Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ BLB 2.0 140 KM] Audi straciło moc i strasznie dymi na biał

Silniki wysokoprężne
daniel8324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 37
Rejestracja: 25 lut 2013, 13:33
Lokalizacja: Charzykowy

[ BLB 2.0 140 KM] Audi straciło moc i strasznie dymi na biał

Post autor: daniel8324 » 23 paź 2013, 21:32

Witam wszystkich. No i pojawił się kolejny problem <rotfl>. A mianowicie dzisiaj podjeżdżając pod górkę przydusiłem trochę pedał gazu na 2 biegu ( czerwona kreska) i tu nagle odcięcie( normalne) ale wrzucam 3 bieg i coś jakby pękło( lekki trzask - jakby kawałek plastiku...-sam nie wiem jak to opisać) duszę gaz a tu tylko do 2000-2500 obrotów i nic dalej samochód jakby kompletnie stracił moc. Dojechałem do domu ok 700m zatrzymuję się a razem zemną chmura białego dymu (śmierdzącego). Zgasiłem to ok 10 minut jeszcze wylatywał z rury biały dymek ( oczywiście w mniejszych ilościach). Odpaliłem auto tak po 3 godz. i dymi jak piernik jak tylko dodam gazu.
ÂŻadne kontrolki się nie pojawiły. ( spróbuję podpiąć go pod komputer jutro). Zauważyłem również że tak od ok tygodnia samochód przy odpalaniu - coś tak dziwnie palił (pierwsze sekundy potem już ok) - ale to tylko moje wrażenie :] .

Koledzy proszę o podpowiedź jeśli macie pojęcie co to może być. Gdzie szukać? od czego zacząć?
Pozdrawiam

laser19821
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 139
Rejestracja: 29 sty 2012, 09:14
Imię: Damian
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Mrągowo

Post autor: laser19821 » 23 paź 2013, 21:46

siema pasek przeskoczył albo zawór pękł

daniel8324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 37
Rejestracja: 25 lut 2013, 13:33
Lokalizacja: Charzykowy

Post autor: daniel8324 » 23 paź 2013, 22:01

Wita. pasek rozrządu? - ale nie powinien wtedy nie równo chodzić? Jak go odpalę chodzi normalnie.

Jaki zawór?

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 23 paź 2013, 22:52

A nie jest to po prostu uszczelka pod głowicą? <mysli>

Awatar użytkownika
-=Rafal=-
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1360
Rejestracja: 19 wrz 2009, 16:12
Imię: Robert
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: -=Rafal=- » 23 paź 2013, 23:35

Pasek, zawór, turbina, rura od IC, sam IC. Jak mówisz że był trzask, to może się wirnik urwał w turbinie np. Albo pękł zawór. Na uszczelkę bym raczej nie stawiał..

daniel8324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 37
Rejestracja: 25 lut 2013, 13:33
Lokalizacja: Charzykowy

Post autor: daniel8324 » 24 paź 2013, 08:27

Ale chodzi o zawór EGR?
Myślicie że komputer coś wykaże?

Awatar użytkownika
-=Rafal=-
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1360
Rejestracja: 19 wrz 2009, 16:12
Imię: Robert
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: -=Rafal=- » 24 paź 2013, 11:25

Podłącz komputer może coś powie ciekawego. Auto się wkręca na obroty?

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 24 paź 2013, 11:29

-=Rafal=- pisze:Podłącz komputer może coś powie ciekawego. Auto się wkręca na obroty?
daniel8324 pisze:tylko do 2000-2500 obrotów i nic dalej samochód jakby kompletnie stracił moc.

daniel8324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 37
Rejestracja: 25 lut 2013, 13:33
Lokalizacja: Charzykowy

Post autor: daniel8324 » 24 paź 2013, 13:07

Po tej usterce ale jak jechałem praktycznie tylko do 3000 obrotów i dalej nie chciało. ( może jakbym przycisnął na max - ale już nie próbowałem po usterce)

Awatar użytkownika
-=Rafal=-
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1360
Rejestracja: 19 wrz 2009, 16:12
Imię: Robert
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: -=Rafal=- » 24 paź 2013, 13:50

Chodzi mi o to że zapalasz auto i dajesz mu gaz do dechy. Wkręca się czy nie? Rzuca nim przy wkręcaniu na obroty? Jak tak to najpierw sprawdź czy się EGR nie urwał.

Awatar użytkownika
TheWitcher
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 215
Rejestracja: 19 sty 2011, 21:09
Lokalizacja: Northamptonshire

Post autor: TheWitcher » 24 paź 2013, 18:04

Przede wszystkim sprawdz organoleptycznie to co najlatwiej wyeliminowac, czyli wszystkie rurki i laczenia, IC, EGR.
Byla: Audi 80 1.6, A6 2.4 V6, A6 1.9Tdi Saloon, Coupe Quattro typ 85, jest jak w opisie :)

daniel8324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 37
Rejestracja: 25 lut 2013, 13:33
Lokalizacja: Charzykowy

Post autor: daniel8324 » 25 paź 2013, 13:02

Witam. W weekend biorę się za sprawdzenie zobaczymy może coś uda się ustalić. dziękuję za informację - dam znać co udało się ustalić. Pozdrawiam

[ Dodano: 2013-10-27, 20:34 ]
Witam. Udało mi się zajrzeć do turba i pomacałem tą ośkę lata na wszystkie strony. Zdjąłem również wąż od EGR i pełno w nim oleju.
Rozmawiałem ze znajomy mechanikiem - że na 90% poszła turbina. Kazał mi jeszcze sprawdzić stan oleju czy nie jest na ""min" i faktycznie poniżej kreski.

Ale teraz moje pytanie do Was. Czy ktoś wykręcał turbinę i jak to najprościej zrobić.
1. Czy uda się ją wyjąć od góry ( niestety nie mam kanału) - może ma ktoś jakieś wskazówki ( schematy , rysunki)? na pewno ułatwiłyby wyjęcie tego ustrojstwa <rotfl>
2. Jak się pozbyć oleju z intercolera najlepiej tak żeby go nie wyciągać ( myślałem o sprężarce odkręcić przewody i wpuścić powietrze może by wypluło -co myślicie o tym pomyśle?). ÂŻeby się dostać do niego trzeba niestety zdjąć zderzak.
3. Jak wyczyścić EGR - może ma ktoś jakieś wskazówki ( schematy , rysunki)?
4. Czy jak rozkręcę Turbinę to trzeba kupić jakieś uszczelki?
5. Czy jak rozkręcę EGR to muszę kupić jakieś uszczelki?
6. Jaki zakład polecacie do regeneracji turbiny?

Proszę o porady.Pozdrawiam

kloczekJG
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1
Rejestracja: 01 lis 2013, 22:51
Lokalizacja: JG

Post autor: kloczekJG » 01 lis 2013, 22:55

Sorry ze troche odbiegne od tematu, ale odcinac diesla ... pod gorke ?:) Troche nie halo;D
I <3 AUDI

Awatar użytkownika
Multifonika
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2596
Rejestracja: 21 mar 2013, 17:21
Imię: Robert
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.2 230KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Multifonika » 01 lis 2013, 23:02

kloczekJG,
_profil

Chodzi o pozycję "Skąd"
Lektor.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga