[ AAT 2.5 115 KM] Dziwne drgania i rezonans przy 1200 obr/mi
[ AAT 2.5 115 KM] Dziwne drgania i rezonans przy 1200 obr/mi
Witam, potrzebuje pomocy w diagnozie bo ręce mi opadają, mianowicie silnik wpada w dziwne wibracje (pojawia się rezonans) tak przy 1200 obr/min i po przekroczeniu 1800 obr/min wszystko ustaje.Silniczek pali od strzała, kąt wtrysku ustawiony, zero przedmuchów do skrzyni korbowej,zalany od początku 5w-30(tak przyjechał z Niemiec od dziadka pierwszego właściciela). Zdjąłem juz pasek wielorowkowy bo myślałem że to koło pasowe lub napinacz i dalej to samo. Do tych wibracji dochodzi drugi objaw,mianowicie zaczyna dymić lekko na niebiesko, ale przy odpaleniu i jak się zagrzeje to zero dymu!!Panowie macie jakieś pomysły????
Ostatnio zmieniony 19 paź 2013, 15:53 przez KONIUFZR, łącznie zmieniany 1 raz.
Niestety nie mam możliwości sprawdzić poszczególnych dawek, w vagu ma mam tylko grupę 000
Są jeszcze dwa objawy, przy tych 1200 do 1800 obr, pracuje tak jakby co chwile któryś gar nie zapalał, i dzisiaj przy porannym rozruchu około 0 stopni, silnik zapalił odrazu ale przez 2-3 sekundy falowały mocno obroty???
Są jeszcze dwa objawy, przy tych 1200 do 1800 obr, pracuje tak jakby co chwile któryś gar nie zapalał, i dzisiaj przy porannym rozruchu około 0 stopni, silnik zapalił odrazu ale przez 2-3 sekundy falowały mocno obroty???
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez KONIUFZR, łącznie zmieniany 2 razy.
Nastawy sprawdzone,kąt wtrysku ustawiony optymalnie, dawka też.Dla sprawdzenia przyspieszyłem dość mocno kąt wtrysku to chodził bardziej twardo i troszkę mniej dymił,ale był strasznie głośny,a wypadanie zapłonów i tak występowało
Niestety tak jak pisałem wcześniej diagnostyka tego aat jest bardzo uboga jedynie grupa 000,żadnych błedów nie wyrzuca
Dziwi mnie tylko to ,że pali bez problemów,przyspiesza, nie kopci na czarno,może nastawnik w tym zakresie nie daje rady???
![:] :]](https://a6klub.pl/images/smilies/kwadr.gif)

Kurcze zauważyłem,że na nastawniku mam napisane HDK, a przelew ma z góry jak w MES, moje audi ma seryjnie komputer spalania, jest możliwe że działał by na nastawniku MES???, z tego co wyczytałem to HDK szły od 94 roku a mój jest 93.Jak rozpoznać czy mam dobry komputer/sterownik, może ktoś coś namieszał z tym nastawnikiem????