Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ AAT 2.5 115 KM] Dziwne drgania i rezonans przy 1200 obr/mi

Silniki wysokoprężne
ODPOWIEDZ
KONIUFZR
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 20 wrz 2013, 07:46
Lokalizacja: WROCŁAW

[ AAT 2.5 115 KM] Dziwne drgania i rezonans przy 1200 obr/mi

Post autor: KONIUFZR » 19 paź 2013, 11:59

Witam, potrzebuje pomocy w diagnozie bo ręce mi opadają, mianowicie silnik wpada w dziwne wibracje (pojawia się rezonans) tak przy 1200 obr/min i po przekroczeniu 1800 obr/min wszystko ustaje.Silniczek pali od strzała, kąt wtrysku ustawiony, zero przedmuchów do skrzyni korbowej,zalany od początku 5w-30(tak przyjechał z Niemiec od dziadka pierwszego właściciela). Zdjąłem juz pasek wielorowkowy bo myślałem że to koło pasowe lub napinacz i dalej to samo. Do tych wibracji dochodzi drugi objaw,mianowicie zaczyna dymić lekko na niebiesko, ale przy odpaleniu i jak się zagrzeje to zero dymu!!Panowie macie jakieś pomysły????
Ostatnio zmieniony 19 paź 2013, 15:53 przez KONIUFZR, łącznie zmieniany 1 raz.

fresh2002
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 432
Rejestracja: 22 sty 2013, 16:19
Imię: Jacek
Rocznik: 2008
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.

Post autor: fresh2002 » 19 paź 2013, 12:21

Sprawdź wielkości dawek paliwa, które są podawane przez wtryski do komory spalania.
CCCO marzenie zrealizowane - C6 by stinger

KONIUFZR
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 20 wrz 2013, 07:46
Lokalizacja: WROCŁAW

Post autor: KONIUFZR » 19 paź 2013, 13:41

Niestety nie mam możliwości sprawdzić poszczególnych dawek, w vagu ma mam tylko grupę 000


Są jeszcze dwa objawy, przy tych 1200 do 1800 obr, pracuje tak jakby co chwile któryś gar nie zapalał, i dzisiaj przy porannym rozruchu około 0 stopni, silnik zapalił odrazu ale przez 2-3 sekundy falowały mocno obroty???
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez KONIUFZR, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
-=Rafal=-
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1360
Rejestracja: 19 wrz 2009, 16:12
Imię: Robert
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: -=Rafal=- » 19 paź 2013, 21:26

Może pompa się powoli kończy? Masz możliwość podpięcia i sprawdzenia nastawów?

KONIUFZR
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 20 wrz 2013, 07:46
Lokalizacja: WROCŁAW

Post autor: KONIUFZR » 20 paź 2013, 14:55

Nastawy sprawdzone,kąt wtrysku ustawiony optymalnie, dawka też.Dla sprawdzenia przyspieszyłem dość mocno kąt wtrysku to chodził bardziej twardo i troszkę mniej dymił,ale był strasznie głośny,a wypadanie zapłonów i tak występowało :] Niestety tak jak pisałem wcześniej diagnostyka tego aat jest bardzo uboga jedynie grupa 000,żadnych błedów nie wyrzuca !! Dziwi mnie tylko to ,że pali bez problemów,przyspiesza, nie kopci na czarno,może nastawnik w tym zakresie nie daje rady???

Awatar użytkownika
-=Rafal=-
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1360
Rejestracja: 19 wrz 2009, 16:12
Imię: Robert
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: -=Rafal=- » 20 paź 2013, 17:19

Może być że nastawnik się powoli kończy.

KONIUFZR
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 20 wrz 2013, 07:46
Lokalizacja: WROCŁAW

Post autor: KONIUFZR » 20 paź 2013, 18:00

Kurcze zauważyłem,że na nastawniku mam napisane HDK, a przelew ma z góry jak w MES, moje audi ma seryjnie komputer spalania, jest możliwe że działał by na nastawniku MES???, z tego co wyczytałem to HDK szły od 94 roku a mój jest 93.Jak rozpoznać czy mam dobry komputer/sterownik, może ktoś coś namieszał z tym nastawnikiem????

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C4 (1991-1997)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja