jeżeli nie będzie takiej możliwości to wyciągnięcie alternatora nie jest trudne :-) ... popuszczasz napinacz paska wielorowkowego i ściągasz go z koła pasowego alternatora, następnie odłaczasz najpierw klemę '-' a później '+' akumulatora. Odkręcasz nakrętkę na klucz 13 która trzyma przewód ładowania przy alternatorze. Odpinasz wtyczkę z sygnałem 'wzbudzenia'. Odkręcasz śruby na których trzyma się alternator (jedna klucz 13 a druga torx - nie pamiętam rozmiaru ale dość duży). I na koniec wyciągasz alternator :-)

Oczywiście może będzie trzeba zdemontować inne elementy, np jakiś dolot powietrza do IC itp

Shaman4
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 35
Rejestracja: 11 sie 2013, 22:48
Lokalizacja: Łowicz, Kutno

Post autor: Shaman4 » 25 paź 2013, 21:56

Zrobione
To był regulator, na szczęście nic się nie popaliło <lol>

Wymiana bez ruszania alternatora, po odkręceniu zbiornika z G12 i przesunięciu go do przodu i odkręceniu takiego grubego węża.
Dostęp był trochę z tyłu, trochę z boku.
Trochę więcej niż godzinkę <rotfl>

Regulator 45zł

Dzięki za pomoc

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja