Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[All V6] nie mozna dodac rano gazu po zapaleniu bo gasnie

Silniki benzynowe
Awatar użytkownika
tombit
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 25
Rejestracja: 15 maja 2010, 20:49
Imię: Tomasz
Rocznik: 2023
Moje auto: A6 C8
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI 204KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: GCH

Post autor: tombit » 23 paź 2012, 13:37

[A6 C5 ACK] U mnie też ciężko pali. Wymieniłem świece, czujnik temperatury EVAP zaślepiony i bez zmian chcę wymienić jeszcze przewody WN (NGK 450 zł tyle chcą w sklepie) , natomiast zauważyłem, że przed zgaszeniem przełączę na paliwo i chwilę tak pochodzi to zapalając następny raz pali od ręki (dlatego wstrzymuję zakup przewodów WN) co może być przyczyną - bo jakoś nigdzie takiego przypadku opisanego nie znalazłem. :(

japan6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 31 paź 2011, 18:53
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: japan6 » 23 paź 2012, 15:34

Parownik do wymiany zalewa i tyle, ile kilometrów zrobiłeś na gazie?

kazio234
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 190
Rejestracja: 11 kwie 2012, 20:21
Imię: Kazimierz
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: kazio234 » 23 paź 2012, 17:31

Raczej wtryski puszczają...

Awatar użytkownika
tombit
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 25
Rejestracja: 15 maja 2010, 20:49
Imię: Tomasz
Rocznik: 2023
Moje auto: A6 C8
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI 204KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: GCH

Post autor: tombit » 24 paź 2012, 08:44

mam wtryski BRC i zrobiłem ok 80tys

japan6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 31 paź 2011, 18:53
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: japan6 » 25 paź 2012, 08:35

Przy podobnym przebiegu miałem takie objawy, parownik do regeneracji-wymiany.

kazio234
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 190
Rejestracja: 11 kwie 2012, 20:21
Imię: Kazimierz
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: kazio234 » 25 paź 2012, 10:30

japan6 pisze:Przy podobnym przebiegu miałem takie objawy, parownik do regeneracji-wymiany.
Nie możesz być taki pewny. to czy parownik puszcza gaz w kompensacje (podciśnienie) można sprawdzić. zdejmij wężyk i włóż do wody po zgaszeniu silnika, albo po zgaszeniu zdejmij, a rano podłącz z powrotem.

TomekV8
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15
Rejestracja: 19 sie 2012, 21:03
Lokalizacja: Lubin

Post autor: TomekV8 » 25 paź 2012, 11:11

U mnie takie objawy były spowodowane źle wyregulowanym gazem, na tyle źle że mapy PB sie zmieniły i przez to miałem problemy, a tez początkowa diagnoza była że cos puszcza gaz.
Po wyregulowaniu wszystko wróciło do normy.

lukkrak25
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 26 maja 2011, 22:27
Lokalizacja: Kielce

Post autor: lukkrak25 » 25 paź 2012, 22:42

U mnie było podobnie z rana na zimnym. Rozwiązanie problemu było ciekawe. Po przeczytaniu tego tematu wyjeździłem cała benzynę 95 ze zbiornika i wlałem 20 litrów świeżej 98. I przeszło. Teraz tankuję częściej ale po 20 litrów i jest ok.

Awatar użytkownika
tombit
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 25
Rejestracja: 15 maja 2010, 20:49
Imię: Tomasz
Rocznik: 2023
Moje auto: A6 C8
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI 204KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: GCH

Post autor: tombit » 20 lis 2012, 14:55

Pomogła regeneracja reduktora - wymiana membrany i wszystkich uszczelek bo już nieźle z niego ciekło - 200 zł już wiem że to drogo bo na alledrogo oryginalny komplet do BRC Genius 1500 - 86 zł i teraz pali jak złoto.
Teraz zostały mi do wymiany - zamiany na tłumiki katalizatory i będzie jak nowy - no może na jakiś czas :)

Awatar użytkownika
bajano
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 37
Rejestracja: 01 sty 2010, 15:02
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bajano » 24 sty 2013, 20:55

Dołączam sie do tematu.
Przeczytałem całe 21 stron tematu bo mialem problem z odpalaniem auta rano. Musialem krecic z 10 minut po czym odpalal i nie mozna bylo dodac gazu bo od razu gasł... Zacząłem od sprawdzenia pompy paliwa. Rano ciśnienie na niej było 3.9 bara wieczorem 3.8 czyli pompa sprawna. Podczas gdy nie odpalał odkreciłem świece zobaczyć czy je zalewa ale świece suche. Regulowałem gaz sprawdzałem reduktor kable zapłonowe itp.
U mnie problemem był czujnik temperatury płynu chłodzącego. Wskazywał na desce poprawnie dlatego nie brałem go pod uwagę ale ktoś mi powiedział że są w nim 4piny 2 odpowiedzialne za przekaz info do deski i dwa za przekaz do komputera. I właśnie te drugie okazały sie być wadliwe. Po odłączeniu kostki z czujnika auto odpaliło bez problemu :P co skloniło mnie do zakupu czujnika i od tamtej pory auto nawet przy -20 odpala jak złoto :P
Dodam że błędu czujnika komp nie pokazywał natomiast temperatura jaka przekazywał do kompa rano wynosiła 79 stopni :P zatem mieszanka podawana była strasznie uboga nie taka jaka jest potrzebna do rozruchu. Od razu minął też problem z nie włączajacym sie ssaniem. Teraz wszystko śmiga..... aż miło :)
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
chuckyy
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 24
Rejestracja: 27 maja 2009, 14:11
Lokalizacja: Września

Post autor: chuckyy » 22 paź 2013, 15:41

Podłączam się do tematu. Również mam problem z odpalaniem, ale po przełączeniu na benzynę i przejechaniu ok 100 km tylko na benzynie - problem znika. Kiedy zaczynam jeździć na LPG - pojawia się ponownie. Parownik? Sterownik gazu?
Zakaz reklamy w podpisie

Awatar użytkownika
phpbb3 forum A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1267
Rejestracja: 20 maja 2010, 19:37
Imię: Forum Audi
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: phpbb3 forum A6 » 22 paź 2013, 18:13

napisz jeszcze czy problem dotyczy tylko odpalania czy podczas pracy silnika też występują jakieś problemy? czy chodzi o odpalanie zimnego czy rozgrzanego silnika i jak wygląda sprawa odpalania na gazie?

poczytaj na forum o korektach i mapach paliwowych. być może masz problem ze źle wyregulowaną instalacją lpg. jest to dosyć proste do zdiagnozowania.

pm82pm
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 16
Rejestracja: 18 lip 2013, 14:51
Lokalizacja: Warszawa/Seroki

Post autor: pm82pm » 31 sie 2015, 13:22

A6 C5 2.8 ALG quattro i dokładnie ten sam problem
jak bak w 100% pełny problemu nie ma, jak brakuje choćby 3-5 litrów do pełnego zbiornika już zaczynają się problemy z odpalaniem i kuleje po odpaleniu, nie można dodać gazu bo gaśnie, potem jak już się obroty uspokoją i chodzi ładnie to jeszcze przez chwilkę krztusi się przy dodawaniu gazu - obajawy jakby zapowietrzonego układu paliwowego
aha, nie śmierdzi paliwem, jak rano odpali i kuleje to troszkę kopci (za bogata mieszanka) nie ma tego jak odpali normalnie
aha, oczywiście "ciepły" czy też nawet zimny ale po postoju <8h odpala idealnie, więc problem nie dotyczy temperatury ale czasu od zgaszenia = tylko i wyłącznie możliwe jest zapowietrzanie

wyeliminowałem poniższe lecz problem jest nadal:
1. LPG wykluczam, swojego czasu jeździłem tydzień na PB z zakręconym gazem i spuszczonym całkowicie gazem z przewodów, dodatkowo wypiąłem wtryskiwacze i podciśnienei i zaślepiłem żeby mieć 100% pewności - nic się nie zmieniło
2. oczywiście kasowałem (za każdym razem przy zmianach) korekty ale to też nie pomogło, błędów żadnych nie ma
3. zaworek par paliwa odłączałem, zaślepiałem, bez żadnych zmian (nawet jeżdząc tydzień z zaślepionym)
4. ciśnienie paliwa sprawdzone - 3,8 bara więc nie ma się do czego przyczepić
5. filtr paliwa nowy
6. świece, przewody nowe
7. akumulator nowy
8. czujnik temperatury sprawny (oczywiście sprawdzane vagiem w różnych warunkach)
9. cewka podmieniana na nową kolegi i też bez zmian
10. jeździłem i zostawiałem samochód z odkręconym korkiem paliwa - bez zmian
11. kompresja jest cacy, więc i to odpada
12. przepustnica czysta i zaadoptowana
13. wężyki podciśnienia, odmy wszystko nowe
14. ezektor ( czy jak to sie tam nazywa ;) też nowy
15. regulator ciśnienia paliwa sprawny, podciśnienie suche
16. wyjeździłem całkowicie paliwo ze zbiornika całkowicie do zera i odpompowałem resztki i nalałem świeżego (ale tylko 10 litrów) i problem zniknął... odpalał normalnie na takiej ilości paliwa i chodził idealnie ale tylko na tydzień (codziennej jazdy) a potem problem powrócił, to mnie bardzo zastanawia, wygląda na to że przyczyna leży gdzieś w jakimś głupim zaworku gdzieś po drodze/ jakiejś nieszczelności czy też czymś zapchanym pojęcia nie mam...

następnym krokiem będzie dokładne sprawdzenie przewodów idących w zbiorniku i w okolicach wlewu paliwa... zakładam że problem występuje właśnie gdzieś tam,
syczy mi z korka paliwa więc tworzy się podciśnienie,
skoro tworzy się podciśnienie to może faktycznie jakoś po wyłączeniu silnika powietrze wchodzi jakoś w przewody paliwowe...
no nie mam innego pomysłu... bardzo zaciekawiło mnie porównanie z V8 w którym te problemy się nie pojawiają, faktycznie jest nieco inaczej,
musze tam pogrzebać i sprawdzić jednak teraz mam jeszcze z 60 litrów, muszę troszkę polatać i dopiero się z tym zmierzę

patryk1001
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2
Rejestracja: 23 cze 2016, 19:29
Lokalizacja: Piotrków Kujawski

Post autor: patryk1001 » 27 cze 2016, 21:09

Witam
Jeśli ktoś ma jeszcze problem z odpalaniem na zimnym w aucie z LPG, u mnie pomogła wymiana Reduktora/Parownika na nowy. Stary po 2-3 latach eksploatacji puszczał gaz i rano silnik zalany nie był w stanie przepalić takiej dawki paliwa. Stąd problemy z odpalaniem i smród paliwa.

Pozdrawiam i powodzenia! :)

maniek1633
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 25 paź 2015, 06:34
Lokalizacja: Kostrzyn n/o

Post autor: maniek1633 » 10 sie 2016, 09:24

Potwierdzam, ja też miałem bardzo duże problemy z odpaleniem, pod koniec musiałem kręcić ok 5 minut zeby w ogóle zaskoczył a po odpaleniu nie można było dodać gazu. Parownik alex shark 1500, nowy 230 zł w inter cars ale zdecydowałem się na zestaw naprawczy za 60 zł z przesyłką i jak ręką odjął. Wcześniej wymieniłem czujnik temperatury płynu chłodzącego (68zł) bez żadnego efektu. Pozdrawiam.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja